برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. blackhawk ?????? ??
    blackhawk
    هوانورد فعال-ستوان سوم
    October 2010
    tehran
    144
    تعداد تشکر : 243
    Thanked 443 Times in 136 Posts

    ??? ??? انواع اتصال بال به بدنه هواپیما

    با سلام

    می خواستم براتون درباره انواع اتصال بالها به بدنه هواپیماها از لحاظ تکیه گاهی مطلب مختصر و ساده ای بگویم.

    همان طور که بعضی از عزیزان می دانند ،ما در دروس استاتیک و مقاومت مصالح با انواع تکه گاه ها از جمله تکیه گاه مفصلی،غلطکی،گیردار،نیمه گیردار و ... آشنا می شویم که اگر عمری باشه بعدا در مورد آنها مفصل اطلاعاتی ارائه خواهم کرد.

    حال می خواهیم به این نکته بپردازیم که در هواپیما ها از کدام یک از این تکیه گاهها در اتصال بال به بدنه استفاده می شود.

    در هواپیماهای جنگنده اکثرا از تکیه گاه گیردار برای اتصال بال به بدنه استفاده می شود.دلیل آن هم این است که این تکیه گاه به نسبت تکیه گاه مفصلی حدود 50% بیشتر تنش را تحمل می کند.

    (در واقع تنش یا stress وارد به آن 50% کمتر است) در شکل 2 می توانید این اتصال را مشاهده کنید.

    اما نکته در این جاست که ساخت این نوع اتصال برای بال هواپیما بسیار سخت و هزینه بردار است در نتیجه در صنعت هواپیما سازی اللخصوص هواپیماهای معمولی و مسافر بری ترجیه داده می شود تا از اتصال مفصلی (شکل اول) استفاده شود.

    لذا برای اینکه کارایی این اتصال از حالت معمولی بیشتر شود بال هواپیماهای معمولی را به صورت یکپارچه می سازند.

    لیکن در جنگنده ها بدلیل اهمیت بسیار زیاد تنش و به صرفه بودن این هزینه در این هواپیماها در آنها از اتصال گیردار استفاده می شود.



    الم یعلم بان الله یری؟
    No sabes que Dios esta mirando
    آیا نمی دانی که خداوند نظاره گر است؟
    don't you know god is the observer

    #1 ارسال شده در تاريخ March 11th, 2012 در ساعت 19:46:47

  2. The Following 15 Users Say Thank You to blackhawk For This Useful Post:

    A-2727 (March 11th, 2012), AIR BUS (March 11th, 2012), Dream Bird (March 11th, 2012), Esmaiel_F4 (April 30th, 2013), FreeStar (March 11th, 2012), gsa7 (March 12th, 2012), IR Blue SKY (March 11th, 2012), IRI.AMIR (March 13th, 2012), Mohammadme (March 12th, 2012), Nima Amini (March 12th, 2012), saber007 (March 14th, 2012), SKY MAN (March 11th, 2012), tu-154 (December 24th, 2012), بهرام 0098 (March 11th, 2012), لیلا رستمی (March 12th, 2012)

  3. v1alfred ?????? ??
    v1alfred
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    August 2012
    fxghz
    1
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    ??? ??? Re: انواع اتصال بال به بدنه هواپیما

    سلام
    اگر در مورد اتصال T joint کامپوزیتی در هواپیما اطلاعاتی دارید لطفا برام بفرستید.
    apachi89@gmail.com
    #2 ارسال شده در تاريخ August 13th, 2012 در ساعت 13:27:41

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0