برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? Ae-45 نخستین هواپیمای ساخت چکوسلواکی

    هواپیمای Ae-45 یک هواپیما با دو پیشران پیستونی است که پس از جنگ جهانی دوم در کشور چکوسلواکی تولید شد. Ae-45 یک هواپیمای غیر نظامی با کاربری عمومی بود. این پرنده نخستین تولید صنایع هوایی چکوسلواکی پس از جنگ جهانی دوم بود و موفقیت بزرگی را در بازار به دست آورد، به طوری که بسیاری از 590 فروند تولیدی را صادر کردند.
    توسعه ی Ae-45 در سال 1946 آغاز شد. طرح این هواپیما به لحاظ ظاهر شبیه به هواپیمای آلمانی Si-204 بود که در دوره ی اشغال چکوسلواکی به دست آلمانی ها در آن کشور تولید شد. پیش نمونه ی Ae-45 برای نخستین بار در 21 جولای 1947 پرواز کرد. سال بعد، دومین پیش نمونه با رجیستر OK-CDA ثبت شد. آزمون های پروازی Ae-45 بدون حادثه به پایان رسید و در سال 1948 وارد مرحله ی تولید شد.



    Ae-45 به طور گسترده در کشورهای دیگر تبلیغ شد. این هواپیما مسابقه ی هوایی نورث گریفیتس (Norton Griffiths Race) در بریتانیا را برد و رکورد های بین المللی ای را به ثبت رساند. در نتیجه Ae-45 به غیر از کشورهای بلوک شرق، در کشور ایتالیا و سوئیس نیز فروش داشت. در روزهای دهم و یازدهم آگست 1958 یک Ae-45 ایتالیایی فاصله ی 3000 کیلومتری آمریکای جنوبی تا داکار را بر فراز اقیانوس اطلس طی کرد (به عنوان اولین هواپیمای ساخت چکوسلواکی). در 1981 آقای "جان سونسن" یک هواپیمای Ae-45S را از اروپا تا ایالات متحده پرواز داد. عمده ترین مشتری Ae-45 مجارستان بود.


    هواپیمای Ae-45 یک بدنه ی صاف قطره ای شکل داشت. پوزه ی این هواپیما گرد و طور گسترده ای شیشه ای بود و یک دید عالی را فراهم می آورد. بال ها از نوع پایین بال بودند و بر هر بال یک پیشران نصب شده بود. چرخ های اصلی هواپیما جمع شدنی بود اما چرخ دم ثابت بود. این هواپیما یک دم متعارف داشت.


    نکات و ویژگی ها:
    کارکرد: عمومی
    تولید کننده: Aero Vodochody, Let
    نخستین پرواز: جولای 1947
    تولید: از سال 1951 تا 1963
    تعداد تولید شده: 590
    تعداد خدمه: یک خلبان.
    گنجایش: 3 یا 4 مسافر.
    درازا: 7.54 متر.
    فاصله ی میان نوک دو بال: 21.60متر.
    بلندا: 2.30 متر.
    مساحت بال: 17.09 متر مربع.
    وزن در حالت تهی: 960 کیلوگرم.
    وزن در حالت بار شده: 1510 کیلوگرم.
    بیشینه ی وزن برخاست: 1600 کیلوگرم.
    پیشرانش: دو پیشران خطی چهار سیلندر از مدل Walter Miner-III . هر کدام 105 اسب قدرت.
    سرعت بیشینه: 270 کیلومتر بر ساعت.
    برد: 1600 کیلومتر.
    سقف پرواز: 1350 متر.
    نرخ صعود: 300 متر در دقیقه.

    با احتساب پیش نمونه، این هواپیما شش گونه داشت.
    کاربران غیر نظامی Ae-45 از این کشور ها بودند: چکوسلواکی، آلمان شرقی، لهستان، ایتالیا، رومانی شوروی، سوئیس و اسلونی.
    کابران نظامی Ae-45 عبارت بودند از: هوانوردی نیروی زمینی جمهوری خلق چین، نیروی هوایی چکوسلواکی، نیروی هوایی آلمان شرقی، نیروی هوایی مجارستان، نیروی هوایی هند، نیروی هوایی رومانی، و نیروی هوایی ویتنام کمونیستی.
    #1 ارسال شده در تاريخ January 1st, 2012 در ساعت 10:03:18

  2. The Following 2 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    YASHAR A&P (January 1st, 2012), سجیل (September 11th, 2016)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0