برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 4 1234 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 38
dqw
  1. EASTERLY WIND ?????? ??
    EASTERLY WIND
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    January 2012
    FL40
    229
    تعداد تشکر : 76
    Thanked 1,278 Times in 259 Posts

    ??? ??? تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    سلام .بحث و با یک سوال شروع می کنم؟




    به نظر شما تفاوت خلبانی در کشور ما با کشورهای بزرگ غربی مثل آمریکا وکانادا چیست؟!

    دوستی دارم که خلبان و ساکن کانادا هست و می گفت در کانادا خلبانها با شوفرها تفاوت زیادی در آنجا ندارند!!!ا

    ایشان با هواپیمای SR.22 اموزش دیده بودند و می گفتند هدایت این هواپیما اینقدر ساده است که یک آدم با

    ضریب هوشی بسیار پایین هم می تواند آنرا هدایت کند!!! همچنین ایشان در حال عوض کردن شغلشان هستند و دلیل آنرا هم پایین بودن درآمد و شان خلبانان در غرب

    نسبت به ایران می دانند.ببخشید که اینگونه می نویسم اما ایشان می گفتند در خاورمیانه و ایران خصوصا مردم به

    خاطر کمبود امکانات و در آمد پایین دسترسی به هواپیما ندارند اما در آمریکا و کانادا از هر 20 نفر انسان بالغ یک

    نفر گواهینامه خلبانی دارد و از هر 8 خانواده هم یکی هواپیمای خصوصی دارد........




    همچنین ایشان می گفتند ریت و لباس پرواز فقط برای خلبانان لاین استفاده می شود یا دانشجویانی که دوره

    تایپ می گذرانند ......بنده هم تا حدودی با ایشان موافقم چون به نظر من در ایران خلبانی بیش از آنچه که واقعا

    هست مورد توجه قرار دارد در حالی واقعا کار خاصی خصوصا با هواپیماهای امروزی نیست......

    واقعا تاسف آوره که فرهنگ هوانوردی اینقدر در کشور ما پایین هست که دانشجوی PPLبا لباس پرواز میاد میره

    بیرون خرید می کنه و مردم نشونش می دن ومیگن واااای خلبان!!!!!!!!!!!مردم کمی در مورد آنچه خلبانها انجام .

    میدهند نادان هستند و فکر می کنند مثلا یک ایرباس 330 را خلبان است که بلند می کند و نمی دانند که بدون کامپیوتر این کار شدنی نیست و خصوصا در سالهای آینده حتی خلبانها ممکن است حذف شوند..!












    #1 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 11:48:23

  2. The Following 4 Users Say Thank You to EASTERLY WIND For This Useful Post:

    pakfa2 (February 13th, 2012), saber007 (April 2nd, 2012), sweet (February 12th, 2012), لیلا رستمی (February 12th, 2012)

  3. Double Hotel ?????? ??
    Double Hotel
    هوانورد عادی-استوار دوم
    October 2011
    tehran sky
    103
    تعداد تشکر : 398
    Thanked 362 Times in 90 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    آقا شما خودت خلبانی؟آگه خلبان بودی یا پرواز کرده بودی این حرف ها رو نمی زدی
    #2 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 14:30:39

  4. The Following 8 Users Say Thank You to Double Hotel For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (April 19th, 2012), F.A (February 13th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 5th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012), PILOTSAEED (February 13th, 2012), saadatpour (March 7th, 2012), sweet (February 12th, 2012)

