برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. parsa pilot ?????? ??
    parsa pilot
    اخراج دائم
    February 2012
    تهران
    221
    تعداد تشکر : 120
    Thanked 649 Times in 193 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    hot گفت و گو با جوانترین خلبان ایران

    گفتو گو با جوانترين خلبان ايران


    بخشي از گفتو گو با جوانترين خلبان ايران:
    وقتي كه مطالب سايت و خبر گزاري هاي صنعت هواپيمايي كشورهاي ديگر را مشاهده مي كنيم تا از اين صنعت آنها اطلاعاتي كسب كنيم چيزي كه در تمامي آنها به وضوح ديده مي شود معرفي افتخارات خود در زمينه هوايي هست كه مي خواهند به جهانيان نشان دهند.به عنوان مثال هند جوانترين خلبان خود كه تنها 21 سال دارد را از افتخارات خود مي داند، و يا ايرلند اولين خلبان زن خود را كه 23 سال دارد را از افتخارات صنعت هوايي خود مي داند.بعد از مشاهده اين اخبار و تبليغات از كشورهاي ديگر كه تعداد آنها، كم هم نبود بر آن آمديم كه بدانيم جوانترين خلبان اين روزهاي ايران كيست، چند سال دارد و چه مي كند؟ ايراني كه خلبانانش هميشه بر فراز قله پر افتخار ترين هاي جهان بوده اند خلبانان تيز پرواز ايراني كه از هوش و استعداد آنها هرچه بگوييم كم گفتيم.
    حال به راستي جوانترين خلبان ايران كيست؟
    يكي از وي‍‍‍ژگيهاي شناخته شده در خلبانان ايران ميانگين سني مناسب و نسبتا جوان در فارغ التحصيلي مي باشد البته اين امر نشان دهنده ساده تر بودن تحصيل در ايران نسبت به كشورهاي ديگر نيست بلكه به خوبي نشان دهنده استعداد و توانايي ايرانيان است.حال براي كسب اطلاعاتي بيشتر گفتگويي با جوانترين خلبان اين روزهاي صنعت حمل ونقل هوايي ايران سعيد كاظمي زاد كه سن كم و نمرات بالاي وي كه كاملا قابل توجه و تحصين همگان هست را صورت داديم تا ما نيز در معرفي اين افتخار بزرگ كشورمان سهيم باشيم و برجستگي خلبانان ايراني را به همگان نشان دهيم.
    با سلام ،در ابتدا از آنكه وقت خود را در اختيار ما قرار دادين متشكريم.خود را بري ما معرفي مي كنيد؟
    به نام خداوند جان و خرد.بنده سعيد كاظمي زاد متولد 1369 و يا 1990 ميلادي از تهران كه در خانواده اي پر از عشق و صميميت بزرگ شدم كه اگر پيشرفتي هم در زندگيم بوده بعد از خداوند مديون اعضاء اين خانواده هستم.
    از چند سالگي شروع به مطالعه در زمينه هوانوردي كردي؟
    به علت شوق و علاقه اي كه از نوجواني نسبت به اين رشته داشتم از حدود 14 سالگي شروع به مطالعه نيمه تخصصي در زمينه هوانوردي كردم كه البته كتابهاي محدود و انگشت شماري در آن زمان در اختيار داشتم.اما در همان دوران بود كه به صورت حرفه اي مطالعه زبان انگليسي را شروع كردم.
    خيلي از كودكان هستند كه وقتي از آنها مي پرسيم مي خواهي چه شغلي را انتخاب كني ميگويند خلباني.شما نيز مانند ديگران از كودكي و دوران دبستان علاقه مند به خلباني بوديد؟
    اين مسئله اصلا در مورد من صادق نيست.همانطور كه گفتم علاقه من به خلباني از نوجواني شروع شد، زماني كه به همراه پدرم سفري هوايي به اهواز داشتيم، سفري كه هيچگاه فراموش نمي كنم ،در آن پرواز وضعيت جوي بسيار نا مساعد بود و از آنجايي كه هواپيما تكان هاي ناگهاني فراواني داشت همه ترسيده بودند اما هرچه از مدت پرواز مي گذشت كنجكاي و علاقه من نسبت به خلباني بيشتر و بيشتر مي شد و اين شروع تلاشهاي من براي آنكه روزي خلبان شوم بود و تصميم خود را گرفتم.از خصوصيات من نيز آن بود كه اگر تصميمي را مي گرفتم آنقدر تلاش مي كردم تا به آن برسم.
    برايمان بگوييد پس از آن چه شد؟
    روز به روز علاقه من نسبت به خلباني بيشتر مي شد تا آنكه تمامي ذهن و تخيلاتم سرشار از مطالب هوانوردي شده بود هفته اي نبود كه در خيابان انقلاب به دنبال كتابهاي مرتبط با خلباني و هوانوردي نباشم سعي مي كردم سايت ها و مقالات هوانوردي را مطالعه كنم اين كار ها تنها چيزي بودند كه رضايت من را جلب مي كردند. اما دقيقا نمي دانستم از كجا بايد شروع كنم و تنها چيزي را كه مي دانستم آن بود كه بايد با تمام وجود درس بخوانم و تلاش كنم .در آن دوران در مدرسه راهنمايي شاملو مشغول به تحصيل بودم و اين تصميم بزرگ منجر به افزايش چشمگير نمرات من شد و ديگر يك دانش آموز متوسط نبودم.بعد از آن در دبيرستان ظفر در رشته رياضي فيزيك ادامه به تحصيل دادم و ديپلم را با نمره قابل قبولي اخذ كردم ومدرك پيش دانشگاهي خود را از دبيرستان كمال گرفتم، اين دوران چند ساله زمان خوبي براي مطالعه ابتدايي در راستاي هوانوردي و تقويت زبان انگليسي برايم بود.بعد از شركت در كنكور رتبه 3500 را كسب كردم كه رتبه قابل توجه و خوبي بود.
