برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. arian_kh ?????? ??
    arian_kh

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    August 2012
    رشت
    94
    تعداد تشکر : 100
    Thanked 195 Times in 75 Posts

    ??? ??? امیدهای تازه برای ساخت موتورهای موج انفجاری دائم


    امید می‌رود که توسعه موتورهای جت موج انفجاری دائم (Continuous Detonation Wave Engine) با سرمایه گذاری مشترک آشرکت دفاعی هوا و فضای اروپا (EADS) و بنیاد اسکولکو (Skolkovo) روسیه وارد مرحله جدیدی شود. این پروژه با هدف دستیابی به موتور هواتنفسی یا راکتی مناسب برای تولید نیرو در سرعتهای مادون صوت تا فراصوت با ماخ نزدیک به پنج انجام می‌شود.

    هیتنا: موتورهای انفجاری که از امواج انفجاری فراصوت برای مشتعل کردن سوخت استفاده می‌کنند، از نظر تئوری می‌توانند تا سرعت بالای پنج ماخ عمل کنند. همچنین از نظر ترمودینامیکی راندمان بالاتری برای آنها پیش‌بینی شده و به لحاظ عدم وجود قطعات چرخان، از ساختمان ساده‌تر و وزن پائینتری برخوردارند. هر چند فناوری موتورهای انفجاری با وجود گذشت قریب به پنجاه سال، هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و هنوز هیچ موتور انفجاری به صورت صنعتی تولید نشده است، اما در پروژه جدید که با همکاری محققین دانشکده هیدرو دینامیک لاورنتیو (Lavrentiev) انجام می‌شود، تلاش شده تا با توجه ویژه به نوعی خاص از موتورهای انفجاری که به عنوان موتورهای موج انفجاری دائم شناخته می‌شوند و از طراحی پیچیده‌تری در میان این نوع موتورها برخوردارند، گامی بلند پروازانه در این مسیر برداشته شود. موتورهای انفجاری دائم قادرند نسبت به موتورهای انفجاری ضربانی (pulse detonation engine) که در آنها یک دریچه کرکره‌ای خودکار مانع ورود هوا در هنگام انفجار می‌شود، دبی هوای بیشتری را از خود عبور دهند که این خود نسبت تراست به وزن بیشتری را به همراه دارد. علاوه بر این انفجار به صورت پیوسته و داپمی موجب می‌گردد تا اینگونه موتورها در ارتفاعات بالا که فشار محیط به میزان زیادی کاهش می‌یابد، از خود عملکرد بهتری نشان دهند.

    هواپیمای آزمایشی Long-EZ مجهز به موتور انفجاری ضربانی
    تلاشها برای دستیابی به موتورهای انفجاری منحصر به فعالیتهای EADS و محققین روسی نمی‌شود. بلکه آژانس تحقیقات دفاعی پیشرفته آمریکا (DARPA) نیز، چشم‌اندازی از ساخت یک پیشرانه ترکیبی متشکل از یک موتور انفجاری دائم به همراه یک موتور توربینی، برای رسیدن به سرعتی بیش از ۴ برابر سرعت صوت را ارائه کرده است. پیش از این نیز مرکز تحقیقات نیروی هوایی آمریکا تنها هواپیمای سرنشین دار را که مجهز به یک موتور انفجاری ضربانی چهار لوله‌ای بود را در سال ۲۰۰۸ آزمایش کرد. پرواز ده ثانیه‌ای این هواپیما ثابت کرد می‌توان با طراحی مناسب، اثرات ارتعاشی و صدای این‌گونه موتورها را که از مشکلات اصلی در استفاده از آنها می‌باشند را تا حد قابل تحملی خنثی کرد.



    air.ru منبع
    #1 ارسال شده در تاريخ September 1st, 2012 در ساعت 09:51:12

  2. The Following 2 Users Say Thank You to arian_kh For This Useful Post:

    Dream Bird (September 1st, 2012), saber007 (September 1st, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0