برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 9 ?? 9
dqw
  1. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? سوال در مورد موتور هواپیما در لحظه تیک آف و لندینگ

    باسمه تعالی

    دوستان خیلی وقته که تو بسیاری از عکس ها می بینم که هنگام تیک آف یا لندینگ چیزی از موتور خارج می شود (البته من این حالت رو بیشتر در حالت تیک آف یا لندینگ مشاهده کردم ) که هر چی فکر می کنم نمی دونم چیه؟
    در زیر برای نمونه چند تا عکس قرار می دم که با فلش هم مشخص کردم که منظورم چیه. دوستان لطفا راهنمایی کنید















    #1 ارسال شده در تاريخ September 24th, 2011 در ساعت 17:50:11

  2. The Following 11 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    arra (September 25th, 2011), Dream Bird (September 26th, 2011), Eshghe Parvaz (September 24th, 2011), First Officer (September 24th, 2011), IR Blue SKY (September 24th, 2011), PILOTSAEED (September 26th, 2011), reza dezfuli (September 26th, 2011), sd-787 (September 24th, 2011), TOM (September 26th, 2011), usofk (September 25th, 2011)

  3. First Officer ?????? ??
    First Officer

    کارشناس هوانوردی
    September 2007
    تهران
    1,188
    تعداد تشکر : 904
    Thanked 5,890 Times in 1,102 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد موتور هواپیما در لحظه تیک آف و لندینگ

    اون که شما میبینی در اصل همون شکست هوا هست که در هواپیما های شکاری در هنگام انجام مانور هست که میبینی ... در این هواپیما ها هم بر اثر سرعتی که میگیرن و تغییر زاویه ناگهانی با عث شکست لایه های هوایی روی بال میشه و این همون چیزی هست که کمک میکنه هواپیما بره بالا...این به زبان ساده بود که گفتم اکثر این شکست ها بر روی لبه بال و روی نواحی هست که زایده ای باشد
    قوانين عمومي استفاده از انجمنها (حتما مطالعه فرماييد)

    خدایا،تو چطور زندگی کردن را به من بیاموز
    چگونه مردن را خودم انتخاب میکنم
    #2 ارسال شده در تاريخ September 24th, 2011 در ساعت 18:24:27

  4. The Following 12 Users Say Thank You to First Officer For This Useful Post:

    Ali Pilot (September 24th, 2011), arra (September 25th, 2011), Dream Bird (September 26th, 2011), Eshghe Parvaz (September 24th, 2011), IR Blue SKY (September 24th, 2011), mehransalmani (September 24th, 2011), Mohammadme (September 24th, 2011), mohsen_oooo (December 19th, 2012), PILOTSAEED (September 26th, 2011), sd-787 (September 24th, 2011), TOM (September 26th, 2011)

  5. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد موتور هواپیما در لحظه تیک آف و لندینگ

    آقای محمدیان با تشکر از جواب شما اما یه بحثی که هست اینه که اگر قراره که شکست هوایی رخ بده این شکست هوا باید در سرتاسر leading edge رخ بده و در تصویر نمایان بشه، نه فقط در قسمتی که نزدیک موتور هست این پدیده نمایان بشه. فیلم زیر رو اگر میشه دانلود کنید. این فیلم یه لندینگ کلوز آپ از آ380 هست که تقریبا با دیدن این فیلم من مطمئن شدم که یه چیزی از داخل موتور خارج می شه. اگر امکانش هست شما هم این فیلم رو ببینید و نظرتون رو عرض کنید.
    با تشکر
    دانلود فیلم با حجم 11.5 مگابایت



    #3 ارسال شده در تاريخ September 25th, 2011 در ساعت 11:17:58

  6. The Following 7 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    arra (September 25th, 2011), Dream Bird (September 26th, 2011), First Officer (September 25th, 2011), IR Blue SKY (September 25th, 2011), mahnia66 (September 25th, 2011), PILOTSAEED (September 26th, 2011), TOM (September 26th, 2011)

