برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 17
dqw
  1. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    new_news آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    ایران و اوکراین در زمینه ساخت هواپیما به طور مشترک همکاری می‌کنند و مختصصان معتقدند که نخستین ای- ان 148 ایرانی در سال 2013 به پرواز در خواهد آمد.
    به گزارش فارس، همکاری اوکراین با ایران تاریخی طولانی دارد و تنها به تجارت دوجانبه محدود نمی‌شود بلکه شامل همکاری در تولید هواپیماها نیز می‌شود. نتیجه این مشارکت ساخت نخستین هواپیمای 140 سرنشین ایران پس از خرید پروانه تولید ای- ان 148 از اوکراین بود.

    به گزارش پرس تی‌وی، کارشناسان معتقدند که نخستین ای- ان 148 ایرانی در سال 2013 به پرواز درمی آید. آنها از مزیت‌های اصلی این نوع هواپیما بر کارایی و قیمت پایین این هواپیما تاکید دارند.

    به نظر می‌آید نیاز جهان به این نوع هواپیماهای اوکراینی به 500 هواپیما افزایش یافته است. اخیرا شرکت «آنتونوف» توافق نیم میلیارد دلاری برای ارسال 15 هواپیما به پاناما را امضا کرده است.

    بر اساس این گزارش، ای- ان 148 یک هواپیمای مسافربری منطقه‌ای دوموتوره با ظرفیت 80 مسافر است. توسعه این هواپیما در دهه1990 آغاز شد و اولین پرواز آن در دسامبر سال 2004 صورت گرفت. با موفقیت ای- ان 148 در خطوط هوایی داخلی اوکراین، شرکت آنتونوف آن را در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کند.

    اوکراین یکی از 9 کشور دارای علم مهندسی هواپیما است. در دهه 90 به علت مشکلات اقتصادی و کمبود سرمایه‌گذاری این صنعت را در لبه رکود قرار داد اما امروزه کارشناسان بر این عقیده هستند که به علت تقاضای در حال افزایش ناوگان غیرنظامی در سرتاسر جهان این صنعت با رشد روبرو شود.
    #1 ارسال شده در تاريخ July 24th, 2012 در ساعت 14:52:38

  2. The Following 26 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    A-2727 (July 24th, 2012), Ali Pilot (July 24th, 2012), amir.fly (July 24th, 2012), Captain Mostafavi (July 24th, 2012), Dream Bird (October 17th, 2012), F-35 (July 25th, 2012), IR Blue SKY (July 24th, 2012), IRIAF F-14A (October 16th, 2012), keyvanr (October 17th, 2012), M.R.H (October 17th, 2012), mobinall (July 24th, 2012), mohamadbaha (October 16th, 2012), mohammad hossein (October 16th, 2012), Mohammadme (July 24th, 2012), mojtabarahmani (July 24th, 2012), mona (October 17th, 2012), nd_blacky (October 20th, 2012), Nima Amini (October 17th, 2012), pakradm (October 17th, 2012), PILOTSAEED (July 24th, 2012), roozbeh85 (December 18th, 2012), saman9086 (October 17th, 2012), sfaiazy (October 17th, 2012), shayan1984 (July 25th, 2012), tomcatt (October 17th, 2012), سجیل (October 19th, 2012)

  3. mohammad hossein ?????? ??
    mohammad hossein
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    November 2011
    تهران
    614
    تعداد تشکر : 2,594
    Thanked 3,011 Times in 615 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    مديرعامل صنايع هواپيما سازي ايران (هسا) اعلام كرد: نخستين هواپيماي مسافربري آنتونوف ساخت جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اوكراين در سال 2013 ميلادي در فضاي كشورمان به پرواز در مي آيد.

    به گزارش ايرنا، محمدعلي سيرتي در نشستي خبري با حضور خبرنگاران ايراني و اوكرايني اظهارداشت: براي آنكه آنتونوف كاملا با شرايط و اقليم ايران سازگار باشد، دو فروند از اين نوع هواپيما را زودتر از آنچه كه در برنامه توليد مشترك پيش بيني شده است، خريداري مي كنيم.

    وي با بيان اين كه نخستين فروند از اين نوع هواپيماي خريداري شده در سال 2012 ميلادي در ايران پرواز خواهد آمد، گفت: اين هواپيما پروازهاي خود را در مدت يك سال انجام خواهد داد و از آنجايي كه يك هواپيما دايم در حال تغيير است،قطعا اين هواپيما نيز دستخوش تغيير و تحولاتي خواهد شد.

