برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? افزایش 40 درصدی هزینه‌ ایرلاین‌ها/آزاد‌سازی قیمت بلیت هواپیما تکلیف قانون است




    رئیس هیئت ‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
    افزایش 40 درصدی هزینه‌ ایرلاین‌ها/آزاد‌سازی قیمت بلیت هواپیما تکلیف قانون است

    خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ضمن تأکید بر لزوم آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما طبق قانون برنامه پنجم‌ گفت: افزایش 20 درصدی نرخ ارز مرجع موجب افزایش 20 درصدی هزینه‌ها و کاهش 20 درصدی درآمد ایرلاین‌ها شده است.



    سید عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما طبق قانون برنامه پنجم در سال سوم برنامه و نرخ سوخت هواپیما اظهار داشت: قبلاً نرخ سوختی را ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای ایرلاین‌ها تعیین کرده بود که این نرخ سوخت لیتری 400 تومان، موردنظر شرکت‌های هواپیمایی نبود، بنابراین طی جلسات متعدد به نرخ سوخت هر لیتر 200 تومان به توافق رسیدیم.

    وی اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی قبل از این مورد اعلام کردند که اگر قرار است نرخ سوخت هواپیما هر لیتر 400 تومان محاسبه شود باید نرخ بلیت هواپیما نیز آزاد شود.

    رئیس هیئت ‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران یادآور شد:‌ بنابراین این مورد مسکوت ماند و به اجرای گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها منوط شد؛ در ابتدا قرار بود قبل از ایام نوروز گام دوم هدفمندی و آزاد‌سازی نرخ حامل‌های انرژی اجرایی شود تا بدین ترتیب با افزایش نرخ حامل‌های انرژی، قیمت بلیت‌های هواپیما نیز افزایش یابد.

    موسوی خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های مختلف بلیت هواپیما را متناسب با میزان افزایش نرخ سوخت در گام دوم‌ به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه دادند؛ منتظر بودیم که همزمان با اجرای گام دوم هدفمندی، طرح شرکت‌ها تصویب و قیمت‌ها نیز مشخص شود تا در قبال افزایش نرخ سود از 200 تومان به هر رقمی که ستاد هدفمندی یارانه‌ها تعیین کرد متناسب با همان میزان نیز نرخ بلیت افزایش یابد.

    مدیر عامل شرکت هواپیمایی زاگرس با اشاره به اینکه دولت فعلاً تصمیم دارد گام دوم هدفمندی را در زمانی بهتر اجرایی کند، خاطرنشان کرد: قطعاً از سال سوم برنامه پنجم باید نرخ‌های بلیت‌های هواپیما آزاد شود.

    موسوی در پاسخ به این سؤال که چرا رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرده است فعلاً نرخ بلیت هواپیما افزایش نمی‌یابد، توضیح داد: صنعت حمل و نقل هوایی تحت فشارهای ناشی از تحریم‌ها قرار دارد و دولت کمک چندانی به این صنعت نمی‌کند؛ در بخش حمل و نقل هوایی، هزینه‌ها قابل پیش‌بینی نیست، زیرا در شرایط ویژه تحریم قرار داریم؛ درآمدها در بخش حمل و نقل هوایی 100 درصد کاهنده و رو به پایین است، زیرا با نوسانات نرخ ارز مواجه هستیم بنابراین آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما الزامی است.

    رئیس هیئت ‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با بیان اینکه نرخ مرجع ارز حدود 20 درصد توسط دولت افزایش یافته است، اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی در تأمین ارز مرجع با مشکلاتی مواجه هستند و تمام هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی پرداخت نمی‌شود.

    موسوی خاطرنشان کرد: این افزایش نرخ ارز موجب شد که درآمد شرکت‌ها فقط در این راستا 20 درصد کاهش یابد، ضمن آنکه هزینه شرکت‌ها نیز تقریباً همان میزان افزایش می‌یابد که با در نظر گرفتن شرایط ویژه تحریم و افزایش نرخ سوخت، مشکلات شرکت‌های هواپیمایی چند برابر می‌شود، بنابراین آزادسازی نرخ‌های بلیت ضروری به نظر می‌رسد.

    وی با اشاره به اینکه تکلیفی بودن نرخ بلیت از سوی دولت منطقی نیست، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا دولت علاوه بر آزادسازی نرخ‌های بلیت هواپیما، دولت به صنعت نیز کمک بسزایی می‌کند، زیرا یکی از صنایع استراتژی و موردنیاز هر جامعه است.

    رئیس هیئت ‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با بیان اینکه وجود فرودگاه در هر منطقه موجب افزایش ارزش افزوده در آن منطقه خواهد شد، خاطرنشان کرد: حمل و نقل هوایی به عنوان حمل و نقل ایمن و مطمئن در همه جای دنیا مطرح است و مورد توجه دولت‌ها قرار دارد.

    موسوی با اشاره به اینکه میزان مصرف سوخت در حمل و نقل هوایی در مقایسه با انواع شقوق حمل و نقل کمتر است، اظهار داشت: در ازای هر یک ساعت پرواز، حدود 40 لیتر بنزین به ازای هر صندلی‌ مصرف می‌شود که این میزان مصرف در مقایسه با دیگر شقوق حمل و نقل کمتر است.

    رئیس هیئت ‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران ادامه داد:‌ همچنین استفاده صنعت حمل و نقل هوایی موجب کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی است.

    موسوی تأکید کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، تکلیف قانون برنامه پنجم است و باید اجرا شود، ضمن آنکه قطعاً نظر رئیس سازمان هواپیمایی درباره عدم افزایش نرخ بلیت هواپیما تنها در شرایط فعلی بوده است.

    رئیس هیئت ‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران یادآور شد: این دوره یکی از دوره‌هایی است که بهترین شرایط تعامل بین سازمان هواپیمایی کشوری، انجمن‌های شرکت‌های حمل و نقل هوایی و وزارت راه و شهرسازی برقرار است.



    به گزارش فارس رئیس سازمان هواپیمایی کشوری 28 تیرماه امسال در مراسم سالروز تصویب قانون تأسیس هواپیمایی کشوری درباره سرانجام آزادسازی نرخ‌ها در بحث حمل و نقل هوایی، گفته بود: آزادسازی نرخ‌ها فعلاً متوقف شده است، اما ساختار سازی در مجموعه این سازمان برای این موضوع انجام شده است تا هر زمان که قرار بود این موضوع اجرایی شود، بسترهای مناسب وجود داشته باشد.
    #1 ارسال شده در تاريخ July 22nd, 2012 در ساعت 16:32:26

  2. The Following 5 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    ams (July 22nd, 2012), Captain Mostafavi (July 22nd, 2012), IR Blue SKY (July 22nd, 2012), Mohammadme (July 22nd, 2012), YASHAR A&P (July 23rd, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0