ایروسنتر,بزرگترین مرکز هوافضا و هوانوردی ایران

صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج 1 تا 10 از 31 مجموع
dqw
  1. #1
    هوانورد عادی - گروهبان یکم

    آواتار Fly Man

    تاریخ عضویت
    April 2012
    موقعیت
    آسمان تهران
    ارسالها
    72
    تشکر
    179
    تشکر شده : 330 بار در 70 پست

    پیشفرض درجات خلبانان

    با درود فراوان
    دوستان وخلبانان محترم امیدوارم که هر جا که هستید شاد و خرم باشید
    یک سوال دارم می شه در مورد تمام درجات خلبانان یه خورده شرح بدی اگه شد یه تصویری ازش بذارید.
    و همچنین بگید که چه کار هایی باید انجام بده تا به این سمت برسه
    ممنون
    آخرین ویرایش توسط Fly Man در تاریخ June 6th, 2012 انجام شده است

  2. 7 کاربر مطلب Fly Man عزیز را پسندیده اند

    ARASH.H (November 6th, 2012), Dream Bird (August 8th, 2012), HOSJAN78 (August 27th, 2012), IRIAF F-14A (June 6th, 2012), katayoun mo (April 28th, 2014), mobinall (June 6th, 2012), Persian Tom Cat (June 7th, 2012)

  3. #2
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    آواتار keyvanr

    تاریخ عضویت
    May 2010
    موقعیت
    اهواز-OIAW
    ارسالها
    142
    تشکر
    277
    تشکر شده : 714 بار در 127 پست

    پیشفرض پاسخ: درجات خلبانان



    1.قبل از پرواز solo:

    1. گذراندن دوره زبان عمومی و تخصصی.
    2. گذراندن 390 ساعت دوره تئوری PPL در کلاس های زمینی طبق سیلابس ارائه شده.
    3. گذراندن دوره POH هواپیما.
    4. قبولی در امتحان معرفی به خط پرواز, POH.
    5. انجام اولین پرواز SOLO (تنها) پس از انجام حداقل 12 ساعت پرواز با استاد.

    2.بعد از پرواز سولو:
    1.انجام 40 ساعت پرواز در دوره PPL طبق سیلابس های پروازی.
    2.قبولی در امتحان مرکز آموزش جهت معرفی به سازمان هواپیمای کشوری برای امتحان نهای دوره.

    1. گذراندن 330 ساعت دوره تئوری CPL در کلاس های زمینی طبق سیلابس ارائه شده.
    2. انجام 10 ساعت پرواز دوره CPL با شبیه ساز (Flight Simulator).

    انجام 100 ساعت پرواز در دوره CPL طبق سیلابس های پروازی
    3.دوره Instrument یا IRدر طول دوره،کمک خلبان یا Co-pilotبعد از اتمام دوره :
    1.گذراندن 265 ساعت دوره تئوری IR در کلاس های زمینی طبق سیلابس ارائه شده .
    2.انجام 20 ساعت پرواز دوره IR با شبیه ساز (Flight Simulator).
    3.انجام 20 ساعت پرواز در دوره IR طبق سیلابس های پروازی

    4.کاپیتان:
    گواهينامه خلباني حمل و نقل هوائي هواپيما (ATPL-AEROPLANE)

    الف- شرايط صدور گواهينامه:

    - موفقيت در آزمون کتبي
    - دارا بودن حداقل تجربه پروازي
    - دارا بودن مهارت پروازي مورد نياز
    - صلاحيت پزشکي

    1- آزمون کتبي:

    1-1- شرايط عمومي
    1-1-1- حداقل سن 21 سال تمام
    1-1-2- دارا بودن حداقل مدرک تحصيلي ديپلم متوسطه
    1-1-3- دارا بودن حداقل 75 درصد از مجموع تجربيات پروازي مندرج در بند 1-2
    1-1-4- ارائه فرم تکميل شده در خواست آزمون
    2-1- شرايط اختصاصي:
    متقاضي بايد آزمون مربوط به موضوعات ذيل را با موفقيت بگذراند.
    1-2-1- مقررات هوائي (AIR LAW)
    2-2-1- اطلاعات عمومي در مورد هواپيما (AIRCRAFT GENERAL KNOWLEDGE)
    3-2-1- کارائي و برنامه ريزي پرواز (FLIGHT PERFORMANCE AND LIMITATION)
    4-2-1- کارائي و محدوديتهاي انساني (FLIGHT PERFORMANCE AND LIMITATION)
    5-2-1- هواشناسي (METEOROLOGY)
    6-2-1- ناوبري (NAVIGATION)
    7-2-1- دستورالعمل عملياتي (OPERATIONAL PROCEDURES)
    8-2-1- اصول پرواز (PRINCIPLES OF FLIGHT)
    9-2-1- راديو تلفني (RADIO TELEPHONY)

    تبصره1: دستورالعمل خاص مربوط به معافيت بعضي از موضوعات آزمون در مورد پرسنل نظامي و دارندگان گواهينامه هاي مختلف خلباني بترتيب در ضميمه هاي 2 و 3 درج گرديده است.

