برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    new_2 رولزرویس و Trent 1000

    ترنت 1000 یک موتور توربوفن است که نخستین بار توسط کمپانی رولزرویس برای هواپیمایی بویینگ 787 طراحی و ساخته شد.

    این موتور نمونه ی پیشرفته نسل موتورهای ترنت است.

    طراحی و ساخت:


    ششم آوریل 2004 شرکت بویینگ اعلام کرد که دو کمپانی جنرال موتورز و رولزرویس را برای تولید موتور هواپیمای رویایی خود یعنی بویینگ 787 در نظر گرفته است.در شروع کار انتخاب شرکت جنرال موتورز مورد احتمال تر بود.

    بویینگ با توجه به درخواست های مکرر مشتریان مجبور به انتخاب بود.
    برای اولین بار در صنعت هوانوردی تجاری هر دوموتور یک استاندارد را برای یک هواپیما داشتند و این اجازه داده شد تا هر فروند از بویینگ 787 با هر دو موتور تست شده ، و موارد نقص اصلاح شوند.این موتور نمونه ی پیشرفته نسل موتورهای ترنت است.



    رولزرویس و شرکای تجاری آن تصمیم گرفتند بار دیگر ریسک کرده و نسل جدیدی از خانواده موتورهای ترنت را تولید نمایند.

    شش شرکت زیر آمادگی خود را برای تولید ترنت 1000 با همکاری رولزرویس اعلام کردند :
    Kawasaki Heavy Industries
    Mitsubishi Heavy Industries
    Industria de Turbo Propulsores
    Carlton Forge Works
    Hamilton Sundstrand
    Goodrich Corporation

    که به ترتیب در ساخت کمپرسور ،ساخت محفظه احتراق و پره های توربین با فشار پایین،ساخت توربین فشار پایین،طراحی فن،طراحی و ساخت چرخدنده ها و طراحی و پیاده سازی سیستم های کنترل موتور شرکت داشتند.

    در مجموع سهم این شرکا سی و پنج درصد از کل برنامه بود.

    در ژوئن 2004 شرکت هواپیمایی نیوزیلند برای دو فروند سفارش خود موتور ترنت 1000 را انتخاب کرد.در سفارش دیگر که از بزرگترین سفارش های 787 برای هواپیمایی نیپون ژاپن بود شرکت جنرال موتورز برای تامین موتورها انتخاب شده بود.

    ارزش این معاملات برای سفارش پنجاه فروند از بویینگ 787 در حدود یک میلیارد دلار برآورد شده بود.



    اگرچه،ترنت 1000 برای هر دو مدل 787 از سری 8 برای نیپون و 787 از سری 9 برای هواپیمایی نیوزیلند انتخاب شد و پس از آنکه هواپیمایی بریتیش بیست و چهار فروند از 787 را با موتور ترنت سفارش داد رولزرویس توانست چهل درصد از بازار این موتور را به دست آورد.

    فناوری به کار رفته در ترنت 1000 برگرفته از موتور ترنت 8104 است.
    در راستای هدف بویینگ برای تولید موتورهای با ظرفیت الکتریکی بیشتر رولزرویس تصمیم به ساخت موتور با bleedless کرد.این قسمت پس از کمپرسور و قبل از محفظه تزریق سوخت قرار می گیرد و باعث کاهش دمای هوای فشرده شده می شود و موتور را به سمت مصرف سوخت کمتر و تولید انرژی الکتریکی بیشتر سوق می دهد.

    همچنین یک فن با قطر 2/8 متر با قطر تویی کوچکتر برای رساندن حداکثر هوا پیش بینی شد.همچنین در این موتور جریان هوا در هسته نسبت به سایر مدل ها قوی تر شده است.

    مزیت دیگر ترنت 1000 یکپارچه بودن قطعات است که هزینه های تعمیر و نگهداری را تا حد زیادی پایین می آورد.

