برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Persian Tom Cat ?????? ??
    Persian Tom Cat

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    January 2011
    مسکو - تهران
    892
    تعداد تشکر : 3,578
    Thanked 4,113 Times in 852 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    new_news پژوهشگران هوافضاي كشور موفق به افزايش سرعت پرنده‌ها در رسيدن به اهداف اصلي شدند

    پژوهشگران هوا فضاي بخش مهندسي مكانيك دانشگاه تربيت مدرس موفق به طراحي قانون هدايت مياني سه بعدي با استفاده از نقاط گذر متحرك شدند كه سبب افزايش عملکرد پرنده در رسيدن به هدف اصلي شده و با افزايش سرعت نهايي پرنده سبب افزايش حداکثر برد آن نيز مي‌شود.

    به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، مهندس محمدرضا ميرجليلي، کارشناس ارشد مکانيک- هوا فضا و مجري اين پروژه تحقيقاتي گفت: در اين پايان‌نامه يک قانون هدايت مياني سه بعدي با استفاده از نقاط گذر متحرک طراحي شده است که موقعيت نقاط گذر با توجه به مسير حرکت هدف و با استفاده از الگوي ارائه شده تعيين و براي عبور از نقاط گذر، از قانون هدايت تناسبي استفاده مي‌شود. براي ديناميک پرنده از مدل جرم نقطه‌اي استفاده شد و سيستم کنترل آن و کل ديناميک وسيله پروازي از ورودي دستور شتاب تا خروجي شتاب مانور به صورت ايده‌آل فرض شد. هدايت مرحله مياني، ورودي دستور شتاب را براي تعقيب نقاط گذر ثابت يا متحرک، به عنوان اهداف مجازي و سپس حرکت به سمت هدف اصلي، تعيين مي‌کند.

    وي افزود: بررسي اوليه روي نتايج شبيه‌سازي نشان مي‌دهد که قانون هدايت پيشنهادي سبب افزايش عملکرد پرنده در رسيدن به هدف اصلي شده و با افزايش سرعت نهايي پرنده سبب افزايش حداکثر برد آن نيز مي‌شود. در اين الگو پرنده در ابتدا به سمت نقطه گذر اول که با زاويه 60 درجه تعيين شده، حرکت مي‌کند و سبب مي‌شود پرنده سريعا افزايش ارتفاع دهد تا تلفات انرژي آن کاهش يابد. پس از آن، در ارتفاع بالا و در جو رقيق به سمت نقطه گذر دوم پرواز كرده و در انتها به تعقيب هدف اصلي مي‌پردازد و لذا سرعت نهايي و برد آن افزايش مي‌يابد. در ادامه الگوي تعيين نقاط گذر با بهينه‌سازي برخي از پارامترهاي آن اصلاح شده و الگوي نمونه ارائه مي‌شود.

    ميرجليلي در پايان گفت: در نهايت اين روش با روش‌هاي هدايت مياني از قبيل هدايت تناسبي با باياس عمودي شتاب جاذبه، هدايت با قيد زاويه شيب نهايي و هدايت با کمک هدف مجازي لغزان مقايسه شده و نشان مي‌دهد که براي اهداف با برد بلند و همچنين هدف با تغيير مسير، عملکرد مناسب‌تري دارد.

    به گزارش ايسنا، اين پژوهش با راهنمايي دکتر سيدحميد جلالي نائيني، عضو هيات علمي دانشکده فني مهندسي دانشگاه تربيت مدرس انجام شده است.
    #1 ارسال شده در تاريخ June 20th, 2011 در ساعت 11:27:38

  2. The Following 2 Users Say Thank You to Persian Tom Cat For This Useful Post:

    IR Blue SKY (June 20th, 2011), Mohammadme (June 20th, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0