برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 3 123 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 22
dqw
  1. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    فلش_جدید به این عکس توجه کنید ( بوئینگ 747 با 5 موتور !! )

    747 با 3 تا موتور روی بال !!!!
    فوتوشاپی که نیست .
    بازتاب نور هم که به نظر نمیرسه ...

    #1 ارسال شده در تاريخ August 15th, 2011 در ساعت 03:33:49

  2. The Following 21 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    arra (August 15th, 2011), att89 (August 19th, 2011), HOSJAN78 (July 5th, 2012), IR Blue SKY (August 15th, 2011), IRIAF F-14A (May 15th, 2015), IRIAF-TFB4 (August 15th, 2011), Mahan (August 16th, 2011), mobinall (December 11th, 2011), Mohammadme (August 15th, 2011), mohammadnt (August 19th, 2011), mona (August 19th, 2011), omidair (July 5th, 2012), pejmanmhatc (August 16th, 2011), Persian Tom Cat (August 16th, 2011), pilot hosein (August 19th, 2011), PILOTSAEED (August 15th, 2011), reza dezfuli (August 16th, 2011), saman9086 (July 4th, 2012), sd-787 (August 19th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012), W mahan 5 (August 19th, 2011)

  3. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: به این عکس توجه کنید ...

    تصویر 747 کوانتاس می باشد.
    Reg: VH-OJC
    -----
    اصلاحیه:توضیحات دوستان بر مطلب شما صحه گذاشت و من پی به اشتباهم بردم.
    ?????? ???? IR Blue SKY : August 16th, 2011 ?? ???? 03:59:48
    #2 ارسال شده در تاريخ August 15th, 2011 در ساعت 04:20:43

  4. The Following 13 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    arra (August 16th, 2011), black-pilot (August 15th, 2011), Dream Bird (August 15th, 2011), HOSJAN78 (July 5th, 2012), IRIAF-TFB4 (August 15th, 2011), Mahan (August 16th, 2011), Mohammadme (August 15th, 2011), mona (August 19th, 2011), pejmanmhatc (August 16th, 2011), Persian Tom Cat (August 16th, 2011), PILOTSAEED (August 15th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012), W mahan 5 (July 4th, 2012)

  5. reza dezfuli ?????? ??
    reza dezfuli
    هوانورد فعال-سرگرد
    April 2010
    کیش
    477
    تعداد تشکر : 5,017
    Thanked 3,313 Times in 494 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? پاسخ: به این عکس توجه کنید ...

    تصویر کاملا واقعی است و این موتور اضافه فقط جهت انتقال به محلی دیگر نصب شده است که یا برای اورهال یا برای نصب بر روی یک هواپیما زمین گیر که معطل موتور است و ... حمل میشود و ضمنا هیچ رانشی هم تولید نمیکند و خاموش است.
    این کار در اکثر اوقات به خاطر اینکه قصد دارند قسمت بار هواپیما اشغال نشود انجام میشود.

    از این نوع تصاویر حتی از هواپیماهای کشور خودمان نیز موجود است :

    Boeing 747SP-86

    Iran Air

    EP-IAA

    September 1980





    _______________________

    Iran Air

    Boeing 707-368C

    EP-IRL

    August 29, 1980




    __________________________________________________ __________________________________________________ _____


    ایرلاین های خارجی :


    Singapore Airlines

    Boeing 747-312







    _________________________________


    Qantas

    Boeing 747-438




    What an unusual sight: a 747 with five engines! QFA73 is seen arriving from SYD ferrying an extra engine for company aircraft that had an engine explosion shortly after departure two days prior.

    __________________________________

    Qantas

    Boeing 747-438




    VH-OJQ (cn 25546/924) 5th Pod 744 coming in from Singapore due to an engine failure 2 days before. A very rare event,Thanks to Mark H for the edit.
    #3 ارسال شده در تاريخ August 16th, 2011 در ساعت 03:23:26

  6. The Following 24 Users Say Thank You to reza dezfuli For This Useful Post:

    ali-reza (December 9th, 2011), arra (August 16th, 2011), att89 (August 19th, 2011), Dream Bird (August 16th, 2011), Esmaiel_F4 (July 24th, 2013), Hesam7e7 (August 17th, 2011), IR Blue SKY (August 16th, 2011), IRIAF F-14A (May 15th, 2015), IRIAF-TFB4 (August 16th, 2011), Mahan (August 16th, 2011), mobinall (August 16th, 2011), Mohammad Tomcat (August 16th, 2011), Mohammadme (August 16th, 2011), mona (August 19th, 2011), OIII (April 17th, 2013), pejmanmhatc (August 16th, 2011), Persian Bird (August 21st, 2011), Persian Tom Cat (August 16th, 2011), PILOTSAEED (August 18th, 2011), saman9086 (July 4th, 2012), sd-787 (August 19th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012), SKY MAN (August 16th, 2011), W mahan 5 (July 4th, 2012)

  7. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: به این عکس توجه کنید ...

