برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 14
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد



    سرپرست طرح فرودگاه بین المللی قم گفت: فاز نخست فرودگاه بین المللی این استان 22 بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.



    به گزارش ایرنا،'نصیر نصیری'روز دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار و هیات همراه از طرح فرودگاه بین المللی سلفچگان و منطقه گردشگری'طرلاب' سلفچگان اظهار داشت: فاز نخست این فرودگاه با دو هزار و950 هكتار مساحت و فراهم كردن زمینه پروازی برای نشست و برخاست هواپیما در بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

    وی با اشاره به پیشرفت فیزیكی این طرح گفت:80 درصد فاز نخست عملیات خاكبرداری و زیرسازی فرودگاه با فعالیت روزانه 550 نفر نیروی انسانی و200 وسیله نقلیه سبك و سنگین انجام شده است.

    نصیری افزود: عملیات اجرایی پاركینگ و توقفگاه هواپیما با 125 هزار مترمربع و ترمینال زیارتی به مساحت هفت هزار متر زیربنا در فاز نخست در حال انجام است.

    وی ادامه داد:در این پروژه، طراحان و مشاوران متخصص با بكارگیری آخرین فناوری روز دنیا، دو باند بزرگ با استاندارد های بین المللی را برای نشست و برخاست بزرگترین هواپیمای موجود جهان از جمله B747 و A 380 عملیاتی می كنند.

    فرودگاه بین المللی قم ،نخستین فرودگاه خصوصی كشور در 15 كیلومتری استان به سمت سلفچگان در منطقه' طرلاب' با مساحت 10 هزار هكتار و هزینه ی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در سه فاز طراحی شده كه فاز نخست آن درحال ساخت است.

    فاز اول شامل باند جنوبی با چهارهزارو620 متر طول و60 متر عرض،تاكسی وی،پاركینگ هواپیما و امكانات گردشگری، تفریحی و فرهنگی با عملیات خاكبرداری، خاكریزی و زیرسازی در حال انجام است.
    #1 ارسال شده در تاريخ May 22nd, 2012 در ساعت 20:55:01

  2. The Following 10 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    ANADOLU (May 23rd, 2012), att89 (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), Farhan (May 22nd, 2012), HOSJAN78 (May 23rd, 2012), IR Blue SKY (May 22nd, 2012), Mahan (May 23rd, 2012), Mohammadme (May 23rd, 2012), saeed airport (May 22nd, 2012), YASHAR A&P (May 23rd, 2012)

  3. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد

    دو باند بزرگ با استاندارد های بین المللی را برای نشست و برخاست بزرگترین هواپیمای موجود جهان از جمله B747 و A 380 عملیاتی می كنند.

    واقعا دست اندر کاران امر متوجه نیستند شاید کسی که کمی اطلاعات داشته باشد این مطلب را بخواند؟

    ما چند جامبوجت در ایران داریم؟ از کجا به قم می آیند؟ آیا پرواز داخلی از دورترین نقطه یعنی کیش تا قم...با 747 به صرفه هست؟ تازه این نقطه ی دور اصلا به قم مسافر دارد؟
    از این بدتر ..ما اصلا در ایران ایرباس 380 داریم؟ یا می توانیم حتی تا بیست سال آینده آن را وارد کنیم؟

    بی شک پرواز خارجی هم در این حد به این فرودگاه نخواهد آمد و در بهترین شرایط ایرباس 320 بزرگترین هواپیمایی خواهد بود که در این فرودگاه تردد می کند.

    از همه ی این ها هم بگذریم پس فلسفه ی ساخت فرودگاه امام خمینی (ره) چیست؟ فکر نمی کنم در ایالات متحده هم چنین ترافیک هوایی وجود داشته باشد که دو فرودگاه با این حجم هزینه و به این وسعت در این فاصله کم احداث شوند.

    ما به جای خود بزرگ بینی های بی ارزش و انجام پروژه های بی فایده و هزینه های میلیاردی در وهله ی اول باید سامانی به ناگان هوایی بدهیم....

    هواپیما نداریم...برای آن فرودگاه می سازیم...
    ?????? ???? IR Blue SKY : May 22nd, 2012 ?? ???? 22:24:27
    #2 ارسال شده در تاريخ May 22nd, 2012 در ساعت 22:23:05

  4. The Following 7 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    ANADOLU (May 23rd, 2012), att89 (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), M Michael Watson (August 26th, 2012), Mahan (May 23rd, 2012), Mohammadme (May 23rd, 2012), YASHAR A&P (May 23rd, 2012)

  5. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد

    ??? ??? ????? ???? ???? IR Blue SKY ????? ??? ??
    واقعا دست اندر کاران امر متوجه نیستند شاید کسی که کمی اطلاعات داشته باشد این مطلب را بخواند؟

    ما چند جامبوجت در ایران داریم؟ از کجا به قم می آیند؟ آیا پرواز داخلی از دورترین نقطه یعنی کیش تا قم...با 747 به صرفه هست؟ تازه این نقطه ی دور اصلا به قم مسافر دارد؟
    از این بدتر ..ما اصلا در ایران ایرباس 380 داریم؟ یا می توانیم حتی تا بیست سال آینده آن را وارد کنیم؟

    بی شک پرواز خارجی هم در این حد به این فرودگاه نخواهد آمد و در بهترین شرایط ایرباس 320 بزرگترین هواپیمایی خواهد بود که در این فرودگاه تردد می کند.

