برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 12
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,850 Times in 3,722 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    در نشست کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران محمد خداکرمی، سرپرست معاونت بین الملل سازمان هواپیمایی در رابطه با وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی توضیح داد.



    خداكرمي گفت كه تعداد شركت هاي هواپيمايي در كشور به 21 شركت مي رسد و سه شركت "ايران اير"،"ماهان" و"آسمان"بيشترين سهم را در جابه جایی مسافر و بار دارا هستند.

    در گزارشی که معاون سازمان هواپیمایی کشور ارائه کرد، تعداد پروازهای داخلي و بين‌المللي 650 پرواز ،450 پرواز عبوري وقابليت كنترل بيش از 3000 پرواز عنوان شده بود.


    مصرف 3 میلیون لیتر سوخت در روز

    او سپس به مشكلات فراروي صنعت هوانوردي پرداخت و«پايين بودن نرخ مصوب ارائه خدمات هوائی»،«تحريم»،«كمبود ناوگان وبالا بودن سن ناوگان» و«اثرات مستقيم افزايش نرخ سوخت در طرح هدفمندي يارانه‌ها» را از مهمترين مشكلات اين صنعت برشمرد.
    خداکرمی گفت:« مصرف روزانه سوخت ناوگان هوایی کشور حدود 3 میلیون لیتر است که در صورت افزایش قیمت سوخت ناوگان از 100 تومان به 400 تومان، به ازای هر 100 تومان افزایش، 4 دلار به قیمت تمام شده خدمات حمل و نقل هوایی افزوده خواهد شد.» او افزود:« البته شرکت های هواپیمایی همچنان سوخت مورد نیاز خود را با همان نرخ 100 تومان تامین می کنند که این نوعی رانت است که شرکت های داخلی از آن بهره مند می شوند.»


    نرخ غیر واقعی خدمات حمل و نقل هوایی

    خداكرمي، نرخ مصوب خدمات هوايي را غير واقعي خواند ؛ از آن جهت که این نرخ با افزایش قیمت سوخت، افزايش نرخ تبدیل نرخ ارز، افزايش قیمت خدمات هوانوردی، هزينه هاي تعمير و نگهداري و البته تورم همخواني ندارد.


    سرپرست معاونت بين الملل سازمان هواپيمايي، سپس به مشكلات ناشي از بالا بودن عمر ناوگان اشاره كرد و گفت:« بالا بودن متوسط سن ناوگان منجر به افزايش هزینه¬هاي ناشي از قديمي بودن ناوگان نظيرهزینه‌های سوخت، تعمیر و نگهداری شده است و از سوي ديگر، تربیت خلبانان با اقتضائات تکنولوژی روز را ناممكن مي سازد.»


    اگرچه او براین عقیده است که سن ناوگان تا کنون نقش عمده ای در سوانح هوایی ایران نداشته، اما آن را به عنوان «خطری با لقوه» مورد اشاره قرار داد.
    به گفته او، متوسط عمر ناوگان شركت هاي هواپيمايي داخلي به 21 سال مي رسد كه متوسط عمر ناوگان شركت هواپيمايي آسمان با 4/17 از متوسط عمر ناوگان سه شركت هواپيمايي ايران اير با 4/21 سال، ماهان با 5/21 سال وكيش اير با3/19 سال كمتر است.

    خداکرمی همچنین گفت که سهم شرکت هواپیمایی ايران اير از جابه جايي بار و مسافر 32 درصد ، ماهان 20 درصد، آسمان 10 درصد و كيش اير نيز 8 درصد برآورد شده است.او از كمبود ناوگان هوايي به عنوان یکی از مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی در ایران نيز سخن گفت و افزود:« در سال 1389 تعداد ناوگان مورد نياز حدود 171 فروند بوده است كه اين تعداد در سال 1393 به 231فروندهواپیما مي رسد.»


