برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 9 123456789 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 82
dqw
  1. nikfly ?????? ??
    nikfly
    هوانورد عادی-استوار دوم
    March 2012
    کرمانشاه
    102
    تعداد تشکر : 376
    Thanked 142 Times in 59 Posts

    Smile درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    سلام خب تو شبیه ساز پرواز fs 2004 و fsx به دلایلی مانند آب و هوا باد و غیره باید رو runway بدون ils نشست که سخته و بلد نیستم همی! یا مثلا بعضی فرودگاه ها اصلا ندارن اینو!
    یه سوال دیگم دارم اینی که میگه سیرکول کن برا لند رو یه باند دیگه ولی از اپروج باندILS دار استفاده کن یعنی چی؟ یعنی باید رو اون یکی نشت یا این یکی؟

    تشکر
    #1 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 13:18:18

  2. The Following 7 Users Say Thank You to nikfly For This Useful Post:

    AIR BUS (August 1st, 2012), Dream Bird (August 1st, 2012), Esmaiel_F4 (May 17th, 2013), f100 (August 3rd, 2012), HOSJAN78 (September 22nd, 2012), mobinall (August 1st, 2012), pakradm (August 1st, 2012)

  3. pakradm ?????? ??
    pakradm
    هوانورد فعال-ستوان یکم
    November 2011
    Tehran
    387
    تعداد تشکر : 11,147
    Thanked 2,068 Times in 375 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    ??? ??? ????? ???? ???? nikfly ????? ??? ??
    سلام خب تو شبیه ساز پرواز fs 2004 و fsx به دلایلی مانند آب و هوا باد و غیره باید رو runway بدون ils نشست که سخته و بلد نیستم همی! یا مثلا بعضی فرودگاه ها اصلا ندارن اینو!
    یه سوال دیگم دارم اینی که میگه سیرکول کن برا لند رو یه باند دیگه ولی از اپروج باندILS دار استفاده کن یعنی چی؟ یعنی باید رو اون یکی نشت یا این یکی؟

    تشکر
    اول چند نکته:::

    1- وقتی ارتفاع هواپیما آمد زیر 10000 پا هرگز سرعتت را بالاتر از 250 نات قرار نده
    2- وقتی که در محدوده فرودگاه بودی اگه هواپیمات Slat داره سرعت را مناسب کن و حتما Slat ها را باز کن یادت باشه توی Base و Final هرچی سرعت کمتر باشه راحت تری و آرامش بیشتری خواهی داشت
    3- هرگز به صورت فول فلپ نشین(مگر زمانی که وزن هواپیما خیلی بالاست) میدونی چرا؟؟؟ چون وقتی میخوایی با وزن کم فول فلپ بشینی زمانی که میخوایی Flare کنی نیروی Lift خیلی زیاد میشه و هواپیما جای کم کردن ارتفاع اوج میگیره
    4- پیشنهاد میکنم حتما از چارت استفاده کن در جدول پایین همه چارت ها به خلبان گفته میشود که در چه فاصله ای از فرودگاه باید چه ارتفاعی داشته باشی

    حالا میریم سراغ زمانی که شما به Tower میگی Runway in My Sight :::
    وقتی که کاملا باند را در مقابل خودت دیدی(از Base وارد Final شدی) اول از همه Auto Pilot و Speed Hold را خاموش کن بعد سرعتت را مقداری کم کن(زیر مقدار ماکزیمم چرخ ها و فلپ) بعدش اول از همه به اندازه نیاز فلپ باز کن بعد از مدت کوتاهی چرخ ها را پایین بده یادت باشه که در زمان انجام این کارها چشمات را فقط ندوز به Instrument بلکه به یک نگاه کلی بسنده کن و تمام دیدت را بگذار روی RWY و خودت را باهاش هم جهت کن(یه موقع ورنداری واسه هم جهت کردن خودت با باند فرودگاه Bank بزنیا!!! بلکه برای این کار باید از Rudder استفاده کنی) وقتی که سیستم GPWS اعلام 1000 پا کرد یکبار دیگر مجددا Landing Checklist را بخون و از همه چیز مطمئن شو و همین طور ادامه بده تا زمانی که GPWS گفت 20 پا وقتی که دیگه اینو گفت خیلی کم تراتل ها را بده جلو و خیلی آرام دماغه هواپیما را بده بالا(Flare کن) و هرگز جلویت را نگاه نکن بلکه انتهای باند را نگاه کن وقتی چرخ های عقب خوردند زمین تراتل ها را به عقب بده و Reverse کن(مبادا یهو ورداری دماغه هواپیما را بدی جلو و Nose Gear را بکوبی زمینا!!!) پس از تماس چرغ جلو با زمین مطمئن شو که Spoiler ها باز شده اند

    همه این کار ها که گفتم در شرایطی امکان پذیر است که سرعتت کم باشد نه اینکه با سرعت 300 نات به سمت باند شیرجه بری!!!

