برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. moeinreza ?????? ??
    اخراج دائم
    May 2011
    mashhad
    202
    تعداد تشکر : 411
    Thanked 666 Times in 212 Posts

    new_news فرودگاه بين المللي مشهد دروازه ورود به خطه خورشيد، گامهاي بلند توسعه و رونق را بر مي دارد


    فرودگاه بين المللي مشهد دروازه ورود به خطه خورشيد، گامهاي بلند توسعه و رونق را بر مي دارد
    زماني فرودگاه مشهد محدود به يك باند خاكي در محدوده 'فلكه ضد' ميدان 15 خرداد كنوني بود كه براي فرود هواپيماهاي كوچك نظامي بصورت موردي استفاده مي شد.
    نخستين فرودگاه مشهد در محل ورودي فرودگاه امروزي در سال1330 احداث شد كه از سال 1346 هم روزانه با يك پرواز از نوع DC3 درمسير تهران - مشهد مورد بهره برداري قرار گرفت.
    با وجود آنكه تعداد مسافر آن روزها شايد به چند هزار نفر هم نمي رسيد اما فرودگاهي كه ساخته شد با پيش بيني و ظرفيت جابه جايي سه ميليون نفر در سال احداث شد.
    طي همه اين سال ها به مرور حجم تقاضاها گسترش يافت اما تغيير چنداني در ساختار و امكانات فرودگاه ايجاد نشد آن گونه كه فرودگاه در خدمات رساني مطلوب به مسافران بويژه طي چند سال اخير به شدت دچار مشكل شد زيرا ظرفيت ، فضا و شرايط آن پاسخگوي حجم انبوه زائر و مسافر موجود نبود.
    توسعه سفرها به مقاصد مختلف داخلي و نيز 22 كشور جهان در كنار افزايش حجم جابجايي جمعيت ، مباحث تجاري و باري و افزايش پروازها گاه تا 200 مورد در روز همه و همه خود بيانگر وضعيت فرودگاهي است كه امروز به عنوان فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد شناخته مي شود.
    مشهد به دليل وجود بارگاه منور حضرت رضا (ع) طي يكي ، دو دهه اخير با حجم انبوهي از مسافران مواجه شد كه اين افزايش و عدم رشد متناسب زيرساخت ها نه تنها در بخش هوايي كه در حمل و نقل جاده اي و ريلي ، خدمات و ساير بخش ها به يكباره بسيار مشهود و مردم و مسوولان در فصول 'پيك مسافر' و ايام مختلف با مشكلات عديده مواجه كرد.
    آنگونه كه فقط در بخش حمل و نقل گاه مسافران روزها براي تهيه بليت معطل مي شدند و سفرهاي شان اعم از ريلي ، هوايي و جاده اي با تاخيرهاي طولاني و نامناسب انجام مي گرفت.
    در واقع بر اساس آمارهاي رسمي هم اينك سالانه بالغ بر 25 ميليون زائر و مسافر به مشهد سفر مي كنند و بر اساس برآوردها اين رقم در سال 1404 به حدود دو برابر مي رسد.
    اين وضعيت در حوزه هاي خدماتي بويژه حمل و نقلي خود ناشي از افزايش اقبال مردم به مشهد و زيارت بارگاه منور رضوي در ايام مختلف سال ، بي توجهي و عدم پرداخت مناسب مسوولان در توسعه و ارتقا اين زيرساخت ها بود.
    در اين ميان فرودگاه مشهد هم از اين قاعده مستثني نبود مجموعه اي كه با همان ظرفيت و امكاناتي كه قبل از انقلاب براي سه ميليون مسافر احداث شده بود همچنان خدمات رساني به مسافران را در سال هاي 1385و 86 بر عهده داشته البته با كمبودها ، ضعف ها و نواقص جدي و بسيار.
    اين شرايط موجب شده بود تا مسافران همواره شاكي و ناراضي باشند آنگونه كه تهيه بليت در تمامي ايام سال مشكلات جدي داشت، پروازها نيز با تاخيرهاي طولاني همراه بود و مسافران در ميانه اين تاخيرها و حجم جمعيت گسترده در فضايي محدود به شدت دچار سردرگمي و استيصال مي شدند.
