برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 14
dqw
  1. Captain Mostafavi ?????? ??
    Captain Mostafavi
    هوانورد فعال-سرهنگ
    January 2012
    Iran Blue Sky
    965
    تعداد تشکر : 3,212
    Thanked 3,109 Times in 929 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    hot بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    فرودگاه هایی در جهان وجود دارند که برخلاف طبیعت ایمن و بی خطری که باید برای بنای یک فرودگاه و باندهای پروازش وجود داشته باشد، در خطرناکترین و بلند ترین نقاط جهان بنا شده اند.
    فرودگاه در ذهن همه مکانی را مجسم می کند که از امنیت، استحکام و همواری بالایی برخوردار است که شرایط جوی کمترین تاثیر را بر روی تاسیسات داخلی آن دارد.
    کشورهای مختلفی در جهان وجود دارند که به دلیل شرایط ویژه اقلیمی و نیاز اضطراری به حمل و نقل هوایی در عجیب ترین و دورافتاده ترین مناطق ممکن فرودگاه ها و باندهای فرودی را بنا کرده اند. در ادامه به تعدادی از این باندهای دورافتاده که در عجیب ترین نقاط جهان بنا شده اند، اشاره می شود:
    فرودگاه یخی، آنتراکتیکا
    فرودگاهی که بر روی یخهای آنتراکتیکا در قطب جنوب بنا شده است حتی در بهترین شرایط آب و هوایی نیز یکی از هفت فرودگاه دورافتاده ای است که می تواند فرود هر نوع هواپیما را واسطه لیز بودنش آسان سازد.



    منطقه مک موردو دچار کمبودهای زیادی است و همین می تواند دلیل بلند شدن و فرود آمدن هواپیماهای باری را بر روی یخهای دریا توضیح دهد. به ویژه اینکه در ماه دسامبر یخهای دریا آغاز به سست شدن می کنند و آن زمان است که فرودگاه برای یک سال از هم تجزیه خواهد شد و هواپیماها برای فرود از باند یخی دیگری استفاده می کنند.
    فرودگاه “صبا”، آنتیل هلند
    این فرودگاه کوچک حاشیه دریا در جزیره صبا، یکی از جزایر کوچک کارائیبی، بسیار آماده به نظر می آید اما به عنوان یک فرودگاه وضعیت غیر عادی دارد. باند فرود در این فرودگاه بسیار کوتاه است و از این رو یک هواپیمای ۷۳۷ نمی تواند از روی آن پرواز کند.



    بیشتر هواپیماهایی که از روی این باند به هوا بلند می شوند هواپیماهای کوچک و توربو هستند. به دلیل کوتاه بودن باند و صخره هایی که در پایان فرودگاه به درون آب غلطیده اند، هیچ جای خطایی برای خلبان وجود ندارد.
    فرودگاه پارو، بوتان
    ارتفاعات هیمالیا دسترسی به باند فرود پارو در بوتان را به اندازه ای نفس گیر می کند که هر خلبانی کفایت لازم برای فرود در این باند را به دست نمی آورد.



    با این همه وجود فناوری های آموزشی و شبیه ساز سه بعدی که می توانند شرایط پرواز در چنین فرودگاه هایی را فضاسازی کنند، می توانند از بار فشار عصبی خلبانان بکاهند.
    باند فرود ماتکان، لسوتو
    یافتن زمینهای مسطح در لسوتو، این امپراتوری کوهستانی در آفریقای جنوبی بسیار دشوار است، از این رو باند فرودی در ارتفاع دو هزار و ۲۸۶ متری در ماتکان از ارتفاع کاملا قابل تشخیص خواهد بود.



    مسافرانی که تجربه پرواز از این باند را دارند، در واقع از صخره ای به ارتفاع ۶۱۰ متر به میان هوا شیرجه می زنند. در واقع به دلیل کوتاه بودن طول این باند خلبانان باید تا بخشهای پایانی صخره هواپیما را رانده و سپس از انتهای آن پرواز را آغاز کنند.
    فرودگاه والبارد، نروژ
    این فرودگاه در جزیره والبارد شمالی ترین فرودگاه تجاری در جهان است که از دشواری های اقلیمی ویژه زندگی بر فراز مدار قطبی برخوردار است.



    این فرودگاه در میان نروژ و قطب شمال قرار دارد و اکثر بازدیدکنندگان در طول روز و از اسلو یا ترامس به این منطقه پرواز می کنند.
    فرددگاه کورچول، فرانسه
    این فرودگاه در ارتفاع دو هزار و ۸۰۰ متری بالاتر از سطح دریا باندی کوهستانی است که در صحنه ای از یکی از فیلمهای مشهور “جیمز باند” مورد استفاده قرار گرفته است.



