برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    new_2 موتور Genx ، نسل جدید موتورهای توربو فن

    موتور Genx نسل جدید موتورهای توربو فن ساخته شده توسط شرکت جنرال الکتریک برای جایگزینی موتورهای CF6 می باشد.این موتور برای نخستین بار در هواپیمای بویینگ 747 از سری 800 و بویینگ 787 استفاده شده است.


    طراحی موتور GEnx

    موتور Genx و Trent 1000 از شرکت رولزرویس برای استفاده در بویینگ 787 انتخاب شده اند.

    این موتور جدید نسل پیشرفته موتورهای GE90 می باشد،که در آن از پره های فن کامپوزیتی و هسته کوچک تر استفاده شده است.این موتور اولین موتوریست که در آن تکنیک فن کامپوزیتی به کار رفته است.

    هر دو نسل از این موتورهای جدید (Trent 1000 و Genx) دارای یک استاندارد بوده و طرح ساخت موتور Genx با سرمایه ای بالغ بر چهل میلیارد دلار برای ساخت در بیست و پنج سال آینده پیش بینی شده است.

    این موتور با فناوری دمای بالا و فشار بالا نیروی محرکه لازم را تولید می کند و همانند Trent 1000 یک موتور نیمه الکتریکی می باشد،و شروعی برای سوق دادن موتورهای توربو فن به سمت موتورهای الکتریکی است.



    موتور Genx در اولین تست خود در سال 2006 توانایی تولید تراستی با اندازه 53000 تا 75000 پوند که معادل 240 تا 330 کیلونیوتن را به نمایش گذاشت.

    این موتور جدید بر طبق پیش بینی های بویینگ با بیست درصد مصرف سوخت کمتر و ایجاد صدای بسیار کمتر نسبت به تمامی موتورهای توربو فن عرضه می شود.

    مدل Genx-2B67 از این موتور با توانایی تولید تراستی در حدود 65500 پوند یا معادل 296 کیلو نیوتن برای استفاده در جامبوی سری 800 در نظر گرفته شده است.همچنین بر خلاف مدل های اولیه 787 ، مدل استفاده شده در 747 دارای سیستم bleed air جدید برای فشرده سازی هوا و مصرف سوخت کمتر است،ضمن اینکه قطر این موتور نیز نسبت به موتور استفاده شده در نسل های قبلی 747 نیز کمتر است.



    تست اولیه این موتور در شانزدهم ماه مارس سال 2006 انجام شد و اولین پرواز با یک موتور بر روی بویینگ 747 از سری 100 در تاریخ 22فوریه 2007 انجام گرفت.در این پرواز موتور جدید در محل موتور شماره دو 747 قرار گرفته بود.

    تکنولوژی به کار رفته در موتور

    به رغم اینکه این موتور نسل جدیدی از موتورهای GE90 می باشد اما دارای ابعاد جدیدی از تکنولوژی های روز از جمله وزن کمتر است.
    اهم تکنولوژی های به کار رفته در این موتور به شرح زیر است

    · قطر فن 111 اینچ برابر2/8 متر در بویینگ 787 و 105 اینچ برابر 2/7 متر در بویینگ 747
    · تیغه فن کامپوزیتی با لبه های تیتانیوم که باعث کاهش وزن و انبساط ناشی از حرارت می شود.
    · همچنین تیغه های از جنس تیتانیوم-آلمینیوم در مرحله ششم و هفتم توربین فشار پایین
    · مصرف سوخت کمتر و ایجاد گازهای گلخانه ای با نسبت بسیار پایین نسبت به مدل های مشابه
    · ایجاد سر و صدای کمتر
    · هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کمتر نسبت به موتورهای CF6
    · کارکردن با دمای کمتر که هزینه های تعمیرات را کاهش می دهد.

    همچنین این موتور با نسل جدید ارتباطات و به صورت کاملا دیجیتال به سامانه های کنترل در هواپیما متصل می گردد و کاملا دیجیتالی کنترل می شود.