  7. First Officer ?????? ??
    First Officer

    کارشناس هوانوردی
    September 2007
    تهران
    1,188
    تعداد تشکر : 904
    Thanked 5,890 Times in 1,102 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد موتور هواپیما در لحظه تیک آف و لندینگ

    نه اقا مطمین باش پیزی از موتور خارج نمیشه این فقط تراکم هواست چون هنر متور بخاطر وجود کاپوت طد صدایی که دروش هست همینه که هیچ پیزی رو از خودش نشت نده..... این فقط همونه که عرض کردم..در شکل چهارم اون 340 رو نگاه کن بال سمت راستش (سمت راست خودت) ببین یه خط نازک هست>> این همونه دلیل اینکه در اطراف لندینگ گییر نمیبینی این که اون قسممت از نطر ایرو دینامیکی دارای شکل استوانه ایی هست و برا همین هم هوا خیلی شکست پیدا نمیکنه... من گفتم ازراف لبه های تیز هوا پیما یعنی کنار سازه های لبه دار و نازک هواپیما همچین چیزی میبینی و در لحظه تغییر زاویه پروازی این مورد در شکاری بیشتر دیده میشه چند تا کلیپ از اونا رو ببین منظورمو متوجه میشی.. در عکس دوم هم نگاه کن در داخل موتور جریان مکش هوا به چه صورت هست فکر میکنی داره ازش دود در میاد.. اینم میگم که اطلاعاتت بره بالا شایدم بلد باشی ... در هواپیما های امروزه بخاطر صدای طیادشون اطراف موتور یه کاپوت ضد صدا هست ..همون پیزی که وقت تعمیر مثل عدد 7 میره بالا تا موتور در بیاد اون کاملا ضر صداست برای ضد صدا بودن هم نباید هیچ منفذی از اطراف داشته باشیم.. ..از موتور هیچ چیز جز بخار داغ بیرون نمیدا و هیچ چیز پز هوا ی سرد نباید وارد موتور بشه .... شما دیدی در ای فیلم های تلویزیونی مثلا اف 16 یه دفعه تغییر جهت میده یه خطوط نازک رو بال میاد اون همونه که میگی ... در این مورد شما هم دقت کن ببین جای دیگه از هواپیما این حالت رو میبینی؟؟؟؟ این فقط برای اطرافی نازک لبه دار و مستقیم در برابر باد هست ..فک کر
    قوانين عمومي استفاده از انجمنها (حتما مطالعه فرماييد)

    خدایا،تو چطور زندگی کردن را به من بیاموز
    چگونه مردن را خودم انتخاب میکنم
    #4 ارسال شده در تاريخ September 25th, 2011 در ساعت 12:48:56

  8. The Following 7 Users Say Thank You to First Officer For This Useful Post:

    Ali Pilot (September 25th, 2011), arra (September 25th, 2011), Dream Bird (September 26th, 2011), IR Blue SKY (September 25th, 2011), Mohammadme (September 25th, 2011), PILOTSAEED (September 26th, 2011), TOM (September 26th, 2011)

  9. arra ?????? ??
    arra
    هوانورد فعال-ستوان دوم
    June 2010
    کرج
    237
    تعداد تشکر : 3,370
    Thanked 1,395 Times in 250 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد موتور هواپیما در لحظه تیک آف و لندینگ

    سلام
    اتفاقی این عکس رو دیدم که فکر کنم مربوط به این بحث باشه

    بلند ترین ارتفاع سقوط برای ما، افتادن از چشم مهدی فاطمه است.
    #5 ارسال شده در تاريخ September 26th, 2011 در ساعت 01:07:03

  10. The Following 5 Users Say Thank You to arra For This Useful Post:

    Dream Bird (September 26th, 2011), Eshghe Parvaz (September 26th, 2011), IR Blue SKY (September 26th, 2011), PILOTSAEED (September 26th, 2011), TOM (September 26th, 2011)

