برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Ghanaati ?????? ??
    Ghanaati
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    July 2012
    تهران
    37
    تعداد تشکر : 44
    Thanked 224 Times in 34 Posts

    new_4 آیا خلبان، صرفا مسئول وضعیت روحی و روانی خویش است؟



    ایمنی مسافران هوایی بموازات وضعیت فنی هواپیما، به عواملی چون : شرایط آب و هوایی، صلاحیت و تجربیات خلبانان و همچنین آمادگی روانی آنان، بستگی دارد.
    هر چند در 70 درصد سوانح هوایی، همچنان به خطاهای انسانی که عمدتا ناشی ازشرایط کاری پرتنش است، استناد می گردد. برخی خلبانان در هنگام رویارویی با شرایط بحرانی، با طیب خاطر عمل می نمایند در حالی که برخی دیگر قادر به کنترل و اجتناب از وحشت و اضطراب نبوده و به سادگی از دستیابی به توصیه های سایر خدمه های کابین باز می مانند . یکی از دلایل اصلی چنین سناریوهای تاسف بار، این حقیقت است که اکثر موسسات آموزشی خلبانی، خطوط هوایی وبخشهای پزشکی ، به خلبان بعنوان انسانی که بطور ضمنی از کلیه دستورالعمل ها و دستورات داده شده، تبعیت می کند، نگاه می کنند در حالی که شرایط عاطفی وی را نادیده می گیرند. در این میان، در میدان کار و پرواز، آمادگی روانی خدمه پروازی از کمترین ارزشی برخوردار است.
    گاهی اوقات منطق خشک و اعصاب فولادی بر احساسات، ترس و حتی خشم غلبه کرده و رفتار خلبانان به شدت غیر قابل پیش بینی می گردد. هر چند، بر اساس آمارهای ارائه شده، این موارد استثنایی هستند همانطور که افراد در هنگام آموزش های عملی غیر قابل اعتماد بوده و براحتی تحت تاثیر احساسات قرارگرفته و دست از کار می کشند. بااین حال، دلایل احتمالی شکستهای عاطفی و واکنش های نامناسب را می توان در کار زیاد و بیماری جستجو کرد. با این وجود، این بحث همچنان به قوت خود باقی است که مسئولیت اجتناب از بروز مشکلات عاطفی و روانی، صرفا بر عهده خود خلبانان است.
    پیش بینی اینکه آیا یک فرد، خلبان خوبی خواهد بود، عملا غیر ممکن است. عامل کلیدی در هنگام انتخاب داوطلبین، انگیزه آنان است. انگیزه فوری قابل سنجش است،گرچه، در دراز مدت، متاسفانه، این امکان غیر ممکن است. آقای نیزایت مدیر عامل شرکت هوایی سی وی کام می گوید: "یک خلبان خوب دارای پایداری عاطفی است و به مدد واکنش سریع خویش، به مثابه یک بازیکن با انگیزه در تیم، عمل می نماید.
    خلبانان همواره تمایل دارند تا نگرانی هایشان را نسبت به آسیب پذیر های روانی شخصی خود، حفظ کنند، به همان اندازه نیز از ضعف عملکرد و از دست دادن شغل خود، ترس دارند. در این میان، شرکتهای هوایی بیشتر بر جنبه های فنی هواپیماها و مدارک خلبانی توجه دارند در حالی که موضوع ثبات عاطفی را نادیده می گیرند. آقای نیزایت در ادامه می گوید : " ثبات عاطفی موضوع بسیار مهمی است که در هنگام سنجش قابلیتهای هر داوطلب خلبانی، بایستی به آن توجه کافی نمود. خلبان خود نیز باید قادر به ارزیابی آمادگی های روانی خویش باشد.
    خلبانان قبل از آغاز آموزش های پروازی، بایستی تعدادی آزمایشات پیچیده روانی را انجام دهند. ضریب هوشی داوطلبین نیز بسیار مهم است و نبایستی کمتر از 95 گردد. در این میان، قبل از شروع آموزشها، سلامت عمومی داوطلبین نیز مورد آزمایش قرار می گیرد. یک خلبان بایستی از هر حیث سالم باشد بعنوان مثال نبایستی مستعد ابتلاء به شرایطی باشد که منجر به بروز مشکلات شدید جسمی، روانی و کاهش قابلیتهای عملکردی آنان در طول پرواز گردد. کلیه آزمایشات پزشکی توسط کارکنان آموزش دیده مجرب و مطابق با استاندارد های JAR FLC3 ( الزامات هواپیمایی مشترک، مجوز خدمه پرواز، قسمت 3، پزشکی ) در کلیه اروپا صورت می گیرد. هر چند، انجام معاینات روانی اختیاری است، اما استانداردهای فوق نشان می دهد که اگر پزشک هوایی و یا روانپزشک نسبت به وضعیت احساسی خلبان شک نماید، وی بایستی تحت مشاوره روانی قرار گیرد. داوطلبین پذیرش شده در موسسات آموزشی خلبانی جهت انجام آموزشهای لازم، بایستی یک آزمون استعداد حرفه ای که شامل آگاهی فضایی، حافظه، مهارت های کار گروهی و همچنین ویژگیهای شخصی است را بگذرانند.
    آقای داریوس ارمیناس، روانپزشک و متخصص طب هوایی معتقد است : " گاهی اوقات، داوطلبین خلبانی به سبب درونگرایی ، ناتوان هستند و یا در برخی موارد، حتی تمایل به کار گروهی ندارند که در اینصورت در آزمایشات روانی رد می شوند. آقای ارمیناس در ادامه می گوید: " به همین خاطر است که بشر مخلوق پرواز کردن را در طول تاریخ تکامل خود نیاموخته است، لذا خلبانان به همان اندازه که بایستی نسبت به روانشناسی کار گروهی آشنا باشند باید از جزئیات عملکردی انسان و ویژگیهای روانشناسی او در هوا نیز آگاهی داشته باشند.
    شرکت هوایی اویشن سی وی کام، بخشی از گروه حمل و نقل و تجارت هوایی آویا است که به ارائه خدمات مربوط به خلبان اجاره ای در شرق اروپا و منطقه بالتیک مشغول است. این شرکت بموازات فراهم سازی خدمات آموزشی و باز آموزی خلبانی، به ارائه خدمات خدمه پروازی اجاره ای به خطوط پروازی در اروپا ، آسیا و خاور میانه نیز اشتغال دارد. بمنظور آشنایی بیشتر با این شرکت هواپیمایی به آدرس www.aviationcv.com مراجعه فرمایید.
    تحقیق، ترجمه و ویرایش : حمید قناعتی
    http://www.aviationnews.us

    #1 ارسال شده در تاريخ July 11th, 2012 در ساعت 19:41:22

  2. The Following 6 Users Say Thank You to Ghanaati For This Useful Post:

    A-2727 (July 11th, 2012), IR Blue SKY (July 11th, 2012), IRI.AMIR (July 12th, 2012), pakradm (July 12th, 2012), pcseven (August 27th, 2012), sfaiazy (July 11th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0