    ویژگی های مشترک در مدل های این موتور به شرح زیر است:

    مشخصات عمومی

    نوع موتور :توربو فن
    قطر : 144 اینچ
    طول موتور : 194 اینچ معادل 3/66 متر
    جرم خشک : 12,822 پوند معادل 5816 کیلو گرم

    اجزا

    کمپرسور : یک فن،چهار مرحله کمپرسور فشار پایین،ده مرحله کمپرسور فشار بالا
    توربین :دو مرحله فشار بالا، هفت مرحله فشار پایین
    محفظه احتراق به صورت حلقوی

    ---------------
    منابع

    تارنمای رسمی بویینگ
    تارنمای رسمی جنرال الکتریک
    تارنمای http://www.aerospace-technology.com
    تارنمای http://www.flightlevel350.com

    ترجمه ار مرکز ایروسنتر
    ?????? ???? IR Blue SKY : February 29th, 2012 ?? ???? 16:05:07
    #1 ارسال شده در تاريخ February 29th, 2012 در ساعت 16:00:32

  2. The Following 12 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    B727 (November 13th, 2016), Dream Bird (February 29th, 2012), IRI.AMIR (March 1st, 2012), IRIAF F-14A (April 19th, 2014), Mohammadme (February 29th, 2012), mona (February 29th, 2012), MrezaT (March 7th, 2012), Shahin Fatemi (March 8th, 2012), SKY MAN (February 29th, 2012), YASHAR A&P (February 29th, 2012), سجیل (January 11th, 2017), لیلا رستمی (February 29th, 2012)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,816 Times in 3,109 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : موتور Genx ، نسل جدید موتورهای توربو فن

    انواع :



    Engine
    Model

    Arrangement Performance Dimensions (inch) and Weight (lb) Certified
    (FAA)
    Application
    Fan
    diameter
    (in)
    Fan LPC HPC LPT HPT Thrust Max (lbf) Flat-Rated Temp C Overall
    Pressure Ratio
    (OPR)
    Fan
    Bypass Ratio
    (BPR)
    Length Max Envelope Weight
    (Dry)
    CO NOx HC
    Take-off
    (5 min)
    Max
    Cont.
    Take-off Max
    Cont.
    Width Height
    GEnx-1B64 111 1 4 10 7 2 67,500 61,500 ISA+15 ISA+10 41.0 5.23 194.0 139.0 137.0 12,822 Mar 31, 2008 B787-8,-9
    GEnx-1B67 111 1 4 10 7 2 69,400 61,500 ISA+15 ISA+10 43.0 5.41 194.0 139.0 137.0 12,822 Mar 31, 2008 B787-8,-9
    GEnx-1B70 111 1 4 10 7 2 72,300 66,500 ISA+15 ISA+10 43.0 5.64 194.0 139.0 137.0 12,822 Mar 31, 2008 B787-8,-9,-10
    GEnx-2B67 105 1 3 10 6 4 67,400 58,500

    43.0 5.44 185.0 127.0 127.0 12,400 July 22, 2010 B747-8
    ?????? ???? سجیل : January 11th, 2017 ?? ???? 19:47:40


    #2 ارسال شده در تاريخ January 11th, 2017 در ساعت 19:42:25

  4. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (January 12th, 2017)

  5. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,816 Times in 3,109 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : موتور Genx ، نسل جدید موتورهای توربو فن

    در حال حاضر این موتور روی بویینگ 788 با قدرت 280 کیلو نیوتن و بویینگ 748 با قدرت 296 کیلونیوتن و بویینگ 789 با قدرت 320 کیلونیوتن و بویینگ 10-787 با قدرت 340 کیلونیوتن نصب است . پر قدرت ترین مدل روی بویبنگ 10-787 با قدرت 340 کیلونیوتن نصب است ولی شاید با معرفی 10-787 دوربرد نمونه ای با قدرت 350 تا 360 کیلونیوتن تولید شود .
    ?????? ???? سجیل : May 3rd, 2018 ?? ???? 10:54:22


    #3 ارسال شده در تاريخ May 3rd, 2018 در ساعت 10:49:07

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0