برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 11
dqw
  1. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مرحله طراحی هواپیماهای 150 نفره تا 24 ماه آینده تکمیل و پس از آن فاز تولید اولیه این هواپیماها آغاز می شود.
    ˈعلیرضا رهاییˈ روز شنبه اظهار داشت: طرح کلان فناوری ساخت هواپیماهای 150 نفره میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، شرکت هسا و شرکت های بهره برداری کننده در راس آن ها سازمان هواپیمایی کشور( به عنوان موسسه تعیین کننده استانداردهای هواپیمایی کشور) آغاز شده است.
    وی افزود: در حال حاضر تیم طراحی در پژوهشکده علوم و فناوری فضای دانشگاه امیرکبیر فعال شده است و کارشناسان دانشگاه علم وصنعت ( دانشگاه همکار) ، پارک علم وفناوری دانشگاه تهران و موسسه حصاء با این تیم در زمینه طراحی این هواپیماها همکاری می کنند .
    رییس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: براساس زمان بندی تعیین شده برای تولید هواپیماهای 150 نفره ، باید طراحی آنها 24 تا 36 ماه به طول انجامد و بعد مرحله ساخت و تولید نمونه آغاز شود .هم اکنون 6 ماه از مرحله طراحی این هواپیماها سپری شده است و با توجه به پیش بینی ها ، 18 تا 30 ماه آینده وارد فاز تولید می شوند.
    وی ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی با حضور کارشناسان کمیته های راهبری طرح ساخت هواپیماهای 150 نفره تشکیل شده و افزون براین جلساتی تخصصی میان مدیران پروژه های دانشگاه محور ( امیرکبیر ) و دانشگاه همکار ( علم و صنعت ) و بهره برداران طرح ها به صورت منظم با موضوع ساخت هواپیماهای 150 نفره تشکیل شده است .
    رهایی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در افق چشم انداز، کشور به 600 فروند هواپیمای مسافربری نیاز دارد که از این تعداد باید 270 فروند از نوع 100 تا 150 نفره باشد.
    وی افزود: حدود 70 میلیارد دلار اعتبار برای طراحی و ساخت 600 فروند هواپیما نیاز است . امسال با تلاش معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بحث انجام پروژه های کلان در کشور مطرح شده و در این زمینه 38 پروژه در کمیسیون شورای عالی علوم و تحقیقات (عتف ) به تصویب رسیده که طرح طراحی و ساخت هواپیماهای 100 تا 150 نفره یکی از این پروژه هاست. IRNA
    #1 ارسال شده در تاريخ November 17th, 2012 در ساعت 23:10:12

  2. The Following 6 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    Dream Bird (November 18th, 2012), F-14A TOMCAT (November 18th, 2012), IR Blue SKY (November 17th, 2012), IRI.AMIR (November 18th, 2012), Mahan (November 18th, 2012), pakradm (November 18th, 2012)

  3. pilot1359 ?????? ??
    pilot1359
    هوانورد عادی-استوار دوم
    December 2010
    Ahwaz
    101
    تعداد تشکر : 601
    Thanked 445 Times in 103 Posts

    ??? ??? پاسخ: آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    سلام.
    برای من سواله، هواپیما رو ساختن موتورش رو چی کار می خوان کنند ما هنوز در تولید موتور %100 بومی خودرو خودکفا نشدیم مثالش هم یک زمانی موتور پژو 504 رو روی بدنه ی پیکان گذاشتیم و زمانی که تونستیم موتور پیکان رو بسازیم کار رو بر عکس کردیم یعنی موتور پیکان رو روی بدنه ی 405 گذاشتیم بعد موتور 405 رو روی سمند گذاشتیم بعد با کمی تغیرات موتور ال 90 رو روی تیبا گذاشتیم و در آخر که موتور ملی پایه گازسوز درست کردیم کاشف بعمل اومد که با همکاری بنز آلمان بوده که هنوز هم عملیاتی نشده.
    با تشکر.

