برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. pejmanmhatc ?????? ??
    pejmanmhatc

    مدیر انجمن مراقبت پرواز
    January 2011
    ایران
    181
    تعداد تشکر : 1,417
    Thanked 944 Times in 176 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    new_3 تامین ایمنی آسمان ایران، باتلاش کنترلرهای مراقبت پرواز

    تین نیوز: مرکزکنترل مراقبت پرواز، به عنوان اصلی ترین مركز هدایت وناوبری ناوگان هوایی کشور، هدایت کلیه پروازهای داخلی در بخش نظامی و غیرنظامی رابرعهده دارد، حتی پروازهای عبوری که قراراست از آسمان ایران بگذرند، با مجوز ورهبری این مرکز امکان گذر از آسمان ایران را می یابد.

    در ادامه بازدید ازمرکز مراقبت پرواز، به همراه گروه خبری تین نیوز و با هماهنگی انجام شده از سوی جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران، به محوطه این مرکز در تهرانسر، و به یکی از فرعی ترین خیابانهای آن وارد شدیم.

    در ابتدا اجازه و حمل دستگاه عکسبرداری، برای ثبت لحظاتی که در مرکز برای دیدن از مکان های مختلف صورت می گرفت به ما داده نشد، اما با وجود دبیركل جامعه متخصصین، دلمان قرص بود که حتما می توانیم، اولین لحظاتی که شاید برایمان دوباره تکرار نشود را با ثبت آن برای خودمان و خوانندگان به یادگار بگذاریم.

    حرف هایی از جنس دلسوزی
    وارد اتاق کارشناس مرکز کنترل شدیم و پای درد دل دبیركل جامعه متخصصین نشستیم، ایشان با حرارتی که معلوم بود از سوزدل است وضعیت پرسنل مراقبت پرواز را برایمان شرح می داد.
    ابراهیم مرادی برای کسانی که در بخش فنی و تخصصی هوانوردی به خصوص مراقبت پرواز فعالیت دارند، نام آشنایی است.

    وی با اشاره به موقعیت حساس ایران در جغرافیای سیاسی منطقه و عبور بیش از چند صد هواپیمای داخلی و بین المللی برای رسیدن به مقاصد خود، از آسمانهای سرتاسر کشور در طول شبانه روزاین نکته را یادآورشد: در وضعیتی که اکثر کشورهای منطقه به دلیل مزایای اقتصادی و بین المللی به دنبال داشتن موقعیت منطقه ای وجغرافیایی ایران هستند، شرایط برای افزایش پروازها در کشور فراهم نشده است و برخی مسایل از جمله وجود مناطق نظامی بیش از حد،‌ مشکلات زیادی را در پروازهای عبوری ایجادکرده اند.
    مرادی در مورد تعدادپرسنل فعال در بخش مراقبت پرواز که اکنون شاغل هستند، می گوید و تعداد آنها را کمتراز 1000 نفر در بخش مراقبت پرواز سرتاسر فرودگاه‌های کشور اعلام می کند، كه از این تعداد، درحدود یک درصد از آنان را بانوان تشکیل می دهند.


    وی با اشاره به مشکلات معیشتی و درآمدی پرسنل کنترلر پروازی، سطح درآمد و دستمزدهای آنها را بسیار پایین تر از استانداردهای بین المللی بیان می کند و متذکر می شود: در حال حاضر ما تابع قوانین و مقرارت سازمانهای بین المللی بوده واز استانداردهای روز دنیا تبعییت می کنیم و اگر به غیر از این بود، هیچ هواپیمای خارجی از آسمان ایران گذر نمی کرد.

    مرادی در ادامه اظهار می دارد:
    اگر باید با استانداردهای روز دنیا برای ایمنی وسلامت پروازها اقدام نماییم، چرا سطح دستمزدها در سطح استاندارد نبوده وپرسنل در فشار اقتصادی مضاعف همراه با استرس کار بسر می برند



    وی با اشاره به بی توجهی مسئولان با وجود پیگیری مکرربرای افزایش دستمزدها، یادآورمی شود: از تمامی مقامات کشوری و لشکری برای این مورد، نامه های رسیدگی را داریم و حتی دستور مستقیم رئیس جمهور، برای رسیدگی فوری به این معضل را گرفته ایم، اما مقاومت برخی، مانع به انجام رساندن این مهم شده است.

