برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 12
dqw
  1. ali af ?????? ??
    ali af
    هوانورد عادی-استوار دوم
    July 2012
    KIH
    129
    تعداد تشکر : 419
    Thanked 202 Times in 91 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    new_4 بال 747

    چرا وقتی هواپیمای 747 در حالت نرمال یا کم کردن ارتفاع هست بال هایش متمایل به بالا هست و بعضی مواقع آدم فکر میکنه که الانه که کنده شه ولی نمیشه و وقتی فلپ هاشو حتی 1 پله هم باز کنه بال صاف تر میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خدایا
    به داده ات و نداده ات
    شکر
    که داده ات نعمت است....
    و
    نداده ات حکمت..........
    #1 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 12:48:41

  2. The Following 7 Users Say Thank You to ali af For This Useful Post:

    AIR BUS (July 18th, 2012), airplane (January 10th, 2013), HOSJAN78 (July 19th, 2012), IRI.AMIR (July 18th, 2012), mobinall (July 19th, 2012), Mohammadme (July 18th, 2012), mona (July 18th, 2012)

  3. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: بال 747

    تقریبا می تواند گفت که همه ی هواپیماها این خاصیت رو دارند. این خاصیت آیرودینامیکی اسمش دیهدرال (dihedral) هست که در طراحی بال هواپیما از فاکتورهای مهم هست. دیهدرال زاویه ی رو به بالای بال هواپیما نسبت به افق هست. دیهدرال سبب میشود که controlability یا کنترل پذیری هوپیما افزایش پیدا کند. به طور مثال وقتی یک gusty wind یا تند باد به هواپیما می خوره و هواپیما رو از مسیر اصلی خارج می کنه، دیهدرال سبب می شه که هواپیما به حالت اول برگرده (این مورد ان شا الله بعدا در قسمت آیرودینامیک توضیح داده خواهد شد). همچنین دیهدرال از جمله مواردی است که سبب کاهش لرزش هواپیما می شود چون از مواردیست که مستقیما بر روی stability هواپیما تأثیر دارد. هر چقدر دیهدرال بیشتر شود، controlability و stability هواپیما افزایش می یابد، البته نکته مهم در مقدار دیهدرال مقاومت سازه بال هست، به خاطر همین طراحان بسیار مواظب مقدار دیهدرال هستند که متناسب با مقاومت سازه باشه و به هیچ وجه احتمال شکستگی بال وجود نداشته باشه. به همین خاطر می بینیم که هر چی تکنولوژی پیشرفت کرد و مقاومت سازه های بال افزایش یافت، به تناسب اون مقدار دیهدرال هم افزایش یافت. در شکل زیر می تونید مقدار دیهدرال سه هواپیمای 767، 777 و 787 که به تدریج تکامل یافتند رو ببینید.


    بوئینگ 767


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    بوئینگ 777



    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    بوئینگ 787 پیشرفته تر از دو مدل قبل و با دیهدرال بیشتر


    در شکل زیر می تونید مقدار دیهدرال 787 را به طور واضح تر ببینید که نشان از تکنولوژی فوق پیشرفته ی این هواپیما می باشد.



    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    در مقابل دیهدرال مفهومی به اسم انهدرال (anhedral) داریم که دقیقا معکوس دیهدرال می باشد. البته تکنولوژی ساخت دیهدرال پیشرفته تر از تکنولوژی ساخت انهدرال هست. همچنین فکر می کنم مزایا و برتری های دیهدرال بیشتر از انهدرال باشه. ضمن اینکه انهدرال خیلی هواپیما رو بی ریخت می کنه!در شکل زیر می تونید یک مورد هواپیما که بالش به صورت انهدرال ساخته شده رو ببینید :





    #2 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 19:06:23

  4. The Following 9 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    airplane (January 10th, 2013), ali af (July 18th, 2012), Ali Pilot (July 18th, 2012), IR Blue SKY (July 18th, 2012), IRI.AMIR (July 18th, 2012), IRIAF F-14A (July 19th, 2012), mobinall (July 19th, 2012), mona (July 18th, 2012), pakradm (July 18th, 2012)

  5. ali af ?????? ??
    ali af
    هوانورد عادی-استوار دوم
    July 2012
    KIH
    129
    تعداد تشکر : 419
    Thanked 202 Times in 91 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: بال 747

    ممنون ولی این باعث air spoiler نمیشه یعنی drage ایجاد نمیکنه
    خدایا
    به داده ات و نداده ات
    شکر
    که داده ات نعمت است....
    و
    نداده ات حکمت..........
    #3 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 19:30:58

  6. The Following 3 Users Say Thank You to ali af For This Useful Post:

    airplane (January 10th, 2013), mona (July 18th, 2012), pakradm (July 18th, 2012)

  7. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: بال 747

    چرا ایجاد درگ کنه؟


    #4 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 20:00:57

  8. The Following 4 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    airplane (January 10th, 2013), ali af (July 18th, 2012), mona (July 18th, 2012), pakradm (July 18th, 2012)

  9. ali af ?????? ??
    ali af
    هوانورد عادی-استوار دوم
    July 2012
    KIH
    129
    تعداد تشکر : 419
    Thanked 202 Times in 91 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: بال 747

    نه ببخشید تحلیلی که تو ذهنم کردم اشتباه بود من به یک چیز دیگه فکر میکردم ببخشید
    خدایا
    به داده ات و نداده ات
    شکر
    که داده ات نعمت است....
    و
    نداده ات حکمت..........
    #5 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 20:44:32

