برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Double Hotel ?????? ??
    Double Hotel
    هوانورد عادی-استوار دوم
    October 2011
    tehran sky
    103
    تعداد تشکر : 398
    Thanked 362 Times in 90 Posts

    ??? ??? پاسخ مشترک ایرلاینها نسبت به افزایش قیمت سوخت-------نمی توانیم

    همه چیز از قانون هدفمندی یارانه‌ها شروع شد. در حالی که قیمت سوخت برای مردم یادآور جایگاه بنزین، نازل و کارت سوخت است اما از همان شب سرد ابتدای دی‌ماه که محمود احمدی‌نژاد اجرای این قانون را به طور رسمی اعلام کرد مدیران شرکت‌های هواپیمایی با نگرانی مضاعفی روبه‌رو شدند.
    قرار بود قیمت سوخت هواپیما از لیتری 100 به 400 تومان افزایش یابد و این یعنی چهار برابر شدن قیمت سوخت.طبق توافقی که ایرلاین‌ها با وزارت نفت داشتند قرار شد تا ایرلاین‌ها همان لیتری 100 تومان را پرداخت کنند اما در صورتحساب‌ها بنزین لیتری 400 تومان محاسبه شود.
    این توافق ادامه داشت تا اینکه طی ماه‌های گذشته شرکت ملی پالایش و پخش به یکباره طی نامه‌های جداگانه‌ای به ایرلاین‌ها اعلام کرد برای هر کدام چند فرودگاه را در نظر گرفته که تنها در آنها سوخت 400 تومانی ارایه می‌شود، این موضوع سر آغاز چالش جدیدی در صنعت هوایی شد. تاخیر در پروازها اولین نتیجه این حرکت بود چراکه هواپیماها با سردرگمی در فرودگاه نمی‌توانستند سوختگیری کنند.

    آنها مجبور هستند در فرودگاه مبدا اقدام به سوختگیری بیش از نیاز کنند تا با همان سوخت اولیه رفت و برگشت را به سلامت بگذرانند برخی هم که ظرفیت سوختگیری‌شان آنقدر نیست مجبور می‌شوند بین مبدا و مقصد نشست و برخاست اضافه‌ای داشته باشند تا در فرودگاه دیگری سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.
    این اما پایان ماجرا نیست هر هواپیما به نسبت نوع مسیر و وزن هواپیما مجاز به دریافت سوخت تا وزن مشخصی است اما برخی هواپیماها در مبدا اقدام به سوختگیری بیش از حد مجاز می‌کنند تا بتوانند بدون نشست و برخاست اضافه مسیر را طی کنند این امر مستقیما روی ایمنی تاثیر می‌گذارد و معلوم نیست چرا از این اقدام آنان جلوگیری نمی‌شود.
    سوخت مصرفی هواپیماهایی که امروزه به ناوگان هوایی شرکت‌ها می‌پیوندند سه برابر کمتر از هواپیماهایی است که 40 سال پیش در همان مسیر پرواز می‌کرده‌اند منواکسیدکربن حاصل از مصرف سوخت آنها حدود 50 درصد و هیدروکربن‌های ناشی از عدم مصرف سوخت کامل 90 درصد کاهش یافته است.
    هواپیماهای نسل جدید برای هر مسافر در یکصد کیلومتر 5/3 لیتر سوخت مصرف می‌کنند و این درحــــــالی است کــــه هواپیماهای 380 A و B787 با مصرف سه لیتر سوخت برای هر مسافر در یکصد کیلومتر رکورد جدیدی را ثبت کرده‌اند.

