برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. sina danesh ?????? ??
    sina danesh
    هوانورد عادی-استوار دوم
    November 2012
    تهران
    122
    تعداد تشکر : 77
    Thanked 246 Times in 91 Posts

    Post خلبانی

    ● شرایط خلبانی چیست؟
    یک خلبان به دلیل در اختیار داشتن یک هواپیما که میلیون ها دلار ارزش داردمی بایست شرایط پذیرش این مسئولیت خطیر را داشته باشد که این آمادگی در ۳ مرحله سنجیده می شود مرحله اول داشتن حداقل مدرک دیپلم و موفقیت در آزمون علمی در مرحله بعد می بایست از لحاظ جسمی در معاینات پذیرفته شود که در این زمینه فرد داوطلب می بایست حداکثر ۲۰سال سن داشته باشد ضمن اینکه باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم غیر پزشکی باشید. معمولا حداکثر سن شما باید ۲۶ سال باشد تا بتوانید در آزمون استخدام و مصاحبه شرکت کنید.
    ● معاینات پزشکی:
    تست پزشکی در بخش هواپیماهای غیر نظامی (Civil) شامل ۲ گواهینامه کلاس ۱ و کلاس ۲ می باشد.
    گواهینامه کلاس ۲ برای :
    ۱) دانشجویان PPL و خلبانان دارای گواهینامه PPL
    ۲) مهندس پرواز و ناوبر
    گواهینامه کلاس ۱ برای دانشجویان CPL و IR و خلبانان دارای گواهینامه CPL و IR .
    درگواهینامه تست پزشکی کلاس ۲ شرایط کمی ساده تر می باشد.
    ولی بطور کلی آزمایشات کامل خون و ادرار ، نوار قلب ، نوار مغز ، اکو کاردیو گرافی قلب ، هولتر مانیتورینگ ( در صورت لزوم) ، تست چشم ( شامل دید دور و دید میانه و دید نزدیک ، عمق دید ، تست رنگ ، و تست چشم با دستگاه ) ، نوار گوش یا ادیومتری ( شنیدن فرکانسهای ۱۲۵ و ۲۵۰ و ۵۰۰ و ۱۰۰۰و ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ و ۸۰۰۰ هرتز برای هردوگوش در مدت زمان خاص) ، عکس ازریه ها وسینوسها و نوار ریه ، عکس از فک و دندانها و معاینه دندان ، تست HIV و معاینه کامل بدن و انجام فشارخون .
    تست هوش همان تست هوشی است که برای یک فرد بالغ و دارای مدرک دیپلم در آزمونهای ورودی ارگانها برگزار می شود و منابع آن
    کتابهای تست هوش موجود در کتاب فروشی هاست.
    تست روانپزشکی نیز بسیار ساده است تا سلامت روانی شما را تایید کنند.
    حداقل قد مورد نیاز برای خلبانی نیز ۱۶۵ سانتی متر می باشد.
    بعد از گذراندن تمامی معاینات پزشکی در صورت قبولی کارت AMC به شما داده می شود که نشان دهنده ی سلامت کامل شماست و شما مجاز به شرکت در کلاس های خلبانی هستید.
    ● مدارک مورد نیاز:
    ▪ برای خلبان شدن شما نیاز به سه مدرک دارید:
    ۱) مدرک PPL : این مدرک برای هواپیماهای سبک نظیر Cessna است. هزینه ی این مدرک تقریبا ۶.۵ میلیون تومان است. کلمه PPL مخفف Private Pilot&#۰۳۹;s Licence به معنی مدرک خلبانی شخصی است.
    ۲) مدرک CPL : این مدرک برای هواپیماهای سنگین و باربری نظیر هواپیماهای Boeing ۷۴۷ , ATR , AirBus A۳۱۰ و… است. هزینه ی این مدرک تقریبا ۲۴.۵ میلیون تومان است. کلمه ی CPL مخفف Commerical Pilot&#۰۳۹;s Licence به معنی مدرک خلبانی تجاری است.
    ۳-مدرک IR: این مدرک برای کار در شرکت های هواپیمایی لازم است. این کلمه مخفف Instrument Rating به معنی نحوه ی عملکرد ابزار است. هزینه ی این دوره را نمی دونم.
    ● دوره های درسی خلبانی:
    در صورت قبولی در آزمون علمی و پزشکی اولیه چنانچه زبان انگلیسی را خوب بدانند نیازی به گذراندن دوره کلاس زبان ندارد اما در صورتی که آمادگی لازم را نداشته باشند باید دوره آموزش زبان انگلیسی را طی کنند . پس از آن دوره مقدماتی کلاسهای زمینی برگزار خواهد شد که این دوره شامل دروس: هواشناسی ، آیرودینامیک ، آلات دقیق پرواز ، ناوبری هوایی ، مقررات وزن وتعادل ، قابلیتهای هواپیما ، موتور سیستم ، نحوه کار با کامپیوتر پرواز و محاسبات ، نقشه خوانی و فیزیولوژی پرواز می شود. سپس دانشجویان به میزان ۴۵ ساعت پرواز آموزش همرا ه با استاد و همچنین به صورت مستقل (solo ) خواهند داشت که این پرواز ها با هواپیما های آموزشی از نوع (Cessna ) بونانزا ( Bonanza) انجام می شود . چنانچه دانشجویان در دروس تئوری نمرات لازم را کسب کرده و در آزمایش کتبی ، شفاهی و عملی پرواز نیز موفق شوند در این مرحله گواهینامه خلبانی شخصی (PPL) به آنها داده می شود و از این به بعد به عنوان یک خلبان دارای گواهینامه می تواند پرواز نماید . ولی قوانین به این دسته از خلبانان اجازه فعالیت حرفه ای نمی دهند یعنی نمی توانند شغل خلبانی را پیشه کنند و صرفا می توانند به عنوان تفریح و یا با هواپیمای شخصی خود پرواز داشته باشند و مجاز به پرواز با هواپیماهای سنگین و مسافربری و یا باری و غیره نیستند ، و اگر شخص قصد داشته باشد یک خلبان حرفه ای بشود لازم است دوره عالی خلبانی را طی کند که این دوره شامل خلبانی بازرگانی (CPL) ، خلبانی با هواپیمای چند موتوره ، پرواز بادستگاه (Instumenrating) و یک دوره کوتاه مدت آموزش سیستم های هواپیمایی که قرار است با آن پرواز کند ، طی کرده تا بتواند جذب شرکتهای هواپیمایی شده و بعنوان یک خلبان حرفه ای مشغول به خدمت شود.
    علاقمندان به خلبانیCPL می بایست حدود یکهزار ساعت کلاس زمینی پیرامون دروس مقدماتی پرواز و چگونگی استفاده از دستگاههایکمک ناوبری و ۲۰۰ ساعت پرواز با نظارت اساتید را طی کند دوره هواپیمای دوموتوره با استاد و کلاسهای زمینی همراه است و جهت آموزش دوره پرواز با دستگاه حداقل ۳۰ ساعت پرواز با استاد و گذراندن کلاسهای زمینی مربوط می شود.
    دریافت گواهینامه هر یک از دوره های فوق منوط به گذراندن آزمون کتبی و عملی می باشد داوطلبان می بایست شخصا هزینه آموزش این دوره ها را پرداخت نمایند . هزینه ادامه تحصیل در رشته های مذکور بسیار گران است البته بعضی از شرکتهای هواپیمایی با ارائه بورس به تعدادی از داوطلبان این هزینه را تقبل می کنند تا داوطلب پس از فارغ التحصیل در خدمت آنان قرار گیرد . اما در حال حاضر این شرکتها بندرت چنین بورسها و آزمونهایی را برگزار می کنند و در صورت نیاز به خلبان حرفه ای از فارغ التحصیلان مرکز فنون هوایی که بصورت آزاد آموزش دیده اند استخدام می کنند گواهینامه صادره از طرف مرکز آموزش فنون هوایی ارزش بین المللی دارد و در خارج از کشور قابل ارائه می باشد .
    ادامه تحصیل دختران در رشته خلبانی اگر چه با مشکلات فراوانی روبرو است اما امکان پذیر می باشد ، هم اکنون در شهرهای شیراز ـ تهران ـ تبریز ـ اهواز ـ مشهد مراکز و شعبه هایی برای آموزش خلبانی به دختران وجود دارد ، لازم بذکر است که هنوز اقداماتی در خصوص اشتغال به کار ایشان انجام نپذیرفته است .
    یک خلبان به لحاظ تنظیم ساعات پرواز در اوقات متفاوت نمی تواند برنامه ریزی دقیقی برای زندگی شخصی خود داشته باشد و بیشتر باید از یک برنامه شناور استفاده نماید بدین گونه که در هر هفته یا هر ماه برنامه پرواز تغییر می کند و چنانچه با این تغییرات آشنا نباشد ، در زندگی شخصی دچار مشکل خواهد شد .
    فرد خلبان می بایست از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد به همین لحاظ تا سن تقریبا ۴۰ سالگی هر سال یکبار و بعد از سن ۴۰سالگی هر شش ماه یکبار مورد آزمایشات خاص قرار می گیرد .
    در کل فرد داوطلب این رشته می بایست به موقعیت حساس و پر مخاطره این رشته توجه و با اطلاعات کافی و کاملی متقاضی این رشته شود .
    این را باور کنید که اگر به این رشته علاقه نداشته باشید و فقط به خاطر حقوق و مزایا وارد این رشته شوید دچار مشکل خواهید
    #1 ارسال شده در تاريخ December 12th, 2012 در ساعت 14:53:23