    تعریف Circle To Land:::
    فرض کن RWY 29L مهرآباد به دلیل تعمیرات بسته است و آب و هوا هم برفی و دید خیلی پایین است در اینجور مواقع شما از ILS 29L استفاده میکنی و تا محدوه نزدیک فرودگاه میایی اما به محض مشاهده RWY 29R(نباید مطابق با قانون ILS تا 200 پایی زمین صبر کنی) سریعا ILS را قطع کرده و بقیه را به صورت Visual ادامه میدی تا فرود بیایی اگر هم دی حین این کار ها یک موقع نسبت به باند 29R دیدی نداشتی الزاما باید Missed Approach کنی
    #2 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 15:17:31

  4. The Following 18 Users Say Thank You to pakradm For This Useful Post:

    A-2727 (August 4th, 2012), AIR BUS (August 1st, 2012), amir.fly (August 1st, 2012), arra (August 2nd, 2012), B727 (May 19th, 2013), Captain Yashar (November 3rd, 2012), Dream Bird (August 1st, 2012), Esmaiel_F4 (May 17th, 2013), HOSJAN78 (September 22nd, 2012), IR Blue SKY (August 1st, 2012), M.R.H (November 1st, 2012), mobinall (August 1st, 2012), nikfly (August 1st, 2012), PILOTSAEED (August 1st, 2012), shayan.iran131 (February 28th, 2014), sky2 (August 2nd, 2012), taghiete (June 2nd, 2013), W mahan 5 (August 1st, 2012)

  5. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    من تو کاهش سرعت و اینام مشکلی ندارم و از همه راحت تر هم با 747 لند می کنم چون سرعت تاچش خیلی بیشتره در حدود 17 تا 185 نات راحت تاچ نرمی رو داری باهاش.ولی مشکل من قرار گرفتن تو راستای بانده.معمولا مسیر هایی که gps میده رو باید نزدیک محوطه فرودگاه که میشی تغییر هدینگ بدی و به موازات باند پرواز کنی و بعد بصورت عمود بر میسرrun way و بعد هم بنک بزنی برای وارد شدن به فاینال.ولی من هر وقت که بنک میزنم خیلی از مسیر راستای باند خارج میشم که فوق العاده اذیتم می کنه تا به حالت اول برگردم و بعضی اوقات هم کج میشینم و موقع تاچ با رادر صاف میشم.می خواستم بدونم کی باید بنک رو انجام بدم و با چه زاویه ای تا در راستای باند باشم.من هر کاری می کنم یا قبلش هستم یا بعدش


    Mahan Air
    #3 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 15:39:10

  6. The Following 6 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    Dream Bird (August 1st, 2012), HOSJAN78 (September 22nd, 2012), IR Blue SKY (August 1st, 2012), mobinall (August 1st, 2012), nikfly (August 1st, 2012), W mahan 5 (August 1st, 2012)

  7. mobinall ?????? ??
    mobinall
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    April 2011
    شهربابک
    449
    تعداد تشکر : 3,947
    Thanked 2,152 Times in 441 Posts

    ??? ??? پاسخ: درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    ??? ??? ????? ???? ???? pakradm ????? ??? ??
    اول چند نکته:::

    1- وقتی ارتفاع هواپیما آمد زیر 10000 پا هرگز سرعتت را بالاتر از 250 نات قرار نده
    2- وقتی که در محدوده فرودگاه بودی اگه هواپیمات Slat داره سرعت را مناسب کن و حتما Slat ها را باز کن یادت باشه توی Base و Final هرچی سرعت کمتر باشه راحت تری و آرامش بیشتری خواهی داشت
    3- هرگز به صورت فول فلپ نشین(مگر زمانی که وزن هواپیما خیلی بالاست) میدونی چرا؟؟؟ چون وقتی میخوایی با وزن کم فول فلپ بشینی زمانی که میخوایی Flare کنی نیروی Lift خیلی زیاد میشه و هواپیما جای کم کردن ارتفاع اوج میگیره
    4- پیشنهاد میکنم حتما از چارت استفاده کن در جدول پایین همه چارت ها به خلبان گفته میشود که در چه فاصله ای از فرودگاه باید چه ارتفاعی داشته باشی