    این باند بسیار کوتاه در میان کوهستان بنا شده است، و این به معنی وجود برف، باد و شرایط نامناسب هوایی است. خلبان بر روی این باند تنها یک فرصت برای پرواز خواهد داشت که در صورت از دست دادن، تمامی فرصتهای زندگیش را از دست می دهد.
    فرودگاه بارا، اسکاتلند
    در این فرودگاه علاوه بر کنترل شرایط آب و هوایی و گزارشهای استاندارد پرواز، باید پدیده ای دیگر نیز همواره تحت کنترل قرار داشته باشد: جزر و مد!



    این فرودگاه شاید تنها نمونه ای در جهان باشد که در آن پروازهای تجاری در کنار ساحل انجام می گیرند. یکی از باندهای پرواز این فرودگاه در زمانی که مد آب در بالاترین حد خود قرار دارد کاملا در زیر آب فرو رفته و غیر قابل استفاده می شود.

    منبع : ? بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها تو با تو


    #1 ارسال شده در تاريخ July 20th, 2012 در ساعت 20:53:45

  2. The Following 19 Users Say Thank You to Captain Mostafavi For This Useful Post:

    A-2727 (July 21st, 2012), abasfb (July 20th, 2012), AIR BUS (July 21st, 2012), aliordi3 (July 21st, 2012), F-14A TOMCAT (July 23rd, 2012), F14-Tomcat (July 21st, 2012), HOSJAN78 (July 21st, 2012), IR Blue SKY (July 21st, 2012), mehrdad 54 (July 24th, 2012), mghkh_2009 (November 20th, 2012), Mohammad Tomcat (July 21st, 2012), Mohammadme (July 20th, 2012), omidair (July 21st, 2012), pilot 747 (July 21st, 2012), PILOTSAEED (July 21st, 2012), saman9086 (July 21st, 2012), shayan.iran131 (March 20th, 2013), vmanafi (September 13th, 2012), W mahan 5 (July 20th, 2012)

  3. saman9086 ?????? ??
    saman9086
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2011
    شیراز
    1,549
    تعداد تشکر : 3,752
    Thanked 4,217 Times in 1,281 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    با تشکر از دوست خوبم یه سوال: فرودگاهی هم هست که شیب داشته باشه منظورم اینه که شیبش زیاد باشه که بشه با چشم به راحتی تشخیص داد
    ?????? ???? saman9086 : July 21st, 2012 ?? ???? 01:56:40



    Russian Air force
    #2 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2012 در ساعت 01:53:55

  4. The Following 2 Users Say Thank You to saman9086 For This Useful Post:

    AIR BUS (July 21st, 2012), Captain Mostafavi (July 21st, 2012)

  5. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ: بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    ??? ??? ????? ???? ???? saman9086 ????? ??? ??
    با تشکر از دوست خوبم یه سوال: فرودگاهی هم هست که شیب داشته باشه منظورم اینه که شیبش زیاد باشه که بشه با چشم به راحتی تشخیص داد
    باند های زیادی با این شرایط وجود داره
    که میشه ران وی لوکلا Lukla رو معرفی کرد

    #3 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2012 در ساعت 05:22:34

  6. The Following 7 Users Say Thank You to NightVision For This Useful Post:

    AIR BUS (July 21st, 2012), F14-Tomcat (July 21st, 2012), mehrdad 54 (July 24th, 2012), mobinall (July 21st, 2012), omidair (July 21st, 2012), pakradm (July 21st, 2012), saman9086 (July 21st, 2012)

  7. PILOTSAEED ?????? ??
    PILOTSAEED

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    January 2010
    OICC/KSH
    1,541
    تعداد تشکر : 4,739
    Thanked 5,375 Times in 1,476 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    توي توضيحاتي كه در مورد فرودگاه آنتراكتيكا اومده,نوشته شده كه: ميتواند به واسطه ي ليز بودنش فرود هواپيما را آسانتر سازد.يعني ليز بودن براي فرود خوب؟اگه ليز باشه كه قابل كنترل نيست.
    #4 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2012 در ساعت 09:30:31

  8. The Following 4 Users Say Thank You to PILOTSAEED For This Useful Post:

    AIR BUS (July 21st, 2012), Captain Mostafavi (July 21st, 2012), pakradm (July 21st, 2012), saman9086 (July 23rd, 2012)