    تبصره 2: به دارندگان اين نوع گواهينامه که سن آنان از مرز 60 سال تجاوز نمايد اجازه داده نخواهد شد تا در پروازهاي حمل و نقل بار و يا مسافر به عنوان خلبان يا کمک خلبان فعاليت پروازي داشته باشند. مبناي محاسبه سن دارنده گواهينامه، اولين تاريخ تولد مندرج در اولين گواهينامه صادره از طرف اين دفتر خواهد بود.

    2- تجارب پروازي:

    1-2- جمع ساعات پرواز نبايد کمتر از 1500 ساعت باشد.
    1-1-2- چنانچه متقاضي از آموزش دهنده هاي مصنوعي (SYNTHETIC FLIGHT TRAINER) مورد تائيد دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشکي استفاده نموده باشد، حداکثر 100 ساعت از اين نوع آموزشها را ميتوان در مجموع ساعات پرواز موضوع اين بند بمنظور صدور گواهينامه محاسبه نمود.
    2-1-2- چنانچه متقاضي از آموزش دهنده هاي مصنوعي از نوع (FLIGHT PROCEDURE TRAINER) و يا (BASIC INSTRUMENT FLIGHT TRAINER) نيز استفاده نموده باشد حداکثر 25 ساعت از اين نوع آموزشها را ميتوان در مجموع 100 ساعت پرواز آموزش موضوع بند 1-1-2 محاسبه نمود.
    3-1-2- چنانچه متقاضي داراي تجارب پروازي بر روي نوع و يا انواع ديگري (OTHER CATEGORIES) از وسايل پرنده (AIRCRAFT) باشد دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشکي با محاسبه تجارب پروازي فوق و ملحوظ نمودن آنها ميتواند مجموع ساعات پروازي مورد نظر (1500 ساعت) را به تناسب کاهش دهد.
    2-2- متقاضي بايد تجارب پروازي زير را کامل نموده باشد.
    1-2-2- دويست و پنجاه (250) ساعت پرواز بعنوان خلبان فرمانده (PILOT IN COMMAND)
    2-2-2- چنانچه متقاضي داراي ساعت پروازي بعنوان (P2-UNDER SUPERVISION) بوده مشروط بر اينکه کليه وظايف خلبان فرمانده هواپيما را در پرواز دارا باشد، مي توان مجموع 250 ساعت پرواز موضوع اين بند را به 100 ساعت تقليل داد.
    بديهي است مجموع پروازهاي تحت عنوان p2-under supervision نبايد بيشتر از 150 ساعت محاسبه گردد.
    3-2-2- شرايط پروازي p2-under supervision بايد مورد قبول دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشکي باشد.
    4-2-2- دويست (200) ساعت پرواز ناوبري (CROSS COUNTRY)
    5-2-2- متقاضي بايد از مجموع 200 ساعت پرواز موضوع بند 4-2-2 حداقل 100 ساعت بصورت خلبان فرمانده (PILOT IN COMMAND) و يا (P2-UNDER SUPERVISION) پرواز نموده باشد.
    6-2-2- 75 ساعت پرواز با دستگاه (INSTRUMENT TIME)
    7-2-2- متقاضي مي تواند حداکثر 30 ساعت از مجموع ساعات پروازي موضوع بند 1-1-2 را با آموزش دهنده هاي مصنوعي زميني (INSTRUMENT GROUND TRAINER) و يا شبيه ساز (SIMULATOR) تكميل نمايد.
    8-2-2- يكصد (100) ساعت پرواز شب بعنوان خلبان فرمانده (PILOT IN COMMAND) و يا كمك خلبان (CO-PILOT)

    تبصره: ساعات پروازي معتبر و قابل محاسبه بمنظور صدور گواهينامه هاي پروازي شامل پروازهاي مستقل (SOLO) پروازهاي دو فرمانه آموزشي (DUAL INSTRUCTION) و پروازهاي تحت عنوان خلبان فرمانده (PILOT IN COMMAND) خواهند بود و لذا تكميل تجارب پروازي موضوع اين بخش توسط متقاضيان كه پس از دريافت گواهينامه C.P.L و همچنين كسب مجوز پرواز با دستگاه (INSTRUMENT RATING) به عنوان كمك خلبان در هواپيماهائي كه حداقل گروه پروازي در کتاب هواپيما (FLIGHT MANUAL) دو نفر تعيين گرديده است به انجام امور پروازي اشتغال ورزيده اند به شرح زير قابل قبول خواهد بود.

