برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. W mahan 5 ?????? ??
    W mahan 5
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    January 2009
    تهران
    647
    تعداد تشکر : 4,369
    Thanked 1,668 Times in 384 Posts

    Question سوال در مورد اثرات امواج مغناطیسی روی هواپیما

    بنام خــــــدا

    با سلام.

    راستش پروژه ی یکی از دوستانم در دانشگاه در مورد یکی از این 3 مورد زیر هست:

    --->تاثیر امواج الکترومغناطیس بر روی هواپیما
    --->آیا استفاده از سیستمهای الکترونیکی در داخل هواپیما تاثیر منفی بر روی هواپیما دارد؟چرا و چگونـــــــــه؟
    ---> کاربــرد EMC در هواپیما

    لطفا مطالب شما عزیزان تخصصی باشد و از فرمول و مطالب EMC استفاده شده باشد...
    با سپاس و تشکر...

    (در ضمن خیلی فرس ماژور هست .اگه امشب برسه خیلی بهتره)
    ?????? ???? W mahan 5 : July 2nd, 2012 ?? ???? 15:13:37
    با ولایت زنده ایم،تا زنده ایم رزمنده ایم....


    #1 ارسال شده در تاريخ July 2nd, 2012 در ساعت 15:10:03

  2. The Following 2 Users Say Thank You to W mahan 5 For This Useful Post:

    AIR BUS (July 2nd, 2012), عبدالاحد (July 2nd, 2012)

  3. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد اثرات امواج مغناطیسی روی هواپیما

    در این لینک یه سری بزن تاثیرش رو روی انسان ببین بعد قضاوت کن بر روی اشیاء امواج الکترومغناطیس
    به نظر من اگر طول موجش بزرگ باشه به مرور زمان بر روی اشیاء تاثیر میگزاره و باعث اختلال در کارکرد صحیح وسایل الکترونیکی هواپیما میشه . و حتی باعث میشه زود تر داغ بکنند و شاید باعث جرقه و آتش سوی در هواپیما بشه . در انسان که به این شکل هست:
    فرستنده هاي مخابراتی، سيستم های رادار و فرستنده های راديویی و تلويزيونی كه با فركانس بالا نوسان دارند، ميدان های الكترو مغناطيسی شديدی توليد می كنند كه در فاصله فركانس های ۱MHz تا ۱Ghz قرار دارند. انرژی الكترو مغناطيسی توسط بدن جذب می شود و به انرژی حرارتی تبديل می گردد كه اگر ميزان جذب انرژی از حدود 4وات بر متر مربع، بيشتر شود، دمای بدن را به اندازه 1 تا 2 درجه سانتی گراد افزايش می دهد. لذا از اين امواج در فركانس های نزديك به ۲۷MHz و MHz ۲۵۰ برای مقاصد درمانی استفاده می شود. فركانس های Extra Low Frequency در حدود 50 تا 80 هرتز، خطرناك ترين فركانس ها برای بدن می باشند. در اين فركانس ها جريان بسيار كوچك باعث آثار بيولوژيك قابل توجهی می شوند. به عنوان مثال عبور جريان MA23 در فركانس های حدود 50 تا 60 هرتز منجر به شوك دردناك و مشكلات شديد قلبی و تنفسی می شود؛ در حالی كه اثری مشابه در فركانس های Khz 100 با جريانی حدود MA 20 ايجاد می شود. از سوی ديگر سلاح ها و دستگاه هایی جهت آسيب رسانی به انسان ها و وسايل الكترونيك وجود دارد نظير E-Bomb و دستگاه هایی مخصوص كه از آنها برای ايجاد شوك، كنترل ذهن و عدم هوشياری استفاده می شود.


    ما پگرمندء بین گوں دیما روگین ذمہ دارے نہ گوں گوستگین یادان

    #2 ارسال شده در تاريخ July 2nd, 2012 در ساعت 20:58:53

  4. The Following 2 Users Say Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    AIR BUS (July 2nd, 2012), W mahan 5 (July 2nd, 2012)

  5. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: سوال در مورد اثرات امواج مغناطیسی روی هواپیما

