برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 8 ?? 8
dqw
  1. bijan bayat ?????? ??
    bijan bayat
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    April 2012
    تهران
    36
    تعداد تشکر : 1
    Thanked 61 Times in 26 Posts

    ??? ??? CAT I و CAT II و CAT III

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم این موارد دقیقا" چی هستند و چه کاربردی دارند من این موارد رو خیلی شنیدم ولی هیچی در موردشون نمی دونم لطفا" بهم بگین . ممنون میشم CAT I و CAT II و CAT III
    #1 ارسال شده در تاريخ July 2nd, 2012 در ساعت 15:50:26

  2. jb1989 ?????? ??
    jb1989
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    May 2011
    تهران
    290
    تعداد تشکر : 90
    Thanked 702 Times in 240 Posts

    ??? ??? پاسخ: CAT I و CAT II و CAT III

    سلام خیلی خلاصه بگم اینها طبقه بندی سیستم ILS هستند بر اسا نوع کاربریشون.CATIII خودش به سه نوع دیگه تقسیم CATIII A B C میشه.مثلاً اگر فرودگاهی مجهز به CAT III C(CAT THREE CHARLIE باشه هواپیما میتونه به صورت اتوماتیک لندیگ انجام بده نه ارتفاع تصمیم گیری میخواد نه میدان دید محدود.در هوای کاملاً مه آلود هواپیما میشینه.البته فرودگاه های ما به سیستم CAT III مجهز نیستند فکر میکنم نهایتاً ILS CAT I داریم
    ?????? ???? jb1989 : July 2nd, 2012 ?? ???? 17:05:59
    #2 ارسال شده در تاريخ July 2nd, 2012 در ساعت 17:01:12

  3. The Following 5 Users Say Thank You to jb1989 For This Useful Post:

    A-2727 (July 2nd, 2012), Ali Pilot (July 2nd, 2012), HOSJAN78 (July 2nd, 2012), IR Blue SKY (July 2nd, 2012), Mohammadme (July 2nd, 2012)

  4. bijan bayat ?????? ??
    bijan bayat
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    April 2012
    تهران
    36
    تعداد تشکر : 1
    Thanked 61 Times in 26 Posts

    ??? ??? پاسخ: CAT I و CAT II و CAT III

    با تشکر از jb1989 عزیزم ، از دوستانی که در این زمینه سایتی را می شناسند معرفی کنند ممنونشون میشم. این موارد کت 1 و 2 و 3 خیلی برام مهم هست.
    #3 ارسال شده در تاريخ July 2nd, 2012 در ساعت 19:34:56

  5. The Following User Says Thank You to bijan bayat For This Useful Post:

    jb1989 (July 3rd, 2012)

  6. SPACE MAN ?????? ??
    SPACE MAN

    کارشناس هوانوردی
    November 2008
    tehran
    634
    تعداد تشکر : 711
    Thanked 2,911 Times in 534 Posts

    ??? ??? پاسخ: CAT I و CAT II و CAT III

    CAT 1: IN PRECISION APP THE DH CAN NOT BE LOWER THAN 200ft (ABOVE TCH (manzooram threshold hast)) AND RVR NOT LESS THAN 550 m
    CAT 2:IN PRECISION APPROACH THE DICISION HEIGHT NOT LESS THAN 100 ft AND RVR NOT LESS THAN 350m
    CAT 3: HEIGHT OF DH LESS THAN 100ft AND RVR NOT LESS THAN 200 m

    البته cat 3 دارای 3 زیر مجموعه هستش که در واقع مینیمم ها کمتر و کمتر میشن....
    پرواز اندازه آدم رو بر ملا میکنه... هر چی بالاتر میری.بالاتر و بالاتر میری.... دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر. . .





    آرزو دارم در آسمان بمیرم ......... در آغوش عشق دومم پرواز بمیرم ......به عشق اولم خدا نزدیکتر باشم .... و از عشق سومم خانواده کمی دور ... تا درد جدایی ودل کندن را کمتر احساس کنم .....
    #4 ارسال شده در تاريخ July 2nd, 2012 در ساعت 19:46:48

  7. The Following 6 Users Say Thank You to SPACE MAN For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 2nd, 2012), IR Blue SKY (July 2nd, 2012), M Michael Watson (July 2nd, 2012), Mohammadme (July 2nd, 2012), pilot 747 (July 2nd, 2012), PILOTSAEED (July 3rd, 2012)

  8. M Michael Watson ?????? ??
    M Michael Watson
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    January 2012
    Tehran
    200
    تعداد تشکر : 347
    Thanked 471 Times in 160 Posts

    ??? ??? پاسخ: CAT I و CAT II و CAT III

    ??? ??? ????? ???? ???? SPACE MAN ????? ??? ??
    CAT 1: IN PRECISION APP THE DH CAN NOT BE LOWER THAN 200ft (ABOVE TCH (manzooram threshold hast)) AND RVR NOT LESS THAN 550 m
    CAT 2:IN PRECISION APPROACH THE DICISION HEIGHT NOT LESS THAN 100 ft AND RVR NOT LESS THAN 350m
    CAT 3: HEIGHT OF DH LESS THAN 100ft AND RVR NOT LESS THAN 200 m

    البته cat 3 دارای 3 زیر مجموعه هستش که در واقع مینیمم ها کمتر و کمتر میشن....
    اگه میشه فارسیش رو هم بنویسید...

