برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 3 123 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 24
dqw
  1. mirHatef ?????? ??
    mirHatef
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    April 2012
    Iran
    242
    تعداد تشکر : 550
    Thanked 560 Times in 225 Posts

    hot آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان

    این هواپیما بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان است که در ابتدا جهت حمل و نقل شاتل بوران (Buran سفینه فضایی شوری که تنها یکبار در سال 1988 به فضا سفر کرد) ساخته شد. این هواپیما در اصل مدل بزرگتری از هواپیمای موفق An-124 Ruslan است، Mriya در زبان اوکراینی به معنای "رویا" است.

    An-225 با حداکثر وزن ناخالص 640 تن، در حال حاضر سنگین ترین هواپیمای جهان است. هر چند هواپیمای Hughes H-4 Hercules که به "Spruce Goose" (غار آراسته و زیبا) شهرت داشت، وزن بیشتری نسبت به An-225 دارا بود و طول بالهایش نیز بیشتر بود، اما H-4 تنها یک بار موفق به پرواز شد.

    An-225 بزرگترین هواپیما در جهان به شمار می رود که پروازهای موفقیت آمیز متعددی داشته است. این هواپیما حتی از Airbus A380 و نیز همتای خود C-5 Galaxy که به منظور حمل هواپیماهای جنگی ساخته شده بود، بزرگتر است.

    در نوامبر سال 2004، سازمان جهانی نگهدارنده رکوردهای انواع وسایل نقلیه هوایی FAI، نام An-225 را در کتاب رکوردهای سال، که همه ساله به چاپ می رسد، جای داد. این هواپیما رکورد 240 پرواز موفق را در احتیار دارد.
    پیشرفت و توسعه
    An-225 که در اصل برای پروژه فضایی کشور روسیه و به عنوان جایگزینی برای Myasishchev VM-T ساخته شد، به راحتی قادر به حمل راکت Energia (که در سال 1987 آزمایش شد) و شاتل فضایی Buran است. کارایی و قدرت این هواپیما، آنرا هم ردیف Airbus Beluga و Boeing 747 هواپیمای حمل کننده شاتل آمریکایی، قرار داده است.

    An-225 در واقع مدل پیشرفته An-124 است که در قسمت بدنه و قسمت جلو و عقب بالهای آن تغییراتی بوجود آمده، دو موتور توربوفن (turbofan) از نوع Lotarev D-18 به بال ها اضافه شده و تعداد کلی موتورهای بالها را به شش عدد رسانده است. به علاوه به منظور تسهیل در سیستم فرود، تعداد چرخ های آن به 32 عدد افزایش یافته است.

    در و پلکانی که به منظور حمل بار در An-124 وجود داشت، به منظور سبک تر کردن وزن هواپیما حذف شده اند، کنترل کننده ها و تثبیت کننده های پرواز از حالت عمودی به حالت افقی تبدیل شدند و قسمت دم هواپیما دارای دو سکان عمودی شده که باعث می شوند در مواقع لزوم حمل بار اضافی امکان پذیر باشد و آشفتگی آیرودینامیکی ایجاد شده را کنترل می نماید. برخلاف An-124، هواپیمای An- 225 برای مانورهای جنگی و عملیاتی با مسیرهای کوتاه طراحی نشده است.

    An-225 برای اولین بار در 21 دسامبر سال 1988 به پرواز در آمد. دو هواپیما از این مدل ساخته شده بود و امروز تنها یکی از آنها با شماره 82060 UR به منظور حمل بارهای سنگین با وزن حداکثر 250 تن، مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت یک An-225 نیز در اواخر دهه هشتاد درادامه پروژه فضایی کشور روسیه، آغاز شد اما با سقوط شوروی سابق در سال 1990، نیمه تمام رها شد و بعدها از موتورهای آن در هواپیماهای An-124 استفاده شد.
    کارایی
    اواخر دهه هشتاد مقارن بود با اقدامات دولت شوروی سابق مبنی بر کسب در آمد از تجهیزات نظامی. در سال 1989 یک کارخانه به منظور ساخت هواپیماهای غول پیکر با عنوان "Antonov Airlines" در اوکراین تاسیس شد و از فرودگاه لوتن (Luton) لندن با مشارکت کارخانه Air Foyle HeavyLift کارش را آغاز نمود. این کارخانه بلافاصله با ساخت چهار هواپیمای An-124-100 و سه هواپیمای Antonov An-12 وارد این عرصه شد.

    در اواخر دهه نود نیاز مبرم به هواپیمایی بزرگتر از An-124 احساس می شد. در پاسخ به این نیاز اولین An-225 با موتورهای اضافی جهت نقل و انتقال محموله های بیش از اندازه سنگین تحت مدیریت کارخانه Antonov Airlines ساخته شد.

