برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? هواپیما + گرما+ یخ = معما

    باور کردن اینکه ممکن است موتور یک هواپیمای در حال پرواز بر فراز نواحی استوایی در فصل تابستان، پر از قطعات یخ شود و سپس خاموش گردد، خیلی سخت است. ولی این پدیده که افزایش نسبت یخ به هسته موتور ( engine core ice accretion ) نام دارد، از سال 1988 میلادی حدود 150 بار اتفاق افتاده است. این تعداد برای جلب توجه متخصصین تامین امنیت هوانوردی ناسا کافی بوده است. کسانی که در حال ترتیب دادن یک رشته پرواز در شمال استرالیا برای شناختن بیشتر این خطر به خصوص و راه های جلوگیری از آن هستند.
    این اتفاق در یک مدل خاص موتور پیش نمی آید و همین طور ربط خاصی به شکل بدنه وسیله پرنده نیز ندارد" این گفته تام راتواسکی، مهندس تحقیقات یخ زدگی در پرواز، در مرکز تحقیقات گلن در کلولند وابسته به ناسا است. این مشکل برای طیف گسترده ای از هواپیماها از جت های تجاری گرفته تا هواپیماهای غول پیکر مسافربری پیش می آید و البته در ارتفاع های بالای 41000 پا این پدیده روی می دهد.
    از موقعی که این پدیده شناخته شده است حدود 23 سال می گذرد و در تمام این مدت حادثه ای به این دلیل گزارش نشده است. ولی باعث به وجود آمدن لحظات مخاطره آمیزی در پرواز شده است. در اکثر موارد گزارش شده، خلبان موفق به بازگرداندن موتور به حالت طبیعی و رسیدن به مقصد بدون بروز مشکلات بیشتر شده است. به گزارش سازمان فدرال هوانوردی، دو فرود اجباری تا به حال وجود داشته است. برای مثال: در سال 2005 هر دو موتور یک هواپیمای بیچ کرافت تجاری در ارتفاع بالای 38000 پا از کار فتاد.خلبان با گلاید کردن خود را به یک فرودگاه رساند. مشکل افزایش وجود یخ تشخیص داده شد.
    اطلاعات کمی در رابطه با ویژگی های کریستال یخ در ارتفاع های بالا و چگونگی انباشته شدن یخ در موتور وجود دارد. در این ارتفاعات موتور می تواند بسیار داغ باشد ولی هوای بیرون بسیار سرد است. نظریه متداول در این باره می گوید مشکل از طوفان های مناطق گرمسیری ، جایی که جریان هوای گرم توده های مرطوب هوا را از ارتفاع پایین به ارتفاعات بالاتر می برد که در این نقاط دمای هوا بسیار پایین است و تشکیل کریستال های بسیار متراکم می دهد. ولی ویژگی های کریستال یخ ، مانند اندازه آنها و تعداد آنها در فضای مشخصی از هوا، به صورت یک راز باقی مانده بود تا اینکه یک تیم تحقیقاتی تحت نظر ناسا بر آن شد تا موضوع را بررسی کند.
    FAA برای موتورهایی که برای پرواز در شرای جوی سازنده کریستال یخ به کار گرفته می شوند ، استاندارد های جدیدی را وضع کرد. این قوانین از امسال (2012) اجرایی خواهند شد همزمان با حرکت تیم تحقیقاتی به منطقه داروین در استرالیا، همراه با یک هواپیمای مجهز به وسایل مورد نیاز برای بررسی فیزیک ابرها در فصل تابستان نیم کره جنوبی. تحلیل تست های پرواز داروین و همین طور نتایج آزمایش های زمینی در ایالات متحده و کانادا، می تواند به راحتی FAA را قبول به وضع استانداردهای جدید نماید.
    راتواسکی در این باره می گوید: ما باید بفهمیم که در آن نقطه وضعیت جوی به چه صورت است، این خود می تواند یک آزمایش نادر باشد، پرواز در آن منطقه پر از یخ آن هم بدون آسیب دیدگی...یا اینکه ما بتوانیم راهی برای پیش بینی این وضعیت و دور کردن هواپیما از آن پیدا کنیم . اینها دقیقا کاری است که می خواهیم انجام دهیم.
    محققان این پدیده را به این صورت توضیح می دهند: کریستال های کوچک یخ موجود در ابرهای طوفان، به درون موتور کشیده می شوند جایی که فشار و دما بسیار بالا است. مقداری از کریستال ها بر روی قسمت های گرم موتور ذوب می شوند و تشکیل لایه نازکی از آب بر روی آن می دهند که باعث چسبیدن بقیه کریستالها به آن می شود. این آب فوق سرد قطعات موتور را به قدری سرد می کند که یخ ها امکان انباشته شدن بر روی آنها را پیدا کند. اگر قسمت بزرگی از این یخ های انباشته شده بشکند می تواند باعث آسیب رسیدن به بلیدهای کمپرسور شود که می تواند باعث کم شدن توان موتور و یا حتی خاموش شدن آن گردد.

