برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. Persian Tom Cat ?????? ??
    Persian Tom Cat

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    January 2011
    مسکو - تهران
    892
    تعداد تشکر : 3,578
    Thanked 4,113 Times in 852 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    new_1 جدول افزایش قیمت بلیت هواپیما در 8 سال اخیر/ خدمات ثابت ماند!

    خبرگزاری مهر در حالی جدول افزایش قیمت بلیت هواپیما در 8 سال اخیر که در مجموع افزایش 109.5 درصدی قیمتها را نشان می‌دهد، منتشر کرد که ارائه خدمات شرکتهای هواپیمایی در این سالها با تغییرات چندانی مواجه نشده است.

    مسئولان بخش حمل و نقل هوایی کشور که همواره در مقابل خدمات نه چندان مناسب شرکتهای هواپیمایی داخلی سکوت می‌کنند و آن را به دوش قیمت پائین بلیت هواپیما در کشورمان می‌اندازند، در 7 سال اخیر این پرسش را پاسخ نداده‌اند که پس از افزایش قیمتها در این بخش، چه خدماتی اضافه شده است.

    خبرگزاری مهر با توجه به اهمیت موضوع، افزایش قیمت بلیت هوایپما در 7 سال اخیر را مورد بررسی قرار داد.

    ابتدا به سال 83 برمی‌گردیم، وزیر راه و ترابری احمد خرم است و آن جنجال‌های معروف وی. خرم آن زمان گفته بود: "ماجرای افزایش قیمت بلیت هواپیما از مثالهای مرغ و تخم مرغ است. مسئله منطقی کردن هزینه ها یا افزایش قیمت بلیت یا پرداخت یارانه ها اگر انجام نشود، نوسازی هواپیماها و امنیت پرواز را دچار مشکل می کند."

    برهمین اساس، خرم مجوز افزایش 33.5 درصدی قیمت بلیت هواپیما در شهریورماه سال 83 را صادر کرد که واکنشهای شدید مجلس را در پی داشت. پس از این افزایش، چند سالی قیمتها در بخش حمل و نقل هوایی تثبیت ماند تا اینکه در مردادماه سال 86 دولت با محوریت وزارت راه و ترابری با افزایش 17 درصدی قیمت بلیت هواپیما موافقت کرد.

    حسین خانلری رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشور در مرداد سال 86 گفته بود: شورای عالی هواپیمایی پس از تشکیل هفت جلسه با هدف تعیین و ارتقای ایمنی و سلامتی در صنعت حمل و نقل هوایی و ایجاد توازن بین هزینه شرکت‌های هواپیمایی و میزان درآمد آنها این تصمیم را اتخاذ کرده است.

    در ادامه در دی ماه سال 87 بار دیگر قیمت بلیت هواپیما به میزان 15 درصد افزایش یافت. در این میان، حسین خانلری رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری همان زمان این افزایش قیمت در حمل و نقل هوایی را امضا کرد.

    یکی از مقامات سازمان هواپیمایی کشوری همان زمان در این باره گفته بود: با افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل جبران بخشی از هزینه های بالای شرکتهای هواپیمایی موافقت شده است.

    سال 88 قیمت افزایش نیافت و بدون تغییر باقی ماند اما در مهرماه سال 89 که بحث داغ اجرای هدفمندی یارانه‌ها مطرح بود، در سکوت محض رسانه ای با ابلاغیه رضا نخجوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به شرکتهای هواپیمایی به یکباره 30 درصد قیمت بلیت هواپیما گران شد.

    این افزایش که در آستانه اجرای هدفمندی یارانه ها اعمال شد، انتقادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر بخشها را به دنبال داشت.

    پس از گذشت 9 ماه از آن تصمیم و ابلاغیه جنجالی، حالا باز مجوز افزایش 14 درصدی قیمت بلیت هواپیما صادر شده است که باید به زودی منتظر ابلاغیه نخجوانی به شرکتهای هواپیمایی در این باره باشیم.

    البته علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی گفته است: افزایش قیمت بلیت هواپیما به منظور ایجاد امکانات بیشتر برای خدمات رسانی بهتر به مردم است.

    جدول افزایش قیمت بلیت هواپیما در 7 سال اخیر به شرح ذیل است:

    جدول 7 ساله افزایش قیمت بلیت هواپیما
    سال میزان افزایش قیمت
    سال 83 33.5 درصد
    سال 84 بدون تغییر
    سال 85 بدون تغییر
    سال 86 17 درصد
    سال 87 15 درصد
    سال 88 بدون تغییر
    سال 89 30 درصد
    سال 90 14 درصد
    بررسی افزایش قیمتها در بخش حمل و نقل هوایی کشور در 7 سال اخیر نشان می دهد که در مجموع در این سالها قیمت بلیت هواپیما 109.5 درصد افزایش یافته که 44 درصد آن در 9 ماهه اخیر بوده است.