    در 26 ماه مه سال 2001 این هواپیما از کمیته جهانی هوانوردی گواهی نامه رسمی دریافت نمود، پس از آن اولین پرواز این هواپیما در تاریخ سوم ژانویه 2003 از شهر Stuttgart آلمان به مقصد Thumrait در عمان بود. در این پرواز 216 هزار غذای آماده به وزن 187.5 تن برای افراد ارتش آمریکا که در این منطقه مستقر بودند، فرستاده شد.

    از آن زمان تا کنون هواپیمای An-225 به عنوان وسیله حمل بارهای سنگینی که حمل هوایی آنها تقریبا غیرممکن است، مانند لوکوموتیوها، ژنراتورهای 150 تنی و غیره به کار خود ادامه داده است. این هواپیما همچنین برای امداد رسانی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه و امکان ارسال سریع کمک های مورد نیاز به سراسر جهان سرمایه ای ارزشمند محسوب می گردد.

    در سال 2000 زمزمه هایی مبنی بر نیاز به هواپیمای An-225 دیگری مطرح شد و در سال 2004 عملیات به پایان رساندن دومین An-225 نیمه تمام آغاز گشت، قرار بود ساخت این هواپیما تا اواسط سال 2006 به پایان برسد.

    در ماه ژوئن سال 2003، هواپیمای An-225 به همراه هواپیماهای An-124 بیش از 800 تن از کمک های مردمی را به کشور عراق رساندند. دولت آمریکا نیز قراردادی جهت استفاده از An-225 به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز ارتش این کشور که در خاور میانه مستقر بود به امضاء رساند. در حقیقت استفاده آمریکا از یک هواپیمای روسی تاییدی است بر برتری روس ها در زمینه طراحی و تکنیک پیاده سازی هواپیماهای جنگی، زیرا تا این زمان هواپیمایی با این مشخصات در کشور آمریکا ساخته نشده است.

    در حال حاضر نیز آمریکا قراردادی طویل المدت با Antonov Airlines منعقد نموده و حق استفاده از تنها هواپیمای An-225 و 10 هواپیمای An-124 را در اختیار گرفته است. عقد این قرارداد برای دولت آمریکا بدون شک ارزانتر از به کارگیری شش عدد هواپیمای C-17 است که به همین منظور طراحی شده اند.


    کاربردهای آتی
    در حال حاضر طراحی این هواپیمای غول پیکر جهت استفاده در فضاپیماها مورد بررسی است . یکی از این پروژه ها MAKS نام دارد که یک طرح مشترک بین کشورهای روسیه و اوکراین با هدف ساخت فضاپیماهای چند منظوره است. بدون تردید پیاده سازی این پروژه سبب کاهش هزینه های حمل و نقل فضایی خواهد شد.
    مشخصات An-225

    تعداد سرنشینان : 6 نفر
    گنجایش : 70 مسافر
    ظرفیت ترابری : 250,000 کیلوگرم
    ابعاد در هواپیما : 440 x 640 سانتی متر
    طول : 84 متر
    پهنای بال ها : 88 متر و 40 سانتی متر
    ارتفاع : 18.1 متر
    مساحت بال ها : 905 متر مربع
    وزن خالص : 000 175 کیلوگرم
    حداکثر وزن هواپیما به همراه بار : 000 640 کیلوگرم
    نیروی محرکه : 6 موتور D-18 turbofans هر یک به قدرت 229 kN
    مسافت Takeoff : در سنگین ترین حالت 3,500 متر
    سرعت
    حداکثر سرعت : 850 کیلومتر بر ساعت
    سرعت عادی : 750 کیلومتر بر ساعت
    محدوده پرواز
    با حداکثر سوخت : 14,000 کیلومتر
    با حداکثر وزن : 4,000 کیلومتر
    سقف پرواز : 10,000 متر
    فشار روی بالها : 662.9 کیلوگرم بر متر مربع
    منبع:teh-aviation.blogfa.com
    #1 ارسال شده در تاريخ April 16th, 2012 در ساعت 15:42:47

  2. The Following 15 Users Say Thank You to mirHatef For This Useful Post:

    AliRz (July 6th, 2012), ams (April 16th, 2012), B727 (December 19th, 2012), Captain Mostafavi (April 16th, 2012), Dream Bird (August 10th, 2012), majidkar (November 22nd, 2013), mohamadbaha (August 29th, 2013), Mohammad Tomcat (August 9th, 2012), pilot1359 (December 19th, 2012), PILOTSAEED (May 19th, 2012), saman9086 (August 9th, 2012), yasini-phantom (August 12th, 2012), سجیل (September 3rd, 2016), عبدالاحد (May 14th, 2012), لیلا رستمی (April 17th, 2012)

  3. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان


    اندازه هواپیما نسبت به A380و ایرباس



    ?????? ???? عبدالاحد : May 14th, 2012 ?? ???? 11:31:34
    #2 ارسال شده در تاريخ May 14th, 2012 در ساعت 10:04:46

  4. The Following 8 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    AliRz (July 6th, 2012), B727 (August 29th, 2013), Dream Bird (August 10th, 2012), mirHatef (May 14th, 2012), Mohammad Tomcat (August 9th, 2012), Mohammadme (May 14th, 2012), NightVision (May 14th, 2012), سجیل (May 17th, 2012)

  5. mirHatef ?????? ??
    mirHatef
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    April 2012
    Iran
    242
    تعداد تشکر : 550
    Thanked 560 Times in 225 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان

    ??? ??? ????? ???? ???? عبدالاحد ????? ??? ??