    در انیمیشن زیر می توانید این فرضیه را بهتر درک کنید:
    NASA - Multimedia - Video Gallery
    برای این ماموریت ناسا یک هواپیمای گلف استریم 2 تجاری را که مجهز به بیش از 20 حسگر جوی به منظور بررسی خواص ابرها در اختیار تیم تحقیقاتی قرار داده است. این خواص شامل محتویات آب، اندازه و میزان تراکم ذرات یخ می باشد. خواصی که می توانند امنیت یک پرواز را به خطر بیاندازند. اطلاعات جمع آوری شده توسط حسگرها به محققان کمک خواهد کرد تا روند رشد ابر را را بهتر درک کنند، روش های پیش بینی قابل اعتمادی بیابند و شبیه سازهای زمینی بسازند که بتواند واقعیت را به خوبی شبیه سازی کند و البته دستورالعمل و استانداردهای جدیدی برای طراحی هواپیماهای جدید تعیین کنند. نتایج حاصل از تحقیقات به FAA این امکان را می دهد که حوزه تغییرات جوی را نیز در استاندارد های جدید معین کنند.

    گروه تحقیقاتی 3 هدف را دنبال می کند:
    1. مشخص کردن حدود تغییرات جوی مجاز، جهت وقوع یخ زدگی در موتور، با تاکید بر میزان مجاز یخ یا آب ورودی به موتور نسبت به حجم مشخصی از هوا.
    2. تعیین کردن مناطق جغرافیایی که احتمال وقوع این شرایط وجود دارد و نحوه تشخیص این شرایط در زمان مناسب، جهت کمک به خلبانان برای دوری از خطر.
    3. جمع آوری اطلاعات کامل برای محققان دیگر، جهت شبیه سازی این شرایط جوی در مراکز زمینی پیشرانش Glenn برای تست موتور های جت.
    راتواسکی می گوید: برنامه ما بررسی این الگوی جوی است که منجر به این شرایط می شود و صرفا تست یک گونه خاص از موتور نیست. برنامه ما یخ زدگی عمدی موتورهایمان نیست!!
    در این انیمیشن می توانید شبیه سازی را در مرکز تحقیقات Glenn مشاهده کنید:
    NASA - Multimedia - Video Gallery
    تیم تحقیقاتی به همرا نمایندگان FAA ، شرکت بوئینگ، مرکز تحقیقات اتمسفری ایالات متحده، محیط زیست کانادا، انجمن تحقیقات ملی کانادا، حمل و نقل کانادا ، شرکت ایرباس، آزمایشات را در فصل بادهای موسمی در فوریه و مارس 2012 به انجام خواهد رساند. پس از اتمام یافته ها حداکثر تا ژانویه 2012 به مرکز تحقیقات بازخواهند گشت.
    این تیم مرکز تحقیقات داروین را به چند دلیل انتخاب کرده است: سیستم زمینی بررسی آبو هوای آنها در روی خط استوا بهترین است، در این منطقه طوفانهای زیادی برای آزمایش وجود دارد. اطلاعاتی از آزمایشهای قبلی برای تعیین ویژگی های آب و هوای منطقه ، برای مقایسه کردن نتایج وجود دارد، و در منطقه جنوب آسیا تعداد زیادی از حوادث خاموشی موتور اتفاق افتاده است.


    aerocenter.ir
    ?????? ???? IRI.AMIR : March 25th, 2012 ?? ???? 12:24:49
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #1 ارسال شده در تاريخ March 24th, 2012 در ساعت 12:08:02

  2. The Following 14 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    AIR BUS (March 24th, 2012), blackhawk (March 27th, 2012), Dream Bird (March 25th, 2012), Esmaiel_F4 (March 26th, 2013), Hesam7e7 (March 25th, 2012), HOSJAN78 (March 24th, 2012), HPAX (August 11th, 2012), IR Blue SKY (March 24th, 2012), le_tehran (March 24th, 2012), Mohammadme (March 24th, 2012), Nima Amini (November 15th, 2012), SKY MAN (November 15th, 2012), YASHAR A&P (March 24th, 2012), لیلا رستمی (March 24th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0