برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 7 ?? 7
dqw
  1. HPAX ?????? ??
    HPAX
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2012
    نايين كاشان
    53
    تعداد تشکر : 18
    Thanked 119 Times in 40 Posts

    ??? ??? كاربرد اثر كواندا(uav)

    سلام با توجه به مباحثي كه در قسمت هاي قبلي گفته شد تصميم دارم يكي از كاربردهاي عملي اثر كواندا را بگم اميدوارم دوستاني كه هنوز فك ميكنن بحث اختلاف فشار باعث ايجاد ليفت ميشه بتونن نحوه بوجود اومدن ليفت در اينجا را براي ما توضيح بدن.

    يكي از نمونه هاي uav كه با اثر كواندا كار ميكنه و نحوه بوجود اومدن ليفت در اون به اين شكله كه با هدايت هوا رو به پايين ليفت را بوجود مياره در زير ميبينيد . ميتونيد با سرچ فيلم هاي پروازشم پيدا كنيد.



    ?????? ???? HPAX : November 28th, 2012 ?? ???? 13:26:37
    #1 ارسال شده در تاريخ November 28th, 2012 در ساعت 13:25:16

  2. The Following 4 Users Say Thank You to HPAX For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013), IRI.AMIR (November 28th, 2012), IRIAF F-14A (November 28th, 2012), Nima Amini (November 28th, 2012)

  3. Nima Amini ?????? ??
    Nima Amini

    عضو شورا هوانوردی
    July 2008
    ایران
    1,673
    تعداد تشکر : 8,296
    Thanked 8,135 Times in 1,642 Posts

    ??? ??? پاسخ: كاربرد اثر كواندا(uav)

    خب ... این یک VTOL Drone هست ... الان چه ارتباطی با موضوعات قبلی و بحث اختلاف فشار داشت؟ لطفا بیشتر توضیح بدید.
    اگر استنباط شما این هست، بجای این تصاویر هم می تونستید از تصاویر بالگرد استفاده کنید.

    شما قبلا در مورد ارفویل صحبت می کردید (نحوه ی به وجود آمدن لیفت در یک هواپیمای Fixed-wing با یک VTOL چه ارتباطی با هم دارند؟)
    #2 ارسال شده در تاريخ November 28th, 2012 در ساعت 15:48:18

  4. The Following 2 Users Say Thank You to Nima Amini For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013), IRIAF F-14A (November 28th, 2012)

  5. HPAX ?????? ??
    HPAX
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2012
    نايين كاشان
    53
    تعداد تشکر : 18
    Thanked 119 Times in 40 Posts

    ??? ??? پاسخ: كاربرد اثر كواندا(uav)

    بحثي كه در رابطه با x wing مطرح شد همونطور كه اونجام گفته بودم ترجمه يه مطلب بود كه در اون اومده بود به منظور بررسي اثر كواندا ناسا اقدام به ساخت يه هليكوپتر كرده.
    اما بحث در مورد اين uav ها مربوط ميشه به نحوه ايجاد برا در اونها. به سطوح خميده كه اين پرنده را تشكيل ميدن سطوح كواندا ميگن كه باعث منحرف كردن جريان هوا و در نتيجه به پايين روندن هوا و بوجود آوردن ليفت ميشه.
    اما خوب اينجام حتما اين بحث بوجود مياد كه به دليل ايجاد سرعت در هواي بالاي پرنده و كاهش فشار ليفت بوجود اومده كه اين يه تصور غلطه .
    به اين دليل كه بايد دقت داشت وقتي ميگيم در جايي كه سرعت سيال زياد بشه فشار اون كم ميشه ، منظور فشار استاتيكي هست، يعني با افزايش فشار ديناميكي فشار استاتيكي كاهش پيدا ميكنه.
    اما بايد دقت داشت در اين پرنده فشار استاتيكي و فشار ديناميكي عملا اثرات كاهشي و افزايشي خودشون را خنثي ميكنن.
    در قسمت زير پره هاي موتور افزايش فشار ديناميكي و در روي سطوح كواندا كاهش فشار استاتيكي داريم.
    البته اگه تو اينترنت يه سرچ در مورد كاربردهاي اثر كواندا بزنيد مطالب بهتري از اين چيزي كه من توضيح دادم هم پيدا ميكنيد.
    #3 ارسال شده در تاريخ November 28th, 2012 در ساعت 17:22:51

  6. The Following 2 Users Say Thank You to HPAX For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013), IRIAF F-14A (November 28th, 2012)

  7. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: كاربرد اثر كواندا(uav)