    * توليد مشترك هواپيماي آنتونوف 158 در ايران انجام مي شود

    مديرعامل صنايع هواپيما سازي ايران در ادامه اظهارداشت: در پايان بهره برداري اين دو فروند هواپيما، توليد مشترك آن با كمك شركت آنتونوف و در شركت هسا آغاز خواهد شد و نخستين فروند از اين نوع هواپيماي ساخته شده به طور مشترك در سال 2013 ميلادي در آسمان ايران به پرواز در مي آيد.

    مديرعامل شركت سرمايه گذاري گسترش هوانوردي پارس (پاديكو) نيز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در بررسي هايي كه انجام شده، سرمايه گذاري در اين بخش ضروري است و بر اين اساس تصور مي كنيم با توجه به بازاري كه داريم شايد حدود 80 فروند از اين نوع هواپيما را نياز داشته باشيم.

    عباس فلاح گفت: با توجه به اين كه ايران تصميم گرفته كه اين هواپيما در خود ايران توليد شود، حجم سرمايه گذاري در اين بخش ميليونها دلار است.

    وي افزود: با توجه به اين كه هنوز به رقم نهايي نرسيده ايم مبلغ قرارداد مشخص نيست و دليل آن اين است كه براي اجراي اين طرح رضايت مردم و شركت هاي هوايي نيز از اهميت بسياري برخوردار است و ارقام مربوطه پس از بهره برداري از اين هواپيما مشخص مي شود.

    **ويژگي هاي آنتونوف 158

    هواپيماي جت منطقه‌اي آنتونوف 158 با ظرفيت حمل 100 مسافر داراي برد دو هزار و 500كيلومتر و سرعت 870 كيلومتر در ساعت است.

    هواپيماي ساخت اوكراين قادر است در ارتفاع پروازي 11 هزار و 600 متر از سطح دريا پرواز ‌كند.
    طول باند مورد نياز براي نشست و برخاست اين هواپيما دو هزار متر است و داراي عمر خدمتي 80 هزار ساعت يا 30 هزار پرواز است.

    اين هواپيما داراي هزينه عملياتي بسيار پايين براي يك ساعت پرواز و يكي از گزينه‌هاي مناسب براي تامين نيازهاي هواپيماهاي جت منطقه‌اي شركت‌هاي هواپيمايي داخلي و خارج كشور به شمار مي آيد.

    بر اساس بررسي‌هاي انجام شده در افق سال 1400ناوگان هوايي كشور به 25 هزار و 500 صندلي هواپيما نياز دارد.

    درابتدا براي انتقال فناوري هواپيماي 50 نفره، مناقصه اي بين 9 كشور سازنده انجام شد كه برنده آن شركت آنتونوف از كشور اوكراين بود كه بر اساس آن مقرر شد قرارداد انتقال فناوري هواپيماي توربوتراپ 140 با ظرفيت 52 مسافر منعقد و اجرايي شود.

    ذر مرحله بعد، از شركت آنتونوف براي ساخت هواپيماهاي جت منطقه‌اي دعوت شد تا هواپيماي آنتونوف 158 را براي بازديد مسوولان و شركت‌هاي هوايي كشور در معرض نمايش قرار دهد.
    #2 ارسال شده در تاريخ October 16th, 2012 در ساعت 21:40:17

  4. The Following 13 Users Say Thank You to mohammad hossein For This Useful Post:

    Dream Bird (October 17th, 2012), Farhan (October 16th, 2012), IR Blue SKY (October 16th, 2012), IRIAF F-14A (October 16th, 2012), M.R.H (October 17th, 2012), mohamadbaha (October 16th, 2012), Mohammad Tomcat (October 16th, 2012), Mohammadme (October 16th, 2012), mona (October 17th, 2012), pakradm (October 17th, 2012), saman9086 (October 17th, 2012), tomcatt (October 17th, 2012), سجیل (October 19th, 2012)

