برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? طراحی وینگلت با تکنولوژی پیشرفته برای بوئینگ 737

    به نام خدا


    بوئینگ اعلام داشت که طراحی مفهومی وینگلت های با طراحی جدید برای بوئینگ 737 MAX را به پایان رسانده. علاوه بر کاهش 10 تا 12 درصدی مصرف سوخت (بسته به طول مسیر) در موتورهای جدید، با طراحی این ویگلت ها مصرف سوخت 1.5 درصد دیگر کاهش خواهد یافت.



    با طراحی این وینگلت های پیشرفته بوئینگ ثابت کرد که همواره راه پیشرفت در کم کردن مصرف سوخت را در پیش گرفته تا برای مشتریان خود جایگاه ویژه ای قائل شود. Jim Albaugh اعلام کرد با این تکنولوژی جدید ما پیشتازی خود بر صنعت هوانوردی را بهتر حفظ خواهیم کرد. به کار گیری این تکنولوژی در هواپیمای بوئینگ 737 MAX با وضع ناپایدار فعلی سوخت، منفعت های زیادی را عاید مشتری های ما می کند.


    در مقایسه با ویگلت های به کار رفته در هواپیماهای فعلی که در مسافتهای طولانی حداکثر باعث کاهش 4 درصدی مصرف سوخت می شوند این ویگلت جدید در مسیر های مشابه باعث کاهش 5.5 درصدی سوخت خواهد شد.



    Teal گفت به گار گیری این ویگلت واقعاً کارآمد و مفید برای خط تولید بوئینگ 737 MAX در نظر گرفته شده است. نیل به این مهم ما را در مسیر تحویل هواپیماهای فوق کم مصرف و اقتصادی در سال 2017 قرار داده است. هواپیماهایی که از 737 MAX استفاده کنند در مقایسه با ایرباس های 320 فعلی، 18 درصد کاهش مصرف سوخت بر هر صندلی را خواهند داشت. بسته به مسافت پرواز ، مشتریان 737 MAX حتی کاهش مصرف سوخت بیشتری را نیز مشاهده خواهند کرد. تا به امروز بوئینگ 737 MAX بیش از 1000 سفارش از سراسر دنیا دریافت کرده است.


    تحلیل آیروسنتر :

    ویگلت های به کار گرفته شده در بوئینگ های 737 فعلی باعث کاهش 4 درصدی مصرف سوخت می شود، این در حالی است که بوئینگ سالهاست از این وینگلت ها استفاده می کند. چندی پیش ایرباس موفق به طراحی ویگلتی برای خانواده ی ایرباس 320 شد که قادر است حداکثر تا 3.5 درصد باعث کاهش مصرف سوخت شود. یعنی تکنولوژی ویگلت 737 که سالهاست مورد استفاده است در مقایسه با تکنولوژی جدید ویگلت ایرباس 320 که شرکت ایرباس به تازگی موفق به طراحی آن گردیده هنوز از لحاظ مصرف سوخت 0.5 درصد به صرفه تر است. حال بوئینگ با طراحی ویگلت جدید باعث شده که مصرف سوخت 1.5 درصد دیگر کاهش یابد یعنی فقط در بحث ویگلت بوئینگMAX 737 از لحاظ مصرف سوخت نسبت به خانواده ایرباس neo 320 ، دو درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت و این است برتری بوئینگ بر ایرباس!

    برگرفته از سایت بوئینگ
    ترجمه شده در بزرگترین مرکز هوافضا و هوانوردی ایران - آیروسنتر
    استفاده از این مطلب با ذکر نام سایت و مترجم بلامانع می باشد.




    #1 ارسال شده در تاريخ July 5th, 2012 در ساعت 13:44:38

  2. The Following 11 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    arra (July 5th, 2012), bell214 (July 6th, 2012), Dream Bird (August 19th, 2012), IR Blue SKY (July 5th, 2012), IRI.AMIR (July 7th, 2012), IRIAF F-14A (July 7th, 2012), Mahan (July 5th, 2012), Mohammad Tomcat (July 5th, 2012), omidair (July 5th, 2012), SKY MAN (July 5th, 2012), عبدالاحد (July 5th, 2012)

  3. عبدالاحد ?????? ??
    عبدالاحد

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    February 2011
    منزل
    1,402
    تعداد تشکر : 4,588
    Thanked 3,805 Times in 1,141 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: طراحی وینگلت با تکنولوژی پیشرفته برای بوئینگ 737

    اگر در دم هواپیما هم چنین وینگلت هایی اما خیلی کوچکتر در نظر بگیرند و نصب بکنند به نظر شما در کاهش مصرف سوخت برای هواپیما ماثر هست یا نه؟


    ما پگرمندء بین گوں دیما روگین ذمہ دارے نہ گوں گوستگین یادان

    #2 ارسال شده در تاريخ July 5th, 2012 در ساعت 14:17:16

  4. The Following User Says Thank You to عبدالاحد For This Useful Post:

    IRI.AMIR (July 7th, 2012)

