برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. بهرام 0098 ?????? ??
    بهرام 0098

    هوانورد ارشد-سرهنگ
    July 2009
    تهران
    941
    تعداد تشکر : 4,332
    Thanked 3,811 Times in 812 Posts

    ??? ??? جت‌هاي آينده چه ويژگي‌هايي دارند؟

    جت‌هاي آينده چه ويژگي‌هايي دارند؟




    مهندسان هوافضا و محققان ناسا طرح‌هاي مختلفي براي نسلهاي بعدي جت‌هاي مسافربري در دست تحقيق و بررسي دارند.
    به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، توليد صداي كمتر، كاهش ميزان مصرف سوخت و استفاده از سوخت پاك چالش جدي محققان در طراحي جت هاي مسافربري است و ناسا از مهندسان هوافضا و محققان بين المللي درخواست همياري كرده است.
    شركت هاي لاكهيد مارتين و بوئينگ طرح‌هايي براي غلبه بر مشكل آلودگي صوتي، محيط زيستي و مصرف سوخت جت هاي مسافربري ارائه كرده‌اند:
    جت مافوق صوت SUPERSONIC GREEN MACHINE
    عمر «كنكورد» بعنوان آخرين جت مافوق صوت جهان بدليل آلودگي صوتي، مصرف سوخت بالا و ناكارآمدي در نوامبر 2003 به پايان رسيد، اما محققان شركت لاكهيد مارتين اميدوارند با حذف اين معايب، هواپيماي سبز مافوق صوت تا سال 2030 وارد خطوط هوايي جهان شود.
    با استفاده از موتورهاي چرخه متغير ميزان كارآيي جت مافوق صوت افزايش يافته و خلبان مي تواند در هنگام بلند شدن و فرود با تغيير سوئيچ هواپيما را به حالت موتور توربوفن معمولي تبديل كند. سيستم احتراقي بكار رفته در موتور نيز ميزان آلودگي اكسيد نيتروژن را تا 75 درصد كاهش مي دهد.

    جت Box Wing



    بوئينگ 747 در هر مايل دريايي پنج گالن سوخت مصرف مي كند و محققان بدنبال يافتن راه جديدي براي كاهش مصرف سوخت بدون ايجاد تغييرات اساسي در ساختار فعلي هواپيما هستند. اين هواپيما نيز توسط محققان شركت لاكهيد مارتين طراحي شده است كه طبق پيش بيني تا سال 2025 وارد خطوط هوايي جهان مي شود.


    با استفاده از مواد سبكي كه در طراحي جت هاي جنگنده F-22 و F-35 بكار رفته اند، پيكربندي بال طراحي شد كه مي تواند نسبت L\D ratio‌ را تا 16 درصد كاهش داده و امكان پرواز طولاني تر با سوخت كمتر را فراهم كند.
    همچنين به جاي استفاده از موتورهاي توربوفن متداول از دو موتور توربوفن ultrahigh-bypass استفاده مي شود كه با دارا بودن فن هايي بزرگتر كاركرد موتور را تا 22 درصد بهبود مي بخشد. بال هاي اضافي امكان پرواز شيب دار با قدرت كمتر موتور را فراهم مي كند.


    جت SUGAR VOLT




    بهترين راهكار براي صرفه جويي در مصرف سوخت جت، خاموش كردن موتور است و براي اين كار بايد جايگزيني مانند موتور الكتريكي در نظر گرفته شود. محققان شركت بوئينگ در طراحي جت SUGAR VOLT قصد دارند از سيستم نيروي محركه هيبريدي استفاده كنند.


    هواپيمايي در ابعاد 737 مي تواند در هنگام بلند شدن بطور همزمان از سوخت جت و باتري استفاده كند، اما در ارتفاع مي توان سيستم را در حالت تمام الكتريكي تنظيم كرد. در اين حالت كارآيي موتور 55 درصد افزايش مي يابد و ميزان خروجي دي اكسيد كربن و اكسيد نيتروژن نيز به ترتيب 60 و 80 درصد كاهش مي يابند.






    isna

    ?????? ???? بهرام 0098 : May 11th, 2012 ?? ???? 00:22:52
    شهید جواد فکوری فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش و طراح عملیت غرور افرین کمان 99.

    #1 ارسال شده در تاريخ May 10th, 2012 در ساعت 23:22:26

  2. The Following 6 Users Say Thank You to بهرام 0098 For This Useful Post:

    Dream Bird (May 11th, 2012), IR Blue SKY (May 10th, 2012), IRI.AMIR (May 11th, 2012), Mohammadme (May 12th, 2012), yasini-phantom (August 27th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0