  5. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    ای کاش میتونستیم به جای آنتونف 158 هواپیمای فرانسوی ای تی آر 72 رو که هم توربو پراپ هست و هم دارای گنجایش مناسب 80 نفر و هم اینکه برای فرودگاههای غیراقتصادی مناسب بود و سرآخر امتحان خودش رو هم پس داده رو مونتاژ کنیم.جالبه بدونید در طی یک پرواز در آنتونف 158 نقصهای فنی بسیار بیشتری نسبت به یک پرواز ایرباس یا بویینگ صورت میگیره.وقتی سرنوشت سوخو سوپر جت 100 با اون همه تبلیغات اون سانحه وحشتناک بود باور کنید وارد کردن هواپیماهای زیر 10 سال غربی بسیار بهتر از تولید مشترک این هواپیمای شرقی هست.اطمینان میدم در صورت تولید مشترک این هواپیما در ایران ایرلاین ها مانند آنتونف 140 هیچ استقبالی از این هواپیما نخواهند کرد و به وارد کردن هواپیمای فرسوده غربی ادامه میدن.نمیدونم در حالیکه ایرلاینهای شرقی هم به این هواپیماها روی خوش نشون نمیدن ما چرا باید روی این پرنده امتحان پس نداده شرقی سرمایه گذاری کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
    #3 ارسال شده در تاريخ October 16th, 2012 در ساعت 23:09:14

  6. The Following 10 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    ams (October 19th, 2012), Dream Bird (October 17th, 2012), IR Blue SKY (October 16th, 2012), M.R.H (October 17th, 2012), mohammad hossein (October 16th, 2012), Mohammadme (October 16th, 2012), mona (October 17th, 2012), pakradm (October 17th, 2012), roozbeh85 (December 18th, 2012), saman9086 (October 17th, 2012)

  7. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    ??? ??? ????? ???? ???? Farhan ????? ??? ??
    ای کاش میتونستیم به جای آنتونف 158 هواپیمای فرانسوی ای تی آر 72 رو که هم توربو پراپ هست و هم دارای گنجایش مناسب 80 نفر و هم اینکه برای فرودگاههای غیراقتصادی مناسب بود و سرآخر امتحان خودش رو هم پس داده رو مونتاژ کنیم.جالبه بدونید در طی یک پرواز در آنتونف 158 نقصهای فنی بسیار بیشتری نسبت به یک پرواز ایرباس یا بویینگ صورت میگیره.وقتی سرنوشت سوخو سوپر جت 100 با اون همه تبلیغات اون سانحه وحشتناک بود باور کنید وارد کردن هواپیماهای زیر 10 سال غربی بسیار بهتر از تولید مشترک این هواپیمای شرقی هست.اطمینان میدم در صورت تولید مشترک این هواپیما در ایران ایرلاین ها مانند آنتونف 140 هیچ استقبالی از این هواپیما نخواهند کرد و به وارد کردن هواپیمای فرسوده غربی ادامه میدن.نمیدونم در حالیکه ایرلاینهای شرقی هم به این هواپیماها روی خوش نشون نمیدن ما چرا باید روی این پرنده امتحان پس نداده شرقی سرمایه گذاری کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
    سلام به همگی و روز بخیر
    می خواستم چند نکته را متذکر بشم: اول اینکه سانحه سوخو سوپر جت چیزی عجیبی نیست و به نظر من فقط در حد یک بد شانسی بزرگ است. تقریبا هیچ هواپیمایی را نمی شناسم که سانحه های بزرگ نداده باشد. بوئینگ، ایرباس و غیره همگی سانحه های بزرگی داشته اند و خوب است بدانید که برای مثال فاجعه بار ترین سانحه از لحاظ تلفات جانی مربوط به یک بوئینگ 747 است که به خاطر اشتباه واضح شرکت بوئینگ صورت گرفته ولی با این حال نمی توان گفت که این هواپیما و یا این شرکت ساخت هواپیما بدرد نمی خورند. حوادث هوایی می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. از طراحی اشتباه گرفته(سانحه 747 در 24 فوریه 1989 ) تا اشتباه در تعمیر و مراقبت (ایرباس 330 در 24 آگوست 2001 ) همگی می توانند فاجعه به بار بیاورند.
    در مورد وارد کردن هواپیما هم نتیجه اش این می شود که برای چند قطعه ناقابل یا باید برویم التماس کنیم که لطفا اگر زحمتی نیست این قطعه را به ما بدهید و یا اینکه از بازار سیاه با چند برابر قیمت تهیه کنیم که این نتایج بدتری رو هم به دنبال خواهد داشت. تا وقتی که شما با این وضعیت سیاسی جهانی بخواهید وارد کننده باشید، در هر موقعیتی که آنها اراده کردند، مجبور به تحمل مشکلات می شوید و امضا جمع می کنید و التماس می کنید که تو رو خدا به ما رحم کنید و قطعات به ما بفروشید. خوب این نتیجه اش جز حقارت در جلو آنها چیزی نخواهد بود. و در نهایت تنها افتخاری که نصیب ما می شود این است که توانسته ایم برای 50 سال از چهارتا آهن پاره که به ما فروختن مراقبت کنیم.
    در مورد آنتونوف 140 هم باید بگویم که این هواپیما به دو دلیل فرهنگی و تکنیکی مورد استقبال واقع نشد. دلیل فرهنگیش این است که مردم ما با دیدن ملخ هواپیما پوزخند می زنند در صورتی که همین الان در آمریکا هواپیماهای توربوپراپ بسیاری در مسیر های کوتاه در حال سرویس دهی هستند مانند هواپیماهای بیچ کرافت. در مورد دلیل تکنیکی هم باید بگویم که آنتونوف 140 برای مناطق سردسیر ساخته شد و با اقلیم ایران مشکل دارد(پرواز این پرنده در بندر عباس واقعا جای شگفتی داره) به همین دلیل است که آنتونوف 158 را برای مطابقت با اقلیم ایران زودتر از ساخت به ایران آوردند.
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #4 ارسال شده در تاريخ October 17th, 2012 در ساعت 10:24:48