  9. Captain Mostafavi ?????? ??
    Captain Mostafavi
    هوانورد فعال-سرهنگ
    January 2012
    Iran Blue Sky
    965
    تعداد تشکر : 3,212
    Thanked 3,109 Times in 929 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    ??? ??? ????? ???? ???? PILOTSAEED ????? ??? ??
    توي توضيحاتي كه در مورد فرودگاه آنتراكتيكا اومده,نوشته شده كه: ميتواند به واسطه ي ليز بودنش فرود هواپيما را آسانتر سازد.يعني ليز بودن براي فرود خوب؟اگه ليز باشه كه قابل كنترل نيست.
    شاید منظورش موارد اضطراریه که مثلا چرخ هواپیما موقع لندینگ باز نشده و یا برای فرود هواپیماهای فوق سنگین

    #5 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2012 در ساعت 11:27:22

  10. The Following 2 Users Say Thank You to Captain Mostafavi For This Useful Post:

    PILOTSAEED (July 21st, 2012), saman9086 (July 23rd, 2012)

  11. PILOTSAEED ?????? ??
    PILOTSAEED

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    January 2010
    OICC/KSH
    1,541
    تعداد تشکر : 4,739
    Thanked 5,375 Times in 1,476 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    به هر حال امكان داره كه موتور دچار آيسينگ بشه توي اون محيط.يك مورد ديگر هم هست,اگه حتي اضطراري هم بشينه ,منظورم بدون چرخه,بالاخره بايد يك قدرتي وجود داشته باشه كه هواپيما رو روي اين سرسره نگه داره.البته بنده قدرت ريورس رو در نظر نگرفتم,چون در حالت فرود بدون چرخ امكان آسيب ديدن موتور وجود داره.
    #6 ارسال شده در تاريخ July 21st, 2012 در ساعت 12:57:33

  12. The Following 3 Users Say Thank You to PILOTSAEED For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (July 21st, 2012), omidair (July 21st, 2012), saman9086 (July 23rd, 2012)

  13. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    احتمالا اشتباه تایپی یا اشتباه در ترجمه بوده و یا اینکه نظر شخصی فرد بوده، چون برف کوبیده شده و یا یخ فرود رو آسون نمی کنند و اتفاقاً خیلی هم مشکل تر می کنه ، با توجه به کاهش ظریب اصطکاک باند ، هم حداکثر کراس ویند قابل تحمل برای فرود رو به شدت کاهش میدهند و هم طول باند مورد نیاز جهت فرود افزایش می ده ( تا بیش از دو نیم برابر ) ،که اینها یعنی فرود غیر مطلوب تر !!!
    و در نهایت کنترل هواپیما از لحظه فرود تا کاهش سرعت تا حد ایمن مشکل تر میشه و یک اشتباه باعث خارج شدن از باند میشه
    حالا اگه اینها به معنی فرود ساده تر است نمی دونم!!!
    #7 ارسال شده در تاريخ July 23rd, 2012 در ساعت 00:13:09

  14. The Following User Says Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    saman9086 (July 23rd, 2012)

  15. PILOTSAEED ?????? ??
    PILOTSAEED

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    January 2010
    OICC/KSH
    1,541
    تعداد تشکر : 4,739
    Thanked 5,375 Times in 1,476 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    اگه خوب بود كه روي يخ باند شن پاشي نميكردند.
    #8 ارسال شده در تاريخ July 23rd, 2012 در ساعت 00:20:24

  16. The Following User Says Thank You to PILOTSAEED For This Useful Post:

    saman9086 (July 23rd, 2012)

  17. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,502 Times in 1,504 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    ??? ??? ????? ???? ???? saman9086 ????? ??? ??
    با تشکر از دوست خوبم یه سوال: فرودگاهی هم هست که شیب داشته باشه منظورم اینه که شیبش زیاد باشه که بشه با چشم به راحتی تشخیص داد
    همین کوشک نصرته خودمون یکم شیب داره از سمت بند 26 به پایین شیب خیلی کمی دارد
    #9 ارسال شده در تاريخ July 23rd, 2012 در ساعت 09:18:41

  18. The Following User Says Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    saman9086 (July 23rd, 2012)

  19. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,502 Times in 1,504 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: بنای باندهای پرواز در خطرناکترین نقاط جهان/ دورافتاده ترین فرودگاهها

    با اجازه

    خطرناکترین فرودگاه جهان (عکس)

    حتما برید نگاش کنید
    #10 ارسال شده در تاريخ July 23rd, 2012 در ساعت 09:29:37

  20. The Following 3 Users Say Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (July 23rd, 2012), mehrdad 54 (July 24th, 2012), saman9086 (July 23rd, 2012)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0