    خداكرمي ويژگي هواپيماهاي مناسب در ناوگان ايرلاين هاي ايراني را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت:« ناوگان ايرلاين ها بايد از نوع هواپيماهاي مناسب غربي باشد كه داشتن مركز تعميرات قابل اتكا واستفاده از خدمه پروازي مجرب ايراني در بهره برداري از هواپيما نيز از ديگر ويژگي هاي مورد ارزيابي در اين ناوگان است.»


    اما هنگامي كه خداكرمي پيرامون مشكلات ايرلاين ها سخن مي گفت نخست به مشکلات و محدودیت های مربوط به نیروی انسانی اعم از محدودیت های جذب و استخدام و آموزش پرسنل به دلیل مشکلات مالی اشاره كرد و در ادامه برفقدان سیستم سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای راهبری ایرلاین که ناشی از مسائل مالی، مدیریتی، کمبود پرسنل با تجربه و متخصص است، دست گذاشت.


    پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم هوایی

    به عقيده او اما«تشکیل کنسرسیوم شرکت های هواپیمایی» با حضور شرکت هایی كه از زیرساختهای لازم جهت فعالیت در بازار حمل و نقل هوایی کشور برخوردار نیستند مي تواند تا حدودي مشكلات اين صنعت را برطرف سازد. شركت هايي كه به گفته او با الزامات مربوط به ساختار دولتی و پروازهاي تكليفي دست به گريبانند و البته ازغیراقتصادی بودن فعالیت و تحمیل هزینه‌های گزاف رنج مي برند. او گفت:« خدمه پروازی شركت هاي بزرگ هواپيمايي كشور در طول سال هاي گذشته در قالب مهاجرت به خارج از کشور یا جذب در سایر شرکت های هواپیمایی داخلی از اين سيستم خارج شده اند.»

    او راهكار تجاري شدن فعاليت اين شركت ها را در«حذف پروازهای تکلیفی این شرکت ها» و « ايجاداستقلال در مدیریت منابع انسانی و دارائی های ثابت» آن ها دانست و البته پيش بيني كرد كه درصورت پيروي از اين راهكار، ظرف مدت 2 سال این شرکت ها به یک بنگاه سودده تبدیل شوند و زمینه واگذاری آن به بخش خصوصی نيز فراهم خواهد شد.


    سایه رخوت بر سر ایرلاین های ایرانی

    سرپرست معاونت امور بین الملل سازمان هواپیمایی البته انتقاداتی را نیز به عملکرد شرکت های هواپیمایی داخلی وارد کرد و گفت:« شرکت های داخلی برای جذب مشتری نیازی به رقابت نمی بینند . برای مثال اکنون در آستانه فرا رسیدن نوروز سازمان هواپیمایی از ایرلاین های ایرانی درخواست کرده است که برنامه نوروزی خود را ارائه دهند. این درحالی است که شرکت های هواپیمایی امارات و ترکیه از دوماه پیش برنامه نوروزی خود را به سازمان اعلام کرده اند.»


    مشكلات ناشي از تحريم، موضوع ديگري بود كه خداكرمي به آن اشاره كرد ؛ مشكلاتي كه درخريد هواپيماي نو، تامين قطعات هواپيما، مشكلات تهيه سوخت در برخي فرودگاه ها، تعليق فعاليت ايران ایر در اتاق تهاتر یاتا ومشكلات ماهان اير در سيستم رزرواسيون خود را نشان داده است.


    آزاد سازی در سال سوم برنامه پنجم توسعه

    او گفت:« ماده 161برنامه پنجم توسعه نسبت به آزاد سازي كامل نرخ خدمات حمل و نقل هوائي، خدمات فرودگاهي و لغو تخفيفات تكليفي و هر گونه معافيت در زمينه بهره‌برداري از خدمات ناوبري هوائي، فرودگاهي، و واگذاري اماكن تاکید کرده است؛ ضمن آنکه وزارت راه را نیز ملزم کرده تا نسبت به واقعی کردن نرخ ها در حوزه حمل و نقل هوایی از سال سوم برنامه اقدام کند.



