برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. مديريت تالار اخبار ?????? ??
    مديريت تالار اخبار

    مدیر تالار
    June 2012
    ايروسنتر
    167
    تعداد تشکر : 10
    Thanked 1,270 Times in 167 Posts

    ??? ??? شمارش معکوس برای رتبه‌بندی ایرلاین‌ها / نرخ‌های تکلیفی در ایستگاه آخر




    خبرگزاری فارس: دولت مکلف است از سال سوم برنامه پنجم نرخ حمل‌و‌نقل هوایی را شناور کند، در این راستا ‌رتبه‌بندی ایرلاین‌ها باید پیش از سال 92 و همزمان با گام دوم هدفمندی عملیاتی شود تا پیش‌زمینه‌ اصلی آزاد‌سازی نرخ بلیت فراهم باشد.




    ‌طبق قانون برنامه پنجم نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند از آغاز سال سوم برنامه (سال 1392) نرخ حمل ‌و نقل هوایی را به طور کامل آزاد کند.

    بر اساس مصوبه مجلس، دولت مکلف شد تا پایان سال اول برنامه نسبت به متنوع‌سازی نرخ خدمات حمل ‌و نقل هوایی بار و مسافر اقدام کند و از ابتدای سال سوم برنامه ضمن آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی، خدمات فرودگاهی و شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط نسبت به واقعی نمودن نرخ آنها اقدام کند.

    ظاهراً از گفته‌های مسئولان اینگونه بر می‌آید که در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها با نزدیک شدن قیمت سوخت به نرخ واقعی (فوب خلیج فارس) قیمت بلیت هواپیما نیز در آستانه آزاد‌سازی کامل قرار می‌گیرد.

    البته لازم است مقدمات آزاد‌سازی کامل نرخ بلیت که طبق برنامه باید در سال 92 اجرایی شود، فراهم آید؛ در صورت آزاد‌سازی کامل نرخ سوخت و حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی، قطعاً قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ‌های واقعی نزدیک‌تر خواهد شد؛ البته متناسب با هر میزان افزایش قیمت سوخت، نرخ بلیت هواپیما نیز به تناسب افزایش می‌یابد.

    طبق گفته مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان پیشنهادات خود را درباه واقعی شدن نرخ بلیت هواپیما متناسب با میزان افزایش قیمت سوخت به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه داده و بدین ترتیب افزایش قیمت‌ بلیت تابعی از قیمت تمام شده و هزینه‌ای است که شرکت‌های هواپیمایی با آن مواجه هستند.

    البته این افزایش نرخ تابع سیاست‌های اقتصادی کشور که توسط مسئولان مربوطه، ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اتخاذ می‌‌شود، خواهد بود.

    بنا به پیش‌بینی قانون برنامه پنجم توسعه، باید به سمت آزادسازی کامل خدمات، نرخ سوخت و بلیت هواپیما حرکت کنیم که اگر این قانون اجرا شود شرکت‌ها می‌توانند مایحتاج خود را به صورت کامل تأمین و پاسخگوی نیازهای مردم در مسیرهای بین‌المللی و داخلی باشند.

    این در حالی است که با آزاد‌سازی قیمت‌های بلیت، نرخ‌ها بر اساس میزان خدمات شناور خواهد بود، این شناور‌سازی نرخ بلیت‌ هواپیماها بر اساس رتبه‌بندی شرکت‌ها و میزان خدمات آنها است.

    قطعاً با آزادسازی نرخ سوخت، نرخ بلیت نیز طوری تعیین خواهد شد که توجیه فنی و اقتصادی برای ایرلاین‌ها داشته باشد که همین امر استقبال بانک‌ها را برای مشارکت در توسعه این صنعت افزایش می‌دهد.



    * رتبه‌بندی ایرلاین‌ها لازمه آزاد‌سازی کامل نرخ‌ها



    ‌موضوع رتبه‌بندی و طبقه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قوت گرفت و در این راستا معیارهایی تدوین شد که بر اساس آن ایرلاین‌های فعال رتبه‌بندی ‌شوند.

    این رتبه‌بندی در سطح متفاوت خدمات براساس فرمول‌های مشخص با محوریت افزایش بهره‌وری، ایمنی و کیفیت خدمات، تعریف شده است.

    ‌پارامتر‌های مختلف برای رتبه‌بندی ایرلاین‌ها، وجود دارد، نظریات مسافران در خصوص کیفیت و کمیت خدمات ایرلاین‌ها در رتبه‌بندی آنها مؤثر خواهد بود؛ رتبه‌بندی ایرلاین‌ها و تعریف استاندارد‌های ارائه خدمات یکی از پیش‌زمینه‌های آزادسازی نرخ بلیت هواپیما است و هر شرکت هواپیمایی که خدمات بهتر و با کیفیت بیشتری و با هواپیماهای جدید‌تری ارائه دهد، دارای نرخ بلیت بیشتری خواهد بود.