    #2 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2012 در ساعت 02:35:55

  4. The Following 4 Users Say Thank You to pilot1359 For This Useful Post:

    Dream Bird (November 18th, 2012), Farhan (November 18th, 2012), IRI.AMIR (November 18th, 2012), pakradm (November 19th, 2012)

  5. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,505 Times in 1,505 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    دوست عزیز مقوله خودرو از هواپیما جدا هست

    اتفاقا چند وقت پیش در گفگنگو خبری از یکی از مدیران((راس کار حضور دارند)) این امرو پرسیدن و توضیحاتی هم داد اگر یه سرچ بکنی میتونی پیداش کنی
    #3 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2012 در ساعت 06:19:19

  6. The Following 2 Users Say Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    IRI.AMIR (November 18th, 2012), pakradm (November 19th, 2012)

  7. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    از نظر من نميتونه بسازه مگر با مشاركت با يه كشور ديگه مانند قضيه آنتونف 158 و اينكار اصلا غيراقتصادي هست چون نه توان رقابت با رقباي خارجي رو داره هم اينكه در بازار داخل هم مشتري نداره.
    #4 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2012 در ساعت 09:32:58

  8. The Following 3 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    Dream Bird (November 18th, 2012), IRI.AMIR (November 18th, 2012), pakradm (November 19th, 2012)

  9. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    ??? ??? ????? ???? ???? F-14A TOMCAT ????? ??? ??
    دوست عزیز مقوله خودرو از هواپیما جدا هست

    اتفاقا چند وقت پیش در گفتگو خبری از یکی از مدیران((راس کار حضور دارند)) این امرو پرسیدن و توضیحاتی هم داد اگر یه سرچ بکنی میتونی پیداش کنی
    دوست عزیز ما به استعداد و توان ایرانی ایمان داریم . اما مساله اینجاست که کشورما هنوز خیلی از قطعات هواپیماهای 40 سال پیش را نمیتواند بسازد ، چطوری میخواهد قطعه جدید طراحی کند ؟

    طراحی اش پیشکش . طراحی قالب و پر کردن قالب با آلیاژ یکنواخت فوق العاده مهم است .

    روشهای تولید خودش دنیایی پر از رمز و راز است وگرنه ، طراحی تئوری را گرچه فوق العاده سخت و مهم است ، را در ایران هم میتوان انجام داد .

    البته هیچکس به توانایی ایرانی شک ندارد ، لیکن طراحی و تولید و از همه مهمتر سرویس و نگهداری و بهره برداری و آموزش این موارد به بهره برداران و توانایی تشخیص عیوب هواپیما پس از بهره برداری ، هم در میان هست .

    به امید موفقیت کارشناسان ایرانی

    #5 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2012 در ساعت 10:20:11

  10. The Following 7 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    F-14A TOMCAT (November 18th, 2012), Farhan (November 18th, 2012), IR Blue SKY (November 18th, 2012), IRI.AMIR (November 18th, 2012), mohamadbaha (November 18th, 2012), Mohammadme (November 18th, 2012), pakradm (November 19th, 2012)

  11. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    طراحی هواپیما با توجه به دانش و تخصصی که داریم غیر ممکن نیست.

    اما همانطور که دوستان فرمودند مهمترین سد راه تولید هواپیما آلیاژهای به کار رفته در قطعات موتور و به ویژه پره های آن است که به هیچ وجه در داخل این تکنولوژی تولید آن وجود ندارد.(نقل قول از اساتید مهندسی مواد دانشگاه تهران)

    اگر هم هواپیمایی طراحی شود و بخواهد به مرحله ی تولید برسد بی شک نیازمند همکاری کشورهای بلوک شرق و در راس آن ها فدراسیون روسیه می باشد.
    #6 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2012 در ساعت 11:36:03

  12. The Following 9 Users Say Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    Dream Bird (November 18th, 2012), F-14A TOMCAT (November 18th, 2012), Farhan (November 18th, 2012), IRI.AMIR (November 18th, 2012), Mahan (November 18th, 2012), mohamadbaha (November 18th, 2012), Mohammadme (November 18th, 2012), pakradm (November 19th, 2012), سجیل (November 18th, 2012)

  13. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,505 Times in 1,505 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    بله من معذرت میخواهم.

    به هر حال دوستان در این امر اطلاعشون بیشتر هست.

    صحیح است هرچند من شنیده بودم که طرحی در راستا ساخت موتور در حال اجراست((توربو جت نبود))

    بله بی شک با همکاری کشور های بلوک شرق هست اینجور که معلومه اوکراین هستش
    #7 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2012 در ساعت 12:38:41

  14. The Following 5 Users Say Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    Dream Bird (November 18th, 2012), Farhan (November 18th, 2012), IR Blue SKY (November 18th, 2012), mohamadbaha (November 18th, 2012), pakradm (November 19th, 2012)

  15. pilot1359 ?????? ??
    pilot1359
    هوانورد عادی-استوار دوم
    December 2010
    Ahwaz
    101
    تعداد تشکر : 601
    Thanked 445 Times in 103 Posts

    ??? ??? پاسخ: آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    ??? ??? ????? ???? ???? F-14A TOMCAT ????? ??? ??
    دوست عزیز مقوله خودرو از هواپیما جدا هست

