برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. parsa pilot ?????? ??
    parsa pilot
    اخراج دائم
    February 2012
    تهران
    221
    تعداد تشکر : 120
    Thanked 649 Times in 193 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    Post گواهینامه CPL

    گواهینامه CPL
    خلاصه: الف- شرايط صدور گواهينامه: - موفقيت در آزمون كتبي - دارا بودن حداقل تجربه پروازي - ......
    الف- شرايط صدور گواهينامه:
    - موفقيت در آزمون كتبي
    - دارا بودن حداقل تجربه پروازي
    - دارا بودن مهارت پروازي مورد نياز
    - صلاحيت پزشكي

    1- آزمون كتبي:
    1-1- شرايط عمومي
    1-1-1- حداقل سن 18 سال تمام
    1-1-2- دارا بودن حداقل مدرک تحصيلي ديپلم متوسطه
    1-1-3- دارا بودن حداقل 75 درصد از مجموع تجربيات پروازي مندرج در بند 1-2
    1-1-4- ارائه فرم تكميل شده درخواست آزمون
    2-1- شرايط اختصاصي:
    متقاضي بايد آزمون مربوط به موضوعات ذيل را با موفقيت بگذراند.
    1-1-1- مقررات هوائي (AIR LAW)
    1-1-2- اطلاعات عمومي در مورد هواپيما (AIRCRAFT GENERAL KNOWLEDGE)
    1-1-3- كارائي و برنامه ريزي پرواز در شرايط (FLIGHT PERFORMANCE AND PLANNING)
    1-1-4- كارائي و محدوديتهاي انساني (HUMAN PERFORMANCE AND LIMITATION)
    1-1-5- هواشناسي (METEOROLOGY)
    1-1-6- ناوبري (NAVIGATION)
    1-1-7- دستورالعمل عملياتي (OPERATIONAL PROCEDURES)
    1-1-8- اصول پرواز (PRINCIPLES OF FLIGHT)
    1-1-9- راديو تلفني (RADIOTELEPHONY)
    تبصره1: دستورالمل خاص مربوط به معافيت بعضي از موضوعات آزمون در مورد پرسنل نظامي و دارندگان گواهينامه هاي مختلف خلباني در ضميمه هاي 2 و 3 درج گرديده است.
    تبصره 2: به دارندگان اين نوع گواهينامه كه سن آنان از مرز 60 سال تجاوز نمايد اجازه داده نخواهد شد تا در پروازهاي حمل و نقل بار و يا مسافر به عنوان خلبان يا كمك خلبان فعاليت پروازي داشته باشند. مبناي محاسبه سن دارنده گواهينامه، اولين تاريخ تولد مندرج در اولين گواهينامه صادره از طرف اين دفتر خواهد بود.
    2- تجارب پروازي:
    1-2- جمع ساعات پرواز نبايد كمتر از 200 ساعت باشد.
    1-1-2- چنانچه متقاضي دوره آموزشي را كه مورد تائيد دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشكي باشد بگذراند (APPROVED TRAINING COURSE) جمع ساعات پرواز فوق به 150 ساعت تقليل خواهد يافت.
    2-1-2- چنانچه متقاضي از آموزش دهنده هاي مصنوعي (SYNTHETIC FLIGHT TRAINER) مورد تائيد دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشكي استفاده نموده باشد حداكثر 10 ساعت از اين نوع آموزشها را ميتواند در مجموع ساعات پرواز موضوع اين بند بمنظور صدور گواهينامه محاسبه نمود.
    3-1-2- چنانچه متقاضي داراي تجارب پروازي بر روي نوع و يا انواع ديگري از وسائل پرنده باشد (OTHER CATEGORIES) دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشكي با در نظر گرفتن تجارب پروازي فوق و ملحوظ نمودن آنها مي توان مجموع ساعات پروازي مورد نظر را (200يا150ساعت) به تناسب كاهش دهد.
    2-2- متقاضي بايد تجارب پروازي زير را كامل نموده باشد.
    1-2-2- يكصد (100) ساعت پرواز بعنوان خلبان فرمانده (PILOT IN COMMAND) و يا پرواز مستقل (SOLO)
    2-2-2- چنانچه متقاضي دوره آموزشي را كه مورد تائيد دفتر گواهينامه هاع امتحانات و امور پزشكي باشد طي نموده باشد (APPROVE TRAINING COURSE) جمع ساعات پرواز فوق به 70 ساعت تقليل خواهد يافت.
    3-2-2- بيست (20) ساعت پرواز ناوبري (CROSS COUNTRY) بعنوان خلبان فرمانده (PILOT IN COMMAND) و يا پرواز مستقل (SOLO)
    4-2-2- مسافت طي شده موضوع بند 3-2-2 نبايد كمتر از 540 كيلومتر (300 ناتيكال مايل) بوده بطوريكه متقاضي بايد در طول انجام اين پرواز در دو فرودگاه مختلف دو عمل
    نشستن و برخاستن انجام داده باشد.
    5-2-2- متقاضي بايد 10 ساعت آموزش پرواز با دستگاه را طي نموده باشد. (INSTRUMENT INSTRUCTION TIME)
    6-2-2- چنانچه متقاضي از آموزش دهنده هاي مصنوعي زميني پرواز با دستگاه (INSTRUMENT TRAINER) استفاده نموده باشد، دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشكي حداكثر 5 ساعت از اين نوع آموزشها را ميتواند در قالب مجموع 10 ساعت پرواز موضوع اين بند بعنوان (INSTRUMENT GROUND TIME) محاسبه نمايد.
    7-2-2- چنانچه متقاضي مايل به كسب اختيارات انجام پرواز در شب باشد، انجام 3
    پرواز آزمايشي توسط معلم خلبان منتخب سازمان هواپيمائي كشوري تائيد گردد.
    تبصره: مسئوليت انجام مراحل آموزشهاي پروازي به عهده موسسه آموزش دهنده مي باشد.


