برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? ادغام ؛ چاره مشکلات ایرلاین های کوچک

    در حالی به تازگی بانک مرکزی ایران طی یک ماده 13 گانه به 19 مصارف خدماتی ارز مبادلاتی ارائه می‌دهد که برخی کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی همچنان معتقدند که ایرلاین‎ها با کمبود ارز مواجه می‌شوند و ارز مبادلاتی دردی را دوا نمی‌کند. اما یک کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی پیشنهاد داده تا ایرلاین‌های کوچکتر با یکدیگر ادغام شوند تا مشکلات ارزی آن‌ها را از پا درنیاورد.
    برخی کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی کشور معتقدند که شاید ارز مبادله‌ای نتواند پاسخگوی نیاز ایرلاین‌ها باشد از سوی دیگر حتی پیشنهاد می‌دهند که بهتر است ایرلاین‌های کوچکتر بایکدیگر ادغام شوند تا مشکلاتشان کمتر شود.
    بانک مرکزی در بخشنامه‎ای تصمیمات کارگروه ستاد ویژه اقتصادی مبنی بر فروش ارز مبادله‎ای به 19 قلم مصارف خدماتی را به بانک‌ها ابلاغ کرد که در بند شانزدهم آن هزینه‌های سوخت، هندلینگ، لندینگ، حقوق خدمه خارجی و حق بیمه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مدنظر قرار گرفته‌است.

    بانک مرکزی در راستای سامان دهی بازار ارز، طی بخشنامه‌ای تصمیمات گرفته شده توسط کارگروه ستاد ویژه اقتصادی را در سیزدهم آذرماه سال جاری به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

    در این ابلاغیه 13 بندی آمده است: «با توجه به الزام عرضه درآمدهای ارزی وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های موضوع بند (27) قانون بودجه سال 1391 کل کشور در مرکز مبادلات ارزی کشور، بانک‌های عامل مکلفند ارزهای مربوطه را به نرخ مبادله ای خریداری کنند.»

    خرید ارز از صادر کنندگان به نرخ مبادله‌ای و ارایه اعلامیه خرید ارز به صادرکنندگان به منظور استفاده از جایزه، مشوق‌های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی بلامانع است. ضمنا صادرکنندگان می‌توانند علاوه بر فروش ارز صادراتی در مرکز مبادلات ارزی کشور، منابع ارزی خود را جهت واردات مطابق با گروه‌های کالایی (اولویت بندی وارداتی) مصرف نمایند، اعم از اینکه واردات توسط صادرکننده صورت گیرد یا ارز مربوطه به واردکننده دیگر ارائه شود، همچنین می‌توانند سپرده‌گذاری ارزی نموده یا برای پرداخت بدهی ارزی خود استفاده کنند.

    ارز مورد نظر که به خدمات اختصاص یافته شامل ارز مسافرتی (حداکثر300 دلار یک بار در سال برای کلیه مقاصد به مسافرین هوایی، زمینی، ریلی و دریایی)،ارز درمانی، ارز ماموریت،ارز دانشجویان آزاد یا غیر بورسیه (مقطع فوق لیسانس و بالاتر)،فرصت های مطالعاتی و هزینه های درمانی هیئت علمی،حق عضویت و حق ثبت نام در سازمان ها و مجامع بین المللی و محافل علمی و هزینه چاپ مقالات علمی،هزینه شرکت در نمایشگاه های خارج کشور، حق الوکاله در رابطه با دعاوی خارجی،اصل و سود سرمایه گذاری خارجی، بابت کارمزدها، هزینه دفاتر خارج از کشور،هزینه اجاره و اشتراک شبکه های اطلاعاتی (اینترنت ، رویتر )، هزینه برگزاری نمایشگاه های بین المللی، هزینه انجام آزمایش های علمی و فنی انتشار آگهی در خارج کشور و دریافت گواهی های بین المللی، هزینه خرید امتیاز پخش فیلم و دریافت های ماهواره ای و ارتباطی، هزینه های سوخت، هندلینگ، لندینگ، حقوق خدمه خارجی و حق بیمه شرکت های هواپیمایی ایرانی، فروش و انتقال ارز بابت شرکت های بیمه ایرانی، فروش ارز به شرکت های منتخب برای اعزام زائرین به عمره مفرده و عتبات عالیات (عراق)، فروش ارز جهت بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی (دولتی و خصوصی)، فاینانس غیرخودگردان، بانک توسعه و تجارت (بانک اکو)، بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی است.

    "علیرضا بحیرایی" کارشناس ارشد صنعت حمل و نقل هوایی کشوربا بیان این که ممکن است ارز مبادله ای پاسخگوی نیاز ایرلاین ها نباشد گفت: «در شرایطی که نرخ ارز همچنان با افت و خیز مواجه باشد بهتر است که ایرلاین‌های کوچکتر با یکدیگر ادغام شوند.»

    وی یکی از دلایل این ادغام را کاهش هزینه‎های شرکت‎های هواپیمایی کوچک دانست و ادامه داد: «هیچ ایرلاین بزرگی مثل آسمان یا ماهان حاضر نمی‌شود که ایرلاین کوچکتری را در خود بپذیرد اما در خصوص ایرلاین‌های کوچکتر این اقدام می‌تواند سودآور باشد.»

    این کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی با بیان این‌که در صورتی که نرخ ارز همچنان برای ایرلاین‌ها مشکل‌ساز باشد افزود: «اگر نرخ ارز همچنان فاکتور نگرانی ایرلاین‌ها باشد بهتر است یا ایرلاین‌های کوچکتر تعدیل شوند یا ادغام شوند چرا که در صورت تعدیل مشکلات کمتر شده و بهتر می‌توانند در مورد مسائل پیرامون ناوگان تصمیم‌گیری کنند.»

    وی ادامه داد: «با توجه به این که هزینه‌های ایرلاین‌ها به شکل دلاری است بهتر است از بهترین راه برای کاهش مشکلاتشان بهره مند شوند.»
    #1 ارسال شده در تاريخ December 13th, 2012 در ساعت 18:32:45

  2. The Following 2 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    pakradm (December 14th, 2012), فانتوم-2 (December 14th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0