    #1 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 18:32:40

  2. The Following 10 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    abasza (December 31st, 2011), Ali Pilot (December 31st, 2011), Amiralikarimi (January 3rd, 2012), ANADOLU (December 31st, 2011), bozorg2011 (December 31st, 2011), Dream Bird (December 31st, 2011), IR Blue SKY (December 31st, 2011), Mohammadme (December 31st, 2011), mona (December 31st, 2011), YASHAR A&P (December 31st, 2011)

  3. YASHAR A&P ?????? ??
    YASHAR A&P
    هوانورد عادي
    January 2011
    Seville,Spain
    615
    تعداد تشکر : 5,703
    Thanked 3,954 Times in 632 Posts

    ??? ??? پاسخ: ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    ??? ??? ????? ???? ???? SKY MAN ????? ??? ??
    در نشست کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران محمد خداکرمی، سرپرست معاونت بین الملل سازمان هواپیمایی در رابطه با وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی توضیح داد.





    سایه رخوت بر سر ایرلاین های ایرانی

    سرپرست معاونت امور بین الملل سازمان هواپیمایی البته انتقاداتی را نیز به عملکرد شرکت های هواپیمایی داخلی وارد کرد و گفت:« شرکت های داخلی برای جذب مشتری نیازی به رقابت نمی بینند . برای مثال اکنون در آستانه فرا رسیدن نوروز سازمان هواپیمایی از ایرلاین های ایرانی درخواست کرده است که برنامه نوروزی خود را ارائه دهند. این درحالی است که شرکت های هواپیمایی امارات و ترکیه از دوماه پیش برنامه نوروزی خود را به سازمان اعلام کرده اند.»




    با توجه به روند کاری شرکتهای هواپیمایی داخلی که سردمدار آنها ایرلان هایی نظیر ماهان ، ایران ایر وآسمان هستند وبا توجه به نوع سرویس دهی وخدماتی که طی سالهای بعد از انقلاب ارائه داده اند ومیدهند برای کسانی که میخواهند تهیه بلیط کنند نیاز به تبلیغات خاصی نیست که بخواهد ایرلاینی رو از ایرلاین دیگری متمایز کند .هرچند که در کل و با توجه به نظرات منتشر شده از مشتریان، هواپیمایی ماهان از نظر خدمات وسرویس دهی در وضع بهتری قرار دارد ،هر چند که آنچنان هم وضع مطلوبی به حساب نمی آید
    البته در این بحث هواپیمایی امارات وترکیه رو کاملا" باید مجزا دانست
    ?????? ???? YASHAR A&P : December 31st, 2011 ?? ???? 18:55:18


    یک قانونی هست که میگه: تا قبل از اینکه پرواز کنی هر چقدر خواستی بترس، فکر کن، شک کن، دو دل شو، پشیمون شو اما وقتی که پریدی،اگه وسط راه پشیمون شدی، بازی رو باختی.
    #2 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 18:50:05

  4. The Following 9 Users Say Thank You to YASHAR A&P For This Useful Post:

    Ali Pilot (December 31st, 2011), Amiralikarimi (January 3rd, 2012), ANADOLU (December 31st, 2011), bozorg2011 (December 31st, 2011), Dream Bird (December 31st, 2011), IR Blue SKY (December 31st, 2011), Mohammadme (December 31st, 2011), mona (December 31st, 2011), SKY MAN (December 31st, 2011)