    بسیار عالی...
    فقط چرا در کنار موتور دو؟
    چطور این موتور که تنها در یک سمت بارگیری شده آیرودینامیک هواپیما را به هم نمی زند؟
    موتوری که هیچ تراستی ایجاد نمی کند،باعث مقاومت نمی شود؟به موتورهای اصلی فشاری وارد نمی شود؟
    #4 ارسال شده در تاريخ August 16th, 2011 در ساعت 03:52:07

  8. The Following 16 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    arra (August 16th, 2011), att89 (August 19th, 2011), Dream Bird (August 16th, 2011), Hesam7e7 (August 17th, 2011), IRIAF F-14A (May 15th, 2015), IRIAF-TFB4 (August 16th, 2011), Mahan (August 16th, 2011), Mohammad Tomcat (August 16th, 2011), mohammadnt (August 19th, 2011), mona (August 19th, 2011), naras (July 4th, 2012), pejmanmhatc (August 16th, 2011), Persian Tom Cat (August 16th, 2011), PILOTSAEED (August 18th, 2011), sd-787 (August 19th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012)

  9. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,470 Times in 662 Posts

    ??? ??? پاسخ: به این عکس توجه کنید ...

    قطعا باعث بر هم خوردن تعادل میشه که باید با کم و زیاد کردن تراست موتورها و استفاده از سطوح کنترلی این مشکل را حل کرد.
    در هواپیماهای جنگنده این مشکل همیشه به وجود میاد. تسلیحات را در این هواپیماها به صورت متقارن روی هواپیما نصب میکنن ولی هنگامی که مثلا یک بمب از زیر بال راست آزاد شد و هنوز زیر بال چپ اون بمب وجود داره باعث ایجاد نابالانسی میشه که همونطور که گفته شد باید با کم و زیاد کردن تراست موتورها (در صورت وجود دو موتور) و استفاده از سطوح کنترلی این مشکل را حل کرد.
    #5 ارسال شده در تاريخ August 16th, 2011 در ساعت 12:00:20

  10. The Following 20 Users Say Thank You to Mohammad Tomcat For This Useful Post:

    arra (August 16th, 2011), ashkan154 (August 16th, 2011), att89 (August 19th, 2011), Dream Bird (August 16th, 2011), Esmaiel_F4 (July 24th, 2013), ghzizoo2 (August 18th, 2011), Hesam7e7 (August 17th, 2011), IR Blue SKY (August 16th, 2011), IRIAF F-14A (May 15th, 2015), Mahan (August 16th, 2011), Mohammadme (August 16th, 2011), mohammadnt (August 19th, 2011), mona (August 19th, 2011), naras (July 4th, 2012), pejmanmhatc (August 16th, 2011), Persian Bird (August 21st, 2011), Persian Tom Cat (August 16th, 2011), PILOTSAEED (August 18th, 2011), sd-787 (August 19th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012)

  11. PILOTSAEED ?????? ??
    PILOTSAEED

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    January 2010
    OICC/KSH
    1,541
    تعداد تشکر : 4,739
    Thanked 5,375 Times in 1,476 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: به این عکس توجه کنید ( بوئینگ 747 با 5 موتور !! )

    خب این چه کاریه؟به خاطر اینکه فضای بار اشغال نشه یه پرواز رو به خطر میندازن.خیلی سخت میشه هواپیما رو کنترل کرد.
    با باز شدن چرخ های فرودlanding gear مقاومت هوای زیادی ایجاد میشه و حتما باید قبل از باز شدنشون سرعت هواپیما (بستگی به تایپش) تا حد زیادی کم بشه رعایت نکردن اینکار گاهی اوقات باعث کنده شدن ارابه های فرود میشه.اونوقت میان دو تا موتور به اون بزرگی رو به بال ها وصل میکنن.
    بر اساس طرح به خصوصی این کار رو میکنند؟
    #6 ارسال شده در تاريخ August 18th, 2011 در ساعت 11:28:13