  5. sweet ?????? ??
    sweet
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    August 2011
    تهران
    209
    تعداد تشکر : 399
    Thanked 628 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    من نمیدونم هدف و پیامتون از مطرح کردن این صحبت ها چی هستش! آدم زمانی که شروع به نوشتن میکنه دو تا نکته رو باید مدنظر داشته باشه:
    1.هدف از نوشتن
    2.ایده ی محوری
    ایده ی محوری خطی هستش که شما روی اون گام برمیدارید تا به هدف برسید و هنگامی که به هدف میرسید اون پیامی که به خواننده منتقل شده و در ذهنش باقی می مونه ایده ی محوری هست.
    خواهش میکنم با رعایت احترام و حفظ حریم افرادی که در موردشون صحبت میکنید، بعد از تعیین هدف و ایده ی محوری حرفتونو بنویسید تا بتونیم با هم راجع بهش به بحث و تبادل نظر بپردازیم.
    قلبم آسمان می شود به عشق آن روز که بودنم را معنا ببخشی... پرواز!!! مرا دریاب!
    خوشحال میشم تو وبلاگم نظر بدین!
    #3 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 14:41:10

  6. The Following 6 Users Say Thank You to sweet For This Useful Post:

    att89 (March 8th, 2012), Captain Mostafavi (April 19th, 2012), F.A (February 13th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), saadatpour (March 7th, 2012), saber007 (April 2nd, 2012)

  7. parsa pilot ?????? ??
    parsa pilot
    اخراج دائم
    February 2012
    تهران
    221
    تعداد تشکر : 120
    Thanked 649 Times in 193 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ??? ??? ????? ???? ???? EASTERLY WIND ????? ??? ??
    سلام .بحث و با یک سوال شروع می کنم؟




    به نظر شما تفاوت خلبانی در کشور ما با کشورهای بزرگ غربی مثل آمریکا وکانادا چیست؟!

    دوستی دارم که خلبان و ساکن کانادا هست و می گفت در کانادا خلبانها با شوفرها تفاوت زیادی در آنجا ندارند!!!ا

    ایشان با هواپیمای SR.22 اموزش دیده بودند و می گفتند هدایت این هواپیما اینقدر ساده است که یک آدم با

    ضریب هوشی بسیار پایین هم می تواند آنرا هدایت کند!!! همچنین ایشان در حال عوض کردن شغلشان هستند و دلیل آنرا هم پایین بودن درآمد و شان خلبانان در غرب

    نسبت به ایران می دانند.ببخشید که اینگونه می نویسم اما ایشان می گفتند در خاورمیانه و ایران خصوصا مردم به

    خاطر کمبود امکانات و در آمد پایین دسترسی به هواپیما ندارند اما در آمریکا و کانادا از هر 20 نفر انسان بالغ یک

    نفر گواهینامه خلبانی دارد و از هر 8 خانواده هم یکی هواپیمای خصوصی دارد........




    همچنین ایشان می گفتند ریت و لباس پرواز فقط برای خلبانان لاین استفاده می شود یا دانشجویانی که دوره

    تایپ می گذرانند ......بنده هم تا حدودی با ایشان موافقم چون به نظر من در ایران خلبانی بیش از آنچه که واقعا

    هست مورد توجه قرار دارد در حالی واقعا کار خاصی خصوصا با هواپیماهای امروزی نیست......

    واقعا تاسف آوره که فرهنگ هوانوردی اینقدر در کشور ما پایین هست که دانشجوی PPLبا لباس پرواز میاد میره

    بیرون خرید می کنه و مردم نشونش می دن ومیگن واااای خلبان!!!!!!!!!!!مردم کمی در مورد آنچه خلبانها انجام .

    میدهند نادان هستند و فکر می کنند مثلا یک ایرباس 330 را خلبان است که بلند می کند و نمی دانند که بدون کامپیوتر این کار شدنی نیست و خصوصا در سالهای آینده حتی خلبانها ممکن است حذف شوند..!