    حالا میریم سراغ زمانی که شما به Tower میگی Runway in My Sight :::
    وقتی که کاملا باند را در مقابل خودت دیدی(از Base وارد Final شدی) اول از همه Auto Pilot و Speed Hold را خاموش کن بعد سرعتت را مقداری کم کن(زیر مقدار ماکزیمم چرخ ها و فلپ) بعدش اول از همه به اندازه نیاز فلپ باز کن بعد از مدت کوتاهی چرخ ها را پایین بده یادت باشه که در زمان انجام این کارها چشمات را فقط ندوز به Instrument بلکه به یک نگاه کلی بسنده کن و تمام دیدت را بگذار روی RWY و خودت را باهاش هم جهت کن(یه موقع ورنداری واسه هم جهت کردن خودت با باند فرودگاه Bank بزنیا!!! بلکه برای این کار باید از Rudder استفاده کنی) وقتی که سیستم GPWS اعلام 1000 پا کرد یکبار دیگر مجددا Landing Checklist را بخون و از همه چیز مطمئن شو و همین طور ادامه بده تا زمانی که GPWS گفت 20 پا وقتی که دیگه اینو گفت خیلی کم تراتل ها را بده جلو و خیلی آرام دماغه هواپیما را بده بالا(Flare کن) و هرگز جلویت را نگاه نکن بلکه انتهای باند را نگاه کن وقتی چرخ های عقب خوردند زمین تراتل ها را به عقب بده و Reverse کن(مبادا یهو ورداری دماغه هواپیما را بدی جلو و Nose Gear را بکوبی زمینا!!!) پس از تماس چرغ جلو با زمین مطمئن شو که Spoiler ها باز شده اند

    همه این کار ها که گفتم در شرایطی امکان پذیر است که سرعتت کم باشد نه اینکه با سرعت 300 نات به سمت باند شیرجه بری!!!

    تعریف Circle To Land:::
    فرض کن RWY 29L مهرآباد به دلیل تعمیرات بسته است و آب و هوا هم برفی و دید خیلی پایین است در اینجور مواقع شما از ILS 29L استفاده میکنی و تا محدوه نزدیک فرودگاه میایی اما به محض مشاهده RWY 29R(نباید مطابق با قانون ILS تا 200 پایی زمین صبر کنی) سریعا ILS را قطع کرده و بقیه را به صورت Visual ادامه میدی تا فرود بیایی اگر هم دی حین این کار ها یک موقع نسبت به باند 29R دیدی نداشتی الزاما باید Missed Approach کنی
    سلام به همه دوستان
    در توضیح گفته هایpakradmعزیز بهتره چند نکته رو اضافه کنم:
    1-برای درجه فلپ ها باید به منوال هواپیما مراجعه کرد چون بعضی هواپیماها باید حتما با فول فلپ لندینگ کرد
    (در کل من برای همه ی هواپیما های مدیوم و سنگین از فول فلپ استفاده می کنم و اکثر لندینگ ریت هام هم خوب از آب در میان)
    2- اینکه بخوای فول فلپ بشینی و هواپیما اوج می گیره بستگی به درجه دماغه ی هواپیمای شما داره (پایین بیشتر توضیح میدم)
    3- speed hold رو بستگی به تشخیص خلبان باید خاموش کرد البته اساتید محترم سایت بهتر می دونن و لی من همیشه تا 300 پایی زمین speed Hold رو روشن می زارم تا حواسم به بقیه کار ها ی لندینگ بیشتر جمع باشه
    4-Auto Pilot برای هنگام فرود با آی ال اس حتما باید روشن باشه و همچنین در اکثر هواپیماها برای استفاده از Speed Hold
    5-برای چرخ ها و فلپ ها: ابتدا وقتی که شما رانوی کاملا در دید تون بود باید جوری هواپیماتون تنظیم باشه که فلپ ها تا یک درجه مونده به آخر باز باشند و بعد از باز شدن کامل چرخ ها باید فلپ ها رو کامل تا درجه آخر باز کرد (می تونین امتحان کنید که با چرخ بسته فول فلپ باشید بعد نتیجه ی گوشخراش اونو مشاهده کنید)
    6-اگر با ای ال اس می خواین فرود بیاید بهتره سیستم Auto Land تا نزدیکای زمین فعال باشه (من خودم تا 100 پایی روشنش نگه می دارم)
    7-و من هنگام لندینگ از 50 پایی آروم Flare رو شروع می کنم که هنگام تاچداون Vertical Speed هواپیما از 200 کمتر باشه
    8-سرعت هواپیما هنگام لندینگ بسته به خیلی چیزهاست:
    تایپ هواپیما-وزن هواپیما- درجه فلپ ها و...(بقیه شو یادم نیست) مثلا برای 747 حدودا 149 نات خوبه و برای فوکر 100 من حدودا 124 نات رو انتخاب می کنم