    در همه اين سال ها مسوولان كشوري و استاني خود از افرادي بودند كه به دليل شرايط خاص مشهد و تردد هاي متعدد بطور مستقيم با مشكلات فرودگاه مشهد درگير بودند، اما هيچ اقدام جدي در راستاي بهبود وضعيت صورت نگرفت تا اينكه دولت نهم در جريان سفرهاي استاني به خراسان رضوي يكي از محورهاي مصوبات خود را طرح توسعه فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد قرار داد.
    در جريان سفرهاي اول و دوم دولت به استان با تخصيص اعتبارات ويژه از سوي سازمان هواپيمايي كشوري و تلاش مسوولان استان كار شروع شد و امروز با اقدامات توسعه اي كه در اين چند سال با سرعت و گستردگي شروع شده ،فقط طي سال 89 اين مجموعه جابه جايي جمعيتي حدود شش ميليون و 100 هزار نفر را به انجام رسانده است.
    در واقع از سه سفر رييس جمهوري به استان دو سفر اول و دوم مصوباتي براي حوزه فرودگاهي استان در پي داشت.
    به گفته مدير كل فرودگاه هاي استان در سفر اول مجوز استفاده از تسهيلات ذخيره ارزي به صورت فاينانس براي توسعه فرودگاه مشهد به شركت فرودگاه هاي كشور به ميزان بالغ بر 250 ميليارد ريال داده شد كه به دليل بروز مشكلاتي ،اين امر محقق نشد.
    با اين وجود طي پيگيري هاي انجام شده و با دستور رييس جمهوري، شركت فرودگاه هاي كشور طرح را ابتر نگذاشت و از محل منابع داخلي اعتبار لازم براي بازسازي فرودگاه مشهد را تامين كرد و پروژه هاي تعريف شده براي توسعه اين مجموعه آغاز گرديد.
    سعيد چلندري در اين زمينه افزود : طي اين مدت سالانه بالغ بر 100 ميليارد ريال براي پروژه هاي عمراني فرودگاه اعتبار گذاشته شد كه اين رقم متغير بود و در يك سال تا 200 ميليارد ريال نيز توسط شركت براي تجهيز و راه اندازي ترمينال خارجي به وسعت 21 هزار متر مربع صرف شد.
    وي گفت : احداث ترمينال زيارتي به وسعت 10 هزار متر مربع ، ترمينال واردات و صادرات كالا در وسعت سه هزارمتر مربع ، احداث ساختمان ايمني ، زميني شماره 2 و تجهيز كامل آن به وسعت پنج هزار متر مربع از جمله بخش هاي اين طرح است.
    وي احداث 'تاكسي وي هاي براوو يك و دو' در وسعت 15 هزار متر مربع، پاركينك ترمينال خارجي و محوطه سازي آن در مجموع با مساحت 77 هزار متر مربع را از جمله اين اقدامات در قالب مصوبات سفر اول عنوان و ذكر كرد : در مجموع هزينه اي كه براي اين شش پروژه گذاشته شد 457 ميليارد ريال بود.
    به گفته چلندري، از سال 85 و 86 طرح بازسازي و توسعه فرودگاه آغاز شده و پروژه هاي ديگري هم علاوه بر آنها اجرايي شده است.
    وي افزود : احداث طرح توسعه 'اپرون' فرودگاه مشهد به مساحت 20 هزار متر مربع با هزينه 22 ميليارد ريال انجام شده كه سال شروع آن 89 بوده و ظرف هشت ماه پايان يافته است.
    وي ادامه داد : در كنار آن پروژه هايي هم توسط بخش خصوصي سرمايه گذاري شده كه احداث ساختمان تعميرات هواپيمايي تابان با 10 هزار و 500 متر مربع ، احداث ساختمان تعميرات هواپيمايي ايران ايرتور به وسعت دو هزار و 550 متر مربع از جمله آنها است.
    وي احداث ترمينال ضلع شرقي به وسعت شش هزار متر مربع و پاركينك طبقاتي در مساحت 38 هزار متر مربع از ديگر طرح هاي انجام شده يا در دست انجام توسط بخش خصوصي است.
    وي گفت : در مجموع 265 ميليارد ريال حجم كل سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين پروژه هاست.
    چلندري اظهارداشت: پاركينگ طبقاتي هم اينك40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تا نيمه سال 91 به انجام مي رسد.
    وي افزود : در فاز دو و سه توسعه اپرون هم با هزينه تقريبي 75 ميليارد ريال در مجموع 60 هزار متر طرح توسعه انجام مي شود.