    با سلام خدمت شما.
    خوب شما این فکر رو بکنید که یک هواپیما در اختیار شماست مثل همین ایرباس 330 که فرمودید. حداقل در این هواپیما 120 نفر از جمله کوچک و بزرگ در آن نشسته اند و چشم امیدشمان به شماست. اگر قرار باشد که یک هواپیما بدون خلبان باشد هر کشوری می تونه به راحتی هکش کنه و اون رو بدزده و حتی می تونه با اونا تبلیغ کنه!!
    اما اگه شما باشید کی می تونه هکش کنه و بدزده هیچ وقت مگر اینکه یک روتون اسلحه بکشه و تهدیدتون کنهکه الآن بازجویی ها شدید شده و امکان نداره که دست یکی تفنگ باشه مگر اینکه استثنا باشد.
    سوال دوم شما این بود که فکر می کنن خلبان کیه (البته به طورخلاصه)؟ خیر دوست عزیز من همین دانشکده ی شهید ستاری رو مثال می برم که خودم در آن تحصیل می کنم.
    شرایط:
    1. قبولی در آزمون علمی
    2. قبولی در آزمایش های پزشکی (که 7 مرحله است) آخه کدوم دانشگاه و در کدوم رشته دیدی که 7 با پزشک معاینه ات بکنه اون هم چندین پزشک
    بعد از اون هم که درس هاشو نشستن در کابین خلبانیو پرواز ها
    من امروز صبح یک پرواز داشتم که نزدیک بود قلبم از جاش کنده شه اما خداییش خوب خلبانی کردم اونچه که یادگرفته بودم رو اجرا کردم و خدا رو شکر هم قبول شدم.
    تو اگه دقت کرده باشی بعضی از این مسافرا وقتی هواپیما از جاش بلند می شه حالت تحوع دارند و در آن جا آزمایش ها و تمرین های زیادی رو باید انجام بدی که بتونی قبول شی و درحین خلبانی حالت تحوع نگیری.
    خواهشمندم که اول مطالعه بفرمایید و بعد بگوییدکه خلبانی زیاد با ارزش نیست! وسپس نظر بدید و انشاالله خودتم می ری دانشگاه بعد می فهمی من چی می گم.
    در ضمن هر کی که تواون آسمونه به خدا هم نزدیک تره
    ?????? ???? parsa pilot : February 12th, 2012 ?? ???? 15:17:11
    #4 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 14:57:16

  8. The Following 13 Users Say Thank You to parsa pilot For This Useful Post:

    A-2727 (February 12th, 2012), ARF* (February 12th, 2012), att89 (March 8th, 2012), Captain Mostafavi (April 19th, 2012), Dream Bird (February 12th, 2012), EASTERLY WIND (February 12th, 2012), khabardad (February 13th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 5th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012), PILOTSAEED (February 13th, 2012), saber007 (April 2nd, 2012), sweet (February 12th, 2012)

  9. SPACE MAN ?????? ??
    SPACE MAN

    کارشناس هوانوردی
    November 2008
    tehran
    634
    تعداد تشکر : 711
    Thanked 2,912 Times in 534 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    هیچ تفاوتی بین خلبانای ایران و خارج از ایران نیست...خلبانی تنها یک شغل نیست یک عشق هم هست...عشقی به وسعت آسمان...پرواز از بالا دیدن و از پایین دیده شدن . . . پرواز بزرگی میده ولی انتظار فروتنی داره....
    ببین عزیزم هر چیزی که تو اقلیت باشه ارزشمند میشه...خلبانی هم از اون مستثنی نیست... این یک واقعیت حداقل تو جامعه ما هستش ولی اینکه بخاطر این احترام مردم عزیز اونارو احمق و نادان بشمری کار درستی نیست و شایسته شما نیست....

    میدونی فرق یه خلبان با یک دکتر چیه ؟یه دکتر فقط جون یک نفر که اونم بیمارش هست دستشه...ولی یه خلبان جون چند صد نفر مسافر تو دستاش و یک سرمایه ملی بنام هواپیماو جون خودش... یه خلبان داره با وسیله ای کار میکنه که در واقع مثل یک بمب پر از سوخت... موتورش هر لحظه امکان داره منفجر بشه و به بدترین شکل بمیره.... حالا به یک دکتر بگو زیر تخت بیمارت یه بمب هست حاضر بره عملش کنه؟؟؟؟ این فرق بین خلبان و دکتر..... عشقی که باعث این کار میشه فراتر از اون هست که من و شما بخوایم حساب کشی کنیم....
    پرواز اندازه آدم رو بر ملا میکنه... هر چی بالاتر میری.بالاتر و بالاتر میری.... دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر. . .