  5. abasza ?????? ??
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    Thanked 2,310 Times in 539 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    با توجه به روند کاری شرکتهای هواپیمایی داخلی که سردمدار آنها ایرلان هایی نظیر ماهان ، ایران ایر وآسمان هستند وبا توجه به نوع سرویس دهی وخدماتی که طی سالهای بعد از انقلاب ارائه داده اند ومیدهند برای کسانی که میخواهند تهیه بلیط کنند نیاز به تبلیغات خاصی نیست که بخواهد ایرلاینی رو از ایرلاین دیگری متمایز کند .هرچند که در کل و با توجه به نظرات منتشر شده از مشتریان، هواپیمایی ماهان از نظر خدمات وسرویس دهی در وضع بهتری قرار دارد ،هر چند که آنچنان هم وضع مطلوبی به حساب نمی آید
    البته در این بحث هواپیمایی امارات وترکیه رو کاملا" باید مجزا دانست
    شما بعنوان کارشناس هوانوردی اگر چنین صحبتی کنید از مردم عادی چه انتظاری باید داشت . بر اثر بی محلی و سلطه ی این سه شرکت راهی جز قبول این خدمات نیست .
    فکر کنید اگر آسمان سرویس کوچکی مثل تعیین محل صندلی در لحظه خرید یا کلوب جایزه به ازای هر مایل بگذارد مشتری آن بیشتر نمیشود و یا .......
    مشکل ما این است که کارآفرینی فقط کارآفرینی میدانیم و سیستم پیشرفت آن را ننوشته ایم.
    ?????? ???? abasza : December 31st, 2011 ?? ???? 19:11:11
    أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ بَدِيعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ
    ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَي
    #3 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 19:10:10

  6. The Following 7 Users Say Thank You to abasza For This Useful Post:

    bozorg2011 (December 31st, 2011), Dream Bird (December 31st, 2011), IR Blue SKY (December 31st, 2011), Mohammadme (December 31st, 2011), mona (December 31st, 2011), SKY MAN (December 31st, 2011), YASHAR A&P (December 31st, 2011)

  7. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    با قیمت تقریباً یکسان بلیط و مشتری کافی دلیلی برای این امر دیده نمیشود . مخصوصا که مسیرهای داخلی زیاد طولانی نیستند و غیر از ماهان و هما بقیه ناوگان تقریباً مشابهی دارند . کیفیت پذیرایی بعضی از ایرلاینها از پذیرایی مراسم ترحیم و دعا هم که بدتر است . لااقل یک زمانی هما ویفر و شیرینی های مخصوص خودش را داشت که جاشو به کیک و ساندیس و بادام زمینی داده است . با این مدل پذیرایی اصلاً کیترینگ واژه بی معنی است . مردم عادی هم که معمولاً با تور و بلیطهای چارتر مسافرت میروند ، زیاد براشون مهم نیست که با کدام شرکت پرواز میکنند .

    #4 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 19:23:48

  8. The Following 8 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    abasza (December 31st, 2011), ANADOLU (December 31st, 2011), bozorg2011 (December 31st, 2011), IR Blue SKY (December 31st, 2011), Mohammadme (December 31st, 2011), mona (December 31st, 2011), SKY MAN (December 31st, 2011), YASHAR A&P (December 31st, 2011)

  9. YASHAR A&P ?????? ??
    YASHAR A&P
    هوانورد عادي
    January 2011
    Seville,Spain
    615
    تعداد تشکر : 5,703
    Thanked 3,954 Times in 632 Posts

