برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Ghanaati ?????? ??
    Ghanaati
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    July 2012
    تهران
    37
    تعداد تشکر : 44
    Thanked 224 Times in 34 Posts

    new_4 آشنایی با اویونیکس (الکترونیک هوایی) -2



    کابین خلبان هواپیما مکانی است که اکثر سامانه های اویونیکی مانند سامانه های کنترلی، نظارتی، ارتباطی، ناوبری، هواشناسی و ضدتصادم در آنجا قرار دارد.

    در اکثر هواپیماها، سامانه های اویونیکی بوسیله برق جریان مستقیم 14 یا 28 ولت DC تغذیه می گردند. هر چند که در وسایل پرنده بزرگ و پیچیده تر مانند هواپیماهای مورد استفاده در خطوط هوایی و جنگی نظامی، برخی سامانه ها بوسیله برق متناوب 115 ولت AC و 400 هرتز تغذیه می شوند. شرکتهای هانی ول (اکنون به نام بندیکس/کینگ شناخته می شود)، راکول کالینز، تالس گروپ، گارمین و آویداین از تولیدکنندگان بزرگ سامانه های اویونیکی حهان هستند.
    استانداردهای لازم جهت سامانه های اویونیکی بوسیله کمیته مهندسی الکترونیک خطوط هوایی AEEC تنظیم و توسط شرکت ARINCکه در سال 1929 تاسیس گردیده است، چاپ و منتشر می گردد.

    سامانه های ارتباطی Communication Systems
    سامانه های ارتباطی، ارتباط مابین کابین خلبان و ایستگاههای زمینی و نیز کابین مسافرین را مهیا می سازند. دو سامانه ارتباطی موسوم به Public Address و Aircraft Intercoms بر روی هواپیما تعبیه شده است. سامانه اول ارتباط خلبان را از طریق بلندگوهای داخل کابین با مسافرین برقرار می سازد و سامانه دوم ارتباط داخلی مابین خلبان، کمک خلبان و خدمه پروازی را فراهم می آورد.سامانه ارتباطی VHFکه در طیف فرکانسی هوایی (118.000 تا 136.975 ) مگاهرتز کار می کند به سبب ماهیت فیزیکی موج حامل آن ( پخش موج در دید مستقیم Line Of Sight ) بمنظور برقراری ارتباط رادیویی مابین هواپیماها و هواپیما با مرکز کنترل ترافیک ATC مورد استفاده قرار می گیرد. در این سامانه جهت انتقال پیام صوتی از مدولاسیون دامنه AM( سوار سازی پیام صوتی بر روی دامنه موج حامل) و حالت سیمپلکس ( ارسال پیام بدون استفاده از تکرار کننده ) استفاده شده است. در هواپیما بمنظور ایجاد ارتباط رادیویی راه دور می توان از سامانه ارتباطی HF و ماهواره ای نیز استفاده کرد.

    سامانه های ناوبری Navigation systems
    هدف از ناوبری تعیین موقعیت، جهت و فاصله هواپیما از سطح زمین است . بدین منظور از سامانه های ناوبری ماهواره ای مانند GPS و WAAS و سامانه های ناوبری زمینی مانند VOR و LORANو یا ترکیبی از هر دو بهره برداری می گردد. این سامانه ها بطور خودکار موقعیت وسیله پرنده را سنجیده و سپس جهت استفاده خدمه پروازی بر روی نقشه های متحرک در صفحات نمایشگر، نمایش داده می شوند.

    صفحات نمایش دهنده دیجیتالی پروازی Glass Cockpit
    نسل جدید صفحات نمایش دهنده دیجیتالی موسوم به Glass Cockpit اولین بار در سال 1982 میلادی با تعبیه بر روی هواپیمای بوئینگ 767 و سپس در سال 1985 میلادی بر روی هواپیمای جت خصوصی گلف استریم G-IV به بازار هوانوردی عرضه گردید. صفحات دیجیتالی با ارائه انواع اطلاعات، پروازی ایمن را فراهم می آورند. بیشتر اطلاعاتی که قبلا بر روی نشاندهنده های مکانیکی نمایش داده می شدند اکنون در هواپیماهای نسل جدید بر روی انواع نمایشگرهای دیجیتالی ظاهر می شوند.


    DC: Direct Current
    AC: Alternative Current
    VHF: Very High Frequency

    HF: High Frequency

    ATC: Air Traffic Control

    AM: Amplitude Modulation

    GPS: Global Positioning System

    WAAS: Wide Area Augmentation System

    VOR: VHF Omni Range

    Loran: Long Range Navigation

    AEEC: Airlines Electronic Engineering Committe

    ARINC: Aeronautical Radio Incorporated

    تحقیق، ترجمه و ویرایش: حمید قناعتی
    ?????? ???? Ghanaati : July 13th, 2012 ?? ???? 15:19:19
    #1 ارسال شده در تاريخ July 13th, 2012 در ساعت 15:12:19

  2. The Following 14 Users Say Thank You to Ghanaati For This Useful Post:

    AIR BUS (July 14th, 2012), akbar e&e (July 15th, 2014), Dream Bird (January 20th, 2014), Esmaiel_F4 (August 15th, 2013), IR Blue SKY (July 13th, 2012), IRI.AMIR (July 13th, 2012), IRIAF F-14A (May 2nd, 2013), ist.ruhe (July 14th, 2012), mobina sb (July 16th, 2012), Mohammad Tomcat (July 13th, 2012), Mohammadme (July 13th, 2012), PanAmNYC (August 29th, 2012), sitara (May 23rd, 2013), yasini-phantom (November 19th, 2012)

??????? ?????

  1. ????: 0
    ????? ?????: July 11th, 2011, 12:54:09
  2. اشنایی با بالگرد شناسایی Bell-OH Kiowa
    ???? بهرام 0098 ?? ????? بالگردهای نظامی
    ????: 0
    ????? ?????: January 31st, 2010, 15:29:44
  3. آشنایی با تیم آکروجت نیروی هوایی عربستان سعودی (Saudi Hawks)
    ???? foxbat ?? ????? نیروی هوایی کشورهای دیگر
    ????: 0
    ????? ?????: December 14th, 2007, 02:54:16
  4. ????: 0
    ????? ?????: January 1st, 1970, 03:00:00

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0