    آرزو دارم در آسمان بمیرم ......... در آغوش عشق دومم پرواز بمیرم ......به عشق اولم خدا نزدیکتر باشم .... و از عشق سومم خانواده کمی دور ... تا درد جدایی ودل کندن را کمتر احساس کنم .....
    #5 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 14:59:49

  10. The Following 12 Users Say Thank You to SPACE MAN For This Useful Post:

    A-2727 (February 12th, 2012), Amiralikarimi (February 14th, 2012), att89 (March 8th, 2012), IR Blue SKY (February 12th, 2012), Mohammadme (February 12th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 5th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012), PILOTSAEED (February 13th, 2012), saber007 (April 2nd, 2012), sweet (February 12th, 2012), YASHAR A&P (February 12th, 2012)

  11. SPACE MAN ?????? ??
    SPACE MAN

    کارشناس هوانوردی
    November 2008
    tehran
    634
    تعداد تشکر : 711
    Thanked 2,912 Times in 534 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    و اما در مورد اینکه فرمودید خلبانی حذف میشه...

    حدود 1 سال پیش بود ... داشتم برای انجام کارهای آموزشی میرفتم کرمان...اجازه گرفتم رفتم تو کاکپیت... اونموقع هنوز کاپیتان فخر تو ماهان بودن و ایشون هم تو کاکپیت بودن...بعد OIYY بودیم تقریبا رو نقطه VEDOP.... هواپیما از مسیرش خارج شد.... میدونی چرا ؟ چون برنامه ریزی جدید برای این هواپیما انجام نشده بود...و هواپیما برای نقطه بعدی داشت میرفت به یک نقطه ای تو آلمان(اسم نقطه بعدی که واسه هواپیما تعریف شده بود جدیدا منتقل شده بود به نقطه ای در آلمان)...(خلاصه گفتم موضوع رو) فکر کن اگر نیروی انسانی نبود که هواپیما و کامپیوترشو مهار کنه چی میشد.....؟؟؟ این موضوع رو گفتم تا بگم خلبانی از بین نمیره کاکپیت ها خلوت تر میشن ولی ما و شما همچنان هستیم....
    ?????? ???? SPACE MAN : February 12th, 2012 ?? ???? 15:27:30
    پرواز اندازه آدم رو بر ملا میکنه... هر چی بالاتر میری.بالاتر و بالاتر میری.... دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر. . .





    آرزو دارم در آسمان بمیرم ......... در آغوش عشق دومم پرواز بمیرم ......به عشق اولم خدا نزدیکتر باشم .... و از عشق سومم خانواده کمی دور ... تا درد جدایی ودل کندن را کمتر احساس کنم .....
    #6 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 15:24:08

  12. The Following 7 Users Say Thank You to SPACE MAN For This Useful Post:

    A-2727 (February 12th, 2012), att89 (March 8th, 2012), IR Blue SKY (February 12th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 5th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012), sweet (February 12th, 2012)