    ??? ??? پاسخ: ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    ??? ??? ????? ???? ???? abasza ????? ??? ??
    شما بعنوان کارشناس هوانوردی اگر چنین صحبتی کنید از مردم عادی چه انتظاری باید داشت . بر اثر بی محلی و سلطه ی این سه شرکت راهی جز قبول این خدمات نیست .
    فکر کنید اگر آسمان سرویس کوچکی مثل تعیین محل صندلی در لحظه خرید یا کلوب جایزه به ازای هر مایل بگذارد مشتری آن بیشتر نمیشود و یا .......
    مشکل ما این است که کارآفرینی فقط کارآفرینی میدانیم و سیستم پیشرفت آن را ننوشته ایم.
    با تشکر از حسن توجه شما دوست عزیز
    ولی از قدیم گفتن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
    دوست عزیز شرکتهایی همچون آسمان چون از نظر پرنده و تنوع آن بسیار تحت فشار هستند نمیتوانند حق انتخاب مثلا" صندلیو برای مشتریانش بگذارد ویا ایران ایری که ورشکسته کامل است وکلا" زیان میدهد .البته اینها دلیل بر عدم ندادن این سرویس ها نمیشود ولی باتوجه به هزینه نگهداری بالای این هواپیماها وتحریم های اعمال شده بر این ایرلاین ها خود دلیل محکمی است ضمن این که با توجه به عمر بالا و سطح پایین تجهیزات وامکانات رفاهی این هواپیماها اصلا" جایی برای حق انتخاب برای مشتری نمیماند .ضمن اینکه از نظر تعداد هواپیما شرکتهای ما واقعا" در منگنه هستند .همچنین باید اضافه کرد که شرکتهای دیگری که به این صنعت اضافه شدن ،از جمله آریا ، آتا زاگرس و............... بیشتر برای جذب سود بسیار بودند تا کمک به ارتقای سطح کیفی پروازی در این صنعت رو به انزوا در کشور ، برای مثال هواپیمایی ارم که الان با کلی بدهی وزیان مالی بسیار، عملا" از کار افتاده است آنهم بدلیل نداشتن مدیر قوی وکار بلد
    در کل باید گفت که در سطح کلان هیچ ایرلاینی در ایران فعلا" نمیتواند در سطح این سه ایرلاین باشد حداقل از نظر فعالیت کاری وتعداد هواپیما


    یک قانونی هست که میگه: تا قبل از اینکه پرواز کنی هر چقدر خواستی بترس، فکر کن، شک کن، دو دل شو، پشیمون شو اما وقتی که پریدی،اگه وسط راه پشیمون شدی، بازی رو باختی.
    #5 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 19:28:41

  10. The Following 7 Users Say Thank You to YASHAR A&P For This Useful Post:

    abasza (December 31st, 2011), ANADOLU (December 31st, 2011), Dream Bird (December 31st, 2011), IR Blue SKY (December 31st, 2011), mona (December 31st, 2011), SKY MAN (December 31st, 2011), سجیل (January 3rd, 2012)

  11. abasza ?????? ??
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    Thanked 2,310 Times in 539 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    اصلا سن ناوگان و تحریم در این گزینه دخیل نیست.یک سیستم IFE یک خرج برای همیشه هست که متاسفانه برای بیزینس کلاس های هواپیماهای کشور رعایت نمیشود
    تمام این سیستم مدیریتی ناشی از تحمیل خدمات به مشتری است که انشاالله حداقل با ورود خطوط خارجی کمی این بار فشار کم شود
    أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ بَدِيعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ
    ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَي
    #6 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 22:01:57

  12. The Following 5 Users Say Thank You to abasza For This Useful Post:

    bozorg2011 (December 31st, 2011), Dream Bird (January 1st, 2012), IR Blue SKY (December 31st, 2011), SKY MAN (December 31st, 2011), YASHAR A&P (January 1st, 2012)

  13. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,861
    تعداد تشکر : 8,198
    Thanked 7,820 Times in 3,112 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 837

    ??? ??? پاسخ: ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    بحث خواستن هست که نمی خوان

    وگرنه چهطور اسمان تونست ای تی ار 72 را وارد کنه که حدود 35 درصد هواپیمای جت کمتر سوخت مصرف میکنه و

    هزینه تعمیرات کمتری هم داره و سوداوری بیشتری هم داره همچنین افزایش قیمت سوخت اثر کمتری براش داره

    عادت کردن برای کپی کاری یکی ایرباس 300 وارد میکنه همه میرن سراغش بعد یکی میره سراغ ام دی همه میرن سراغش و ....