    یا علی
    ...Happy Landing
    #4 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 15:44:51

  8. The Following 11 Users Say Thank You to mobinall For This Useful Post:

    A-2727 (August 4th, 2012), AIR BUS (August 1st, 2012), arra (August 2nd, 2012), B727 (May 19th, 2013), Dream Bird (August 1st, 2012), HOSJAN78 (September 22nd, 2012), IR Blue SKY (August 1st, 2012), M.R.H (November 1st, 2012), nikfly (August 1st, 2012), pakradm (August 1st, 2012), W mahan 5 (August 1st, 2012)

  9. pakradm ?????? ??
    pakradm
    هوانورد فعال-ستوان یکم
    November 2011
    Tehran
    387
    تعداد تشکر : 11,147
    Thanked 2,068 Times in 375 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    ??? ??? ????? ???? ???? AIR BUS ????? ??? ??
    من تو کاهش سرعت و اینام مشکلی ندارم و از همه راحت تر هم با 747 لند می کنم چون سرعت تاچش خیلی بیشتره در حدود 17 تا 185 نات راحت تاچ نرمی رو داری باهاش.ولی مشکل من قرار گرفتن تو راستای بانده.معمولا مسیر هایی که gps میده رو باید نزدیک محوطه فرودگاه که میشی تغییر هدینگ بدی و به موازات باند پرواز کنی و بعد بصورت عمود بر میسرrun way و بعد هم بنک بزنی برای وارد شدن به فاینال.ولی من هر وقت که بنک میزنم خیلی از مسیر راستای باند خارج میشم که فوق العاده اذیتم می کنه تا به حالت اول برگردم و بعضی اوقات هم کج میشینم و موقع تاچ با رادر صاف میشم.می خواستم بدونم کی باید بنک رو انجام بدم و با چه زاویه ای تا در راستای باند باشم.من هر کاری می کنم یا قبلش هستم یا بعدش
    یه بار نزدیک مهرآباد با VOR/DME TRN 115.3 و با کورس 287 رادیال کن و نتیجه اش را ببین

    در کل اگه خوت بخوای بنک بزنی خیلی سخته اون هم توی شبیه ساز چون پنجره بقل نداری
    #5 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 15:52:53

  10. The Following 5 Users Say Thank You to pakradm For This Useful Post:

    A-2727 (August 4th, 2012), B727 (May 19th, 2013), Dream Bird (August 1st, 2012), nikfly (August 1st, 2012), W mahan 5 (August 1st, 2012)

  11. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    نمیدونم شما چطوری انقدر راحت میشینید من که واقعا میمیرم و زنده میشم.سرعتم هم معلوم نیست معمولا هم از اول فاینال سرعتم روی 180 هستش و بازم نمی تونم بیارمش پایین تر و با همون 180 تاچ می کنم.یا مثلا آی ال اس من خودش ارتفاع کم نمی کنه فقط محدوده مناسبش رو نشون میده و من خودم اون رو تنظیم می کنم و اصلا با auto land نمی تونم dicsend کنم چون از اون محدوده میرم بیرون.آخرشم مجبورم یا یهو شیرجه بزنم پایین یا یهو فول ترتل بدم و خودم رو بکشم بالا تا به ساختمونا نخورم.این مشکل منه در کل موقع لند خیلی استرس دارم


    Mahan Air
    #6 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 15:56:40

  12. The Following 9 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    B727 (May 19th, 2013), Dream Bird (August 1st, 2012), HOSJAN78 (September 22nd, 2012), IR Blue SKY (August 1st, 2012), mobinall (August 1st, 2012), nikfly (August 1st, 2012), pakradm (August 1st, 2012), REZAAKBARIASBAGH (February 24th, 2014), W mahan 5 (August 1st, 2012)