  8. The Following 12 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    Dream Bird (October 17th, 2012), IR Blue SKY (October 17th, 2012), M.R.H (October 17th, 2012), mohammad hossein (October 17th, 2012), Mohammad Tomcat (October 17th, 2012), Mohammadme (October 17th, 2012), mona (October 17th, 2012), Nima Amini (October 17th, 2012), pakradm (October 17th, 2012), saman9086 (October 17th, 2012), sfaiazy (October 17th, 2012), سجیل (October 19th, 2012)

  9. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,470 Times in 662 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    امیر جان امیدوارم حرف شما در مورد 158 درست باشه، هرچند الان 150 میدونم داره برای هسا پرواز میکنه.
    #5 ارسال شده در تاريخ October 17th, 2012 در ساعت 13:40:40

  10. The Following 7 Users Say Thank You to Mohammad Tomcat For This Useful Post:

    Dream Bird (October 17th, 2012), IR Blue SKY (October 17th, 2012), IRI.AMIR (October 17th, 2012), mohammad hossein (October 17th, 2012), mona (October 17th, 2012), Nima Amini (October 17th, 2012), pakradm (October 17th, 2012)

  11. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    دوست عزیز اولا مردم ما با دیدن ملخ هواپیما پوزخند نمیزنند و این حرف شما توهین به شعور مردم هست.دوما اصلا مگر مردم تصمیم گیرنده هستن که توربوپراپ سوار شن یا جت؟؟؟وقتی ایرلاین های کشور اوکراین از آنتونف 140 استقبال نمیکنند و این هواپیما در اولین پروازها دو سقوط را تجربه میکنن اونوقت شما چطور ایرلاین داخلی رو میخواهید برای خرید این هواپیما ترغیب کنید.؟؟؟و اما کلام آخر.پس از فرو پاشی شوروی سابق سازندگان هواپیماهای شرقی روز به روز تعداد سفارشات کمتری گرفتند و تنها از طریق پشتیبانی قطعات یدکی هواپیماهای فروخته شده توانستند سر پا بایستند.اگر به لیست خریداران بالقوه هواپیماهای توپولف و آنتونف نگاه کنید شما شاهد خریدارانی از کشورهای جهان سوم هستید.تمام کارشناسان صنعت هوایی هم معترف هستند که شرکتهای شرقی به هیچ عنوان توان رقابت با شرکتهای غربی رو ندارند(نه به لحاظ اقتصادی و نه به لحاظ تکنولوژی)اونوقت بسیار جای تعجب داره در حالیکه مردم روسیه سوار بویینگ وایرباس میشن شما از صنعت هوایی شرقی دفاع میکنید.نمونه دیگر همین چین هست که با وجود اینکه بزرگترین متحد روسیه هست در پی تولید ایرباس 320 در داخل چین هست (به دلیل تقاضای زیاد) نه سوخو سوپر جت 100.امیدوارم صحبتم به اندازه کافی قانع کننده بوده باشد.تمام.
    #6 ارسال شده در تاريخ October 17th, 2012 در ساعت 18:55:45