  13. EASTERLY WIND ?????? ??
    EASTERLY WIND
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    January 2012
    FL40
    229
    تعداد تشکر : 76
    Thanked 1,278 Times in 259 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ??? ??? ????? ???? ???? parsa pilot ????? ??? ??
    با سلام خدمت شما.
    خوب شما این فکر رو بکنید که یک هواپیما در اختیار شماست مثل همین ایرباس 330 که فرمودید. حداقل در این هواپیما 120 نفر از جمله کوچک و بزرگ در آن نشسته اند و چشم امیدشمان به شماست. اگر قرار باشد که یک هواپیما بدون خلبان باشد هر کشوری می تونه به راحتی هکش کنه و اون رو بدزده و حتی می تونه با اونا تبلیغ کنه!!
    اما اگه شما باشید کی می تونه هکش کنه و بدزده هیچ وقت مگر اینکه یک روتون اسلحه بکشه و تهدیدتون کنهکه الآن بازجویی ها شدید شده و امکان نداره که دست یکی تفنگ باشه مگر اینکه استثنا باشد.
    سوال دوم شما این بود که فکر می کنن خلبان کیه (البته به طورخلاصه)؟ خیر دوست عزیز من همین دانشکده ی شهید ستاری رو مثال می برم که خودم در آن تحصیل می کنم.
    شرایط:
    1. قبولی در آزمون علمی
    2. قبولی در آزمایش های پزشکی (که 7 مرحله است) آخه کدوم دانشگاه و در کدوم رشته دیدی که 7 با پزشک معاینه ات بکنه اون هم چندین پزشک
    بعد از اون هم که درس هاشو نشستن در کابین خلبانیو پرواز ها
    من امروز صبح یک پرواز داشتم که نزدیک بود قلبم از جاش کنده شه اما خداییش خوب خلبانی کردم اونچه که یادگرفته بودم رو اجرا کردم و خدا رو شکر هم قبول شدم.
    تو اگه دقت کرده باشی بعضی از این مسافرا وقتی هواپیما از جاش بلند می شه حالت تحوع دارند و در آن جا آزمایش ها و تمرین های زیادی رو باید انجام بدی که بتونی قبول شی و درحین خلبانی حالت تحوع نگیری.
    خواهشمندم که اول مطالعه بفرمایید و بعد بگوییدکه خلبانی زیاد با ارزش نیست! وسپس نظر بدید و انشاالله خودتم می ری دانشگاه بعد می فهمی من چی می گم.
    در ضمن هر کی که تواون آسمونه به خدا هم نزدیک تره


    دوستان عزیز خواهشا ناراحت نشوید من خودم دانشجوی خلبانی هستم و قصدزیر سوال بردن این شغل را ندارم.همه حرفهایی را هم که نوشتم حرف های خودم نیست

    و آنها را نیز تایید نمی کنم. خلبانی عشق اول و آخر خود من هست و حدفم از این بحث اینکه نظر تعدادی از دوستان رو بدونم در این باره....اگر چه بازهم به این مسئله

    معتقدم که اطلاعات مردم در باره این شغل خیلی کمه (البته در ایران)...باید قبول کنیم که خیلی ها خصوصا خیلی دانشجوها زیادی از اینکه خلبان هستند احساس غرور

    می کنند و مردم هم فکر می کنند خلبانی سق القمر هست و این باعث می شه عده ای از این موضوع سوء استفاده کنند.....!!!

    بزارید بهتون یه خاطره بگم مربوط به کمتر از یک ماه پیش
    ............


    {{...برای انجام کاری اومده بودم اکباتان که سوار اتوبوس واحد شدم برم طرف ترمینال آزادی ...با لباس شخصی بودم که 4 تا از دانشجوهای خلبان متعلق به یکی از مدارس

    خصوصی سوار اتوبوس شدن .همه با لباس فرم که البته طبیعی هست چون از کلاس بر می گشتن اما نکته خنده دار اینکه یکی از مسافرا از یکیشون پرسید شما خلبان

    هستید؟!

    پسره با یک حالت بسیار زننده گفت :

    خدا وکیلی همین الان یه نفر گرفته بودم به حرف حاجی ..سوالی داری از بچه ها بپرس!!!!!!!

    پیرمرده یه نیشخنی زد و دیگه هیچی نگفت.اون جناب کپتن هم شروع کرد با رفیقاش حرف زدن ......