    خداوندا دستهایم خالی است ودلم غرق در آرزوها -یا به قدرت بیکرانت دستانم راتوانا گردان یا دلم را ازآرزوهای دست نیافتنی خالی کن...(کوروش کبیر)
    #5 ارسال شده در تاريخ July 2nd, 2012 در ساعت 20:09:08

  9. pakradm ?????? ??
    pakradm
    هوانورد فعال-ستوان یکم
    November 2011
    Tehran
    387
    تعداد تشکر : 11,147
    Thanked 2,068 Times in 375 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: CAT I و CAT II و CAT III

    ??? ??? ????? ???? ???? M Michael Watson ????? ??? ??
    اگه میشه فارسیش رو هم بنویسید...
    ببین اول توضیح دو کلمه:
    DH: مخفف Decision Heigh و به معنی ارتفاع تصمیم به ارتفاعی گفته میشود که خلبان تا این ارتفاع را توسط سیستم ILS پایین می آید و در این ارتفاع چشمش را از روی Instrument بر میدارد و می بیند که آیا باند فرود را می بیند یا نه اگه دید که ادامه می دهد(یعنی سریعا اتوپایلت را قطع میکند و بقیه اش را به صورت Visual ادامه میدهد و فرود می آید) ولی اگه ندید الزاما باید Missed Approach کند(البته به غیر از حالت IIIc)
    RVR: به معنی Runway Visual Range هستش همون Visibility هستش که ما روی ATIS میشنویم

    حالا انواع ILS:
    توضیح فارسی Remarks Minimum RVR Minimum DH Category
    - - 2400 200 I
    یعنی اگه فرودگاه مجهز به چراغ Touchdown و چراغ خط وسط باند باشد در آن صورت دیگر نیازی نیست حداقل RVR برابر 2400 باشد With Touchdown Zone & Runway Centerline Lighting 1800 200 I
    - - 1200 100 II
    - - 700 100 IIIa
    - - 700 - 150 50 IIIb
    یعنی باید تجهیزات هواپیما قابلیت استفاده از این نوع را داشته باشد چون در این حالت تمامی مراحل فرود و تاکسی کردن تا گیت توسط اتوپایلت انجام می شود چون خلبان هیچ دیدی ندارد فکر میکنم در تمام هواپیماهایی که دارای 3 سیستم اتوپایلت هستند به راحتی میتوان از این سیستم استفاده کرد Pray that your Electronics & Autopilot are accurate & Reliable No RVR Limitation No DH IIIc


    سوالی بود در خدمتم
    #6 ارسال شده در تاريخ July 2nd, 2012 در ساعت 21:04:35

  10. The Following 5 Users Say Thank You to pakradm For This Useful Post:

    A-2727 (July 4th, 2012), IR Blue SKY (July 2nd, 2012), pilot 747 (July 2nd, 2012), SPACE MAN (July 4th, 2012), toraj85 (February 28th, 2014)

  11. bijan bayat ?????? ??
    bijan bayat
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    April 2012
    تهران
    36
    تعداد تشکر : 1
    Thanked 61 Times in 26 Posts

    ??? ??? پاسخ: CAT I و CAT II و CAT III

    با تشکر از pakradm عزیزم فکر کنم یک چیزهایی فهمیدم.
    امیدوارم که بقیه دوستان عزیزم هم متوجه شده باشند.
    #7 ارسال شده در تاريخ July 3rd, 2012 در ساعت 16:15:21

  12. The Following 2 Users Say Thank You to bijan bayat For This Useful Post:

    pakradm (July 3rd, 2012), SPACE MAN (July 4th, 2012)

  13. pakradm ?????? ??
    pakradm
    هوانورد فعال-ستوان یکم
    November 2011
    Tehran
    387
    تعداد تشکر : 11,147
    Thanked 2,068 Times in 375 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: CAT I و CAT II و CAT III

    ??? ??? ????? ???? ???? bijan bayat ????? ??? ??
    با تشکر از pakradm عزیزم فکر کنم یک چیزهایی فهمیدم.
    امیدوارم که بقیه دوستان عزیزم هم متوجه شده باشند.
    اگه احیانا سوالی باقی مانده یا مطلبی را متوجه نشده ای حتما بگو ، درخدمتم
    #8 ارسال شده در تاريخ July 3rd, 2012 در ساعت 22:11:27

  14. The Following User Says Thank You to pakradm For This Useful Post:

    SPACE MAN (July 4th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0