برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. blackhawk ?????? ??
    blackhawk
    هوانورد فعال-ستوان سوم
    October 2010
    tehran
    144
    تعداد تشکر : 243
    Thanked 443 Times in 136 Posts

    ??? ??? پرواز اولین هلی‌کوپتر فوق‌سبک برقی دنیا

    نمونه اولیه اولین هلی‌کوپتر برقی سرنشین‌دار دنیا برای مدت 2 دقیقه و 10 ثانیه در آسمان به پرواز درآمد. این هلی‌کوپتر دست‎ساز از دو ملخ اصلی بهره می‎برد و از وزن کمتر و طراحی بهتر بهره می‎برد.

    هلی‌کوپتری تمام برقی و سرنشین‌دار برای اولین بار در جهان، به پرواز درآمد؛ هلیکوپتری که طراحی و ساخت تمامی اجزایش در عرض 12 ماه به دست همین فرد انجام شد.
    در این پرواز آزمایش 2 دقیقه و 10 ثانیه‌ای، چرتین رکورد ثبت‌شده غول آسمانی شرکت سیکورسکی را شکست- البته این کار خطر قابل ملاحظه‌ای نداشت. خودش می‌گوید: «زمانی که احتمال تصادف و سقوط پیش می‌آید، همیشه شانس می‌آورم!»
    با پیشرفت دائمی تکنولوژی باتری‌ها و ظهور ناگهانی وسایل نقلیه برقی در تمام شیوه‌های حمل و نقل، هلیکوپتر برقی آخرین گزینه موجود بود. چراکه دینامیک پرواز هلیکوپتر، مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کند و این شیوه مصرف انرژی، طوری نیست که با توان اجرایی باتری‌ها هماهنگ باشد.
    برای مثال، هواپیمای برقی، نیروی زیادی برای بلند شدن از زمین نیاز دارد اما می‌تواند با انرژی ناچیزی، پرواز کرده و فرود بیاید. اما هلیکوپترها در هر 3 مرحله بلند شدن از زمین، پرواز و فرود، انرژی زیادی مصرف می‌کند، بنابراین باید مطمئن شوید که انرژی کافی در باک ذخیره شده و می‌توانید به سلامت فرود بیایید.
    برای همین وقتی شرکت فرانسوی Solution F با پاسکال چرتین تماس گرفت و از او خواست اولین هلیکوپتر برقی سرنشین‌دار جهان را بسارد، او می‌دانست اختراعش باید طراحی بی‌نظیری داشته باشد؛ هلیکوپتری فوق سبک و بسیار ساده که بتواند برای مدتی با استفاده از قدرت باتری‌اش، پرواز بی‌نقصی داشته باشد.
    طراحی نمونه اولیه
    چرتین با مدل‌سازی و ساخت طرحی هم‌محور با دو ملخ در بالا، تعادل نیروی گشتاور را برقرار کرد و به این ترتیب طرحی ارائه کرد که می‌توانست بدون نیاز به ملخ دُم برای توقف چرخش خارج از کنترل هلیکوپتر، پرواز کند و در عوض، فقط به یک تیغه دم ساده و سبک نیاز داشت.
    برای کنترل جهت پرواز هلیکوپتر، چرتین سیستم کنترل بسیار ساده‌ای انتخاب کرد که با استفاده از یک فرمان و انتقال وزن، تغییر جهت میسر می‌شد.

    منبع : خبر آنلاین
    #1 ارسال شده در تاريخ September 10th, 2011 در ساعت 12:45:45

  2. The Following User Says Thank You to blackhawk For This Useful Post:

    omid reza (September 10th, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0