    بنا به گفته مسئولان، شاخص رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی (AQR) بصورت میانگین وزنی سه فاکتور "به موقع بودن پرواز"، "شکایات مسافران" به عنوان عامل منفی و "شاخص تضمین ایمنی ایرلاین" به عنوان عامل مثبت تأثیرگذار در رتبه‌بندی کیفی شرکت‌های هواپیمایی محاسبه می‌شود.



    * رتبه‌بندی ایرلاین‌ها و تأثیر آن بر نرخ بلیت هواپیما



    قطعاً رتبه‌بندی ایرلاین‌ها با محوریت افزایش بهره‌وری، ایمنی و کیفیت خدمات، خواهد بود و طبق گفته مسئولان وزارت راه، صدور مجوز‌ پرواز در مسیر‌های داخلی و خارجی، بر اساس میزان رتبه ایرلاین‌ها خواهد بود.

    ‌مهمتر از همه افزایش ایمنی پرواز بر هر امر دیگر ارجحیت دارد و در واقع موضوع ایمنی هوانوردی مجموعه قوانین،‌ اصول و مقرراتی است که بر سلامت پرواز به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار است؛ ترکیبی از توانمندی زیرساختی فنی و عملیاتی، عمر ناوگان، نحوه خدمت رسانی، انجام تعهدات ایرلاین و رضایت مسافران، فرمول رتبه‌بندی را تشکیل می‌دهد.

    ‌در این راستا رتبه شرکت‌های هواپیمایی بر اساس موارد مذکور و استاندارد‌های مد‌نظر و در قالب تعداد ستاره‌ها مشخص می‌شود تا این ایرلاین‌ها متناسب با طبقه‌بندی و رتبه‌ای که کسب می‌کنند، مجوزهای لازم برای تعیین سطح خدمات آنها صادر و نرخ فروش بلیت آن‌ها مشخص شود.

    ‌این امر تابعی از شرایط گسترده‌ و وابسته به موضوعات فنی، عملیاتی و بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی است.

    ‌ارائه سرویس‌های منظم، تکریم مسافران، دارا بودن ناوگان دارای سن پایین‌تر، اطلاع‌رسانی تأخیرات‌ و وجود هواپیمایی Back up و جایگزین برای جلوگیری از ابطال پروازها، محورهای اصلی کیفیتی است که در دستورالعمل‌‌های جدید رتبه‌بندی از ایرلاین‌ها خواسته شده است.

    ظاهراً با توجه به این دستورالعمل، شرکت‌های هواپیمایی مورد ارزیابی قرار گرفته و بدین ترتیب رتبه شرکت‌های هواپیمایی در رعایت این معیارها، اطلاع‌رسانی می‌شود تا مردم با توجه به رتبه این شرکت‌ها، ایرلاین مطلوب را برای سفر هوایی انتخاب کنند.

    در راستای آماده‌سازی برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیمایی باید رتبه‌بندی‌ ایرلاین‌ها هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا میزان توانمندی ایرلاین‌ها‌ تعیین گردد.

    با رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی، کیفیت ساختار‌ شرکت‌های هواپیمایی، زیرساخت‌های آنها از نظر فنی، بازرگانی، خدماتی، توجه به ایمنی و فاکتورهای مؤثر تضمین ایمنی همچنین حفظ کیفیت ارائه خدمات مطرح می‌شود که ایرلاین‌ها باید توجه ویژه به این موارد داشته باشند.

    رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی کاستی‌ها و نواقص موجود را شناسایی می‌کند البته قطعاً تعیین رتبه‌ها در نرخ حداکثر سقف ایرلاین‌ها برای صندلی پرواز موثر خواهد بود.

    ‌با رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی، بازار رقابت سازنده و مثبت بین آنها به وجود می‌آید ضمن آنکه ‌بر اساس آن رتبه‌بندی، بازار برای ایرلاین‌ها رقابتی‌تر می‌شود.

    البته به نظر می‌رسد با عقب‌نشینی دولت در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها موضوع آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما و قبل از آن رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی هم با تعویق مواجه است اما بهتر است وزارت راه و شهرسازی تا قبل از آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما، موضوع رتبه‌بندی که تمامی ملزومات مقدماتی اجرایی آن به اتمام رسیده است را عملیاتی کند تا با آزاد‌سازی نرخ‌ها در سال سوم برنامه پنجم، بتوان شناورسازی قیمت بلیت را بر اساس رتبه ایرلاین‌ها بهتر اجرایی کرد.



    نگارنده: سعید مؤذنی‌
    #1 ارسال شده در تاريخ June 22nd, 2012 در ساعت 22:29:00

  2. The Following 2 Users Say Thank You to مديريت تالار اخبار For This Useful Post:

    IR Blue SKY (June 22nd, 2012), Mohammadme (June 23rd, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0