    اولین تست ترنت 1000 در چهاردهم فوریه 2006 توسط رولزرویس بر روی مدل اصلاح شده از بویینگ 747 از سری 200و تست دیگر آن در تاریخ هجدهم جون 2007 در فرودگاه TSTC Waco در تگزاس با موفقیت انجام شد و موتور موفق به دریافت گواهینامه های FAA و EASA گردید.

    البته ترنت 1000 نتوانست رضایت بویینگ را در مصرف سوخت به دست آورد و برای همین ورود به خدمت این موتور با تاخیر رو به رو شد.البته با بروز مشکلاتی در زمینه طراحی بدنه 787، رولزرویس توانست خواسته ی SFC یا specific fuel consumption را برای مصرف سوخت به دست آورد.

    آخرین سد راه رولزرویس شکستن توربین ترنت 1000 در حین تست و آتش سوزی به علت مشکل در سیستم روغن آن بود که ورود به خدمت این موتور را تا سه ماهه ی چهارم 2011 به تعویق انداخت و برای اولین بار در پرنده ی رویایی شرکت نیپون قرار گرفت.




    مشخصات عمومی ترنت هزار به شرح زیر است :

    نوع : موتور توربو فن با سه شفت
    طول موتور : 4738 میلیمتر
    قطر فن : 2/85 متر
    وزن خالص : 5,765 کیلوگرم
    حداکثر تراست ایجاد شده : 53,000–75,000 در هنگام تیک آف

    اجزا :
    کمپرسور : یک کمپرسور با فشار کم،هشت کمپرسور با فشار متوسط؛شش کمپرسور با فشار بالا
    توربین : یک توربین با فشار بالا،یک توربین بافشار متوسط،شش توربین با فشار کم.
    و محفظه ی احتراق.



    مطلب فوق بر گرفته از تارنمای رسمی بویینگ و رولزرویس و تحت کپی رایت ایروسنتر می باشد.
    ?????? ???? IR Blue SKY : April 20th, 2012 ?? ???? 19:22:33
    #1 ارسال شده در تاريخ April 20th, 2012 در ساعت 13:36:56

  2. The Following 18 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    akbar e&e (May 6th, 2012), ANADOLU (May 6th, 2012), arra (April 20th, 2012), B727 (November 13th, 2016), Dream Bird (April 25th, 2012), IRI.AMIR (April 20th, 2012), Mahan (May 6th, 2012), mobinall (April 20th, 2012), Mohammadme (April 21st, 2012), moienhp (October 23rd, 2013), mona (October 14th, 2012), omidair (November 14th, 2016), pakradm (October 14th, 2012), SKY MAN (April 20th, 2012), YASHAR A&P (May 6th, 2012), دارا (April 20th, 2012), سجیل (November 13th, 2016), لیلا رستمی (April 21st, 2012)

  3. YASHAR A&P ?????? ??
    YASHAR A&P
    هوانورد عادي
    January 2011
    Seville,Spain
    615
    تعداد تشکر : 5,703
    Thanked 3,954 Times in 632 Posts

    ??? ??? پاسخ: رولزرویس و Trent 1000

    با اجازه از علیرضای عزیز

    این عکس مربوط میشه به اسمبل نهایی قطعات موتور Trent 1000 در کارخانه RR



    در این عکس هم شما میتونید موتور برش خورده رو بصورت 3D مشاهده کنید که شامل کمپرسور وتوربین ها میشود



    ودر نهایت در این عکس BLADE های توربین این موتور عظیم الجثه و کم نظیر رو میبینید که حتی شکل بی حرکت آنها هم حس قدرت و تراست بالا رو برای این موتور به ارمغان میاره



    یک قانونی هست که میگه: تا قبل از اینکه پرواز کنی هر چقدر خواستی بترس، فکر کن، شک کن، دو دل شو، پشیمون شو اما وقتی که پریدی،اگه وسط راه پشیمون شدی، بازی رو باختی.
    #2 ارسال شده در تاريخ May 6th, 2012 در ساعت 16:48:11

