برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. parsa pilot ?????? ??
    parsa pilot
    اخراج دائم
    February 2012
    تهران
    221
    تعداد تشکر : 120
    Thanked 649 Times in 193 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    Post نقش سیستم ILS در امنیت فرود

    خلاصه: در انتهای پرواز ٬ خلبان باید سرعت هواپیما را کاهش دهد و هواپیما را در ابتدای باند فرود هدایت کند و با حراقل سرعت چرخها را به زمین برساند. برای چنین کاری خلبان در سطح پروازی ۱۰۰۰ پا ٬ حداقل به ۳ مایل دید نیاز دارد و در صورتی که به علل متفاوتی از قبیل مه آلود بودن هوا٬ بارندگی و ...
    در انتهای پرواز ٬ خلبان باید سرعت هواپیما را کاهش دهد و هواپیما را در ابتدای باند فرود هدایت کند و با حراقل سرعت چرخها را به زمین برساند. برای چنین کاری خلبان در سطح پروازی ۱۰۰۰ پا ٬ حداقل به ۳ مایل دید نیاز دارد و در صورتی که به علل متفاوتی از قبیل مه آلود بودن هوا٬ بارندگی و ... نتواند باند فرود را ببیند٬ نیازمند سیستمی برای فرود است. این سیستم می تواند یک سیستم تقرب دقیق (PAR) باشد که توسط یک رادار در ایستگاه زمینی همچون ATC ٬ فرود صحیح هواپیما را کنترل کند . چنین سیستمی ٬ تجاری و فراگیر نبوده و فقط فرودگاههای معدودی آن را دارا می باشند. سیستم ILS یک سیستم استاندارد است که می تواند به فرود دقیق هواپیما در شرایط نامساعد جوی کمک موثر نماید. مطابق با تقسیم بندی های اعلام شده توسط ایکائو ٬ سیستم های راهنمای فرود ILS به سه دسته I و II و III تقسیم می گردند.
    تقسیم بندی ILS توسط ایکائو
    r.v.r d.h Category
    ۲۶۰۰ پا (۸۰۰ متر) 1200 پا (۶۰ متر)
    I
    ۱۲۰۰ پا (۴۰۰ متر) ۱۰۰ پا (۳۰ متر)
    II
    ۷۰۰ پا (۲۰۰ متر) -
    IIIA
    ۱۵۰ پا (۳۰ متر) -
    IIIB
    ۰ -
    IIIC
    مطابق با این دسته بندی ILS گروه I می تواند هواپیما را تا ارتفاع ۶۰ متری و در فاصله ابتدای باند ۸۰۰ متری هدایت کند و خلبان برای فرود ٬ باید از این فاصله بتواند ابتدای باند را مشاهده کند ٬ در غیر این صورت فرود امکان ندارد. همچنان که ملاحظه می شود گروه III به سه دسته تقسیم بندی می شود٬ که به کمک نوع C آن می توان هواپیما را بدون دید بصری به ابتدای باند فرود رساند. در فرودگاههای ایران نیز سیستم ILS به دو نوع I و II در تعدادی از فرودگاهها به چشم می خورد.
    نمایش گرهای ILS
    انحرافهای افقی و عمودی از مسیر مطلوب فرود توسط نمایشگرهای HSI یا ADI نمایش داده می شوند. سیگنالهای Localizer ٬ Glide slope و Marker ها می توانند به سیستم فرود خودکار نیز اعمال شوند. در این صورت با رسیدن سیگنال Localizer ٬ سیستم فرود خودکار برای اصلاح roll و yaw ٬ به aiileron و rudder هواپیما فرمان داده و با رسیدن سیگنال glide slope نیز برای اصلاح pitch به elevator های مربوط فرمان خواهد داد.
    #1 ارسال شده در تاريخ March 17th, 2012 در ساعت 18:29:32

  2. The Following 4 Users Say Thank You to parsa pilot For This Useful Post:

    M Michael Watson (March 17th, 2012), mobina sb (March 17th, 2012), mona (March 17th, 2012), pilotmen (May 4th, 2012)

  3. M Michael Watson ?????? ??
    M Michael Watson
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    February 2012
    Tehran
    200
    تعداد تشکر : 347
    Thanked 471 Times in 160 Posts

    ??? ??? پاسخ: نقش سیستم ILS در امنیت فرود

    ILS مخفف Instrument Landing System هست.

    خداوندا دستهایم خالی است ودلم غرق در آرزوها -یا به قدرت بیکرانت دستانم راتوانا گردان یا دلم را ازآرزوهای دست نیافتنی خالی کن...(کوروش کبیر)
    #2 ارسال شده در تاريخ March 17th, 2012 در ساعت 18:39:57

  4. The Following User Says Thank You to M Michael Watson For This Useful Post:

    parsa pilot (March 17th, 2012)

  5. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: نقش سیستم ILS در امنیت فرود

    #3 ارسال شده در تاريخ March 17th, 2012 در ساعت 18:46:08

  6. The Following 3 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    Mohammadme (March 17th, 2012), mona (March 17th, 2012), Nima Amini (March 17th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0