    4- صلاحيت پزشكي:
    متقاضي بايد تحت ارزيابي پزشكي از نوع كلاس 1 قرار گيرد.
    تبصره: شرايط احراز موفقيت در ارزيابي كلاس 1 در ضميمه شماره 1 درج گرديده است.
    ب- اختيارات :PRIVILEGES
    دارنده اين نوع گواهينامه مجاز مي باشد:
    1- از تمامي اختيارات مربوط به دارنده گواهينامه خلباني شخصي هواپيما استفاده نمايد.
    2- به عنوان سر خلبان هواپيمائيكه در عملياتي به غير از حمل و نقل بازرگاني (COMMERCIAL AIR TRANSPORT OPERATION) استفاده مي شود با استفاده از مقررات VFR پرواز نمايد.
    3- به عنوان سر خلبان هواپيمائي كه در عمليات حمل و نقل بازرگاني (COMMERCIAL AIR TRANSPORTATION) و مجاز به پرواز با يك خلبان باشد وبا استفاده از مقررات VFR حداکثر تا سن 60 سالگي پرواز نمايد.
    4- به عنوان كمك خلبان هواپيمائي كه در عمليات حمل و نقل بازرگاني عمل مي نمايد و نياز به كمك خلبان دارد و با استفاده از مقررات VFR حداکثر تا سن 60 سالگي پرواز نمايد.
    5- به منظور پرواز بر روي هواپيماهائي كه به عنوان تايپ محسوب مي گردند كسب مجوز مربوطه (TYPE RATING) الزامي مي باشد.

    6- چنانچه دارنده گواهينامه آموزشهاي برخاستن و نشستن و همچنين ناوبري هوائي در شب را به مدت حداقل 5 ساعت دريافت نموده باشد و حداقل 5 برخاستن و نشستن را به عنوان سر خلبان هواپيما انجام داده و مورد تائيد خلبان منتخب سازمان هواپيمائي كشوري (CAO DESIGNATOR) قرار گرفته باشد مجاز به انجام پرواز در شب بوده مشروط بر اينکه عمليات پروازي مذکور از مقررات VFR استفاده و از محدوده دور ترافيك فرودگاه مربوط تجاوز ننمايد.
    #1 ارسال شده در تاريخ March 17th, 2012 در ساعت 17:25:11

  2. The Following 2 Users Say Thank You to parsa pilot For This Useful Post:

    mona (March 17th, 2012), بهرام 0098 (March 17th, 2012)

  3. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: گواهینامه CPL

    #2 ارسال شده در تاريخ March 17th, 2012 در ساعت 17:55:30

  4. The Following User Says Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    le_tehran (March 17th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0