    خیلی بدم اومد از این رفتار ...به عنوان یه جوجه خلبان که خاک پای بقیه هستم احساس کردم خدا الان قهرش می گیره از هرچی خلبانه......به دلم مونده بود یه چیزی

    بهش بگم چشم از پیرمرده بر نداشتم گفتم بزار پیاده شیم باید واسه پیرمرده یه چیزایی رو باز کنم....ترمینال آزادی پیاده شدیم 4 خلبان شیک پوش با یه هلک و تلپی

    از ماشین رفتن پایین سینه ها جلو و سرها عقب انگار مثلا ژنرال ارتش هستن ...پیرمرده رو صدا زدم گفتم حاج آقا من خودم دانشجوی خلبانی هستم و اینارو هم می

    شناسم اینا خلبان نیستن دانشجوهای جدیدی هستن که حالا حالاها راه مونده تا پاشون به کابین خلبان باز شه...نیگا به قیافه گرفتنشون نکن تازه زرنگ باشن 4 سال دیگه

    مثل اسکل ها گواهینامه با 200 -300 ساعت پرواز سینگا انجین 4 نفره می گیرن و می مونن تو کف استخدام....من معذرت می خوام از طرف اونا سوالی دارید در خدمتم.

    ((دوستان می دونید چی گفت....ایشون فرمودن پسرم من خودم خلبان (SEA KING)نیروی دریایی هستم با 80 ماه سابقه خدمت در جبهه و 4 خلبان خودی و 2 خلبان

    عراقی به علاوه دهها پرسنل نیروی دریایی و شرکت نفت کش رو از توی آب بالا کشیدم...اینکه از اون آقا پسر پرسیدم به خاطر این بود که بدونم این خصوصی ها چقدر پول

    از مردم می گیرن.......

    خلاصه من با ایشون رفیق شدم و حدود 1 ساعتی گپ زدیم و ایشون نالیدن از غرور بعضی از ما جوجه خلبانها که فکر می کنیم حالا که شانس بهمون رو کرده و لباس پرواز

    تنمون هست ((جیمی گلایدر ))هستیم و دیگه نباید خدا رو بنده باشیم.........

    مردم باید بدونن چیزایی رو که نمی دونن...
    #7 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 17:01:34

  14. The Following 9 Users Say Thank You to EASTERLY WIND For This Useful Post:

    A-2727 (February 13th, 2012), Captain Mostafavi (April 19th, 2012), khabardad (February 13th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 5th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012), saber007 (April 2nd, 2012), sweet (February 12th, 2012), لیلا رستمی (February 13th, 2012)

  15. parsa pilot ?????? ??
    parsa pilot
    اخراج دائم
    February 2012
    تهران
    221
    تعداد تشکر : 120
    Thanked 649 Times in 193 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ??? ??? ????? ???? ???? EASTERLY WIND ????? ??? ??
    دوستان عزیز خواهشا ناراحت نشوید من خودم دانشجوی خلبانی هستم و قصدزیر سوال بردن این شغل را ندارم.همه حرفهایی را هم که نوشتم حرف های خودم نیست

    و آنها را نیز تایید نمی کنم. خلبانی عشق اول و آخر خود من هست و حدفم از این بحث اینکه نظر تعدادی از دوستان رو بدونم در این باره....اگر چه بازهم به این مسئله

    معتقدم که اطلاعات مردم در باره این شغل خیلی کمه (البته در ایران)...باید قبول کنیم که خیلی ها خصوصا خیلی دانشجوها زیادی از اینکه خلبان هستند احساس غرور

    می کنند و مردم هم فکر می کنند خلبانی سق القمر هست و این باعث می شه عده ای از این موضوع سوء استفاده کنند.....!!!

    بزارید بهتون یه خاطره بگم مربوط به کمتر از یک ماه پیش
    ............


    {{...برای انجام کاری اومده بودم اکباتان که سوار اتوبوس واحد شدم برم طرف ترمینال آزادی ...با لباس شخصی بودم که 4 تا از دانشجوهای خلبان متعلق به یکی از مدارس

    خصوصی سوار اتوبوس شدن .همه با لباس فرم که البته طبیعی هست چون از کلاس بر می گشتن اما نکته خنده دار اینکه یکی از مسافرا از یکیشون پرسید شما خلبان

    هستید؟!