    از همه ی این ها هم بگذریم پس فلسفه ی ساخت فرودگاه امام خمینی (ره) چیست؟ فکر نمی کنم در ایالات متحده هم چنین ترافیک هوایی وجود داشته باشد که دو فرودگاه با این حجم هزینه و به این وسعت در این فاصله کم احداث شوند.

    ما به جای خود بزرگ بینی های بی ارزش و انجام پروژه های بی فایده و هزینه های میلیاردی در وهله ی اول باید سامانی به ناگان هوایی بدهیم....

    هواپیما نداریم...برای آن فرودگاه می سازیم...

    احسنت به تو علیرضا جان با این نظر واقعا کارشناسانت
    ببخشید صرف تشکر از پستت کفایت نمی کرد.
    حرف دل همه ی دلسوزان و اهل فن صنعت هوانوردی رو زدی.
    ?????? ???? Mohammadme : May 23rd, 2012 ?? ???? 00:10:04


    #3 ارسال شده در تاريخ May 23rd, 2012 در ساعت 00:08:12

  6. The Following 6 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    ANADOLU (May 23rd, 2012), att89 (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), IR Blue SKY (May 23rd, 2012), Mahan (May 23rd, 2012), YASHAR A&P (May 23rd, 2012)

  7. Mahan ?????? ??
    Mahan

    رئیس سایت
    August 2007
    دبی
    2,716
    تعداد تشکر : 10,099
    Thanked 8,421 Times in 1,306 Posts

    ??? ??? پاسخ: فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد

    شاید عجیب باشه،ولی من شخصا خیلی هم مخالف این طرح نیستم
    جدا از اینکه بخواهیم رنگ و بوی سیاسی به قضیه بدیم،فکر نکنم طرح بدی باشه
    چه اشکال داره که یه فرودگاه با استاندارد های بین المللی تاسیس بشه
    درسته که جاهای دیگه نقص داره،ولی نباید اینارو با هم یکی کنیم
    ---
    در ضمن نمیشه از الان بگیم که ارباس 380 در ایران دیده نخواهد شد
    امید باید داشت،مسئله هواپیما هم درست میشه،خیلی زود
    #4 ارسال شده در تاريخ May 23rd, 2012 در ساعت 00:14:04

  8. The Following 7 Users Say Thank You to Mahan For This Useful Post:

    Ali Pilot (May 23rd, 2012), ANADOLU (May 23rd, 2012), att89 (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), IR Blue SKY (May 23rd, 2012), Mohammadme (May 23rd, 2012), YASHAR A&P (May 23rd, 2012)

  9. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد

    ??? ??? ????? ???? ???? Mahan ????? ??? ??
    شاید عجیب باشه،ولی من شخصا خیلی هم مخالف این طرح نیستم
    جدا از اینکه بخواهیم رنگ و بوی سیاسی به قضیه بدیم،فکر نکنم طرح بدی باشه
    چه اشکال داره که یه فرودگاه با استاندارد های بین المللی تاسیس بشه
    درسته که جاهای دیگه نقص داره،ولی نباید اینارو با هم یکی کنیم
    ---
    در ضمن نمیشه از الان بگیم که ارباس 380 در ایران دیده نخواهد شد
    امید باید داشت،مسئله هواپیما هم درست میشه،خیلی زود

    حق با شماست و درست کردن زیر ساخت ها بسیار هم ارزنده است.

    اما چرا نباید اول پروژه های ناتمام را تکمیل کرد و سپس به سراغ پروژه ی دیگر رفت؟

    در ثانی مگر کشور ما چقدر پهناور است یا چقدر مسافر از خارج دارد که زیر ساخت مناسب برای این پرنده را ایجاد کنیم؟

    در مورد هواپیمای جدید که بارها صحبت شده...حتی بدون تحریم ها هم ما تا حد خرید ایرباس 380 پیشرفت نخواهیم کرد.
    #5 ارسال شده در تاريخ May 23rd, 2012 در ساعت 00:22:34

  10. The Following 4 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    ANADOLU (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), Mahan (May 23rd, 2012), Mohammadme (May 23rd, 2012)

