برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    new_1 ایرودینامیک

    سلام به همه
    کسی میدونه چرا در هواپیمای مسافربری الات دقیق ماخ نامبر داریم در صورتی که با این سرعت پرواز نمیکنه ؟
    دلیلش پدیده ی به اسم تاکاندر هست که وقتی رخ داد دیگه هیچ کس نمیتونه هواپیما رو کنترل کنه و مثل سنگ میخوره زمین .تاکاندر پدیده ی هست که باعث میشه نیروی برا از بال ها حذف شده به دلیل سرعت صوت .چون سرعت بال ها از هواپیما بیشتره و دلیل گذاشتن ماخ نامبر اینه که همیشه باید زیر این سرعت پرواز کرد.
    از دوستان ممنون میشم نظراتشون رو بگن و اگه کم و کسری هم داره اعلامش کنن
    #1 ارسال شده در تاريخ December 4th, 2012 در ساعت 19:36:59

  2. The Following 8 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    Dream Bird (December 5th, 2012), Ehsan_Abas (February 12th, 2013), Esmaiel_F4 (January 2nd, 2013), IRI.AMIR (December 5th, 2012), IRIAF F-14A (December 5th, 2012), Mahan (December 5th, 2012), Mohammadme (December 5th, 2012), pakradm (December 5th, 2012)

  3. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: ایرودینامیک

    وقتی هواپیما در توده ای از هوا حرکت می کنه مولکول های هوای اطراف هواپیما مغشوش می شوند و در اطراف هواپیما به چرخش در آیند. وقتی سرعت هواپیما تقریبا کمتر از 250 مایل بر ساعت هست چگالی هوای مجاور ثابت می ماند (با فرض پرواز در ارتفاع ثابت). اما در سرعت های بالاتر برخورد بدنه و بال هواپیما با مولکول های هوا باعث فشردگی مولکول های هوا می شود و در نتیجه چگالی هوا تغییر می یابد و این باعث می شود که برآیند نیروهای وارد بر هواپیما تغییر یابد. نزدیک سرعت صوت (یعنی 340 متر بر ثانیه و یا 760 مایل بر ساعت) اغتشاشات جریانات هوایی شدیدی به وجود می آید که به آن shock wave می گویند و باعث به لرزه در آمدن بال هواپیما میشه و بسیار بر نیروی لیفت و درگ هواپیما تأثیر دارد. به همین دلیل در هواپیماهای غیر نظامی (civil) از ماخ استفاده می کنیم تا خلبان سرعت هواپیما با توجه به سرعت صوت را کنترل کند. در هواپیماهای Supersonic یا مافوق صوت هواپیما هنگام نزدیک شدن به سرعت صوت باید به سرعت از سرعت صوت عبور کند تا لرزش هایی که به بدنه ی هواپیما وارد می شود کمتر شوند و آسیبی به بدنه نرسد.
    ?????? ???? Mohammadme : December 4th, 2012 ?? ???? 23:48:12


    #2 ارسال شده در تاريخ December 4th, 2012 در ساعت 23:47:02

  4. The Following 7 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    Dream Bird (December 5th, 2012), Ehsan_Abas (February 12th, 2013), Esmaiel_F4 (January 2nd, 2013), IRI.AMIR (December 5th, 2012), IRIAF F-14A (December 5th, 2012), Nima Amini (December 5th, 2012), pakradm (December 5th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0