    پسره با یک حالت بسیار زننده گفت :

    خدا وکیلی همین الان یه نفر گرفته بودم به حرف حاجی ..سوالی داری از بچه ها بپرس!!!!!!!

    پیرمرده یه نیشخنی زد و دیگه هیچی نگفت.اون جناب کپتن هم شروع کرد با رفیقاش حرف زدن ......

    خیلی بدم اومد از این رفتار ...به عنوان یه جوجه خلبان که خاک پای بقیه هستم احساس کردم خدا الان قهرش می گیره از هرچی خلبانه......به دلم مونده بود یه چیزی

    بهش بگم چشم از پیرمرده بر نداشتم گفتم بزار پیاده شیم باید واسه پیرمرده یه چیزایی رو باز کنم....ترمینال آزادی پیاده شدیم 4 خلبان شیک پوش با یه هلک و تلپی

    از ماشین رفتن پایین سینه ها جلو و سرها عقب انگار مثلا ژنرال ارتش هستن ...پیرمرده رو صدا زدم گفتم حاج آقا من خودم دانشجوی خلبانی هستم و اینارو هم می

    شناسم اینا خلبان نیستن دانشجوهای جدیدی هستن که حالا حالاها راه مونده تا پاشون به کابین خلبان باز شه...نیگا به قیافه گرفتنشون نکن تازه زرنگ باشن 4 سال دیگه

    مثل اسکل ها گواهینامه با 200 -300 ساعت پرواز سینگا انجین 4 نفره می گیرن و می مونن تو کف استخدام....من معذرت می خوام از طرف اونا سوالی دارید در خدمتم.

    ((دوستان می دونید چی گفت....ایشون فرمودن پسرم من خودم خلبان (SEA KING)نیروی دریایی هستم با 80 ماه سابقه خدمت در جبهه و 4 خلبان خودی و 2 خلبان

    عراقی به علاوه دهها پرسنل نیروی دریایی و شرکت نفت کش رو از توی آب بالا کشیدم...اینکه از اون آقا پسر پرسیدم به خاطر این بود که بدونم این خصوصی ها چقدر پول

    از مردم می گیرن.......

    خلاصه من با ایشون رفیق شدم و حدود 1 ساعتی گپ زدیم و ایشون نالیدن از غرور بعضی از ما جوجه خلبانها که فکر می کنیم حالا که شانس بهمون رو کرده و لباس پرواز

    تنمون هست ((جیمی گلایدر ))هستیم و دیگه نباید خدا رو بنده باشیم.........

    مردم باید بدونن چیزایی رو که نمی دونن...
    شرمنده یا من بد حالی شدم یا شما بد نوشتی
    #8 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 17:17:28

  16. The Following 3 Users Say Thank You to parsa pilot For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (April 19th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012), saber007 (April 2nd, 2012)

  17. salman14 ?????? ??
    salman14
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    October 2011
    Birmingham
    27
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 73 Times in 16 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    دوست و استاد عزیز،

    من ساکن انگلستان هستم و عاشق خلبانی و اطلاعات زیادی در مورد این کار جمع آوری کرده ام. دوست عزیز ، پذیرش خلبانی در غرب بسیار دشوار و دارای فیلترهای فراوانی است. چه از نظر علمی و چه از نظر پزشکی، همچنین تحصیل در این رشته بسیار گران قیمت میباشد. از بسیاری از جهت شامل انتخاب دانشجو، کیفیت آموزش و امکانات بسیار بالاتر از ایران هستند. من خودم مدرسه خلبانی اکسفورد در انگلیس را که یکی از بهترین ها میباشد از نزدیک دیدم و با اساتید خلبان انجا صحبت کرده ام. در مورد مدارس خلبانی کشور کانادا هم اطلاعات مختصری دارم.
    دوست عزیز شغل خلبانی در خارج از کشور یکی از با سخترین شغل ها حساب میشه و بهترین ها در این شغل هستند. شیاد این یکی از عوامل بسیار پایین سوانح در اینجا باشد. یکی از اساتید خلبان ایران ایر که اکنون در کشور کانادا شاغل هستند میگفت توی ۱۵ سال اخیر هیچ نظمی توی پذیرش خلبان توی ایران نبوده ، اکثر کسانی که از طریق بورسیه ایران ایر وارد این حرفه شدن از طریق رابطه بوده و مدارس خلبانی جائی شده واسه کسب و کار و پول در آوردن. مشکل بیشتر دانشجوها هم ضعف اساسی توی زبان انگلیسی و ریاضی است.
    در آخر لینک مدارس معتبر خلبانی رو میزارم واسه دوستانی که علاقمند هستند بیشتر راجب این حرفه در غرب بدونن.
    http://www.oaa.com/
    http://www.senecac.on.ca/school/aviation/
    #9 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 17:39:17

