برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    hot رشد پروازهاي كشور، افتخار يا اخطار؟ (بخش دوم)


    حرفه ي كنترلرهاي ترافيك هوايي منحصر به فرد است و نبايد با هيچ شغلي به جز شغل خلبان هاي شركت هاي هواپيمايي مقايسه شود.
    (بند 55 گزارش سازمان بين المللي كار)

    در نودنامه ی شماره ی 9 از برخی تأثیراتِ زیان بارِ افزایش پروازها بر کارِ کنترلرها سخن گفته شد. در این شماره ادامه ی متن به حضور شما خواننده ی گرامی تقدیم می گردد؛
    با استناد به قوانین سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) در مورد شیوه ی محاسبه ی تعداد کنترلرهای لازم برای واحدهای عملیاتی (بخش 4 سند شماره ی 9426)، واحدهای کنترل ترافیک هوایی کشور هم اکنون به شدت از کمبود نیرو رنج می برند و این در حالی است که نه تنها روز به روز بر تعداد ناوگان هوایی کشور افزوده می شود، بلکه متأسفانه شرایط کاری کنترلرهای ترافیک هوایی -که باید با هوشیاری و دقت کامل در محیط کار حاضر شوند و ایمنی بین پروازها را تأمین کنند- هم اکنون در وضعیت بسیار نامطلوب و اسف انگیزی قرار دارد، به گونه ای که کنترلرها از مشکلات بسیاری در حوزه ی مسائل معیشتی رنج می برند و این مشکلات، اثراتِ منفیِ مخربی بر قدرت تمرکز، تحلیل و تصمیم گیری آن ها گذاشته است. کنترلرهای تلاشگرِ ایران عزیز، علاوه بر تحمل استرس های سنگین محیط کار، هم اکنون باید رنج و مصائب وضعیت زندگی خود را نیز به صورتی مضاعف به دوش بکشند. مواردی که به استناد نص صریح قوانین هوانوردی، برای ایمنی پروازها خطر آفرین بوده و لزوم اقدام سریع و عاجل مسئولان کشور را در حل مشکلات کنترلرها ایجاب می کند.
    ***
    کنترلرهای ترافیک هوایی به طور شبانه روزی، تأمین کننده ی ایمنی پروازهای کشور هستند و خوشبختانه پروازهای کشور هر روز در حال افزایش است؛

    • · با تلاش و پی گیری سازمان حج و زیارت و دیگر مقامات ذیربط، پروازهای حج تمتع و عمره روز به روز در حال افزایش است. ولی سهم کنترلرها از این افزایش پروازها، فقط سختیِ کار و استرسِ بیشتر است (خدا کند یک حاجی برای آن ها دعا کند تا حداقل از این طریق بهره ای ببرند!).
    • · به دلیل افزایش تقاضای مردم، پروازها به اماکن زیارتی سوریه افزایش می یابد.
    • · با افزایش ضریب امنیت در کشور عراق، پروازها به شهرهای مختلف این کشور در حال افزایش است.
    • · نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی برای برقراری پرواز در شهرهای متبوع خود تلاش می کنند و در نتیجه پروازهای جدید برقرار می شود.
    • · مسیرهای هوایی جدید راه اندازی می شود و پروازها افزایش پیدا می کند.
    • · شرکت های هواپیمایی جدید تأسیس می شوند و در نتیجه پروازها افزایش می یابد.
    • · با افزایش تعاملات بین کشورها، خطوط پروازی جدید از شهرهای بزرگ کشور به مقصد کشورهای خارجی افتتاح می شود و موجب افزایش پروازها می شود.
    • · در تعطیلات و مناسبت های خاص - به منظور پاسخ گویی به تقاضای مردم- پروازهای فوق العاده برقرار می شود.
    • · برنامه های توسعه ی کشور و بازدیدهای دولت مردان و همچنین نمایندگان ملت از طرح های عمرانی و صنعتی در شهرستان های مختلف نیز یکی از عوامل افزایش پروازها و تحرکات هوایی می باشد.
    • · در تعطیلات سال نو میلادی، سفرهای هوایی مردم جهان و در نتیجه پروازهای عبوری از فضای کشور افزایش می یابد.

    · ...