  2. The Following User Says Thank You to sina danesh For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (December 13th, 2012)

  3. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: خلبانی

    تعریف شما از مدارک پروازی یکمی مشکل داره :
    PPL گواهینامه پرواز شخصی ، برای پرواز غیر تجاری ( خلبان هزینه بایت پرواز دریافت نکند) ( سایز و وزن هواپیما مطرح نیست ، استفاده تجاری یا شخصی از مدرک مهم است ) ( همه هواپیماهای تک موتوره ، غیر بازده بالا (Non- High performance
    CPL گواهینامه پرواز تجاری ؛ که برای پروازهای تجاری ( خلبان بابت ساعت پرواز هزینه دریافت می کند) و نوع هواپیمای قابل پرواز همان هواپیماهای PPL هست .
    برای پرواز با هواپیماهای بیشتر از یک موتور ، باید دوره مالتی رو بگذرونید .. ( هنوز هواپیماهای قابل پرواز هواپیماهای غیر بازده بالا هستند )
    اینسترومنت برای پرواز در شرایط IFR لازم هست ( نحوه پرواز تنها با استفاده از ابزار دقیق و کمک های رادیویی رو آموزش می بینید )

    برای پرواز با هواپیماهای بازده بالا و هواپیماهایی که دارای تایپ ریتینگ خودشون هستند نیاز با گذراندن دوره مربوطه نیز می باشد
    ?????? ???? kamy_f : December 13th, 2012 ?? ???? 11:58:45
    #2 ارسال شده در تاريخ December 13th, 2012 در ساعت 11:53:35

  4. The Following 2 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (December 13th, 2012), pakradm (December 14th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0