  11. Mahan ?????? ??
    Mahan

    رئیس سایت
    August 2007
    دبی
    2,716
    تعداد تشکر : 10,099
    Thanked 8,421 Times in 1,306 Posts

    ??? ??? پاسخ: فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد

    اما چرا نباید اول پروژه های ناتمام را تکمیل کرد و سپس به سراغ پروژه ی دیگر رفت؟
    پروژه های ناتمام به جای خود،همین بس که در حال حاضر شبانه روز روی پروژه های فرودگاه امام دارن کار میکنن
    البته باز هم میگم که نقص زیاد هست و قابل دفاع هم نیست
    ولی خوب میشه به طرح های دیگه هم فکر کرد،به طرح های جدید با نوآوری
    #6 ارسال شده در تاريخ May 23rd, 2012 در ساعت 00:35:41

  12. The Following 6 Users Say Thank You to Mahan For This Useful Post:

    ANADOLU (May 23rd, 2012), att89 (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), IR Blue SKY (May 23rd, 2012), Mohammadme (May 23rd, 2012), YASHAR A&P (May 23rd, 2012)

  13. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد

    ??? ??? ????? ???? ???? Mahan ????? ??? ??
    پروژه های ناتمام به جای خود،همین بس که در حال حاضر شبانه روز روی پروژه های فرودگاه امام دارن کار میکنن
    البته باز هم میگم که نقص زیاد هست و قابل دفاع هم نیست
    ولی خوب میشه به طرح های دیگه هم فکر کرد،به طرح های جدید با نوآوری

    موافقم..واقعا در فرودگاه امام کار میشه..

    اما همین فرودگاه مگر چه تعداد پروار ورودی و خروجی داره؟
    یا چه تعداد پرواز برای سوخت گیری در آن توقف می کنند؟

    کلا که در این فاصله احداث این فرودگاه از نظر اقتصادی دست کم به صرفه نیست.پرواز خارجی آن نهایت به نجف،و پاکستان و شاید برخی کشورهای حوزه خلیج فارس محدود شود.

    پرواز داخلی هم که نیاز به اینهمه هزینه ندارد..نهایت زیر ساخت مناسب برای ایرباس آ300 کافیست...

    حتی اگر جنبه منطقه ویژه اقتصادی هم در نظر گرفته شود به صرفه نیست.مگر اینکه نیاز به یک فرودگاه با توان پذیرش پرنده های باری باشد که باز هم ایجاد بستر مناسب برای نهایتا 747 کافیست...که این مورد یقینا تا 15 سال آینده عملی نیست.دور نگری خوب است...اما نه خارج از وافعیت...

    هرچند...همانطور که عرض کردید کمترین فایده ی آن خلق نوآوری و کمک به آبادانی کشور است.
    #7 ارسال شده در تاريخ May 23rd, 2012 در ساعت 00:46:43

  14. The Following 6 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    ANADOLU (May 23rd, 2012), att89 (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), Mahan (May 23rd, 2012), Mohammadme (May 23rd, 2012), YASHAR A&P (May 23rd, 2012)

  15. YASHAR A&P ?????? ??
    YASHAR A&P
    هوانورد عادي
    January 2011
    Seville,Spain
    615
    تعداد تشکر : 5,703
    Thanked 3,954 Times in 632 Posts

    ??? ??? پاسخ: فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد

    من متاسفام برای افکار جناب آقای ... که رییس ایرلاین ورشکست شده ... هستن و البته مسئول واجرا کننده این پروژه

    من وقتی ایده ایشونو از این کار ( احداث فرودگاه قم ) شنیدم یعنی تاسف خوردم به این سرمایه سوزی های ... بماند که ایشون چه بدهی هایی بالا آوردن سر همین قضیه وبقولی از سوی استاندار ومسئولین قم در رابطه با تامین منابع مالی کم لطفی بهشون شد .بنده کاملا" پروژه مربوطه رو نقششو دارم ومیدونم بر چه اساسی ساخته خواهد شد .ولی شاید به اسم راه اندازی فاز یک باشه ولی چشم من آب نمیخوره ،چون همین یکماه پیش وقتی از محدوده پروژه رد شدم هیچ خبری از یک ... چی بگم والا
    فقط امیدوارم که سرانجام خوشی داشته باشد این پروژه ،البته بسیار خوشحال میشوم که چنین پروژه هایی در حال احداث وراه اندازی باشن ولی با دلیل وتوجیح،نه اینکه به فاصله 90 تا 100 کیلومتری، فرودگاه یکسان بین المللی داشته باشیم اونهم با ایده ها وتوجیحات خیلی فضایی

    در همین حد بس که این فرودگاه فقط قرار هست بشه بیس شرکت هواپیمایی ... وگرنه مابقی بحث ها بنوعی میشه گفت بهانست که اونهم با وضعیت مالی شرکت فوق بسیار بعید بنظر میرسه
    ?????? ???? YASHAR A&P : May 23rd, 2012 ?? ???? 01:05:59