    خوشبختانه با افزایش پروازها بر اساس هر کدام از بندهای فوق، افراد درگیر در امور اجرایی از پی گیری کننده ها تا کارکنان بخش های پایین تر، از فروشندگان بلیت تا خلبان های پرواز، همه و همه در برابر افزایشِ حجم کار، با افزایش میزان حقوق و مزایا مواجه می شوند. خوشبختانه همه دیده می شوند و از همه تقدیر می شود. اما ...
    اما در کنار همه ی این ابراز خوشبختی ها، تأسفی عمیق در دل ها و ذهن های آگاهانِ دلسوزِ صنعت هوانوردی وجود دارد که ناشی از فشارِ کاریِ چندین برابری است که افزایش پروازها به کنترلرهای ترافیک هوایی تحمیل می کند. عاملی که می تواند به صورت نامریی و تدریجی، ارکان ایمنی هواپیمایی و آرامش آسمان ایران -که همان کنترلرها و تلاش های مثال زدنیِ آن ها است- را تحت تأثیر قرار دهد. پروازهای حج، سوریه، شهرستان ها، کشورهای خارجی، عبوری، نظامی، نقشه برداری، کشاورزی و ... روز به روز زیاد می شود و کنترلر را بیش از پیش درگیر حل مسائل پیچیده ی ترافیکی در اطراف فرودگاه ها و در مسیرهای هوایی می کند؛ استرس ها و دغدغه هایش را افزایش می دهد. فشارهای جسمی- روانی را زیاد می کند. مسئولیتش را چندین برابر می کند. حساسیت کارش صد چندان می شود. اما کنترلر همچنان درگیر دغدغه های معیشتی است. کنترلر همچنان با سختی های زندگی اش می جنگد. او تلاش می کند که اجازه ندهد تا مسائل خارج محیط کار بر روند کارش تأثیرگذار شود. او همه ی توان و اراده اش را به کار می گیرد تا اجازه ندهد مشکلات بسیاری که در زندگی دارد، علی رغم افزایش سختیِ کار، بر روندِ منظم و ایمنی پروازها تأثیر گذار شود. کنترلر با تمام وجود در برابر مشکلات و دشواری های ناشی از افزایش فشارِ کار مقاومت می کند. جسورانه می کوشد تا هرگز مشکلات موجود در محیط کارش از مشکلات موجود در خانه و زندگی اش خبردار نشود! که این باخبری می تواند کمر شکن باشد!!!
    به جان خریدن این همه مسئولیت و تحمل این همه سختیِ ناشی از افزایش پروازها چه مزیتی را برای کنترلر به همراه دارد؟ هیچ! به هنگام افزایش پروازها، برای کنترلر هیچ خبری از پرداخت سختیِ کار، فوق العاده ی کنترل، حقِ ترافیک، حقِ شيفت، حقِ سلامتی، فوق العاده ایمنی، فوق العاده پرواز و .... نیست. به هنگام آمار دهی و تقدیر از فعالان عرصه ی افزایش پروازها، کنترلر اصلاً دیده نمی شود. بنابراین بیایید با عزمی انقلابی و اقدامی سریع، ضمن بازگرداندن حقوق فراموش شده ی کنترلرها به آنان، نگذارید این دیده نشدن ها به حدی برسد که در نهایت موجب شود تا وقتی سخن از کنترلری به میان آمد و به گونه ای دیده شد، همه بپرسند که چه اتفاقی افتاده؟ کجا هواپیما سقوط کرده؟ چند نفر مردن؟ ... . که در آن صورت، زودِ آن هم دیر است!
    از این رو است که معتقدیم در شرایط کنونی، افزایش پروازهای کشور اخطار است و نه افتخار.


    امضا:
    نودنامه
    navadnameh@iran-atca.ir

    #1 ارسال شده در تاريخ July 24th, 2011 در ساعت 15:27:36

  2. The Following 7 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    ANADOLU (July 24th, 2011), Dream Bird (July 24th, 2011), IR Blue SKY (July 24th, 2011), Mohammadme (July 24th, 2011), MrezaT (August 16th, 2011), pejmanmhatc (July 25th, 2011), Persian Tom Cat (July 24th, 2011)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0