برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. blackhawk ?????? ??
    blackhawk
    هوانورد فعال-ستوان سوم
    October 2010
    tehran
    144
    تعداد تشکر : 243
    Thanked 443 Times in 136 Posts

    ??? ??? ایده ای جدید در هواپیمای هیبریدی به زودی پرواز می‌کند

    ایده ای جدید در هواپیمای هیبریدی به زودی پرواز می‌کند


    شرکت ولتاولار با الهام گرفتن از باتری‌های سبک خودروهای هیبریدی اقدام به توسعه پرنده الکتریکی جدید خود نموده است.





    مهندسین در طراحی هواپیماهای الکتریکی با دو چالش اساسی مواجه هستند. یکی اینکه باتری هایی که برای راه اندازی موتور الکتریکی استفاده می شود بسیار سنگین بوده و چگالی انرژی لازم برای تامین توان را ندارند و دیگر اینکه عواقب شکست در این پرنده ها بسیار سنگین بوده و موجب سقوط پرنده در هنگام فرود می شود. حال در این شرایط شرکت ولتا ولار با الهام گرفتن از باتری های سبک خودروهای هیبریدی، در حال توسعه یک هواپیمای چهار نفره می باشد که تست های آن تا پایان فصل بهار انجام می شود. سیستم تامین توان این هواپیما یک سیستم هیبریدی است که شبیه به خودروی الکتریکی شورلت است و این پرنده از یک موتور بنزینی یه عنوان پشتیبان سیستم توان، استفاده خواهد کرد.

    به گزارش گروه هوافضای هیتنا هواپیماهای الکتریکی هزینه های بسیار کمتری نسیت به پرنده های سوختی دارند. هزینه تامین توان یک پرنده الکتریکی تک موتوره برای طی مسافت 200 مایل، تنها 20 دلار است و این در حالیست که همین هزینه برای یک هواپیمای بنزینی 80 دلار می باشد. همچنین هواپیماهای الکتریکی بعلت داشتن بخش های متحرک کمتر هزینه تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به پرنده های احتراقی دارند. هواپیمای شرکت ولتاولار که GT4 نام دارد دارای چهار ملخ کامپوزیتی از جنس کربن می باشد که این ملخ وزنی به مراتب سبک تر از پره های فلزی و چوبی دارد. سیستم توان این پرنده قادر است توان لازم جهت پرواز کروز (مستقیم با سرعت ثابت) تا مسافت 300 مایل را تامین نماید. زمانی که شارژ باتری وسیله به 25 درصد کل برسد، سیگنالی به موتور بنزینی فرستاده می شود و با شروع به کار این موتور باتری شارژ مجدد می شود. موتور الکتریکی GT4 از دو موتور کوچک تشکیل و در یک محفظه آلومینیومی قرار دارد و قادر است در بالاترین حد 600 اسب بخار توان تولید نماید. ضمن اینکه این عدد در هنگام پرواز به 400 اسب بخار می رسد. باتری خودرویی که بر روی این هواپیما قرار داده شده 900 گرم وزن دارد و شامل 236 سلول سبک می باشد. این باتری با 1.5 لیتر سوخت شارژ می شود و بدنه پرنده ظرفیتی معادل 23 گالن دارد و هواپیما با باتری و سوخت ذخیره در مجموع بردی بیش از 1000 مایل را خواهد داشت.

    الم یعلم بان الله یری؟
    No sabes que Dios esta mirando
    آیا نمی دانی که خداوند نظاره گر است؟
    don't you know god is the observer

    #1 ارسال شده در تاريخ June 9th, 2012 در ساعت 21:24:09

  2. The Following 4 Users Say Thank You to blackhawk For This Useful Post:

    IR Blue SKY (June 9th, 2012), IRI.AMIR (June 10th, 2012), Mohammadme (June 9th, 2012), عبدالاحد (June 9th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0