برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. Ghanaati ?????? ??
    Ghanaati
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    July 2012
    تهران
    37
    تعداد تشکر : 44
    Thanked 224 Times in 34 Posts

    hot ساخت پمپ پیستونی اکسیژن مایع برای راکتهای فضایی



    شرکت Xcore با موفقیت در ساخت پمپ پیستونی اکسیژن مایع جهت استفاده در راکتهای فضایی به نقطه عطفی در فن آوری ساخت سخت افزارهای فضایی دست یافت.
    مهندسین ایکس کر موفق شدند بوسیله این سخت افزار، سوخت مورد نیاز (اکسیژن مایع) موتورهای اصلی وسیله حمل و نقل زیر مداری ساخت شرکت لینکس را با سرعت مورد نیاز و بطور مستمر فراهم آورند.
    ایکس کر که اخیرا موفق گردید موتورهایی با ویژگی کامل و پمپهای نفتی را عرضه نماید هم اکنون در صدد تعبیه و یکپارچه سازی پیشرانه اصلی در بدنه وسیله حمل و نقل پروازی لینکس است.
    موتور و پمپهای پیستونی موشکی که ایکس کر تاکنون ساخته است عبارتند از : نفتی، اکسیژن مایع، هیدروژ مایع و متان مایع .
    این پمپها، قطعاتی مناسب و حیاتی برای موتورهای راکت ساخت شرکتهای لینکس و ایکس کر که از مشخص هایی چون ( ایمن بودن، مقرون به صرفگی، پایداری، قابل اعتماد بودن و قابلیت بالای بهره برداری مجدد ) بهره مند هستند و سایر پرتابگرهایی که از موتورهای هیدروژنی طبقه فوقانی برخوردارند مانند اطلس 5، دلتا 4 و سامانه پرتابگر فضایی ناسا، به شمار می روند.
    مدیر عامل شرکت ایکس کر می گوید: چرخه ترمودینامیکی ترکیبی پمپهای پیستونی اختصاصی این شرکت، برای تولید نیروی محرکه ای به میزان 50 تا 75000 هزار پوند نیرو ایده آل به نظر میرسد. برخلاف پمپهای توربویی بکار رفته در موتورهای موشکی قدیمی، هزینه توسعه و گسترش پمپهای پیستونی بسیار پایین تر بوده و طیف مناسبی از نیروی محرکه بالاتر بدون اصلاح و تغییر بوسیله آنها فراهم می گردد. در نتیجه تولید آسانتر و قابلیت اطمینان، بالاتر خواهد بود. چرخه تعمیر و نگهداری پمپهای پیستونی بیشتر شبیه موتور خودروهای سواری است. اما پمپهای توربویی به سبب الزامات در نظر گرفته شده، می بایستی پس از هر پرواز باز و مورد بازبینی قرار گیرند. در حال حاضر این فن آوری ترکیبی (نفت/اکسیژن مایع) در سامانه پیشرانه وسیله حمل و نقل زیر مداری لینکس مورد استفاده قرار گرفته و قرار است بمنظور تولید نیروی محرکه ای به میزان 30000 هزار پوند نیرو در موتورهای هیدروژن/اکسیژن مایعی که در حال حاضر در حال توسعه است، بکار گیری گردد.
    مدیر اجرایی ایکس کر می گوید: قابلیت اطمینان از دستیابی به فن آوری یک پمپ اساسی و حیاتی با فرآیند ساخت راحت، مستمر و هزینه پایین در طول یک چرخه تولید 30 تا 40 ساله، عامل عمده ای در انتخاب فن آوری پمپ پیستونی بوده است. در حالی که ساخت سایر موتورهای موشک، لوله های سوخت و پمپهای توربو نیازمند صرف وقت زیاد، فرایندهای نامتعارف تولید، تجهیزات تخصصی و جمع کثیری از مهندسین و تکنسین ها جهت سرهم سازی و نگهداریست، این فن آوری کاملا پیوسته و در راستای برخی تصمیمات مربوط به طراحی و ساخت محفظه های موتور راکت و لوله های سوخت ما قرار دارد. موتورهای راکت ایکس کر، لوله های سوخت و پمپهای پیستونی را حتی می توان در یک کارخانه صنعتی کوچک تخصصی دارای نیروی انسانی ساده، کارآمد و تجهیزات قابل حمل آزمایشگر کوچک و بدون نیاز به سخت افزارهای آزمایشگر ثابت، تاسیسات و نیروی انسانی عریض و طویل، به راحتی تولید کرد. بیش از چند دهه است که قابلیتهای موجود در فن آوری های ما، مانند هزینه های توسعه، گسترش و نگهداری سامانه پیشرانش مورد تایید و تصدیق مشتریان است.
