برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    new_2 موتور JT9D

    موتور JT9D اولین نوع موتور توربو فنی بود که در هواپیمای پهن پیکر بویینگ 747 از سری 100 به کار گرفته شد.

    JT9D اولین موتوری بود که بر هواپیمایی که روزگاری جامبوجت نام گرفته بود بسته شد.این موتور سرآغاز تولیدات موتورهای غول پیکر در صنایع هوایی تجاری بود.




    نمای از درون موتور
    طراحی و توسعه :

    این موتور در ابتدا برای هواپیمای غول پیکر C-5 Galaxy انتخاب شد،و از شرکت پرت اند ویتنی خواسته شد تا مطالعات خود را در زمینه طراحی این موتور آغاز کند.
    اما سرانجام شرکت جنرال موتورز توانست گوی سبقت را از پرت اند ویتنی ربوده و موتور دیگری را برای استفاده در این پرنده پیشرفته آن زمان طراحی کند.
    اما بویینگ این موتور را برای پرنده رویایی خود در آن زمان یعنی 747 سری 100 انتخاب کرد و موتور در فوریه سال 1969 بر روی 747 سوار شد.البته این موتور پیش از این و در تاریخ جون 1968 بر روی هواپیمای Boeing B-52E تست شده بود.

    سرانجام JT9D در سال 1970 وارد خدمت شد.
    این موتور ساخته شده از تیتانیوم و آلیاژهای نیکل بود.موتور با تکنولوژی یک فن،سه مرحله کمپرسور با فشار پایین و یازده مرحله کمپرسور با فشار بالا و دو مرحله توربین با فشار بالا و چهار مرحله توربین با فشار پایین طراحی و ساخته شده بود.
    موتور فوق دارای وزنی در حدود چهار تن بود و حداکثر تراست ایجاد شده توسط آن به 43,500 پوند یعنی نیرویی برابر 193000 نیوتن می رسید.
    اما پرونده این موتور در سال 1990 بسته شد و هواپیمای E-4A نیروی هوایی آمریکا هم که با این موتور طراحی شده بودند با موتور Pratt & Whitney F105 بهینه سازی شدند.
    و بالاخره پرت اند ویتنی موتور PW4000 را جایگزین JT9D کرد که هم ضریب اطمینان بالاتری داشت و هم نسبت به این موتور ارزان تر بود.

    پرنده هایی که از این موتور استفاده کردند عبارتند از :

    Boeing 747
    Boeing 767
    Airbus A310
    McDonnell Douglas DC-10


    [ترجمه از ایروسنتر]
    ?????? ???? IR Blue SKY : February 16th, 2012 ?? ???? 02:12:04
    #1 ارسال شده در تاريخ February 16th, 2012 در ساعت 02:10:14

  2. The Following 9 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    B727 (November 13th, 2016), Dream Bird (February 16th, 2012), IRI.AMIR (February 18th, 2012), IRIAF F-14A (April 22nd, 2015), Mohammad Tomcat (February 16th, 2012), Mohammadme (February 16th, 2012), MrezaT (February 16th, 2012), YASHAR A&P (February 16th, 2012), دارا (February 16th, 2012)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0