  18. The Following 4 Users Say Thank You to salman14 For This Useful Post:

    A-2727 (February 13th, 2012), khabardad (February 13th, 2012), mona (March 5th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012)

  19. sweet ?????? ??
    sweet
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    August 2011
    تهران
    209
    تعداد تشکر : 399
    Thanked 628 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    مردم هم فکر می کنند خلبانی شق[اصلاحش کردم] القمر هست


    بله خلبانی توی ایران شق القمر هست! میدونید چرا؟! چونکه هزینهش اونقد بالاس که اگه بابابزرگت بچه پولدار نبوده باشه و بابات یه ارث هنگفت نداشته بوده باشه و از بچگی تو پول غوطه نخورده باشی، باید شق القمر کنی که اون پول به دستت بیاد! از طرفی اکثریت جامعه ایران در حد متوسط هستند و از این متوسط ها اکثرشون متوسط رو به پایین! این در حالیه که در غرب درسته که اگه بخوایم به پول خودمون حساب کنیم زیاد میشه اما اونایی که خودشون اونطرف زندگی میکنن، هزینه ی کلاسهای خلبانی چیزی نیست چون با درآمدشون تناسب داره و از طرفی غرب با نظام سرمایه داریش فکرمیکنم تاجایی که خاطرم هست(اگر اشتباه نکنم---این آمار مربوط به چند سال پیش هست) یک سوم تمام سرمایه دنیا رو داره! و این یعنی اکثریت مردم اون در رده ی ثروتمند تلقی می شوند که از این رده درصد کمی ثروتمند رو به پایین هستند!
    دوم موضوعِ استخدامه که در ایران باید شق القمر کنی که بتونی بدون پارتی و تنها با سواد و مهارتت بتونی استخدام بشی! اما در غرب به این شکل نیست! انسانها بر اساس مهارت و استعدادشون گزینش و و ارد بازار کار میشن....
    سخت تر از استخدام شدن، باقی موندن در اون شغله! باید خیلی خاطرتو بخوان و خیلی پشتت گرم باشه که به خاطر ایرادهای الکی وسر هیچ و پوچ نخوان از کار بیرونت کنن فقط و فقط با این هدف که بتونن فضا رو برای آشناهای خودشون باز کنن! کسانی که حتی مدرکشونم با پارتی جور شده! نمونه ی بارز و واضحش هست اما اسم نمی برم!!!
    بنابراین!!! در ایران خلبان بودن شق القمر هستش! اگر بازم دلیل میخواید دارم براتون!
    قلبم آسمان می شود به عشق آن روز که بودنم را معنا ببخشی... پرواز!!! مرا دریاب!
    خوشحال میشم تو وبلاگم نظر بدین!
    #10 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 17:46:39

  20. The Following 11 Users Say Thank You to sweet For This Useful Post:

    Amiralikarimi (February 14th, 2012), att89 (March 8th, 2012), Captain Mostafavi (April 19th, 2012), Dream Bird (February 12th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012), parsa pilot (February 12th, 2012), saadatpour (March 7th, 2012), saber007 (April 2nd, 2012), SPACE MAN (February 12th, 2012), لیلا رستمی (February 13th, 2012)

???? 1 ?? 4 1234 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0