    بجای افزایش کمیت و کیفیت هواپیما رفتن سراغ افزایش ایرلاینها برای کشوری مثل ایران 10 تا ایرلاین هم زیاد است و

    ایرلاینهای دیگر با 3 تا 5 فروند هواپیما فقط جلوی سود اوری و رشد شرکتهای بزرگتر را میگیرن
    ?????? ???? سجیل : December 31st, 2011 ?? ???? 22:22:31


    #7 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 22:20:12

  14. The Following 8 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    abasza (January 1st, 2012), Amiralikarimi (January 3rd, 2012), bozorg2011 (December 31st, 2011), Dream Bird (January 1st, 2012), IR Blue SKY (December 31st, 2011), Mohammadme (January 1st, 2012), SKY MAN (December 31st, 2011), YASHAR A&P (January 1st, 2012)

  15. abasza ?????? ??
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    Thanked 2,310 Times in 539 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    ??? ??? ????? ???? ???? سجیل ????? ??? ??
    بحث خواستن هست که نمی خوان

    وگرنه چهطور اسمان تونست ای تی ار 72 را وارد کنه که حدود 35 درصد هواپیمای جت کمتر سوخت مصرف میکنه و

    هزینه تعمیرات کمتری هم داره و سوداوری بیشتری هم داره همچنین افزایش قیمت سوخت اثر کمتری براش داره

    عادت کردن برای کپی کاری یکی ایرباس 300 وارد میکنه همه میرن سراغش بعد یکی میره سراغ ام دی همه میرن سراغش و ....

    بجای افزایش کمیت و کیفیت هواپیما رفتن سراغ افزایش ایرلاینها برای کشوری مثل ایران 10 تا ایرلاین هم زیاد است و

    ایرلاینهای دیگر با 3 تا 5 فروند هواپیما فقط جلوی سود اوری و رشد شرکتهای بزرگتر را میگیرن
    گل گفتی مدیران این شرکت ها فقط بدنبال کلاس گذاشتن هستند در صورتی که علمی به ATR 42 ندارند .
    لا اقل لیوری جدید بزارند و یا شرکت های کوچکتر رو کد شیر کنند
    أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ بَدِيعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ
    ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَي
    #8 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 22:30:43

  16. The Following 4 Users Say Thank You to abasza For This Useful Post:

    Dream Bird (January 1st, 2012), IR Blue SKY (December 31st, 2011), Mohammadme (January 1st, 2012), SKY MAN (December 31st, 2011)

  17. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    ??? ??? ????? ???? ???? سجیل ????? ??? ??
    بحث خواستن هست که نمی خوان

    وگرنه چهطور اسمان تونست ای تی ار 72 را وارد کنه که حدود 35 درصد هواپیمای جت کمتر سوخت مصرف میکنه و

    هزینه تعمیرات کمتری هم داره و سوداوری بیشتری هم داره همچنین افزایش قیمت سوخت اثر کمتری براش داره

    عادت کردن برای کپی کاری یکی ایرباس 300 وارد میکنه همه میرن سراغش بعد یکی میره سراغ ام دی همه میرن سراغش و ....

    بجای افزایش کمیت و کیفیت هواپیما رفتن سراغ افزایش ایرلاینها برای کشوری مثل ایران 10 تا ایرلاین هم زیاد است و

    ایرلاینهای دیگر با 3 تا 5 فروند هواپیما فقط جلوی سود اوری و رشد شرکتهای بزرگتر را میگیرن
    احسنت!
    فوق العاده بود جناب سجیل
    ایرلاین های ما برای توسعه ناوگان خود کمترین تلاشی نمی کنند که این امر به وضوح در هما دیده می شود....و الا در تازه ترین مورد چطور ایرباس 340 به ایران آمد؟! خصوص در این زمان که شرق و غرب در حال افزایش فشار ها بر کشور هستند.
    در مورد ایرلاین های کوچک هم من در تاپیک دیگری به جناب Mahan عرض کردم این شرکت ها با نهایت ده فروند هواپیمای از رده خارج توان دستگاه های اجرایی برای کمک به ایرلاین های بزرگ را می گیرند و الا شرکتی همچون ****** با یک فروند هواپیما چه سهمی می تواند در بر طرف کردن مشکلات هوانوردی ما داشته باشد؟!
    در مورد رقابت هم واقعا الان هما چه رقابتی با بقیه شرکت ها دارد؟! سوخت ارزان می گیرد،از خدمات فرودگاهی ارزان استفاده می کند،بدهی های میلیاردی خود را با کمک دولت جبران می کند و..... دیگر چه جای رقابتی برای این شرکت مانده؟! که به طبع برای همه ایرلاین ها هم مثال های مشابه می توان آورد!
    اگر در مدت اخیر با ماهان یا هما به مسافرت رفته باشید به وضوح خواهید دید چقدر کیفیت ها عوض شده..دست کم نسبت به یک یا دو سال گذشته!
    البته اضافه کنم تنها رقابت موجود در صنایع هوایی مسافری ما بحث تاخیرهاست...که ایرلاین ها در یک رقابت باور نکردنی هر روز رکورد جدیدی ثبت می کنند.
    ?????? ???? IR Blue SKY : December 31st, 2011 ?? ???? 22:47:18
    #9 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 22:43:28