  12. The Following 8 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    ams (October 19th, 2012), Dream Bird (October 17th, 2012), mohammad hossein (October 17th, 2012), Mohammad Tomcat (October 17th, 2012), mona (October 18th, 2012), pakradm (October 17th, 2012), roozbeh85 (December 18th, 2012), sfaiazy (October 17th, 2012)

  13. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    ??? ??? ????? ???? ???? Farhan ????? ??? ??
    دوست عزیز اولا مردم ما با دیدن ملخ هواپیما پوزخند نمیزنند و این حرف شما توهین به شعور مردم هست.دوما اصلا مگر مردم تصمیم گیرنده هستن که توربوپراپ سوار شن یا جت؟؟؟وقتی ایرلاین های کشور اوکراین از آنتونف 140 استقبال نمیکنند و این هواپیما در اولین پروازها دو سقوط را تجربه میکنن اونوقت شما چطور ایرلاین داخلی رو میخواهید برای خرید این هواپیما ترغیب کنید.؟؟؟و اما کلام آخر.پس از فرو پاشی شوروی سابق سازندگان هواپیماهای شرقی روز به روز تعداد سفارشات کمتری گرفتند و تنها از طریق پشتیبانی قطعات یدکی هواپیماهای فروخته شده توانستند سر پا بایستند.اگر به لیست خریداران بالقوه هواپیماهای توپولف و آنتونف نگاه کنید شما شاهد خریدارانی از کشورهای جهان سوم هستید.تمام کارشناسان صنعت هوایی هم معترف هستند که شرکتهای شرقی به هیچ عنوان توان رقابت با شرکتهای غربی رو ندارند(نه به لحاظ اقتصادی و نه به لحاظ تکنولوژی)اونوقت بسیار جای تعجب داره در حالیکه مردم روسیه سوار بویینگ وایرباس میشن شما از صنعت هوایی شرقی دفاع میکنید.نمونه دیگر همین چین هست که با وجود اینکه بزرگترین متحد روسیه هست در پی تولید ایرباس 320 در داخل چین هست (به دلیل تقاضای زیاد) نه سوخو سوپر جت 100.امیدوارم صحبتم به اندازه کافی قانع کننده بوده باشد.تمام.
    خدمت شما عرض کنم که وقتی دانشجویان رشته هوافضا (تمامی دانشگاهها) ذهنیت درستی از هواپیمای ملخی ندارند و تصورشان این است که از تکنولوژی قدیمی تری استفاده می کنند، شما از مردم عادی چه انتظاری دارید؟ یه صحبتی با دوستان و آشنایان داشته باشید متوجه می شوید که منظور بنده چیست... تصور و ذهنیت مردم این است که این هواپیماها قدیمی هستند.. و این ربطی به شعور مردم ندارد. این چیزی است که به آنها گفته شده است.
    در مورد اینکه مردم انتخاب می کنند که چه سوار بشوند هم باید بگویم که خوب است که به نظر مردم احترام گذاشته شود و اینکه باید انتظار واکنش مردم نسبت به چیزی که فکر می کنند غیر قابل اعتماد است را هم در نظر گرفت. به جای اینکه به آنها بگویید چی سوار بشوند و چی سوار نشوند، بهتر است بگویید که این چیست و آن چیست و اجازه بدهید خودشان انتخاب کنند. حتی پینت هواپیما در جذب مسافر تاثیر دارد پس چطور انتظار دارید ظاهری که بد جلوه داده شده تاثیر نداشته باشد.
    در مورد اطمینان پذیری هواپیماهای شرقی هم ظاهرا شما فقط به یک قسمت از گفته های بنده توجه کردید. بنده فقط از لحاظ تکنیکی به موضوع نپرداختم، شرایط سیاسی را هم باید در نظر بگیرید. باید بدانید که آنها به شما بوئینگ و ایرباس نمی دهند. اگر هم این کار را بکنند، برای تامین قطعه دست شما را در پوست گردو می گذارند. وارد کننده ها همیشه محکوم به باخت هستند. این را یادتان باشد.
    اینکه شرق هم در زمینه صنعت هوایی عقب است ، به هیچ وجه دلیل مناسبی برای اینکه تلاش برای بیشرفت نداشته باشد، نیست. تفکر بنده تفکر ساخت و ساز و پیشرفت است، ولی تفکر خیلی از دوستان فقط به این است که یک هواپیمای خوب سوار شوند و به آن افتخار کنند. خیالتان راحت باشد که سوار شدن هواپیماهای خوب کشور های دیگه و یا حتی خلبانی آنها هیچ افتخاری ندارد. افتخار از تلاش میاد و تلاش از اراده....
    بنده نمی گویم هواپیماهای شرقی بهتر از هواپیمای غربی است، حرف من این است که گرفتن چهارتا آهن پاره غربی(حتی اگر نو باشند) به این همه حقارت نمی ارزد... ما مسلمان و ایرانی هستیم و نباید غرورمان را این گونه به حراج بگذاریم. که برای چند قطعه ناقابل این گونه گریه و زاری کنیم، به سازمان ملل برویم و بیانیه بدهیم و امضا جمع کنیم که دل آنها به رحم بیاید...
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #7 ارسال شده در تاريخ October 17th, 2012 در ساعت 20:57:49