  11. Eshghe Parvaz ?????? ??
    Eshghe Parvaz

    کارشناس هوانوردی
    December 2008
    ايران
    1,312
    تعداد تشکر : 8,798
    Thanked 6,109 Times in 1,045 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد موتور هواپیما در لحظه تیک آف و لندینگ

    ??? ??? ????? ???? ???? arra ????? ??? ??
    سلام
    اتفاقی این عکس رو دیدم که فکر کنم مربوط به این بحث باشه

    اين عكس مربوط به عمليات خالي كردن سوخت يا fuel dumping هست كه در شرايط مختلف مانند emergency به منظور كاهش وزن و رسيدن به وزن استاندارد براي لندينگ انجام ميشه. مثل تصاوير زير:



    «اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر و جعلنا من خير اعوانه و انصاره و من المستشهدين بين يديه»


    #6 ارسال شده در تاريخ September 26th, 2011 در ساعت 16:14:51

  12. The Following 7 Users Say Thank You to Eshghe Parvaz For This Useful Post:

    arra (September 26th, 2011), Dream Bird (September 26th, 2011), IR Blue SKY (September 26th, 2011), Mohammadme (September 26th, 2011), PILOTSAEED (September 26th, 2011), sd-787 (September 26th, 2011), TOM (September 26th, 2011)

  13. PILOTSAEED ?????? ??
    PILOTSAEED

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    January 2010
    OICC/KSH
    1,541
    تعداد تشکر : 4,739
    Thanked 5,375 Times in 1,476 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد موتور هواپیما در لحظه تیک آف و لندینگ

    این عکس ها فک کنم همون شکست هواست که جنابfirst officer گفتند در هواپیمای جنگنده.






    ?????? ???? PILOTSAEED : September 26th, 2011 ?? ???? 19:17:28
    #7 ارسال شده در تاريخ September 26th, 2011 در ساعت 19:00:59

  14. The Following 4 Users Say Thank You to PILOTSAEED For This Useful Post:

    arra (September 26th, 2011), Dream Bird (September 26th, 2011), First Officer (September 26th, 2011), IR Blue SKY (September 26th, 2011)

  15. First Officer ?????? ??
    First Officer

    کارشناس هوانوردی
    September 2007
    تهران
    1,188
    تعداد تشکر : 904
    Thanked 5,890 Times in 1,102 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد موتور هواپیما در لحظه تیک آف و لندینگ

    بله این عکسا همونه .... و اون عکسی هم که جناب arra گذاشتن همون فرمایش جناب عشق پرواز هست
    انشالله مشکل کلا حل شده باشه
    قوانين عمومي استفاده از انجمنها (حتما مطالعه فرماييد)

    خدایا،تو چطور زندگی کردن را به من بیاموز
    چگونه مردن را خودم انتخاب میکنم
    #8 ارسال شده در تاريخ September 26th, 2011 در ساعت 19:23:22

  16. The Following 3 Users Say Thank You to First Officer For This Useful Post:

    Dream Bird (September 26th, 2011), IR Blue SKY (September 26th, 2011), PILOTSAEED (September 26th, 2011)

  17. arra ?????? ??
    arra
    هوانورد فعال-ستوان دوم
    June 2010
    کرج
    237
    تعداد تشکر : 3,370
    Thanked 1,395 Times in 250 Posts

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد موتور هواپیما در لحظه تیک آف و لندینگ

    ممنون از دوستان بخاطر توضیحاتشون
    بلند ترین ارتفاع سقوط برای ما، افتادن از چشم مهدی فاطمه است.
    #9 ارسال شده در تاريخ September 26th, 2011 در ساعت 22:17:34

  18. The Following 2 Users Say Thank You to arra For This Useful Post:

    IR Blue SKY (September 26th, 2011), PILOTSAEED (September 29th, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0