برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    new_2 اتحاد موتور و نسل موتورهای GP7000

    شرکت اتحاد موتور (=به لاتین Engine Alliance) شرکتی متشکل از دو قطب موتور هواپیما سازی ایالات متحده یعنی جنرال الکتریک و پرت اند ویتنی می باشد.

    این شرکت در سال 1996 طی قرار داید میان این دو شرکت تشکیل شد و اهم وظایف آن تولید و پشتیبانی نسل جدید موتورهای هواپیما با تکنولوژی و ظرفیت بالاست.

    اولین محصول این شرکت موتور GP7000 بود که طی برنامه ریزی برای نسل پنجم و ششم بویینگ 747 در نظر گرفته شده بود که با لغو پروژه نسل پنجم و ششم این پرنده این موتور برای به کار گیری در ایرباس 380 پیشنهاد گردید.



    دو نوع از این موتور نام های GP7270 و GP7277 را دارند.

    GP7000 یک موتور توربو فن است که با ایرباس 380 پرواز می کند.

    همانطور که ذکر شد این موتور برای بویینگ 747 در سری پنجم و ششم این پرنده طراحی شده بود که در نهایت با ایرباس 380 پرواز کرد.هسته ی این موتور بر اساس GE90 و سیستم های کم فشار آن بر اساس طرح های گذشته پرت اند ویتنی طراحی شده است.

    اگرچه موتور Trent 900 در سال 1996 برای ایرباس 380 پیشنهاد شده بود اما اتحاد موتور (GE/PW) توانست سهم قابل توجهی از بازار ایرباس 380 یا همان سوپر جامبو ها را به دست آورد که این سهم در ماه سپتامبر 2007 به 47 درصد ناوگان ایرباس 380 رسید.

    این سهم با توجه به سفارش هواپیمایی امارات به ایرباس برای تولید 55 فروند ایرباس 380 با موتور GP7000 به اوج خود رسید که در حدود یک چهارم از کل ناوگان تولیدی این پرنده محسوب می شد.این سفارش با توجه به عادت دیرینه ی هواپیمایی امارات در استفاده از موتورهای رولز رویس باعث تعجب همگان بود.



    تست های زمینی موتور در ماه آوریل سال 2004 شروع شد و در تاریخ 14 آگوست سال 2006 بر روی اولین ایرباس 380 نصب گردید.همچنین موتور در ژانویه سال 2006 موفق به کسب گواهینامه FAA شد.GP7000 در نهایت در تاریخ 25 آگوست سال 2006 با پروازی چهار ساعته توانست گواهینامه برای پرواز های مسافری را به دست آورد.

    شرکت اتحاد موتور نسل GP7200 را برای نمونه مسافری و باری ایرباس 380 پیشنهاد کرد.مدل GP7270 تولید شده با توان تولید تراست 70000 پوند یا 310 کیلونیوتن و مدل GP7277 با توان تولید تراست 77000 یا 340 کیلونیوتن می باشد.

    پس از انجام تحقیقات و بررسی ها مدل GP7270 برای نمونه مسافری و مدل GP7277 برای نمونه باری پیشنهاد شد.

    اواخر 2011 موتور فوق پس از یکسری بازنگری ها در طراحی با کاهش 50 پوندی وزن یا معادل 23 کیلوگرم مواجه شد.


    اهم ویژگی های این موتور در مدل GP7270 به شرح زیر است:

    نوع موتور :توربو فن

    طول موتور :4.74 متر

    قطر موتور : 3.6 متر و قطر فن : 2.95

    وزن خشک : 6712 کیلوگرم


    اجزاء موتور :

    فن :تیتانیوم توخالی

    کمپرسور : پنج مرحله فشار پایین و نه مرحله فشار بالا

    توربین : پره های کریستال،پوشش های ضد حرارتی و سیستم های خنک کننده و دو مرحله توربین فشار بالا و شش مرحله توربین فشار پایین.

    همچنین حداکثر تراست ایجاد شده توسط این موتور در لحظه ی تیک آف برابر 81500 پوند یا معادل 363 کیلو نیوتن می باشد.
    #1 ارسال شده در تاريخ May 25th, 2012 در ساعت 16:55:06

  2. The Following 11 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    abasza (May 25th, 2012), ANADOLU (May 25th, 2012), B727 (November 13th, 2016), blackhawk (May 28th, 2012), IRI.AMIR (May 25th, 2012), Mohammadme (May 25th, 2012), mona (May 18th, 2013), Persian Tom Cat (May 26th, 2012), SKY MAN (May 25th, 2012), YASHAR A&P (May 25th, 2012), سجیل (March 6th, 2017)

  3. abasza ?????? ??
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    Thanked 2,310 Times in 539 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: اتحاد موتور و نسل موتورهای GP7000

    موتور موفقی نیست نسبت به رقیبش Rolls-Royce Trent 970:
    • وزن بالایی دارد + سرعت کمتر 489
    • مصرف سوخت 89,600 نسبت به 75,600

    البته رقیب این موتور مشکلات آلیاژی دارد که هنوز قدرت رقابت به این موتور میدهد.
    أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ بَدِيعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ
    ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَي
    #2 ارسال شده در تاريخ May 25th, 2012 در ساعت 17:11:28

  4. The Following 9 Users Say Thank You to abasza For This Useful Post:

    ANADOLU (May 25th, 2012), B727 (November 13th, 2016), blackhawk (May 28th, 2012), IR Blue SKY (May 25th, 2012), IRI.AMIR (May 25th, 2012), Mohammadme (May 25th, 2012), mona (May 18th, 2013), Persian Tom Cat (May 26th, 2012), سجیل (March 6th, 2017)

  5. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: اتحاد موتور و نسل موتورهای GP7000

    ??? ??? ????? ???? ???? abasza ????? ??? ??
    موتور موفقی نیست نسبت به رقیبش Rolls-Royce Trent 970:
    • وزن بالایی دارد + سرعت کمتر 489
    • مصرف سوخت 89,600 نسبت به 75,600

    البته رقیب این موتور مشکلات آلیاژی دارد که هنوز قدرت رقابت به این موتور میدهد.

    البته ترنت 970 علاوه بر مشکل ذکر شده در سیستم های روغن نیز مشکل دارد که همین مورد باعث سانحه برای کانتاس شده است.
    #3 ارسال شده در تاريخ May 26th, 2012 در ساعت 14:47:57

  6. The Following 7 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    B727 (November 13th, 2016), blackhawk (May 28th, 2012), Mohammadme (May 27th, 2012), mona (May 18th, 2013), Persian Tom Cat (May 26th, 2012), YASHAR A&P (May 26th, 2012), سجیل (March 6th, 2017)

  7. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,685
    تعداد تشکر : 8,190
    Thanked 7,816 Times in 3,109 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 820

    ??? ??? پاسخ : اتحاد موتور و نسل موتورهای GP7000

    تا الان تقریبا 40 درصد ایرباس 380 از موتور جی پی 7000 استفاده میکنند.







    60 درصد هم از موتور رولز رویس ترنت 900 استفاده میکنند.



    در هر صورت در اینده جای خود را به موتور موفق رولز رویس XWB خواهد داد .

    که در ایرباس 350 و 380 نئو و 900-380 استفاده خواهد شد .


    موتور Rolls-Royce Trent XWB ایرباس 350 و ایرباس 380
    ?????? ???? سجیل : March 7th, 2017 ?? ???? 14:30:11


    #4 ارسال شده در تاريخ March 6th, 2017 در ساعت 15:48:56

  8. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (March 6th, 2017)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0