    چه شد كه به صورت آكادميك شروع به تحصيل در رشته خلباني شدين؟
    در اوايل 17 سالگي بود كه پس از اخذ ديپلم و قبولي در دانشگاه با كاپيتان رهبر كه از دوستان قديمي پدر بودند آشنا شدم (ايشان از اساتيد خلباني ايران هستند) بعد از آنكه وي اين شور و اشتياق را در من ديد گفتند كه تا آنجا كه بتوانند كمكم ميكنند تا خلبان خوبي شوم و من را به مركز آموزشهاي هوايي هما معرفي كردند .در ابتدا به علت سن كم من، مسئولين مخالف ثبت نام من بودند اما بعد از رايزني با سازمان هواپيماعي كشوري توانستم موافقت آنها را جهت شركت در كلاسهاي زميني، قبل از 18 سالگي كسب كنم .بعد از امتحانات ابتدايي و قبولي در تمامي آنها بالاخره در اوايل تابستان در كلاسها شركت كردم.علاقه به اين رشته و تلاش شبانه روزي من، توجه مسئولين مخصوصا كاپيتان عرب مدير آموزش هما را به خود جلب كردم.و همه تلاش من در اين مسير بود كه خود را به آنها نشان دهم.در همان سال اول همزمان مدرك پيش دانشگاهي را نيز گرفتم.و تلاش كردم تا نه تنها جوانترين بلكه روزي از بهترينهاي اين صنعت باشم.و خواستار آن بودم كه خود را به تمام كساني كه به من اعتماد كردند نشان دهم و پاسخ خوبي براي اعتماد انها باشم.پس از آنكه 18 ساله شدم سريعا بعد از قبولي در امتحانات با نمرات قابل قبول به خط پرواز معرفي شدم و در همان 18 سالگي نه تها گواهينامه خلباني بازرگانيCPL)) بلكه instrument rating را هم كسب كردم .
    برايتان خيلي مهم بود كه جوانترين خلبان ايران شويد؟
    اگر بگويم مهم نبود دروغ است اما مهم تر از آن اين است كه گامي مفيد در صنعت حمل و نقل هوايي بردارم و روزي از بهترين خلبانان ايران كه نامشان جاويد مي ماند باشم.
    خيلي از دانشجويان خلباني و خلبانان امروزه كساني هستند كه پدرشان نيز خلبان بوده اند اين موضوع در باره شما هم صدق مي كند؟
    خير.نمي دانم بگويم خوشبختانه يا متاسفانه كه من تنها فردي هستم كه در خانواده خلباني خوانده ام.
    چرا خلبان هواپيماي شكاري نشدين؟
    خلباني هواپيماي شكاري به هيچ وجه با روحيات من همخواني نداشت و من عاشق هواپيماي مسافري بودم پس هيچوقت تلاشي براي آن نكردم.
    سعيد كاظمي زاد چرا خارج از ايران تحصيل نكرد؟
    مداركي مرتبط با زبان انگليسي از دانشگاه كمبريج دارم همچنين از دانشگاه امبري ريدل امريكا دعوت نامه اي جهت ادامه تحصيل داشتم اما تحصيل در ايران را ترجيح دادم.
    هم اكنون جايي خارج ازشغل خلباني مشغول به كار هستين؟
    اول برايتان بگويم كه خلباني براي من ديگه شغل نيست عشق/كاملا خارج از خلباني كه نه اما از اعضاي اصلي انجمن مهندسي حمل و نقل هوايي ايران(مدير كميته خلباني و كميته مخترعين و مبتكرين) كه به دستور دكتر بهبهاني وزير محترم راه و ترابري تاسيس شده هستم.
    برايمان از انجمن بيشتر مي گوييد؟
    حتما، اما اجازه بدهين در خبرهاي بعدي رسما و مفصل برايتان اهداف و بنيان انجمن را توضيح خواهم داد .الان كمي زود است.
    اگر خلبان نميشدين چكاره مي شدين؟
    باز هم خلبان مي شدم.گرچه مديريت نيز ميخوانم و معلمي را دوست دارم.
    در كدام يك از شركتها پرواز خواهي كرد؟
    اجازه دهيد آن هم با گذشت زمان معلوم شود تنها ميگويم كه هم اكنون با يكي از شركتها در حال گفت و گو هستم اما هنوز با خداست.
    و در پايان به دوستانت چه مي گويي؟
    دوستان عاشق باشيد هدف داشته باشيد و سپس گام برداريد خدا پشت ماست و هميشه كمك حال افراد پر تلاش و با هدف است.هيچكس به تنهايي و همه با هم براي سرافرازي ايران عزيز تلاش مي كنيم.
    و از همه كساني كه من را براي رسيدن به اهدافم كمك كردند و همچنين از شما كمال تشكر را دارم.

    خبرنگار سایت PersianAviator.com
    #1 ارسال شده در تاريخ March 17th, 2012 در ساعت 17:42:10

  2. The Following 9 Users Say Thank You to parsa pilot For This Useful Post:

    Alireza Sayah (July 18th, 2013), Captain Mostafavi (July 30th, 2012), F-14A TOMCAT (March 17th, 2012), khabardad (March 18th, 2012), mobina sb (March 17th, 2012), mona (March 17th, 2012), primavera (March 17th, 2012), ssss638 (August 28th, 2014), لیلا رستمی (March 17th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0