برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. amirhosseinpilot ?????? ??
    amirhosseinpilot
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    November 2011
    اصفهان
    16
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 40 Times in 13 Posts

    ??? ??? چگونه خلبان شویم؟

    تعریف شغل خلبانی :
    به مدیریت و کنترل یک هواپیما و یا بالگرد و به هر حال یک وسیله ی پروازی در یک سورتی پرواز که از لحظه ی ورود به فرودگاه یا مکانی که پرواز انجام می شود و خلبانی و هدایت شیئ پرنده که امکان دارد هواپیمای مسافربری در فرودگاه مسافربری و یا خلبانی و هدایت یک جنگنده در یک پایگاه نظامی و شکاری باشد و انجام ماموریت کامل خود یعنی تاکسی کردن و برخواست از زمین و گذشت از مسیر پروازی تعیین شده و فرود یا لندینق و رساندن مسافران به مقصد و یا انجام کامل ماموریت نظامی در فرودگاه شکاری را شمال می شود. یک جمله ی معروف می گوید :((شما با اختیار خود از زمین بلند می شوید و به اجبار بایدبنشینید))خلبان از لحظه ی برخاست که امری اختیاری و نشستن که امری اجباری است ماموریت هدایت هواپیما را به عهده می گیرد اما کار وی به همین محدود نمی شود.
    وظایف یک خلبان :
    یک خلبان موظف است یک تا دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابد و فرم تحویل گرفتن هواپیمای شکاری (هدف حمله به همراه نقشه ی پرواز ) یا اگر مسافربری بود تعداد مسافران را به همراه نقشه ی پرواز دریافت کند.
    طی این مراحل خلبان باید سوخت مورد نیاز طبق نقشه ی پرواز را در هواپیما تامین شده ببیند.این اولین مرحله از وظایف یک خلبان است.در مرحله ی بعد پس از حضور همه ی مسافران و مهمان داران درب ها را بسته ومسافران با بستن کمربند ها آماده ی پرواز می شوند.
    در هواپیماهای مسافریری خلبان تقریبا بسیاری از کارها را به صورت خودکار در می اورد و ان ها را در حالت خلبان خودکار قرارمی دهد.یک خلبان مسافربری باید مسیر خود را در یک ارتفاع معین و با سرعتی معین طی کند که این کار را نیز خلبان خودکار انجام می دهد.پس از رسیدن به محل فرود و فرود امدن خلبان به صورت کالا محتاتانه چون فرود یا لندیتق سخت ترین قسمتپرواز است در زمین بنشیند و پس از نشستن و خروج تمامی مسافران از هواپیما ماموریت به پایان می رسد.
    این مراحل برای خلبانان شکاری بسیار آسان تر و کوتاه تر است و گاهی در شرایط اسکرمبل خلبان شکاری باید ظرف یک دقیقه از شنیدن آژیر در هواپیما آماده ی برخاستن از زمین در باند فرودگاه باشد
    در هواپیمای شکاری وظایف بدین گونه تقسیم می شود که خلبان یکم مسئول هدایت هواپیما و شلیک موشک ها و خلبان دوم اغلب افسر تسلیحات یا افسر رادار خوانده می شود.افسر تسلیحات و یا رادار موظف به کنترل رادار و نوع سلاح مورد نیاز برای هدف و ره گیری اهداف در صفحه ی رادار را بر عهده دارد و در برخی هواپیماهای شکاری همه ی این وظایف به دلیل ساده تر بودن به یک خلبان محول می شود.
    پس از بلند شدن کار یک خلبان شکاری تازه شروع می شود و خلبان شکاری موظف است وظیفه ی جنگی خود را که بسیار خطرناک است را انجام دهد.
    توانایی های ذهنی برای این شغل:
    خصوصیات روانی این شغل:
    این شغل دایما فکر شما را درگیر می سازد و شما برای این که بتوانید در شغل خود موفق باشید نیازمند حداکثر رفاه و حداقل درگیری و اغتشاش فکری در ساعات غیر کاری است.در غیر این صورت شما در انجام وظایف خود با مشکل رو به رو می شوید.
    علاوه بر این خلبان شکاری مسئول دفاع از یک ملت است.. مسئولیت سنگین به آرامش روانی نیازمند استمدارک تحصیلی:
    شما در مرحله ی اول باید دانش آموز رشته ی ریاضی باشید و سپس با گرفتن مدرک پیش دانشگاهی وارد یک مدرسه ی خلبانی خصوصی ویا دانشگاه شهید ستاری شوید.در مدارس خصوصی خلبانی شما به 30 میلیون تومان شهریه نیاز دارید ولی تحصیل در ارتش رایگان اما مشکل است و شما باید خلبان شکاری یا ترابری ارتش باشید.مدارک و گواهینامه های رشته ی خلبانی شامل پی پی ال یا گواهینامه ی خلبانی ونیز <ای ار> یا گواهینامه ی آلات پروازی یا پرواز کورو در نهایت <پی ال ای> یا گواهینامه ی خلبانی مسافربری است.خلبانی نظامی ترتیبی جداگانه و خاص دارد: خلبان دوم با مدرک سی پی ال مانند سر مهماندار و خط روی شانه در سه خط بغل شانه و روی بازو قرار دارد و خلبان دوم با مدارک ای تی پی ال که از اختیارات بیشتری نسبت به نفر قبل دارد.
    شرایط محیط کار:
    خلبان در محیطی کاملا امروزی و پیشرفته کار می کند و با افراد متشخّص سر و کار دارد و ادب و شخصیت مناسب از الزامات یک خلبان است.محیط کار خلبان کوچک است و معمولا بیشتر کار او در داخل کاکپیت هواپیما انجام می شود که دقت بسیار زیادی مورد نیاز است.جمله ای می گوید : <دونیای خلبانان کوچک است>
    محل استخدام:
    خلبان بی شک در ارتش و یا یک شرکت هواپیمایی استخدام می شود و گاهی ممکن است به استخدام هر ارگانی که هواپیمای اختصاصی دارد مانند سازمان هواشناسی و یا اشراف که دارای ثروت زیاد ودارای هواپیما شخصی هستند در بیاید.
    حقوق و مزایا:
    همانطور که در بند های پیش گفته شد خلبان باید کاملا بی دغدغه زندگی کند و علاوه بر این ارزش کاری که وی انجام می دهد بسیار زیاد است و همچنین هزینه ی زندگی وی به دلیل هزینه ی زیاد حفظ سلامتی کامل او بیش از دیگران است.حداقل حقوق خلبانان در دنیا 5000 دلار حدود چهارو نیم میلیون تومان می باشد و اریاتور افغانستان این مبلغ را به خلبانان کم تجربه اش می دهد.متاسفانه در کشور ما این مبلغ 3000 دلار است کا با افزایش صد در صدی در سال 82 به این رقم رسیده است.در ارتش وضعیت مالی خلبانان خوب نیست و خلبانان شکاری نیروی هوایی ارتش با اضافه کار و حقوق استاد خلبانی و درجه ی سرهنگ تمامی با 20 سال سابقه تنها یک میلیون و هشتصد هزار در ماه حقوق می گیرد.15000 میلیون دلار پایه ی حقوق خلبانان امارات ایرلاینز برای هر سال است پس ما از دنیا خیلی عقب هستیم.در امریکا یک خلبان نیروی هوایی اگر سه ماه در شرایط جنگی خلبانی کند می تواند تا پایان عمر بدون داشتن هیچ شغلی در بهترین محله های نیویورک گرانترین شهر امریکا زندگی کند.و متاسفانه خلبانان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران از مشکلات مالی رنج می برند.
    آینده نگری در مورد شغل:
    زندگی یک خلبان یک زندگی خاص است که هر کسی حاضر به زندگی در چنین شرایطی نیست و اگر بدون علاقه ی بسیار وارد این شغل شوید حاضر خواهید بود تمام حقوق خود را بدهید تا از شر زندگی برنامه ریزی شده و نظامی وار خلاص شوید.
    توصیه می شود حتما در مورد این شغل با خلبانان صحبت کنید
    #1 ارسال شده در تاريخ November 28th, 2011 در ساعت 15:51:53