  4. The Following 15 Users Say Thank You to YASHAR A&P For This Useful Post:

    A-2727 (May 6th, 2012), akbar e&e (May 6th, 2012), ANADOLU (May 6th, 2012), B727 (November 15th, 2016), Dream Bird (May 6th, 2012), IR Blue SKY (May 6th, 2012), IRI.AMIR (October 14th, 2012), Mahan (May 6th, 2012), Mohammadme (May 7th, 2012), mona (October 14th, 2012), omidair (November 14th, 2016), pakradm (October 14th, 2012), SKY MAN (May 6th, 2012), TARALIUS (May 6th, 2012), سجیل (November 13th, 2016)

  5. ulmant ?????? ??
    ulmant
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    May 2011
    germany
    10
    تعداد تشکر : 71
    Thanked 40 Times in 9 Posts

    ??? ??? پاسخ: رولزرویس و Trent 1000

    Rolls-Royce:Journery through a jet engine

    Rolls-Royce: Journey Through A Jet Engine
    #3 ارسال شده در تاريخ October 14th, 2012 در ساعت 00:45:05

  6. The Following 6 Users Say Thank You to ulmant For This Useful Post:

    Dream Bird (October 14th, 2012), IR Blue SKY (October 14th, 2012), IRI.AMIR (October 14th, 2012), mona (October 14th, 2012), pakradm (October 14th, 2012), سجیل (November 13th, 2016)

  7. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : رولزرویس و Trent 1000

    قیمت موتور 41.7 میلیون دلار است .



    Designation Certified Take-off rating Continuous
    Trent 1000-A August 2007 69,294 lbf (308.24 kN) 64,722 lbf (287.90 kN)
    Trent 1000-C August 2007 74,511 lbf (331.44 kN) 69,523 lbf (309.25 kN)
    Trent 1000-D August 2007 74,511 lbf (331.44 kN) 69,523 lbf (309.25 kN)
    Trent 1000-E August 2007 62,264 lbf (276.96 kN) 58,866 lbf (261.85 kN)
    Trent 1000-G August 2007 72,066 lbf (320.57 kN) 64,722 lbf (287.90 kN)
    Trent 1000-H August 2007 63,897 lbf (284.23 kN) 58,866 lbf (261.85 kN)
    Trent 1000-Z August 2007 77,826 lbf (346.19 kN)



    #4 ارسال شده در تاريخ November 13th, 2016 در ساعت 21:17:57

  8. The Following 2 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (November 15th, 2016), omidair (November 14th, 2016)

  9. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : رولزرویس و Trent 1000

    رولز رویس ترنت 1000 و بوئینگ 8/9/10-787.



    #5 ارسال شده در تاريخ January 11th, 2017 در ساعت 20:34:33

  10. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (January 12th, 2017)

  11. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : رولزرویس و Trent 1000

    این موتور فقط روی بویینگ 787 نصب است . و روی بویینگ 788 با قدرت 280 کیلو نیوتن و بویینگ 789 با قدرت 320 کیلونیوتن و بویینگ 10-787 با قدرت 340 کیلونیوتن و پر قدرت ترین نوع روی بویینگ 10-787 نصب است . و در صورت معرفی بویینگ 10-787 دوربرد شاید نمونه ای با قدرت 350 تا 360 کیلونیوتن تولید شود .


    #6 ارسال شده در تاريخ May 3rd, 2018 در ساعت 11:01:29

??????? ?????

  1. ????: 12
    ????? ?????: March 5th, 2012, 11:29:24
  2. اولین پرواز موفقیت آمیز ایرباس 380 با موتور Trent XWB ایرباس 350
    ???? Mohammadme ?? ????? اخبار شرکتهای قاره اروپا
    ????: 3
    ????? ?????: February 21st, 2012, 13:03:50
  3. ????: 3
    ????? ?????: February 13th, 2012, 07:11:59
  4. ????: 2
    ????? ?????: November 22nd, 2011, 16:27:56
  5. نیروی دفاعی اسرائیل (idf): ایران 1000 موشک بالستیک تولید می کند
    ???? سبحان ?? ????? سامانه موشک های بالستیک
    ????: 0
    ????? ?????: May 19th, 2009, 10:39:01

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0