  18. The Following 7 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    abasza (December 31st, 2011), bozorg2011 (December 31st, 2011), Dream Bird (January 1st, 2012), Mohammadme (January 1st, 2012), SKY MAN (December 31st, 2011), YASHAR A&P (January 1st, 2012), سجیل (January 3rd, 2012)

  19. YASHAR A&P ?????? ??
    YASHAR A&P
    هوانورد عادي
    January 2011
    Seville,Spain
    615
    تعداد تشکر : 5,703
    Thanked 3,954 Times in 632 Posts

    ??? ??? پاسخ: ایرلاین های داخلی برای جذب مشتری رقابت نمی کنند

    ببینید دوستان عزیز ،در حال حاضر بحث سر اینه که خدمات ارائه شده در حد امکانات فعلی نیست ،حرف شما کاملا" متین .پس بگذارید بحث را جامع تر و وسیع تر کنیم. آیا میدانید اصلی ترین عامل خروج توپولف از خطوط پروازی چی بود ؟ مصرف سوخت بسیار بالا وهزینه هنگفتی که برای تامین سوخت این هواپیماها روی دست شرکت ملی نفت و پخش فراورده های سوختی می گذاشت ،آنهم با این وضعیت تحریم سوخت که برای اینکه جبران مافات بشه باید بیشتر تولید داخل به بخش بنزین خودرو ها سوق پیدا میکرد که در این بین تولید سوخت هواپیما به نوعی مانع به حساب می آمد در صورتی که عامل اصلی خروج این پرنده ها حادثه ساز بودن آنها نامیده شد در حالیکه 80% سوانح این پرنده عوامل غیر فنی بود وهیچ ارتباط مستقیمی به این پرنده نداشت .از نظر قیمتی هم تمام این توپولف ها نهایتا" با 4.5 الی 5 میلیون دلار خریداری شدند در حالی که حتی سراغ دارم شرکت*****با 900 هزار دلار یک توپولف به ایرلاینش آورده بود و فقط بخاطر سود سرشار. بحث ایرباس 300 یا ام دی بحث کلاس گذاشتن نیست ونبوده .بحث اصلی این بوده که این هواپیماهایی که توسط این نوع ایرلاین ها وارد کشور میشوند فقط وفقط از نظر موتوری ارزش دارند وبه قولی دو زار از نظر فیوزلیج نمی ارزند برای مثال ایرباس 320 که به تازگی فوق العاده طرفدار بین ایرلاین های داخلی پیدا کرده ومثلا" اگر قیمت هواپیما 15 میلیون دلار باشه فقط 9تا 10 میلیون موتور های آن ارزش داره ، در این رابطه بحث تعمیرات موتور این هواپیماها در ایران بسیار داغ هست وحتی اینقدر براشون درامد زایی داره که نیازی به تعمیرات موتورو ندارند وبا از رده خارج کردن موتور ،مدل های دیگری با 7تا 9 میلیون دلار خریداری میشه که بیشترین نوع مصرفی از تایپ 2500-A1 و A5-2527 و CFM56 میباشد که در این بین کلی حق کمیسیون قرار گرفته .