    الف:
    1. از مجموع 250 ساعت پرواز موضوع بند 1-2-2 متقاضي به دليل دارا بودن 100 ساعت مستقل (SOLO) در تكميل تجارب پروازي موضوع دريافت گواهينامه خلباني بازرگاني (CPL) بايد 150 ساعت پرواز باقيمانده را بعنوان (P2 UNDER SUPERVISION) تكميل نمايد.
    2. از مجموع 200 ساعت پرواز موضوع بند 4-2-2 متقاضي بايد 100 ساعت پرواز به عنوان خلبان فرمانده (PILOT IN COMMAND) و يا ( P2 UNDER SUPERVISION) انجام داده باشد.
    3. بمنظور تحقق يافتن بند 1-2 متقاضياني كه به عنوان كمك خلبان روي هواپيماهاي تايپ سابقه پروازي دارند بايد باقيمانده ساعت پروازي اين بند را دو برابر ارائه نمايند.

    ب: نظر به رعايت هر چه بيشتر در تكميل تجارب پروازي متقاضيان دريافت گواهينامه خلباني حمل و نقل هوائي (A.T.P.L)، شرکتهاي، سازمانها و مؤسسات هواپيمايي زماني اقدام به معرفي اينگونه متقاضيان جهت برگزاري آزمون کتبي گواهينامه فوق نمايند که قصد ارتقاء آنان (UP GRADING) بعنوان سر خلبان هواپيما را داشته باشند. لذا متقاضي پس از کسب موفقيت در آزمون کتبي مجاز است تا ضمن استفاده از صندلي سر خلبان هواپيما نسبت به تکميل تجارب پروازي خود بعنوان (P2 UNDER SUPERVISION) در زمان حداکثر 8 ماه اقدام نمايد.

    تبصره1: بديهي است متقاضي مي بايست مهارت پروازي خود را به عنوان سر خلبان نوع هواپيمايي را که قصد ارتقاء دارد در سيمولاتور مورد تائيد دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشکي و در هواپيما به معلم خلبان منتخب سازمان هواپيمايي کشوري نمايش دهد.

    تبصره 2: پروازهاي مورد نياز جهت انتقال از يک تايپ به تايپ ديگر و (TRANSITION) بايد طبق مقررات مندرج در کتاب عملياتي شرکت مربوطه (OPERATION MANUAL) انجام گيرد.

    بديهي است چنانچه متقاضي موفق به کسب رضايت خلبان آزمايشي سازمان هواپيمايي کشوري گردد، دفتر گواهينامه ها، امتحانات و امور پزشکي نسبت به صدور گواهينامه خلباني حمل و نقل هوائي (A.T.P.L) با درج خلبان يکمي بروي آخرين نوع هواپيماي مورد استفاده در پروازهاي مذکور بدون در نظر گرفتن ساعات پروازي بعنوان (P1 UNDER SUPERVISION) اقدام خواهد نمود.

    ج:
    خلبانانيکه داراي تجربه پروازي بر روي هواپيماهاي شکاري مي باشند در صورت تمايل مجازند در آزمون کتبي موضوع فوق شرکت نموده که پس از کسب موفقيت، اين دفتر پس از طي مراحل قانوني نسبت به صدور گواهينامه C.P.L همراه با درج مجوز پرواز با دستگاه (INSTRUMENT RATING) جهت پذيرفته شدگان اقدام خواهد نمود.
    بديهي است اعتبار آزمون A.T.P.L پذيرفته شدگان تا زمانيکه تجارب پروازي کافي را برابر اين دستورالعمل احراز نمايد بقوت خود باقي خواهد بود مشروط بر اينکه وقفه پروازي از حداکثر 8 ماه تجاوز ننمايد.

    3. مهارت پروازي مورد نياز:

    مهارت پروازي متقاضي ميبايستي بر اساس محتويات چک ليست شماره 9-5 (مندرج در ضميمه شماره 5) در پرواز آزمايشي توسط معلم خلبان منتخب سازمان هواپيمائي کشوري تائيد گردد.