  10. The Following 4 Users Say Thank You to ali af For This Useful Post:

    airplane (January 10th, 2013), Mohammadme (July 18th, 2012), mona (July 18th, 2012), pakradm (July 18th, 2012)

  11. ali af ?????? ??
    ali af
    هوانورد عادی-استوار دوم
    July 2012
    KIH
    129
    تعداد تشکر : 419
    Thanked 202 Times in 91 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: بال 747

    راستی ایلرون ها هم مثل فلپ عمل میکنند یعنی سیستمی دارند که به سمت پایین کشیده شده و باعث افزایش lift & drage شوند
    خدایا
    به داده ات و نداده ات
    شکر
    که داده ات نعمت است....
    و
    نداده ات حکمت..........
    #6 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 20:46:42

  12. The Following 2 Users Say Thank You to ali af For This Useful Post:

    airplane (January 10th, 2013), pakradm (July 18th, 2012)

  13. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: بال 747

    aileron ها هم به سمت پایین و هم به سمت بالا حرکت می کنند اما flap ها فقط به سمت پایین حرکت می کنند.


    #7 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 20:49:03

  14. The Following 7 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    airplane (January 10th, 2013), ali af (July 18th, 2012), IR Blue SKY (July 18th, 2012), IRI.AMIR (July 18th, 2012), mona (July 18th, 2012), Nima Amini (July 18th, 2012), pakradm (July 18th, 2012)

  15. ali af ?????? ??
    ali af
    هوانورد عادی-استوار دوم
    July 2012
    KIH
    129
    تعداد تشکر : 419
    Thanked 202 Times in 91 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: بال 747

    نه نه اشتباه نکنید تو این عکسی که گذاشتید 787 ایلرون های آن پایینه میشه برام توضیح دهید
    البته خیلی کم
    خدایا
    به داده ات و نداده ات
    شکر
    که داده ات نعمت است....
    و
    نداده ات حکمت..........
    #8 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 20:56:34

  16. The Following User Says Thank You to ali af For This Useful Post:

    airplane (January 10th, 2013)

  17. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: بال 747

    فکر کنم منظور دوستمون از پایین اومدن آیلرون در واقع extend شدن مثل فاولر فلاپ باشه . که اینطور نیست .. در واقع آیلرون مانند فلاپ به عنوان وسیله افزایش لیفت استفاده نمی شه . ولی عملکرد آیلرون بر اساس تغییر لیفت در دو بال و در نتیجه ایجاد حرکت رول می باشد ( لیفت در یک بال کم می شود و در بال دیگر زیاد می شود در نتیجه رول اتفاق می افتد )


    در عکس که اشاره کردید زاویه عکس برای تشخیص اینکه کدام آیلرون بالا و کدام پایین است،مناسب نیست ، در عکس بالا فلاپ و آیلرون رو می بینید ..

    در خصوص آنهدیرال و دایهیدارل به توضیحات کامل دوستمون این رو اضافه کنم که؛ هواپیماهای با بال بالا (High wing ) رو آنهیدارل می سازند و هواپیماهای با بال پایین رو دایهیدرال ؛ که علت High wing ساخت هواپیما هم به مسائل مختلفی از قبیل ایجاد فاصله مناسب موتور یا ملخ تا زمین ، شرایط استفاده ( هواپیماهای با بال بالا , به دلیل فاصله کافی موتور از زمین ، برای عملیات در زمینهای غیر آماده بهتر هستند - مانند هواپیماهای ترابری نظامی) و .... ( در واقع هواپیما رو با بال بالا نمی سازند برای اینکه از آنهیدارل استفاده کنند بلکه از آنهیدارل استفاده میکنند به دلیل اینکه هواپیما با بال بالا طراحی کرده اند )
    ?????? ???? kamy_f : July 19th, 2012 ?? ???? 00:53:55
    #9 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 22:19:49

  18. The Following 8 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    AIR BUS (July 18th, 2012), airplane (January 10th, 2013), ali af (July 19th, 2012), IR Blue SKY (July 18th, 2012), mobinall (July 19th, 2012), Mohammadme (July 18th, 2012), mona (July 18th, 2012), pakradm (July 18th, 2012)

  19. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: بال 747

    نکته جالب اینجاست که در ابتدا تصور می شد که اگر بال هواپیما صلب و غیرقابل تغییر شکل ساخته شود بهتر است. ولی همانطور که دوست عزیزم جناب Mohammadme توضیح دادند ، این نتیجه گرفته شد که قابلیت تغییر شکل برای بال به نفع سازه می باشد.
    در هواپیمایی مانند بوئینگ 747 میزان بالا رفتن نوک بال نسبت به پایین ترین حالتش به چندین متر می رسد(عدد دقیقش الان یادم نیست ولی بین 2 تا 4 متر باید باشد) .
    البته طراحی سازه باید به گونه ای باشد که در مقابل این تغییر شکل های متوالی مقاومت داشته باشد، زیرا این گونه بارهای متناوب به مراتب اثر بیشتری دارند تا یک بار ثابت.
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #10 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2012 در ساعت 22:33:21

  20. The Following 9 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    airplane (January 10th, 2013), ali af (July 19th, 2012), Ali Pilot (July 18th, 2012), IR Blue SKY (July 18th, 2012), IRIAF F-14A (July 19th, 2012), mobinall (July 19th, 2012), Mohammadme (July 18th, 2012), mona (July 18th, 2012), pakradm (July 18th, 2012)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0