    اما خوب اينجام حتما اين بحث بوجود مياد كه به دليل ايجاد سرعت در هواي بالاي پرنده و كاهش فشار ليفت بوجود اومده كه اين يه تصور غلطه .
    به اين دليل كه بايد دقت داشت وقتي ميگيم در جايي كه سرعت سيال زياد بشه فشار اون كم ميشه ، منظور فشار استاتيكي هست، يعني با افزايش فشار ديناميكي فشار استاتيكي كاهش پيدا ميكنه.
    اما بايد دقت داشت در اين پرنده فشار استاتيكي و فشار ديناميكي عملا اثرات كاهشي و افزايشي خودشون را خنثي ميكنن.
    در قسمت زير پره هاي موتور افزايش فشار ديناميكي و در روي سطوح كواندا كاهش فشار استاتيكي داريم.
    سلام به همگی دوستان
    بنده متوجه منظور از دلایل بالا نشدم و اصلا نفهمیدم که چطور فشار استاتیکی و دینامیکی اثرات خودشون رو خنثی می کنن. ولی در مورد یک نکته باید تذکر بدهم که در بحث ایرفویل ها به عنوان بال ثابت، کاری وجود ندارد و بحث فقط و فقط حول اختلاف فشار و قانون سوم نیوتون می چرخد، ولی در مورد فن ها، چه در عمود پرواز ها و چه در ملخ هواپیماها و یا حتی دستگاههای تهویه، بحث انجام کار بر روی سیال به میان می آید که اثر اصلی را در ایجاد حرکت دارد.
    در حقیقت اگر وسیله سرعت اولیه نداشته باشد، ما سرعت جریان را در بالا دست صفر در نظر گرفته، سرعتی برای سیال در روی فن فرض می کنیم و سرعتی بیشتر از آن در پایین دست جریان.
    پارامترهایی هم که در ایجاد تراست نقش بازی می کنند هم عبارتند از چگالی، سرعت در بالا دست، و سرعت روی فن و پارامتری که به نوعی نسبت افزایش سرعت روی فن به سرعت جریان بالا دست است. که چگالی هم عموما ثابت در نظر گرفته می شود.
    فکر می کنم بایید دوست خوبمان موارد مورد نظرشون رو واضح تر بیان کنند چون من یکی که چیز خاصی دستگیرم نشد...
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #4 ارسال شده در تاريخ November 28th, 2012 در ساعت 18:42:02

  8. The Following 3 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013), IRIAF F-14A (November 28th, 2012), Nima Amini (November 28th, 2012)

  9. HPAX ?????? ??
    HPAX
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2012
    نايين كاشان
    53
    تعداد تشکر : 18
    Thanked 119 Times in 40 Posts

    ??? ??? پاسخ: كاربرد اثر كواندا(uav)

    اصلا شما فرض بگير فن نيس. بحث من فقط در مورد بدنه اصلي و سازه اصلي اين نوع پرندس. در قسمت زير فن و جايي كه هواي مكيده شده به بدنه اصلي برخورد ميكنه فشار ديناميكي نيروي رو به پايين بوجود مياره و در مابقي مسير فشار استاتيكي نيروي رو به بالا(منظور اختلاف فشار اون نقطه با قسمت زير سازه ، كه عامل ايجاد نيرو هس).
    #5 ارسال شده در تاريخ November 28th, 2012 در ساعت 23:28:47

  10. The Following User Says Thank You to HPAX For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

  11. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: كاربرد اثر كواندا(uav)

    ??? ??? ????? ???? ???? HPAX ????? ??? ??
    اصلا شما فرض بگير فن نيس. بحث من فقط در مورد بدنه اصلي و سازه اصلي اين نوع پرندس. در قسمت زير فن و جايي كه هواي مكيده شده به بدنه اصلي برخورد ميكنه فشار ديناميكي نيروي رو به پايين بوجود مياره و در مابقي مسير فشار استاتيكي نيروي رو به بالا(منظور اختلاف فشار اون نقطه با قسمت زير سازه ، كه عامل ايجاد نيرو هس).
    حقیقتش رو بخواهید من فکر می کنم که یا شما مفاهیم فشار رو اصلا نفهمیدید یا اینکه خیلی خیلی خوب فهمیدید، چون من یکی اصلا نمی فهمم منظورتون چیه؟
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #6 ارسال شده در تاريخ November 29th, 2012 در ساعت 10:40:00

  12. The Following User Says Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

  13. HPAX ?????? ??
    HPAX
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2012
    نايين كاشان
    53
    تعداد تشکر : 18
    Thanked 119 Times in 40 Posts

    ??? ??? پاسخ: كاربرد اثر كواندا(uav)

    فك ميكنم اگه متناسب با برنولي بگيم بهتر باشه. ترم ديناميكي فشار چيه . آيا چيزي غير از ترم سرعت سياله؟؟؟؟
    اصلا بزاريد ساده تر بگيم. در اون قسمت زير پره به دليل درگ اصطكاكي شديدي كه براي سطح كواندا هست نيروي رو به پايين داريم. ولي در كل اگه حا و حوصله متون زبان اصلي در مورد اثر كواندا وكاربردهاش را داريد يه سرچ بكنيد مطالب خيلي خوبي دستگيرتون ميشه.
    ?????? ???? HPAX : November 29th, 2012 ?? ???? 11:36:29
    #7 ارسال شده در تاريخ November 29th, 2012 در ساعت 11:33:59

  14. The Following User Says Thank You to HPAX For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0