    ??? ??? ????? ???? ???? عبدالاحد ????? ??? ??
    در این لینک یه سری بزن تاثیرش رو روی انسان ببین بعد قضاوت کن بر روی اشیاء امواج الکترومغناطیس
    به نظر من اگر طول موجش بزرگ باشه به مرور زمان بر روی اشیاء تاثیر میگزاره و باعث اختلال در کارکرد صحیح وسایل الکترونیکی هواپیما میشه . و حتی باعث میشه زود تر داغ بکنند و شاید باعث جرقه و آتش سوی در هواپیما بشه . در انسان که به این شکل هست:
    فرستنده هاي مخابراتی، سيستم های رادار و فرستنده های راديویی و تلويزيونی كه با فركانس بالا نوسان دارند، ميدان های الكترو مغناطيسی شديدی توليد می كنند كه در فاصله فركانس های ۱MHz تا ۱Ghz قرار دارند. انرژی الكترو مغناطيسی توسط بدن جذب می شود و به انرژی حرارتی تبديل می گردد كه اگر ميزان جذب انرژی از حدود 4وات بر متر مربع، بيشتر شود، دمای بدن را به اندازه 1 تا 2 درجه سانتی گراد افزايش می دهد. لذا از اين امواج در فركانس های نزديك به ۲۷MHz و MHz ۲۵۰ برای مقاصد درمانی استفاده می شود. فركانس های Extra Low Frequency در حدود 50 تا 80 هرتز، خطرناك ترين فركانس ها برای بدن می باشند. در اين فركانس ها جريان بسيار كوچك باعث آثار بيولوژيك قابل توجهی می شوند. به عنوان مثال عبور جريان MA23 در فركانس های حدود 50 تا 60 هرتز منجر به شوك دردناك و مشكلات شديد قلبی و تنفسی می شود؛ در حالی كه اثری مشابه در فركانس های Khz 100 با جريانی حدود MA 20 ايجاد می شود. از سوی ديگر سلاح ها و دستگاه هایی جهت آسيب رسانی به انسان ها و وسايل الكترونيك وجود دارد نظير E-Bomb و دستگاه هایی مخصوص كه از آنها برای ايجاد شوك، كنترل ذهن و عدم هوشياری استفاده می شود.
    متاسفانه مطالبی که شما بیان کردید دارای اشتباهاتی هست که با اجازه تصحیح می کنم .. اول از همه اینکه قدرت میدانهای مغناطیسی ربطی به فرکانس موج ارسالی نداره ( هر چه فرکانس پایین تر باشه افت در زمان انتقال کمتره) و شدت میدان ، بستگی به توان فرستنده داره . هرچه فرکانس بالاتر می شود خطر آن برای انسان بیشتر می شود و آن به دلیل عمق نفوذ بیشتر آن است ، اشعه های X و گاما در واقع امواج الکتومغناطیسی با فرکانس بسیار بالا هستند در حدود 10 به توان 15 هرتز . و خوب همه در باره مضرات ماکروویو می دونیم ( امواج با فرکانسهای بالای 1 گیگا هرتز ) . شما احتمالا مسائل مربوط به الکتریسیته و الکترومغناطیس رو با هم اشتباه کردید. دقت نمایید که جذب امواج الکترومغناطیس با عبور جریان الکتریسیته از بدن کاملاً با هم متفاوت هستند .

    امواج الکترومغناطیسی اگر به میزان کافی قوی باشند و در فرکانس نزدیک به فرکانس مورد استفاده در دستگاهای رادیویی و ناوبری باشد میتواند باعث اختلال در آسیستمهای رادیویی یا ناوبری شود . همچنین به دلیل حجم زیاد سیمهای مربوط به کامپیوتر های کنترل هواپیما که اطلاعات مختلف از سنسورها و فرمانها را جمع آوری می کنند و مورد پردازش قرارمی دهند ، میدانهای مغناطیسی داخل هواپیما ( کنترل از راه دور ، هدفون بی سیم ، تلفن همراه و ...) احتمال دارد که باعث القای الکترومغناطیسی در سیستم الکترونیک شوند و باعث اختلال عملکرد سیستمهای کنترل پرواز شوند ( مانند خواندن اطلاعت اشتباه از سنسورها ، تغییر در داده های ارسالی و... ) . ولی دستگاهای الکتریکی معمول مشکلی ایجاد نمی کنند ( مانند لپ تاپ ( بدون هر ارتباط وایرلس)
    در هواپیماهای جدید از سیستمهای شیلد بهتر استفاده می کنند برای همین نسبت به نویزهای حاصل از میدانهای مغناطیسی پایدار تر هستند.
    #3 ارسال شده در تاريخ July 10th, 2012 در ساعت 12:36:45

  6. The Following 2 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    IR Blue SKY (July 10th, 2012), IRI.AMIR (July 10th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0