  13. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    ??? ??? ????? ???? ???? pakradm ????? ??? ??
    یه بار نزدیک مهرآباد با VOR/DME TRN 115.3 و با کورس 287 رادیال کن و نتیجه اش را ببین

    در کل اگه خوت بخوای بنک بزنی خیلی سخته اون هم توی شبیه ساز چون پنجره بقل نداری
    من اصلا بلد نیستم با کورس کار کنم.یعنی تاحالا باهاش کار نکردم


    Mahan Air
    #7 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 15:57:40

  14. The Following 6 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    Dream Bird (August 1st, 2012), IR Blue SKY (August 1st, 2012), mobinall (August 1st, 2012), nikfly (August 1st, 2012), pakradm (August 1st, 2012), W mahan 5 (August 1st, 2012)

  15. pakradm ?????? ??
    pakradm
    هوانورد فعال-ستوان یکم
    November 2011
    Tehran
    387
    تعداد تشکر : 11,147
    Thanked 2,068 Times in 375 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    ??? ??? ????? ???? ???? AIR BUS ????? ??? ??
    من اصلا بلد نیستم با کورس کار کنم.یعنی تاحالا باهاش کار نکردم
    توی هواپیما ها یه دکمه ای هست به نام NAV یا VOC یا V/L که باید اول HDG را قطع کنی بعد این دکمه را بزنی تا هواپیما روی کورس مورد نظر رادیال کنه در کنار همون تجهیزات اتوپایلوت یک جا برای ورود CRS هم وجود داره مثلا توی A300-600 دقیقا کنار همون جایی هست که فرکانس NAV را وارد می کنند

    اگه میخوایی راجع به VOR اطلاعات بدست بیاری برو به اینجاها:::

    آموزش ناوبری با vor- قسمت اول
    تفاوت کورس و هدینگ


    سوالی بود در خدمتم
    #8 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 16:14:05

  16. The Following 8 Users Say Thank You to pakradm For This Useful Post:

    A-2727 (August 4th, 2012), Dream Bird (August 1st, 2012), HOSJAN78 (September 22nd, 2012), IR Blue SKY (August 1st, 2012), mobinall (August 1st, 2012), nikfly (August 1st, 2012), PILOTSAEED (August 1st, 2012), REZAAKBARIASBAGH (March 5th, 2014)

  17. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    در تائید فرمایشات جناب mobinall برای لندینگ حداقل در real از full flaps استفاده می شود به جزء در موارد خاص.....
    #9 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 17:07:08

  18. The Following 9 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    A-2727 (August 4th, 2012), AIR BUS (August 1st, 2012), B727 (May 19th, 2013), HOSJAN78 (September 22nd, 2012), IR Blue SKY (August 1st, 2012), mobinall (August 1st, 2012), nikfly (August 1st, 2012), pakradm (August 1st, 2012), W mahan 5 (August 1st, 2012)

  19. pakradm ?????? ??
    pakradm
    هوانورد فعال-ستوان یکم
    November 2011
    Tehran
    387
    تعداد تشکر : 11,147
    Thanked 2,068 Times in 375 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: درخواست آموزش ویژوال لندینگ به صورت کامل

    ??? ??? ????? ???? ???? Ali Pilot ????? ??? ??
    در تائید فرمایشات جناب mobinall برای لندینگ حداقل در real از full flaps استفاده می شود به جزء در موارد خاص.....
    دوست عزیز به نظر شما در هواپیمایی مثل A300-600 هم باید Full Flap لندینگ کرد؟؟؟ آیا اصلا خلبان ها این کار را میکنند؟؟؟ پس چرا در SOP برخی شرکت ها ذکر شده که به هیچ عنوان از Full Flap استفاده نشود؟؟؟
    به نظر من مقدار فلپ به وزن هواپیما ربط داره و همانطور که دوست عزیزم جناب mobinall اشاره کردند از دفترچه هواپیما مشخص میشه که برای چه وزنی چه فلپی لازم هستش

    متشکرم
    #10 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2012 در ساعت 17:28:48

  20. The Following 5 Users Say Thank You to pakradm For This Useful Post:

    A-2727 (August 4th, 2012), B727 (May 19th, 2013), HOSJAN78 (September 22nd, 2012), nikfly (August 1st, 2012), W mahan 5 (August 1st, 2012)

???? 1 ?? 9 123456789 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0