  2. The Following 3 Users Say Thank You to amirhosseinpilot For This Useful Post:

    obhan$ (November 28th, 2011), Prince_M (January 12th, 2012), مجید ابراهیمی (December 29th, 2011)

  3. obhan$ ?????? ??
    obhan$
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    November 2011
    اراک
    37
    تعداد تشکر : 252
    Thanked 47 Times in 23 Posts

    ??? ??? پاسخ: چگونه خلبان شویم؟

    بسیار جامع و کامل بود ممنون
    فقط منبع رو ممنون میشم ذکر کنید
    #2 ارسال شده در تاريخ November 28th, 2011 در ساعت 22:14:59

  4. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ : آموزشگاه بوتیا ماهان

    ??? ??? ????? ???? ???? Mohammad khoshnoodi ????? ??? ??
    سلام من یک پسر 14 ساله هستم که از بچگی عاشق پرواز بودم ولی متاسفانه یکی از چشمام 1 ودیگری 1.25 است و به دلیل مشکل مالی نمیتونم 50 میلیون پول بدم تا خلبان شم من مدرک آیلس زبان رو دارم واز شما میخوام راهنماییم کنید چون سال بعد باید انتخاب رشته کنم ممنون
    درود و وقت بخیر
    با عرض تاسف بایستی عرض کنم درحال حاضر هزینه گذراندن دوره های خلبانی غیرنظامی نزدیک به 90 تا یکصدمیلیون تومان هزینه در بر دارد.
    #3 ارسال شده در تاريخ January 10th, 2017 در ساعت 19:05:02

  5. Mohammad khoshnoodi ?????? ??
    Mohammad khoshnoodi
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    January 2017
    آسمان
    9
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    ??? ??? پاسخ : چگونه خلبان شویم؟

    سلام خسته نباشید من یک پسر 14 ساله ام که از بچگی عاشق پرواز بودم من یکی از چشمام 1ودیگری 1.25 است بدلیل مشکل مالی نمیتونم 40 تومن بدم نا خلبان شم اگه میشه راهنماییم کنید تا چگونه تو یه آموزشگاه بورسیه آلیس زبان رو هم دارم اگه تو خارج از کشور هم جایی هست بگید. با تشکر
    #4 ارسال شده در تاريخ January 10th, 2017 در ساعت 21:16:33

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0