    بازدید از مرکز اصلی مراقبت پرواز
    در ادامه به مرکز اصلی هدایت و راهبری مراقبت پرواز که شامل هفت سکتور می‌شود، وارد شدیم و از نزدیک قلب تپنده این مرکز را مشاهده کردیم، بازدیدی که تاکنون رسانه ای امکان بازدید از نزدیک برایش فراهم نشده بود اما به همت جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران، این مهم صورت گرفت.




    این مرکز در منتهی الیه تهرانسر قرارگرفته است و مسئولیت هدایت و ناوبری همه پروازهای فضای هوایی کشور و برقراری ایمنی بین آن ها را به عهده دارد.
    اولین فضا شامل: آسمان منطقه شمال غرب كشور از جمله رشت، زنجان،‌ تبریز، ارومیه و اردبیل، است كه با مركز كنترل كشورهای تركیه، ‌آذربایجان و ‌ارمنستان در تماس است و با آن ها تبادل ترافیك هوایی دارد.
    دومین فضا شامل: آسمان تهران، اصفهان،‌ كرمانشاه و غرب کشور می شود و با كشور عراق در تماس است.
    سومین فضا متعلق به آسمان اهواز،‌ آبادان، بوشهر، شمال شیراز و جنوب غرب ایران می شود و با كشور كویت در تماس است.
    چهارمین فضا متعلق به جنوب شیراز تا كیش،‌ عسلویه و كشورهای بحرین، امارات و حوزه خلیج فارس است که حجم سنگینی از ترافیک هوایی بین المللی را در بر می گیرد.
    پنجمین فضا شامل: آسمان بندرعباس تا چابهار و جنوب شرق کشور است و با همسایگان ما از جمله عمان و پاکستان در ارایه سرویس مراقبت پرواز همكاری می كند.
    ششمین فضا در برگیرنده
    مركز كنترل فضای كشور با ارايه سرويس مراقبت پرواز به پروازهای عبوری در تمام ساعات شبانه روز،‌ يكی از مهم ترين مراكز كسب درآمد ارزی برای كشور محسوب مي شود

    آسمان زاهدان، ‌كرمان،‌ یزد و بیرجند است كه با كشورهای پاكستان و افغانستان تبادل ترافیك هوایی دارد و از كمبود تجهیزات به خصوص پس از از كار افتادن رادار جیرفت، رنج می برد.
    آخرین فضا متعلق به شمال شرق کشور بوده که فرودگاه های مشهد، سبزوار، ‌بجنورد،‌ گرگان و ساری را پوشش می دهد و با کشورهای ترکمنستان و افغانستان تبادل ترافیك هوایی دارد.





    در ادامه مهندس مرادی به نقش مهم و حیاتی مركز كنترل فضای كشور در برقراری ایمنی بین پروازها اشاره كرد و افزود: مركز كنترل فضای كشور با ارایه سرویس مراقبت پرواز به پروازهای عبوری در تمام ساعات شبانه روز،‌ یكی از مهم ترین مراكز كسب درآمد ارزی برای كشور محسوب می شود.
    این در حالی است كه همه این خدمات تخصصی توسط نیروهای جوان كشورمان به پروازها ارایه می شود ولی در كشورهای همسایه،‌ از جمله كشورهای حوزه خلیج فارس، حرفه خطیر كنترل ترافیك هوایی توسط متخصصین كشورهای غربی اداره می شود.

    با وجود گستردگی فضای استراتژیک ومنطقه ای خاص، افرادی توانمند با مدارج عالی علمی و بین المللی این سکان را برعهده گرفته اند و در این وضعیت امنیت جان و مال بسیاری از انسانها توسط آنها رقم می خورد، چه خوب است مسئولین هرچه زودتر شرایط ایمنی فکری وروحی پرسنلی که با تمامی دقت خود باید جلوی بسیاری از اتفاقاتی که ممکن است حتی در پهنه سیاسی و مبادلات بین المللی اتفاقاتی بزرگ به وقوع بپیوندد، تنها با توجه ویژه می توان جلوی آن را گرفت. به عنوان راه حل می توان اختصاص درصدی از درآمدهای حاصل از مركز كنترل را به حل مشكلات معیشتی كنترلرها عنوان كرد تا بیش از پیش شاهد ایمنی و آرامش در سفرهای هوایی باشیم.



    کد مطلب : 56379

    منبع: http://www.tinn.ir/vdcjhtei.uqemazsffu.html
    #1 ارسال شده در تاريخ July 14th, 2011 در ساعت 00:31:55

  2. The Following 3 Users Say Thank You to pejmanmhatc For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (July 14th, 2011), Mohammadme (July 14th, 2011), SKY MAN (July 14th, 2011)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0