    یکی از مهنسین ارشد ایکس کر می گوید: " اگر کل سامانه پیشرانش را در نظر بگیریم، پمپهای پیستونی در مقایسه با پمپهای توربویی از وزن کمتری برخوردارند. ساخت این پمپ سوخت و اکسید کننده، ما را قادر می سازد تا با خلاقیت به نوآوری های دیگری چون ساخت لوله های سوخت آلومینیومی با وزن پایین دست بیابیم. همچنین به مدد استفاده از شیوه های ساخت در دسترس و مرسوم در صنایع خودرویی ، شرکت توانسته است پمپهای خود را در طول 120 سال گذشته تولید و توسعه دهد. این کار ما را قادر می سازد تا بدون نیاز به یک پایگاه ساخت و تولید صنعتی ، بطور رقابت آمیز به تهیه و تولید قطعات کیفیت بالا، ادامه دهیم. پمپ کنونی از نسل پنجم است. نسل اول پمپهای پیستونی با سرمایه گذاری داخلی شرکت انجام شد. آژانس طرحهای پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا DARPA نیز در تولید نسل دوم به شرکت کمک کرد و سپس ایکس کر خود به تنهایی اقدام به توسعه آن نمود تا جایی که سرانجام در مسابقات X-Racer بعنوان اولین طرح بهینه و کم هزینه برنده شد. "
    وی در ادامه می گوید: " آخرین نسل (پمپ جدید) 20 بار قدرتمند تر از پمپ اول مسابقات ایکس ریسر است اما 2 برابر وزن آن است. پس از بیش از 10 سال کار و تلاش، فکر می کنم در این یکی خوب پیش می رویم."
    " مدیر اجرایی ایکس کر معتقد است: ساخت و تولید پمپ اکسیژن مایع، نقطعه عطف و گامی بسیار مهم برای ایکس کر، لینکس، مشتریان اجاره ای و مشتریان موتور ماست. من دیگر نمی توانم تا آخر تابستان مننتظر باشم تا ببینم پمپ انرژی موتورها را تامین کند! "
    DARPA : Defense Advanced Research Projects Agency
    X-Racer : Rocket Racing League
    تحقیق، ترجمه و ویرایش : حمید قناعتی
    http://www.space-travel.com
    #1 ارسال شده در تاريخ July 11th, 2012 در ساعت 18:54:09

  2. The Following 3 Users Say Thank You to Ghanaati For This Useful Post:

    IR Blue SKY (July 11th, 2012), IRI.AMIR (July 12th, 2012), SKY MAN (July 12th, 2012)

  3. HPAX ?????? ??
    HPAX
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2012
    نايين كاشان
    53
    تعداد تشکر : 18
    Thanked 119 Times in 40 Posts

    ??? ??? پاسخ: ساخت پمپ پیستونی اکسیژن مایع برای راکتهای فضایی

    اگر شكلي كه گذاشتيد مربوط به همين پروژه هست بايد بگم پمپش از نوع پلانجره كه در حال حاضر قوي ترين و مطمئن ترين پمپ پيستوني محسوب ميشه . براي مطالعه ميتونين در موردش مطالعه كنيد و اگه خواستيد من هم ميتونم مقداري اطلاعات براتون در سايت بزارم.(plunger pomp)
    #2 ارسال شده در تاريخ August 11th, 2012 در ساعت 07:52:01

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0