    تبصره: مسئوليت انجام مراحل آموزشهاي پروازي به عهده مؤسسه آموزش دهنده مي باشد.

    4- صلاحيت پزشکي:

    متقاضي بايد تحت ارزيابي پزشکي از نوع کلاس 1 قرار گيرد.

    تبصره : شرايط احراز موفقيت در ارزيابي پزشکي کلاس 1 در ضميمه شماره 1 درج گرديده است.

    ب- اختيارات RIVILEGES

    دارنده اين نوع گواهينامه مجاز است:

    1- از تمامي اختيارات مربوط به دارندگان گواهينامه هاي بازرگاني هواپيما، شخصي هواپيما و مجوز پرواز با دستگاه استفاده نمايد.

    2- به عنوان سر خلبان و يا کمک خلبان در هواپيماهاي مختلف منوط به داشتن مجوز مربوطه (TYPE RATING) و در عمليات مربوط به حمل و نقل هوائي (COMMERCAL AIR TRANSPORT OPERATION) حداکثر تا سن 60 سالگي پرواز نمايد.
    آخرین ویرایش توسط keyvanr در تاریخ June 6th, 2012 انجام شده است
    Try & try...One day u can flyyyy

  4. 32 کاربر مطلب keyvanr عزیز را پسندیده اند

    A-2727 (June 6th, 2012), abasfb (June 7th, 2012), akbar e&e (August 27th, 2012), Alireza Sayah (July 15th, 2013), AMIR-MOHAMAD (December 6th, 2012), anita_jojo20 (July 21st, 2012), ARASH.H (November 6th, 2012), att89 (June 6th, 2012), Computex (July 17th, 2012), Dream Bird (August 8th, 2012), F14-Tomcat (June 7th, 2012), Farhan (June 6th, 2012), Fly Man (June 6th, 2012), gsa7 (July 17th, 2014), HOSJAN78 (August 27th, 2012), IR Blue SKY (June 6th, 2012), IRIAF F-14A (June 6th, 2012), katayoun mo (April 28th, 2014), MAJ!D (October 19th, 2012), masood71 (August 9th, 2012), maverick100 (March 19th, 2013), MeLoDY (June 6th, 2012), Milad.tafazoli (August 8th, 2012), mobinall (June 6th, 2012), NightVision (June 6th, 2012), pakradm (August 7th, 2012), Persian Tom Cat (June 7th, 2012), PILOTSAEED (June 6th, 2012), saeed airport (June 7th, 2012), sfaiazy (June 6th, 2012), YASHAR A&P (June 6th, 2012), yusuf (August 7th, 2012)

  5. #3
    هوانورد عادی - گروهبان یکم

    آواتار Fly Man

    تاریخ عضویت
    April 2012
    موقعیت
    آسمان تهران
    ارسالها
    72
    تشکر
    179
    تشکر شده : 330 بار در 70 پست

    پیشفرض پاسخ: درجات خلبانان

    با سلام و درود فراوان
    ممنون از دوست عزیمون که در این باره یک توضیح مفصل و مفیدی دادند.
    ببخشید یک سوال دیگر من در این درجات یک درجه دیدم که یک خط با یک مثلث اگه می شه در مورد اونم توضیحی بدید

    بادرود فراوان

  6. 2 کاربر مطلب Fly Man عزیز را پسندیده اند

    ARASH.H (November 6th, 2012), Dream Bird (August 8th, 2012)

  7. #4
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    آواتار keyvanr

    تاریخ عضویت
    May 2010
    موقعیت
    اهواز-OIAW
    ارسالها
    142
    تشکر
    277
    تشکر شده : 714 بار در 127 پست

    پیشفرض پاسخ: درجات خلبانان

    نقل قول ارسالی توسط Fly Man مشاهده موضوع
    با سلام و درود فراوان
    ممنون از دوست عزیمون که در این باره یک توضیح مفصل و مفیدی دادند.
    ببخشید یک سوال دیگر من در این درجات یک درجه دیدم که یک خط با یک مثلث اگه می شه در مورد اونم توضیحی بدید

    بادرود فراوان
    خواهش میکنم دوست عزیز انجام وظیفه بود،فکر میکنم سرمهماندار یا به اصطلاح Purser باشه
    Try & try...One day u can flyyyy

  8. 7 کاربر مطلب keyvanr عزیز را پسندیده اند

    ARASH.H (November 6th, 2012), att89 (June 7th, 2012), Dream Bird (August 8th, 2012), Fly Man (June 7th, 2012), gsa7 (July 17th, 2014), IR Blue SKY (June 7th, 2012), MeLoDY (June 7th, 2012)

  9. #5
    هوانورد عادی - گروهبان یکم

    آواتار yusuf

    تاریخ عضویت
    July 2012
    موقعیت
    كاشان
    ارسالها
    84
    تشکر
    126
    تشکر شده : 157 بار در 56 پست

    پیشفرض پاسخ: درجات خلبانان

    عالي بود. من كه كاملا شيرفهم شدم.