  14. The Following 7 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    Dream Bird (October 17th, 2012), IR Blue SKY (October 17th, 2012), mohammad hossein (October 17th, 2012), Mohammadme (October 17th, 2012), mona (October 18th, 2012), pakradm (October 17th, 2012), sfaiazy (October 17th, 2012)

  15. EASTERLY WIND ?????? ??
    EASTERLY WIND
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    January 2012
    FL40
    229
    تعداد تشکر : 76
    Thanked 1,278 Times in 259 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    خدا به خیر بگذرونه.....

    ایران به نظرم اگه به فکر خودکفایی توی بنزین هواپیما باشه خیلی بهتره......

    هواپیما ساختن کار هرکسی نیست.......
    پرواز ...آرزوی کودکانه ام...دوستت دارم . SAFETY IS THE FIRST.

    #8 ارسال شده در تاريخ October 17th, 2012 در ساعت 21:17:11

  16. The Following User Says Thank You to EASTERLY WIND For This Useful Post:

    Farhan (October 17th, 2012)

  17. taghiete ?????? ??
    taghiete
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    September 2011
    THR
    430
    تعداد تشکر : 689
    Thanked 797 Times in 312 Posts

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    سلام
    درحال حاضر ساختن بنزین زیاد کار مهمی نیست البته نه اینکه مهم نباشه درحال حاضر ما می تونم بنزین بخریم ولی هواپیما نمیدن و صنعت هوایی کشور نیاز به هواپیما داره ....یه خورده بیشتر فکر کنیم و این قدر بدبین نباشیم
    #9 ارسال شده در تاريخ October 17th, 2012 در ساعت 21:45:01

  18. The Following 2 Users Say Thank You to taghiete For This Useful Post:

    mohammad hossein (October 17th, 2012), pakradm (October 17th, 2012)

  19. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: آنتونوف ایرانی سال 2013 در آسمان

    در بحث تامین بنزین ما مشکلات زیادی داریم در حال حاضر مشکل اصلی آموزشگاه های خلبانی در ایران تامین سوخت برای پرواز ها است.
    #10 ارسال شده در تاريخ October 17th, 2012 در ساعت 21:50:45

  20. The Following 7 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    Dream Bird (October 17th, 2012), Farhan (October 17th, 2012), IR Blue SKY (October 17th, 2012), mohammad hossein (October 17th, 2012), Mohammadme (October 17th, 2012), mona (October 18th, 2012), pakradm (October 17th, 2012)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

??????? ?????

  1. ایرباس a350 سال 2013 رونمایی می‌شود
    ???? Ali Pilot ?? ????? اخبار شرکتهای قاره اروپا
    ????: 4
    ????? ?????: June 6th, 2013, 21:05:50
  2. ساخت فضاپيماي بدون بال اروپا تا سال 2013
    ???? Persian Tom Cat ?? ????? اخبار فضایی
    ????: 0
    ????? ?????: June 24th, 2011, 15:19:00
  3. ????: 0
    ????? ?????: April 12th, 2010, 14:47:18

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0