    اين مسوول ادامه داد : با وجود عدم تخصيص فاينانس از محل منابع داخلي و كمك بخش خصوصي، فرودگاه مشهد در اجراي اصل 44 پيشگام بوده است و در بخش سرمايه گذاري بخش خصوصي موفقيت هاي خوبي حاصل كرده است.
    در واقع امروز فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد بعد از مهرآباد تهران دومين فرودگاه پرترافيك كشور است و به لحاظ حجم پروازي نيز فرودگاه امام و مشهد در يك سطح قرار دارند و اين شرايط با توجه به ساختار و موقعيت خاص مشهد مي طلبد كه به فرودگاه اين شهر مقدس توجه ويژه اي شود.
    چلندري توضيح داد : بعد از عدم تحقق فاينانس از محل منابع داخلي اعتبارات خوبي از سوي شركت فرودگاه هاي كشور داده شد كه توسعه ضلع جنوبي ترمينال فرودگاه مشهد با وسعت بيش از پنج هزار متر مربع با معماري برگرفته از معماري اسلامي و ضلع بيروني ترمينال با 148 رواق نشات گرفته از سال ولادت امام رضا (ع) ساخته شد.
    وي ادامه داد : همزمان با اين شش هزار متر مربع ضلع بيروني ، ضلع غربي ترمينال هم توسعه يافته كه ظرف يكسال گذشته 12 هزار متر مربع به آن افزوده شده است.
    وي اظهار داشت : در مجموع فضاي ترمينال فرودگاه مشهد به 32 هزار متر مربع رسيده و بخش هاي قديمي فرودگاه بازسازي شده است.
    در واقع اين فرودگاه بين المللي نيازمند امكانات خوبي است تا زائران و مسافران دچار سختي نشوند و بر اين مبنا پتانسيل بالايي براي توسعه دارد و با حضور بخش خصوصي در اين بخش مسوولان اميدوارند اين مجموعه به سمت تجاري شدن پيش برود.
    به گفته مسوولان فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد ، در حال حاضر با توجه به امكانات و توانمندي هايي كه در فرودگاه ايجاد شده اين مجموعه هم اينك به راحتي مي تواند تا دو برابر اين ظرفيت و روزانه 200 پرواز را خدمات رساني كند.
    اين فرودگاه بايد در چشم انداز 1404 براي جابه جايي جمعيتي حدود ميليون 15 مسافر در سال مهيا شود كه مسوولان معتقدند با آهنگ رشدي كه هم اكنون آغاز شده و حل مشكل اعتباري فرودگاه به اين ظرفيت به زودي دست يابد.
    مدير كل فرودگاه هاي خراسان رضوي معتقد است كه با توجه به پتانسيل هاي اين استان بايد توجه بيشتري به اين فرودگاه شود و از منابع مختلف چون بودجه زيارت ، اعتبارات سفرهاي استاني و مانند آن نياز اعتباري اين مجموعه براي توسعه تامين شود.
    وي ادامه داد : در كميته زيارت 250 ميليارد ريال اعتبار براي فرودگاه در نظر گرفته شد كه با وجود پيگيري هاي ما و استانداري هنوز اين مبلغ تخقق نيافته است.
    وي اظهار داشت : در صورت تحقق اعتبارات ، فازهاي دو و سه احداث و توسعه ترمينال شماره 2 داخلي و خارجي انجام ظرفيت فرودگاه تا پايان سال 1400 به 15 ميليون نفر در سال مي رسد.
    فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد در چند سال اخير شكل و شمايل جديدي به خود گرفته و روبروز زيباتر و خدمات آن قابل قبول تر مي شود اما اين فرودگاه همچنان نيازمند توجه ويژه است زيرا زائران حرم مطهر رضوي اعم از داخلي و خارجي توقع دو چنداني از مسوولان كشوري در اين فرودگاه كه پيشاني ورود به خطه امام رضا (ع ) است را دارند.















    #1 ارسال شده در تاريخ September 19th, 2011 در ساعت 23:42:17

  2. The Following 2 Users Say Thank You to moeinreza For This Useful Post:

    IR Blue SKY (September 20th, 2011), PILOTSAEED (September 20th, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0