    منطور از این عکس چیه؟
    بلند آسمان جایگاه عاشقان پرواز است.




    #3 ارسال شده در تاريخ May 14th, 2012 در ساعت 11:27:30

  6. The Following 4 Users Say Thank You to mirHatef For This Useful Post:

    AliRz (August 9th, 2012), PILOTSAEED (May 19th, 2012), سجیل (September 3rd, 2016), عبدالاحد (May 14th, 2012)

  7. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان

    فکر کنم ابعاد رو نشون می ده که چقدر بزرگ تر از بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان هستش.... چیز نامعلومی نیست
    #4 ارسال شده در تاريخ May 14th, 2012 در ساعت 11:29:27

  8. The Following 3 Users Say Thank You to NightVision For This Useful Post:

    B727 (December 19th, 2012), mirHatef (May 14th, 2012), سجیل (September 3rd, 2016)

  9. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان

    ??? ??? ????? ???? ???? NightVision ????? ??? ??
    فکر کنم ابعاد رو نشون می ده که چقدر بزرگ تر از بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان هستش.... چیز نامعلومی نیست
    بله - دقیقا منظور من همین بود - بخاطر این براش توضیح نگذاشتم
    #5 ارسال شده در تاريخ May 14th, 2012 در ساعت 11:38:09

  10. The Following 3 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    mirHatef (May 14th, 2012), NightVision (May 14th, 2012), سجیل (September 3rd, 2016)

  11. saman9086 ?????? ??
    saman9086
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2011
    شیراز
    1,549
    تعداد تشکر : 3,752
    Thanked 4,220 Times in 1,282 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان

    دقیقا میتونه چند تا تی90 ببره؟
    #6 ارسال شده در تاريخ May 18th, 2012 در ساعت 19:24:47

  12. The Following User Says Thank You to saman9086 For This Useful Post:

    سجیل (September 3rd, 2016)

  13. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان

    ??? ??? ????? ???? ???? saman9086 ????? ??? ??
    دقیقا میتونه چند تا تی90 ببره؟
    با توجه به ظرفیت 250 تنی این پرنده تقریبا پنج فروند T90 را می تواند جابجا کند.
    #7 ارسال شده در تاريخ May 18th, 2012 در ساعت 19:48:54

  14. The Following 2 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    B727 (August 29th, 2013), سجیل (September 3rd, 2016)

  15. saman9086 ?????? ??
    saman9086
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2011
    شیراز
    1,549
    تعداد تشکر : 3,752
    Thanked 4,220 Times in 1,282 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان

    مرسی
    #8 ارسال شده در تاريخ May 19th, 2012 در ساعت 09:12:31

  16. The Following User Says Thank You to saman9086 For This Useful Post:

    سجیل (September 3rd, 2016)

  17. IRIAF-F14 TOMCAT ?????? ??
    IRIAF-F14 TOMCAT
    هوانورد عادی-استوار دوم
    March 2012
    فعلا تهران
    112
    تعداد تشکر : 187
    Thanked 217 Times in 105 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان

    مطالب خوب ولی تکراری بود باز هم ممنون.
    #9 ارسال شده در تاريخ May 19th, 2012 در ساعت 11:26:41

  18. PILOTSAEED ?????? ??
    PILOTSAEED

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    January 2010
    OICC/KSH
    1,541
    تعداد تشکر : 4,739
    Thanked 5,375 Times in 1,476 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف 225، بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان

    در اين تصوير ارباس 380 به نوعي با بوئينگ 400-747هم مقايسه شده, و ديده ميشه كه بوئينگ كوچكتر از ارباسه, اما در مدل 8-747 اين پرنده بزرگتر از ارباس هستش, اما بازهم ظرفيت مسافرش به اندازه ي ارباس نميشه.اين مسئله اي بود كه به خاطرش كلي اعصاب خودمونو توي يه تايپيك ديگه به هم ريختيم.
    #10 ارسال شده در تاريخ May 19th, 2012 در ساعت 13:04:36

  19. The Following 3 Users Say Thank You to PILOTSAEED For This Useful Post:

    B727 (August 29th, 2013), SKY PILOT (June 25th, 2012), عبدالاحد (May 19th, 2012)

???? 1 ?? 3 123 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0