    به هر حال امیدواریم گزارش عملکرد مقایسه ای از ارائه خدمات شرکتهای هواپیمایی پس از افزایش قیمتها در این سالها ارائه شود؛ خدماتی که مسافران این بخش از آن گلایه ها و انتقادات فراوانی دارند.
    ?????? ???? Persian Tom Cat : July 11th, 2011 ?? ???? 13:02:21
    #1 ارسال شده در تاريخ July 11th, 2011 در ساعت 12:55:09

  2. The Following 6 Users Say Thank You to Persian Tom Cat For This Useful Post:

    Dream Bird (July 12th, 2011), IR Blue SKY (July 11th, 2011), orasess (July 11th, 2011), sd-787 (July 11th, 2011), sfaiazy (July 11th, 2011), SKY MAN (July 11th, 2011)

  3. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: جدول افزایش قیمت بلیت هواپیما در 8 سال اخیر/ خدمات ثابت ماند!

    نمیدانم چرا تو کشورهای دیکه با این هواپیماهای مدرن و کلی خدمات برا ایرلاینها صرفه داره ولی تو ایران با این همه پرداخت بهای بلیط و عدم کمترین خدمات بازم ایرلاینها از پایین بودن بهای بلیط گله مند هستند ؟
    به نظر شما دوستان علت چیست ؟
    ?????? ???? Dream Bird : July 12th, 2011 ?? ???? 10:15:41

    #2 ارسال شده در تاريخ July 12th, 2011 در ساعت 00:29:14

  4. The Following User Says Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    Persian Tom Cat (July 12th, 2011)

  5. Persian Tom Cat ?????? ??
    Persian Tom Cat

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    January 2011
    مسکو - تهران
    892
    تعداد تشکر : 3,578
    Thanked 4,113 Times in 852 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: جدول افزایش قیمت بلیت هواپیما در 8 سال اخیر/ خدمات ثابت ماند!

    شاید یک علت اینه که بخاطر سطح درآمد در ایران مردم کمتری از هواپیما استفاده می کنند و عمر بالای هواپیماها هم مسلما هزینه تعمیر و نگهداری رو می بره بالا و در پروازهای بین المللی هم که مگه ایران مثل همه کشورای موفق به همه جا پرواز داره؟و آیا چند درصد در پروازهای بین المللی با خطوط ایرانی پرواز می کنند؟ بنظر من کم بودن فعالیت در مقیاس بالا می تونه یکی از علت ها باشه.
    #3 ارسال شده در تاريخ July 12th, 2011 در ساعت 10:13:35

  6. The Following 4 Users Say Thank You to Persian Tom Cat For This Useful Post:

    arra (July 13th, 2011), Dream Bird (July 12th, 2011), IR Blue SKY (July 12th, 2011), nd_blacky (July 12th, 2011)

  7. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: جدول افزایش قیمت بلیت هواپیما در 8 سال اخیر/ خدمات ثابت ماند!

    ??? ??? ????? ???? ???? aliot ????? ??? ??
    نمیدانم چرا تو کشورهای دیکه با این هواپیماهای مدرن و کلی خدمات برا ایرلاینها صرفه داره ولی تو ایران با این همه پرداخت بهای بلیط و عدم کمترین خدمات بازم ایرلاینها از پایین بودن بهای بلیط گله مند هستند ؟
    به نظر شما دوستان علت چیست ؟
    وقتی یک پمپ هیدرولیک را به پنج برابر قیمت خریداری کنیم...دیگر جایی برای سود دهی نمی ماند....(مثال کوچکی بود.....حال آنکه هزاران قطعه هواپیماها را باید به بهایی گزاف خریداری کنیم)
    #4 ارسال شده در تاريخ July 12th, 2011 در ساعت 13:56:08

  8. The Following 2 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    IRI.AMIR (July 13th, 2011), Persian Tom Cat (July 12th, 2011)

  9. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: جدول افزایش قیمت بلیت هواپیما در 8 سال اخیر/ خدمات ثابت ماند!