در مورد ایران ایر هم واقعا" از نظر موتوری وضعش فوق العاده بحرانی است وهمین الان 2تا از 320 هاش به دلیل نبود موتور زمین گیر هستند وپشت بند آنها 747 های 100 که نیاز شدید به 8 دستگاه موتور JT9D دارند به این بحث بدهی سنگین واختلاس سنگین صورت گرفته هم اضافه کنید که طبق خبر موثقی که دارم همین موضوع باعث توقف کامل خرید واجاره هواپیما برای این شرکت شده و وضعیت بسیار دشواریو برای شرکت رقم زده واین در حالی هست که F-100های این شرکت هم طبق جدول زمانبندی علنا" باید از سال دیگه گراند بشن واین یعنی تیر خلاص پس به همین دلیل باید خدمات خود را به حداقل برسونه واین در حالیه که تا آخر امسال هم تعداد زیادی از کارکنان خود را باید تسویه کند.این فقط بحث ایران ایر هست .در مورد آسمان هم باید اعلام کنم که دلیل اصلی خرید ای تی آر 72 جابجایی کارکنان شرکت ملی نفت و شرکت ملی نفتکش بود آنهم به دلیل طول باند کوتاه فردگاهایی همچون جزیره خارک ،لاوان ،سیری و..... که البته با ایجاد هواپیمایی نفت عملا" شرکت آسمان گزینه دوم جابجایی کارکنان این شرکتها شده . در مورد این که فرمودین یک فروند هواپیما (با قیمت 400 هزار دلار)در یک ایرلاین گم نام چه کمکی میتواند به مشکلات بکند باید عرض کنم قصد این شرکتها فقط این هست که با آژانسها قرار داد میبندند وفقط به شکل چارتر کار میکنند تا حدی که این شرکتها حاضرند با 1000 تومان بله 1000 تومان مسافرو با MD-83 از کیش به تهران بیاورند(بلیط فوق با قبض مبلغ پرداختی موجود میباشد)واین یعنی این که فاتحه این صنعت خوانده شده وبارز ترین علتی که هیچ یک از ایرلاین های نامدار کشور از خود نرمی در مورد رفاه حال مسافر نشان نمیدهند همین هست چون در واقع اصل موضوع زیر سئوال رفته .بحث ماهان هم که کاملا" جداست
    عزیزان اصلی ترین مقصر مدیریت فاسد در این صنعت وبه خصوص این ایرلاینهاست وگرنه همین پولی که ظرف 17 18 سال به ماهان تزریق شد اگر به ایران ایر تزریق میشد الان این حالو روز رو نداشت وهمچنین آسمان به همین منوال .وگرنه هیچ ایرلاینی دوست نداره مشتریاشو از دست بده
    در حال حاضر باید عرض کنم تا زمانی که بحث فساد مدیریتی در این سیستم حل نشود روند کار بهتر نخواهد شد که بدتر میشود.
    ?????? ???? YASHAR A&P : January 1st, 2012 ?? ???? 00:17:43


    یک قانونی هست که میگه: تا قبل از اینکه پرواز کنی هر چقدر خواستی بترس، فکر کن، شک کن، دو دل شو، پشیمون شو اما وقتی که پریدی،اگه وسط راه پشیمون شدی، بازی رو باختی.
    #10 ارسال شده در تاريخ December 31st, 2011 در ساعت 23:56:06

  20. The Following 9 Users Say Thank You to YASHAR A&P For This Useful Post:

    abasza (January 1st, 2012), Ali Pilot (January 1st, 2012), ANADOLU (January 1st, 2012), bozorg2011 (January 1st, 2012), Dream Bird (January 1st, 2012), IR Blue SKY (January 1st, 2012), Mohammadme (January 1st, 2012), SKY MAN (January 1st, 2012), سجیل (January 3rd, 2012)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0