    عبدالله‌پور؛ تابان - شرایط اعمال شده در مورد نرخ سوخت هواپیما برای شرکت‌های هواپیمایی شرایط مشترکی است از آنجایی که یکی از وظایف مهم شرکت‌های هواپیمایی، پرواز با ایمنی غیرقابل خدشه و به دور از هرگونه سهل‌انگاری است بنابراین هرگونه اعمال سیاستی که به نحوی مستقیم یا غیرمستقیم موجب کاهش توان تامین هدف یادشده (تامین ایمنی لازم برای انجام پروازهای ایمن و سلامت باشد) مسوولان شرکت‌های هواپیمایی را برای ادامه فعالیت با شرایط بایسته و آن طور که دستگاه‌های نظارتی در امر انجام پروازها تاکید دارند را با چالش روبه‌رو می‌کند. ما به عنوان یک شرکت خصوصی اعمال سیاست افزایش نرخ سوخت را معادل تعطیلی و توقف انجام پروازها با شرایطی که توصیف آن رفت، می‌دانیم. توضیح دیگر اینکه با شرایط نامتوازن نرخ بلیت هواپیما و مشکلات تامین قطعات هواپیما ناشی از محدودیت‌های ایجاد شده اعمال سیاست افزایش نرخ سوخت از 100 به 400 تومان نتیجه‌ای جز کاهش توان عملیاتی و ایمنی پروازها نخواهد داشت.
    موسوی؛ زاگرس - به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده در برابر ایرلاین‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند و این کارها تنها هدف تحریم‌کنندگان خارجی را برآورده می‌کند که همان زمین‌گیر شدن صنعت هوایی در ایران است.عده‌ای به دنبال این هستند که پروازهای داخلی را هم به دست ایرلاین‌های خارجی بسپارند که با این اقدام وزارت نفت، آنها هم به هدفشان می‌رسند چراکه به زودی شاهد تعطیلی بسیاری از پروازها خواهیم بود.
    به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده برای هر ایرلاینی چند فرودگاه را از پرداخت سوخت ۱۰۰ تومانی منع کرده‌اند و کاملا هدفمند این کار را انجام داده‌اند تا اگر آنها موفق به پرداخت موقت قیمت سوخت جدید شدند از آن به عنوان اهرم فشار بر سایر ایرلاین‌ها استفاده کنند.
    اگر هم این شرکت‌ها قادر به پرداخت قیمت‌های جدید نباشند تبعات زیادی دامن دولت را نمی‌گیرد چراکه شرکت‌های کوچکی هستند که صدایشان به جایی نمی‌رسد.اگر آقایان اعتقادی به حفظ و رشد صنعت هوایی ندارند صریحا بگویند تا ما هم باخبر شویم و ایرلاین‌ها تکلیفشان را بدانند.

    پرورش؛ایران ایر- موضوع افزایش قیمت سوخت از 100 تومان به 400 تومان هنوز برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اعمال نشده است اما در صورتحساب‌های این شرکت هزینه‌ها 400 تومان درج می‌شود و مابه‌التفاوت آن به حساب بدهکاری شرکت منظور می‌شود.
    با این حال هواپیماهای ایران‌ایر همچنان در سراسر کشور در ازای پرداخت 100 تومان برای هر لیتر سوختگیری می‌کنند.اگر نامه‌ای که وزارت نفت به ایرلاین‌ها داده است به دست ما هم برسد و مجبور باشیم سوخت 400 تومانی دریافت کنیم قطعا به مسوولان اعلام خواهیم کرد که توان آن را نداریم.نه ما و نه هیچ ایرلاین دیگری نمی‌تواند با توجه به هزینه‌های روز افزونی که دارد این هزینه را بابت سوخت متقبل شود.تلاش می‌کنیم تا با تفاهم و نه تقابل موضوع را به شکلی حل کنیم که هم قانون اجرا شود و هم ایرلاین‌ها متضرر نشوند.

    عابدزاده؛ آسمان- ریشه این مشکل در هدفمندی یارانه‌هاست که قیمت سوخت هواپیما را از 100 به 400 تومان افزایش دادند. این موضوع باعث شد تا هزینه هر ساعت صندلی پرواز حدود 12 هزار تومان افزایش یابد.
    همزمان با این مشکل موضوع تحریم‌ها نیز باعث شده تا هزینه‌های اداره یک ایرلاین افزایش یابد در کنار این دو مشکل بزرگ، افزایش بی رویه نرخ ارز را هم داشتیم.
    دولت برای پوشش هزینه‌های ما حدود 14 درصد به قیمت بلیط اضافه کرد که این 14 درصد تنها شش هزار تومان به ازای هر ساعت صندلی می‌شود در حالی که مجموع افزایش هزینه‌ها بیش از 18 هزار تومان به ازای هر ساعت بوده است.
    حساب‌های ما به عنوان یک شرکت هواپیمایی کاملا معلوم است و هر نهادی که اراده کند به راحتی با مراجعه به هزینه و درآمد یک ایرلاین متوجه می‌شود امکان پرداخت سوخت 400 تومانی میسر نیست.
    در این شرایط مجبوریم در فرودگاه‌هایی که هنوز سوخت 100 تومانی ارایه می‌کنند سوختگیری کنیم که این موضوع ایمنی پروازها را به مخاطره می‌اندازد.
    نظر شخصی من این است که این اقدام را برای تنبیه ایرلاین‌ها انجام دادند اما ما نمی‌توانیم این مبلغ را بپردازیم.
    #1 ارسال شده در تاريخ November 29th, 2011 در ساعت 11:37:00

  2. The Following 4 Users Say Thank You to Double Hotel For This Useful Post:

    IR Blue SKY (November 29th, 2011), Mohammadme (November 30th, 2011), obhan$ (November 29th, 2011), orasess (November 30th, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0