    اتفاقا چند وقت پیش در گفگنگو خبری از یکی از مدیران((راس کار حضور دارند)) این امرو پرسیدن و توضیحاتی هم داد اگر یه سرچ بکنی میتونی پیداش کنی

    سلام.
    دوست گرامی من مثال ماشین رو زدم بخاطر اینکه ساخت یک خودرو به مراتب ساده تر و آسانتر از یک هواپیماست و قصد مسخره کردن هم نداشتم اما همین جناب منطقی با اون پژوهایی که ساخت و آتش می گرفت رو برداشتند گذاشتن مسئول ساخت هواپیما. از این جهت می گم شما به کشور برزیل نگاهی بیزدازید الان هواپیماهای امرائر در برزیل ساخته می شن اما موتورا شونو از جنرال الکتریک می گیرن ساخت هواپیما تنها ساخت بدنه نیست گرچه بدنه ی هواپیما هم از تکنولوژی های پیشرفته محسوب می شه.
    با تشکر.
    #8 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2012 در ساعت 15:24:32

  16. The Following 3 Users Say Thank You to pilot1359 For This Useful Post:

    Farhan (November 18th, 2012), mohamadbaha (November 18th, 2012), pakradm (November 19th, 2012)

  17. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,048
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ: آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    شاید قصد تولید نمونه کشیده تر و بزرگتر انتونف 158 را داشته باشند که 150 نفره باشد.

    انتونف 148 یک هواپیمای 75 نفره بود که در اوکراین تولید میشد به سفارش ایران نمونه کشیده تر و کمی بزرگتر برای ایران با گنجایش 100 نفر

    طراحی شده است.

    حالا شاید با همکاری ایران و شرکت انتونف هواپیمای انتونف 158 که 100 نفره است را چند متری بزرگترش کردند و شده 150 نفره.


    احتمال دیگه هم تو متن نوشته ایران قصد ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره داره حالا شاید هم همین انتونف 100 نفره را 4 تا صندلی اضافه

    کردن شده هواپیمای 100 تا 150 نفره
    ?????? ???? سجیل : November 18th, 2012 ?? ???? 18:09:08


    #9 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2012 در ساعت 18:07:19

  18. The Following 8 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    Dream Bird (November 18th, 2012), Farhan (November 18th, 2012), IR Blue SKY (November 18th, 2012), IRI.AMIR (November 18th, 2012), Mahan (November 18th, 2012), mohamadbaha (November 18th, 2012), pakradm (November 19th, 2012), pilot1359 (November 18th, 2012)

  19. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: آغاز فاز تولید هواپیماهای 150 نفره تا سه سال آینده

    سلام به همگی
    به نظر من طراحی این هواپیما، چیزی نیست که بخواد در مدت سه سال به فاز ساخت برسه، مگر اینکه این طراحی فقط شامل یک سری از تغییرات باشه که اون هم بدون تایید شرکت آنتونوف عملیاتی نخواهد شد.
    به هر حال ما تا به حال همچین تجریه ای نداشتیم و برای شروع نیاز به یک سکوی پرتاب خیلی خوب داریم که به نظرم تنها و بهترین گزینه پیش رو همین شرکت آنتونوف است.
    بحث فقط و فقط بر سر موتور نیست، ممکن است شما بدانید ساختار یک هواپیما مثلا از لحاط سازه ای چگونه است، ولی اگر امکانات آزمایشگاهی نداشته باشید( منظور چیزی فراتر از چند تا وسیله توی آزمایشگاه دانشگاه است) نمی تونید بفهمید که اگر از حالت دیگه یا ساختار دیگه ای استفاده می کردید چی می شد و مجبور می شید به تئوری اکتفا کنید که بسیار خطرناک و غیر منطقی است پس این گزینه رد می شه. و کلا نمی تونید ساختار های جدید و انقلابی به دست بیارید. حال هر چقدر هم که در تئوری محشر باشید، بالاخره نیاز به تست و تجربه واقعی دارید.
    پس تنها گزینه پیش رو می ماندآنتونوف
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #10 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2012 در ساعت 19:03:21

  20. The Following 10 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    Dream Bird (November 18th, 2012), Farhan (November 18th, 2012), IR Blue SKY (November 18th, 2012), IRIAF F-14A (May 15th, 2015), Mahan (November 18th, 2012), mohamadbaha (November 18th, 2012), Mohammadme (November 18th, 2012), pakradm (November 19th, 2012), pilot1359 (November 18th, 2012), سجیل (November 19th, 2012)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0