    یک قانونی هست که میگه: تا قبل از اینکه پرواز کنی هر چقدر خواستی بترس، فکر کن، شک کن، دو دل شو، پشیمون شو اما وقتی که پریدی،اگه وسط راه پشیمون شدی، بازی رو باختی.
    #8 ارسال شده در تاريخ May 23rd, 2012 در ساعت 01:02:21

  16. The Following 5 Users Say Thank You to YASHAR A&P For This Useful Post:

    att89 (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), IR Blue SKY (May 23rd, 2012), Mahan (May 23rd, 2012), Mohammadme (May 23rd, 2012)

  17. ANADOLU ?????? ??
    ANADOLU
    هوانورد ارشد - مدير سابق
    August 2009
    ANKARA- TURKEY
    561
    تعداد تشکر : 2,987
    Thanked 2,113 Times in 519 Posts

    ??? ??? پاسخ: فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد

    کاملا با جناب IR Blue SKY موافقم. به جای احداث فرودگاه در این شهر میشد به وسیله راه اندازی یک قطار سریع السیر مسافران رو به راحتی به فرودگاه امام و یا حتی مهرآباد متصل کرد.
    امروزه در بدبینانه ترین حالت میانگین سرعت قطارهای سریع السیر به 200 کیلومتر در ساعت میرسه. که این مسیر رو در بدبینانه ترین حالت از فرودگاه امام تا قم طی 45 دقیقه به وسیله قطار سریع السیر میشه وصل کرد.
    که این امر علاوه بر اینکه تقاضای سفرهای هوایی قم رو به تهران انتقال میده می تونه تقاضای حمل و نقل بین شهر قم-تهران رو هم تامین کنه. از آنجایی هم که تهران برای کلیه خطوطو هوایی به نحوی به عنوان یک هاب هست. شهر قم به عنوان یک شهر زیارتی تقاضای قابل توجهی از سراسر کشور دارد ولی این تقاضا در حدی نیست که پرواز از استانی به مقصد قم برقرار شه و طی روزهای سال پراکنده هست. قطار سریع السیر به صرفه تر از وجود یک فرودگاه هست.
    #9 ارسال شده در تاريخ May 23rd, 2012 در ساعت 01:33:18

  18. The Following 6 Users Say Thank You to ANADOLU For This Useful Post:

    att89 (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), IR Blue SKY (May 23rd, 2012), Mahan (May 23rd, 2012), Mohammadme (May 23rd, 2012), YASHAR A&P (May 23rd, 2012)

  19. Mahan ?????? ??
    Mahan

    رئیس سایت
    August 2007
    دبی
    2,716
    تعداد تشکر : 10,099
    Thanked 8,421 Times in 1,306 Posts

    ??? ??? پاسخ: فاز نخست فرودگاه بین المللی قم بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد

    باز هم من تاکید میکنم که نظری که میدم کاملا جدا از مباحث سیاسیست
    ---
    این فرودگاه در مجموع سه فاز،میخواد برسه به 2 باند که قابلیت فرود 47 یا 380 رو داره
    پس در فاز اول که در چند سال پیش رو به اتمام میرسه در همون حدی هست که شما میفرمایید
    و فاز های بعدی(2 و 3) در سال های دور به بهره برداری میرسه ،بد نیست که از الان دور اندیشی بشه برای بعده ها
    شما اگر دقت کنید میبینید که فرودگاه امام 2 فاز داشت،فاز اولش بعد از این همه سال هنوز تموم نشده
    با اینکه الان دارن شبانه روز کار میکنن ولی خیلی حالا حالا ها کار داره،چون طرح عظیمیه
    پس فرودگاه قم هم در فاز اول خیلی در بردارنده فاکتورهایی که ذکر شده نیست
    فعلا فقط برای این ساخته میشه که چندتا هواپیمای تک راهرو در اون بشینه و پا بشه تا کار راه بیفته،ادامه چی میشه رو خدا میدونه
    ---
    به نظر من اگر این طرح کامل اجرا بشه بسیار هم خوب و قابل دفاع هست
    ولی اگر فقط به قصد رسیدن به حداقل امکانات باشه،توجیه پذیر نخواهد بود
    #10 ارسال شده در تاريخ May 23rd, 2012 در ساعت 01:36:47

  20. The Following 7 Users Say Thank You to Mahan For This Useful Post:

    Ali Pilot (May 23rd, 2012), ANADOLU (May 23rd, 2012), att89 (May 23rd, 2012), bell214 (May 23rd, 2012), IR Blue SKY (May 23rd, 2012), Mohammadme (May 23rd, 2012), YASHAR A&P (May 23rd, 2012)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0