  10. 2 کاربر مطلب yusuf عزیز را پسندیده اند

    ARASH.H (November 6th, 2012), gsa7 (July 17th, 2014)

  11. #6
    هوانورد فعال-سرهنگ

    آواتار F-14A TOMCAT

    تاریخ عضویت
    November 2011
    موقعیت
    ----
    ارسالها
    1,748
    تشکر
    3,000
    تشکر شده : 4,396 بار در 1,482 پست
    ارسال های وبلاگ
    2

    پیشفرض پاسخ: درجات خلبانان

    مال جنگنده ها رو هم بگید
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید. برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید...][برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید. برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید...][برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید. برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید...]

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید. برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید...]

  12. #7
    هوانوررد عادي
    آواتار NightVision

    تاریخ عضویت
    October 2009
    موقعیت
    - OITT - RW 30R
    ارسالها
    1,921
    تشکر
    2,830
    تشکر شده : 7,951 بار در 1,994 پست

    پیشفرض پاسخ: درجات خلبانان



  13. 4 کاربر مطلب NightVision عزیز را پسندیده اند

    AMIR-MOHAMAD (December 6th, 2012), Dream Bird (August 8th, 2012), gsa7 (July 17th, 2014), عبدالاحد (August 7th, 2012)

  14. #8
    هوانورد فعال-سرهنگ
    آواتار Captain Mostafavi

    تاریخ عضویت
    January 2012
    موقعیت
    Iran Blue Sky
    ارسالها
    961
    تشکر
    3,299
    تشکر شده : 3,056 بار در 949 پست
    ارسال های وبلاگ
    1

    پیشفرض پاسخ: درجات خلبانان

    البته درجات سپهبد و ارتشبد در ارتش ایران (زمینی،هوایی و دریایی) وجود نداره.
    بالاترین درجه نظامی در ایران فعلا سرلشگر هستش که تعداد این اشخاصم فک کنم حدود 10 نفر باشه


  15. 2 کاربر مطلب Captain Mostafavi عزیز را پسندیده اند

    Dream Bird (August 8th, 2012), عبدالاحد (August 7th, 2012)

  16. #9
    هوانوررد عادي
    آواتار NightVision

    تاریخ عضویت
    October 2009
    موقعیت
    - OITT - RW 30R
    ارسالها
    1,921
    تشکر
    2,830
    تشکر شده : 7,951 بار در 1,994 پست

    پیشفرض پاسخ: درجات خلبانان

    نقل قول ارسالی توسط Captain Mostafavi مشاهده موضوع
    البته درجات سپهبد و ارتشبد در ارتش ایران (زمینی،هوایی و دریایی) وجود نداره.
    بالاترین درجه نظامی در ایران فعلا سرلشگر هستش که تعداد این اشخاصم فک کنم حدود 10 نفر باشه
    وجود داره ولی فقط به شهدا مختص میشه
    اصولا

  17. 3 کاربر مطلب NightVision عزیز را پسندیده اند

    Dream Bird (August 8th, 2012), gsa7 (July 17th, 2014), امیررضا (December 6th, 2012)

  18. #10
    هوانورد ارشد - سرهنگ

    آواتار PILOTSAEED

    تاریخ عضویت
    January 2010
    موقعیت
    OICC/KSH
    ارسالها
    1,527
    تشکر
    4,724
    تشکر شده : 5,382 بار در 1,476 پست
    ارسال های وبلاگ
    3

    پیشفرض پاسخ: درجات خلبانان

    با اين حساب بنده بايد منتظر درجه ي سرتيپ دومي باشم.فك كنم ديگه وقتشه.



    شوق خزیدن نیست میل است مرا پرواز

  19. 2 کاربر مطلب PILOTSAEED عزیز را پسندیده اند

    AMIR-MOHAMAD (December 6th, 2012), ARASH.H (November 6th, 2012)


 
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
 
Copyright © 2007 - 2012, Aerocenter.ir. All Rights Reserved.
تمامی حقوق نزد ایروسنتر محفوظ است.
مرکز هوافضا و هوانوردی ایروسنتر