برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. capitan_boro ?????? ??
    capitan_boro
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    September 2011
    THR
    187
    تعداد تشکر : 8
    Thanked 358 Times in 136 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? باند اصلي فرودگاه رامسر تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد

    مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور اعلام كرد: : با تامین اعتبار لازم باند اصلی و جديد فرودگاه رامسر به طول 2700 متر و عرض 60 متر، تا پایان امسال بهره برداری می شود . بنابر گزارش روابط عمومي اداره كل فرودگاههاي استان مازندران محسن اسماعیلی كه روز سه شنبه 22 شهريور ماه از فرودگاه رامسر بازديد مي كرد، طي مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه پارسال 200 میلیارد ريال برای عملیات اجرایی و تخریب موانع پروازی این فرودگاه اختصاص یافت افزود: امسال نیز با اختصاص 320 میلیارد ريال مرحله نخست توسعه فرودگاه رامسر پایان می یابد . اين گزارش حاكيست ؛ هم اكنون از باند فرعي به طول 1500 متر براي نشست و برخاست هواپيماها در اين فرودگاه استفاده مي شود. اسماعيلي با اشاره به انجام مطالعات مرحله دوم شامل برج مراقبت ، آتش نشانی ، موتور خانه ، برق اضطراری ، احداث ترمینال فرودگاه رامسر گفت: تلاش می شود با اخصتصاص 700 میلیارد ريال اعتبار لازم هرچه زودتر عملیات اجرایی و تملک اراضی مورد نیاز در این بخش انجام شود. رئیس هیات مدیره فرودگاههای کشور از دستور کار توسعه فرودگاه نوشهر خبر داد و افزود : طرح توسعه ترمینال این فرودگاه با 3 میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال تکمیل می شود . اسماعیلی در مورد طرح تکنیکال بلاک فرودگاه ساری نیز گفت : با اعتبار 45 میلیارد ریالی از محل اعتبارات استانی و ارزی این طرح اجرایی و ترمینال داخلی و خارجی فرودگاه با زیر بنای 8 هزار متر مربع و اعتبار 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات مشارکتی در سفر ریاست جمهوری به مازندران بهره برداری می شود . مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور در بخش ديگري از سخنانش اعتبار تخصیص یافته برای توسعه بهسازی و تجهیز فرودگاههای کشور را 1000 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : فرودگاههای کشور سالانه با 450 هزار پرواز 40 میلیون مسافر پذیرش می کنند.
    #1 ارسال شده در تاريخ October 15th, 2011 در ساعت 23:53:21

  2. The Following 4 Users Say Thank You to capitan_boro For This Useful Post:

    abasfb (November 10th, 2011), AIR BUS (May 24th, 2012), mohammadnt (November 11th, 2011), pilot hosein (November 11th, 2011)

  3. abasfb ?????? ??
    abasfb
    هوانورد فعال-سرگرد
    January 2011
    iran
    502
    تعداد تشکر : 368
    Thanked 1,590 Times in 438 Posts

    ??? ??? پاسخ: باند اصلي فرودگاه رامسر تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد

    سلام
    ببخشید یه سوال داشتم ، هرکی میدونه جوابمو داد ممنون میشم ...

    واسه فرود بوئینگ 747 باید طول باند چقدر باشه ؟ و اینکه آیا باند فرود 747 با 380 خیلی تفاوت داره ؟

    با تشکر از همه دوستان

    مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو ... یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو


    #2 ارسال شده در تاريخ November 10th, 2011 در ساعت 23:43:12

  4. The Following User Says Thank You to abasfb For This Useful Post:

    AIR BUS (May 24th, 2012)

  5. pilot hosein ?????? ??
    pilot hosein

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    June 2010
    iran
    96
    تعداد تشکر : 615
    Thanked 263 Times in 79 Posts

    ??? ??? پاسخ: باند اصلي فرودگاه رامسر تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد

    جناب ABASFBدر پاسخ سوال شما در مورد باند مورد نیاز 747 باید بگم این تایپ از هواپیما برای فرود در حالت عادی باند مورد نیاز اون 6920 فوت یا 2110 متر هستش و در پاسخ به سوال دوم شما باید بگم که البته هر هواپیما نسبت به وزن و قدرت رانش موتور حود طول باند مورد نیازش متفاوته البته اگر دوستان اطلاعات کاملتری دارند یا بنده اشتباه میکنم بفرمایند.
    #3 ارسال شده در تاريخ November 11th, 2011 در ساعت 09:29:15

  6. The Following 2 Users Say Thank You to pilot hosein For This Useful Post:

    abasfb (November 11th, 2011), AIR BUS (May 24th, 2012)

  7. abasfb ?????? ??
    abasfb
    هوانورد فعال-سرگرد
    January 2011
    iran
    502
    تعداد تشکر : 368
    Thanked 1,590 Times in 438 Posts

    ??? ??? پاسخ: باند اصلي فرودگاه رامسر تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد

    سلام
    با تشکر فراوان از شما دوست عزیزم جناب pilot hosein ...