  12. The Following 8 Users Say Thank You to PILOTSAEED For This Useful Post:

    Dream Bird (August 18th, 2011), Esmaiel_F4 (July 24th, 2013), IR Blue SKY (August 18th, 2011), mohammadnt (August 19th, 2011), mona (August 19th, 2011), naras (July 4th, 2012), sd-787 (August 19th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012)

  13. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,470 Times in 662 Posts

    ??? ??? پاسخ: به این عکس توجه کنید ( بوئینگ 747 با 5 موتور !! )

    دوست من هواپیمای 747 با از دست دادن یک موتور میتونه بدون هیچ مشکلی به پروازش ادامه بده و با از دست دادن 2 موتور فرود اضطراری میکنه (البته اگه اشتباه نکنم اگه غلط میگم من را اصلاح کنید) حالا ممان حاصل از درگ یه موتور بیشتره یا اینکه یه موتورت از دست بره؟
    #7 ارسال شده در تاريخ August 18th, 2011 در ساعت 13:47:25

  14. The Following 9 Users Say Thank You to Mohammad Tomcat For This Useful Post:

    Ali Pilot (August 18th, 2011), Dream Bird (August 18th, 2011), IR Blue SKY (August 18th, 2011), mohammadnt (August 19th, 2011), mona (August 19th, 2011), PILOTSAEED (August 20th, 2011), sd-787 (August 19th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012), W mahan 5 (July 4th, 2012)

  15. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: به این عکس توجه کنید ( بوئینگ 747 با 5 موتور !! )

    ??? ??? ????? ???? ???? mohammad tomcat ????? ??? ??
    دوست من هواپیمای 747 با از دست دادن یک موتور میتونه بدون هیچ مشکلی به پروازش ادامه بده و با از دست دادن 2 موتور فرود اضطراری میکنه (البته اگه اشتباه نکنم اگه غلط میگم من را اصلاح کنید) حالا ممان حاصل از درگ یه موتور بیشتره یا اینکه یه موتورت از دست بره؟
    تا جایی که اطلاعات کم من می گه کاملا صحیح می فرمایید.
    ولی اگر از یک سمت دو تا موتور از دست بده....کنترل هواپیما تقریبا غیر ممکنه....
    حتی شاید مجبور به گلاید و یا تخلیه مخزن چپ یا راست بشه....
    این موارد در بارگیری منظور می شن؟
    #8 ارسال شده در تاريخ August 18th, 2011 در ساعت 20:30:31

  16. The Following 9 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    Dream Bird (August 18th, 2011), Mohammad Tomcat (August 19th, 2011), mohammadnt (August 19th, 2011), mona (August 19th, 2011), naras (July 4th, 2012), PILOTSAEED (August 20th, 2011), sd-787 (August 19th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012), W mahan 5 (July 4th, 2012)

  17. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,470 Times in 662 Posts

    ??? ??? پاسخ: به این عکس توجه کنید ( بوئینگ 747 با 5 موتور !! )

    قرار نشد سوال سخت بپرسی ها
    قطعا این که دو موتور از یه سمت از دست بره بدترین حالته و خوب بهترین حالت اینه که دوموتور متقارن از دست بره.
    ولی اینکه توی هر وضعیت باید چی کار کرد را باید به Flight manual اون هواپیما مرجعه کرد
    #9 ارسال شده در تاريخ August 19th, 2011 در ساعت 01:00:21

  18. The Following 7 Users Say Thank You to Mohammad Tomcat For This Useful Post:

    Dream Bird (August 19th, 2011), IR Blue SKY (August 19th, 2011), mona (August 19th, 2011), naras (July 4th, 2012), PILOTSAEED (August 20th, 2011), sd-787 (August 19th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012)

  19. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: به این عکس توجه کنید ( بوئینگ 747 با 5 موتور !! )

    با چه ابزاری این موتور اضافی بر روی بال نگه داشته میشه ؟
    روی ضریب برای بال تاثیری نداره ؟

    #10 ارسال شده در تاريخ August 19th, 2011 در ساعت 01:04:48

  20. The Following 9 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    IR Blue SKY (August 19th, 2011), Mohammad Tomcat (August 20th, 2011), mohammadnt (August 19th, 2011), mona (August 19th, 2011), naras (July 4th, 2012), omid reza (August 19th, 2011), PILOTSAEED (August 20th, 2011), sd-787 (August 19th, 2011), shahryar_bp (July 5th, 2012)

???? 1 ?? 3 123 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0