  5. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: طراحی وینگلت با تکنولوژی پیشرفته برای بوئینگ 737

    ??? ??? ????? ???? ???? عبدالاحد ????? ??? ??
    اگر در دم هواپیما هم چنین وینگلت هایی اما خیلی کوچکتر در نظر بگیرند و نصب بکنند به نظر شما در کاهش مصرف سوخت برای هواپیما ماثر هست یا نه؟
    یه مثلی هست که میگه تجربه از علم بالاتره فکر می کنم کاربردش همین جاست.
    بعد از اینکه طراجی مفهومی یا conceptual design هواپیما صورت می گیره قبل از اینکه هواپیما ساخته بشه یه نمونه از اون با مقیاس خیلی کوچکتر از مدل واقعی ساعت ها در تونل باد روش تست صورت می گیره تا عیب های طراحی که کم هم نیست پیدا بشه. این بدین معنی هست که صرفا به ساعت ها محاسبات برای طراحی هواپیما و مواد به کار گرفته شده در اون مطلقا نمی شه اعتماد کرد و هواپیما باید در شرایط واقعی قرار بگیره تا معلوم بشه که با برخورد باد به بدنه، هواپیما چه عکس العمل آیرودینامیکی از خود نشان خواهد داد.
    چون که خیلی از اسرار طراحی secret هست برای پاسخ به سوال شما خودمون باید این تست رو تو تونل باد انجام بدیم.
    ولی به نظرم اگر قرار دادن وینگلت در دم های افقی (horizontal tail) باعث کارآمدی و بهبود در مصرف سوخت می شد حتما بوئینگ این کار رو انجام می داد.
    اگر اشتباه نکنم بوئینگ بر روی بوئینگ 787 چیزی حدود 15000 ساعت تست تونل باد انجام داد. با این حال حدود دو ماه پس از تحویل اولین فروند آن به ANA ژاپن متوجه شد که قسمتی از دم این هواپیما عکس العمل آیرودینامیکی خوبی نداره و اون قسمت رو اصلاح کرد. با این حال با توجه به امکانات محدود در کشور فکر نمی کنم که بشه راجع به این مسئله اظهار نظر قطعی کرد.


    #3 ارسال شده در تاريخ July 5th, 2012 در ساعت 17:38:15

  6. The Following 4 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    IR Blue SKY (July 5th, 2012), IRIAF F-14A (July 7th, 2012), mobinall (July 6th, 2012), فانتوم-2 (July 5th, 2012)

  7. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: طراحی وینگلت با تکنولوژی پیشرفته برای بوئینگ 737


    تحلیل آیروسنتر :

    ویگلت های به کار گرفته شده در بوئینگ های 737 فعلی باعث کاهش 4 درصدی مصرف سوخت می شود، این در حالی است که بوئینگ سالهاست از این وینگلت ها استفاده می کند. چندی پیش ایرباس موفق به طراحی ویگلتی برای خانواده ی ایرباس 320 شد که قادر است حداکثر تا 3.5 درصد باعث کاهش مصرف سوخت شود. یعنی تکنولوژی ویگلت 737 که سالهاست مورد استفاده است در مقایسه با تکنولوژی جدید ویگلت ایرباس 320 که شرکت ایرباس به تازگی موفق به طراحی آن گردیده هنوز از لحاظ مصرف سوخت 0.5 درصد به صرفه تر است. حال بوئینگ با طراحی ویگلت جدید باعث شده که مصرف سوخت 1.5 درصد دیگر کاهش یابد یعنی فقط در بحث ویگلت بوئینگMAX 737 از لحاظ مصرف سوخت نسبت به خانواده ایرباس neo 320 ، دو درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت و این است برتری بوئینگ بر ایرباس!
    با تشکر بسیار بابت مطلب خوبتون.
    بنده فکر می کن لازم هست در مورد این نکته آخر میزان مصرف سوخت ها هم مقایسه بشه. چون ممکنه اون صرفه جویی 3.5 درصدی ایرباس از اون 4 درصدی بوئینگ بیشتر باشه. البته فقط ممکنه و شاید هم کاملا بر عکس باشه.
    برای اینکه منظورم رو بهتر برسونم عرض می کن که : برای مثال 3.5 درصد از 20 می شه 7 ولی 4 درصد از 17 می شه 6.8 که دو جور می شه تحلیلش کرد... در تحلیل اول باید به درصد ایرباس آفرین گفت چون تونسته سهم بیشتری از کاهش مصرف سوخت رو وینگلت اختصاص بده ولی در تحلیل دوم باید بوئینگ رو تشویق کرد که تونسته تا این میزان مصرف سوخت رو کاهش بده
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #4 ارسال شده در تاريخ July 6th, 2012 در ساعت 20:58:47

  8. The Following 3 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    IR Blue SKY (July 6th, 2012), IRIAF F-14A (July 7th, 2012), Mohammadme (July 6th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0