    درست میگید اما ای 380 دو موتورش فقط میتونه معکوس شه و بیشتر با ترمز برای فرود و ایستادن استفاده میکنه اما 747 هر چهار موتور قدرته معکوس کردن دارن و کمتر از ترمز استفاده میشه ...
    با تشکر فراوان از شما ، فقط میخواستم بفهمم که آیا تعداد لاستیک ها بیشتر باشه و بیشتر از ترمز برای فرود استفاده بشه (ای 380) بهتره و زودتر می ایسته یا اینکه هر چهار موتور معکوس شن و کمتر از ترمز استفاده بشه (747) بهتره و ...
    و اینکه اون دو موتوری که در ای 380 معکوس میشه بیشتر در زمانی که باند سره (در هواپیمای برفی و بارانی) استفاده میشه ...

    بازم از شما ممنونم ...

    مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو ... یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو


    #4 ارسال شده در تاريخ November 11th, 2011 در ساعت 12:01:02

  8. The Following 2 Users Say Thank You to abasfb For This Useful Post:

    AIR BUS (May 24th, 2012), pilot hosein (November 11th, 2011)

  9. amirehtsham ?????? ??
    amirehtsham
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    May 2012
    مونترآل - کانادا
    39
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 50 Times in 18 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 8

    ??? ??? پاسخ: باند اصلي فرودگاه رامسر تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد

    با سلام
    در مورد باند فرود مورد نیاز برای فرود بویینگ 747 باید بگم علاوه بر همهی مواردی که ذکر شد ارتفاع از سطح دریا هم بسیار مهم هست. مثلا باند فرودگاه اراک تا قبل از تطویل 3 کیلومتر بود که با ارتفاع حدود 1680 متریش از سطح دریا، فقط برای فرود هواپیما تا کلاس 737 ساخته شده بود. اما با توجه به ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا، میزان حمل بار و مسافر و غیره نیاز بود که باند این فرودگاه رو تا بیش از 4 کیلومتر کنن تا بتونه جوابگوی هواپیماهای 747 باشه. اما مثلا شهری مثل نوشهر که 3 متر از سطح دریا پایین تره، نیازی نیست که خیلی باند فرودگاه بلند باشه، چرا؟ چون فشار هوای کمتری نسبت به فرودگاههایی مثل اراک دارند و فکر می کنم در حد نصف باند فرودگاه اراک کفایت کنه.
    #5 ارسال شده در تاريخ May 24th, 2012 در ساعت 21:14:54

  10. The Following 2 Users Say Thank You to amirehtsham For This Useful Post:

    AIR BUS (May 24th, 2012), Ali Pilot (May 24th, 2012)

  11. amirehtsham ?????? ??
    amirehtsham
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    May 2012
    مونترآل - کانادا
    39
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 50 Times in 18 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 8

    ??? ??? پاسخ: باند اصلي فرودگاه رامسر تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد





    آخرین اخبار از فرودگاه اراک
    طبق آخرین اخبار ا
    ز فرودگاه اراک عملیات عمرانی در این فرودگاه رو به اتمام است و تا پایان تابستان سال جاری به پایان خاهد رسید.عملیات عمرانی که در این فرودگاه در حال انجام است در برگیرنده پارکینگ های جدید، فضای سبز، اجرای طرح لایتینگ برای پرواز در شب و از همه مهمتر تطویل باند فرود آن تا 4 کیلومتر است.
    به گفته مرتضوی مدیر فرودگاه اراک، این فرودگاه برای فرود هواپیماهای پهن پیکر نظیربویینگ 747 و ایرباس بدنه پهن 300 خود را آماده می کند.
    هدف از اجرای این طرح افزایش پروازهای بین المللی از مبدا اراک به مقاصد: دمشق، نجف اشرف، جده، مدینه، استانبول، دوبی، دوحه و پروازهایی به شرق آسیا عنوان شده است.
    با توجه به این که اراک از ابتدای سال جاری به جمع شهرهای بزرگ ایران پیوسته است، نیاز به فرودگاهی بزرگ، فعال و بین المللی امری حیاتی و ضروری محسوب می شود.
    با توجه به اینکه اراک شهری صنعتی است و همواره نمایشگاههایی در این زمینه در اراک یا در نقاط مختلف دنیا در زمینه صنعت با حضور اراک به نمایندگی ایران برگزار می شود، داشتن فرودگاهی بین المللی و با امکان پرواز هواپیماهای غول پیکر کاملا ضروری به نظر می رسد.
    ?????? ???? amirehtsham : May 24th, 2012 ?? ???? 22:43:55
    #6 ارسال شده در تاريخ May 24th, 2012 در ساعت 22:26:00

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0