    سال 83 33.5 درصد
    سال 84 بدون تغییر
    سال 85 بدون تغییر
    سال 86 17 درصد
    سال 87 15 درصد
    سال 88 بدون تغییر
    سال 89 30 درصد
    سال 90 14 درصد
    بررسی افزایش قیمتها در بخش حمل و نقل هوایی کشور در 7 سال اخیر نشان می دهد که در مجموع در این سالها قیمت بلیت هواپیما 109.5 درصد افزایش یافته که 44 درصد آن در 9 ماهه اخیر بوده است.
    با اجازه دوستان یک نکته را متذکر بشم. میزان افزایش قیمت بلیط ها در هفت ساله اخیر 109.5 درصد نیست.
    روش جمع کردن درصد های بالا یک مقدار پیچیده تر از یک جمع ساده است. که در نهایت عددی که به دست میاد بیشتر از مقدار گفته شده است. گویا نویسنده خبرگزاری مهر حواسش رو جمع نکرده.
    میزان صحیح افزایش برابر 166.2 درصد است.
    ?????? ???? IRI.AMIR : July 12th, 2011 ?? ???? 14:51:48
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #5 ارسال شده در تاريخ July 12th, 2011 در ساعت 14:50:16

  10. The Following 2 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    IR Blue SKY (July 12th, 2011), Persian Tom Cat (July 12th, 2011)

  11. Persian Tom Cat ?????? ??
    Persian Tom Cat

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    January 2011
    مسکو - تهران
    892
    تعداد تشکر : 3,578
    Thanked 4,113 Times in 852 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: جدول افزایش قیمت بلیت هواپیما در 8 سال اخیر/ خدمات ثابت ماند!

    افزایش بهای بلیت هواپیما‌ها در دو نوبت در یکسال اخیر، در حالی صورت می‌گیرد که کیفیت خدمات و ایمنی پروازها، ثابت و چه بسا نزولی بوده است.

    بنا به گزارش «تابناک»، ستاد هدفمندی یارانه‌ها، در حالی به ‌تازگی افزایش 14درصدی بلیت هواپیما را صادر کرده که هیچ نظارتی بر کیفیت خدمات از سوی دولت نیست و تکلیفی از این افزایش قیمت برای افزایش کیفیت خدمات برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین، گویا مانند گذشته، این ‌بار نیز مسافران هوایی، شاهد بالا رفتن سطح خدمات شرکت‌ها نباشند، چرا که مدیران صنعت هواپیمایی کشور، این میزان افزایش قیمت را برای افزایش کیفیت خدمات کافی قلمداد نمی‌کنند.

    به گزارش‌ همشهری، از طرفی، توجیه دیگر ایرلاین‌ها در افزایش بهای بلیت، ناچیز‌ بودن سهم حمل‌ونقل هوایی در سبد مصرفی خانوار است. بدین‌ ترتیب، شرکت‌ها برای پوشش دادن هزینه‌های خود، همواره خواستار افزایش بهای بلیت بوده‌اند، به گونه ای که در هشت سال اخیر، این نرخ را 5/109 درصد افزایش داده‌اند، ولی به اذعان بیشتر استفاده‌کنندگان از این بخش، سطح خدمات هوایی در این مدت با تغییر چندانی روبه رو نشده است.

    از طرفی، قانون برنامه پنجم هم صنعت هواپیمایی را مکلف به آزادسازی قیمت‌ها تا سال سوم برنامه کرده تا بدین‌ ترتیب، امکان فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در یک فضای رقابتی فراهم شود.

    اعتراف به ناتوانی در افزایش سطح خدمات

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، آخرین افزایش قیمت در این صنعت را مربوط به آبان ماه سال گذشته می‌داند و می‌گوید: این نکته را می‌پذیرم که شرکت‌ها نتوانسته‌اند سطح خدمات خود را در حد مطلوبی ارتقا بخشند؛ اما این به دلیل آن بوده که همه منافع به دست آمده از افزایش قیمت، صرف جبران ضررهای انباشته در سال‌های گذشته شده است.

    حمید غوابش، افزایش 14درصدی را کمترین افزایش مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی عنوان و تصریح می‌کند: در شرایطی که نرخ تورم 14درصد، نرخ ارز 12درصد و نرخ سوخت برای هواپیماها 300 درصد افزایش داشته است، نمی‌توان بدون افزایش بههای بلیت، شاهد ادامه فعالیت ایرلاین‌ها بود.

    وی ادامه می‌دهد: طبیعی است که شرکت‌های هواپیمایی، باید یک حداقلی از سطح خدمات را به مشتریان خود بدهند، ولی پیش از اینکه بخواهند خدمات خود را افزایش دهند، باید امکان پوشش دادن هزینه‌های خود را داشته باشند.

    توجه به افزایش هزینه‌ها در نرخ‌گذاری بلیت

    مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرتور هم تصریح کرد: پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها، تأثیر‌گذاری افزایش قیمت‌ها در بخش هوایی، در تأثیرات اولیه 30 درصد و در تأثیرات ثانویه نزدیک 42 درصد است.

    سید مهدی صادقی به ایسنا گفت: اگر قرار باشد به این گزارش عمل نشود، اتفاق خوبی در این بخش رخ نمی‌دهد.
    #6 ارسال شده در تاريخ July 13th, 2011 در ساعت 10:25:31

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0