برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 3 123 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 26
dqw
  1. امیررضا ?????? ??
    امیررضا
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    June 2012
    قزوین
    204
    تعداد تشکر : 5,982
    Thanked 777 Times in 196 Posts

    ??? ??? گزارش یک پرواز

    ----------------------------------------------------------------------- به نام خدا ----------------------------------------------------------------------

    با عرض سلام و ادب خدمت همه ی دوستان


    راستش یه خواهشی از همه ی دوستان و کاربران شبیه ساز ( چه شبیه ساز نظامی و غیر نظامی ) داشتم و اینه که :

    اگه حوصله و وقتش رو داشتید میشه لطف کنین و از پروازتون و فنونی که در طی پروازتون به کار بردید

    ( مثلا تمام فنونی که هنگام فرود در شرایط نا مناسب جوی و با نقص فنی های بوجود اومده اجام دادید تا هواپیما به بهترین شکل ممکن فرود بیاد ،، تعقیب و گریز در داگفایت وسپس منحدم کردن حدف وهر چیز دیگه ای که دوست داشتید )

    یک مختصر گزارشی ارایه بدید تا دوستانی مثل بنده که علاقه ی زیادی به فنون پرواز و چگونگی اون دارند ولی هیچ تجربه و عملکردی در این زمینه ندارند بتونند از گزارش

    پروازتون که حاوی تجربیات و نحوه ی پرواز و فنونی که در طی پروازتون که هم به صورت علمی و هم به صورت تجربی هستش استفاده کنند

    راستش نمیدونم که این پست چقدر مخاطب داشته باشه ولی اگه تونستید ؛؛؛ ازتون خواهش میکنم که یک گزارشی هر چند کوتاه مختصر هم که شده ارایه بدید تا

    عزیزانی که در این زمینه تجربه ی چندانی ندارند بتونند استفاده کنند ؛؛؛ چون به نظر بنده شاید این گزارش ها بتونه مؤثر تر از مقاله و تحقیق ،، تجربیات و فنون پرواز رو

    به مخاطبان خودش انتقال بده.






    و درپایان هم از همه ی دوستان که حوصله کردند و این نوشته ی پر نقص بنده ی حقیر رو مطالعه کردند صمیمانه تشکر و قدر دانی میکنم
    امیدوارم که همیشه در سایه ی لطف خداوند و امام زمان (عج) همیشه پیروز و موفق و سربلند باشید
    در پناه خدا
    یا علی (ع).
    ?????? ???? امیررضا : December 21st, 2012 ?? ???? 19:34:40




    #1 ارسال شده در تاريخ December 21st, 2012 در ساعت 19:25:45

  2. The Following 14 Users Say Thank You to امیررضا For This Useful Post:

    amin_bp (March 9th, 2013), B727 (December 29th, 2012), EP-IBC (March 8th, 2013), EP-IBZ (December 21st, 2012), Esmaiel_F4 (December 24th, 2012), F-14A TOMCAT (December 22nd, 2012), Farhan (December 21st, 2012), HOSJAN78 (December 22nd, 2012), M Michael Watson (April 15th, 2013), M.R.H (December 22nd, 2012), Mahan (December 22nd, 2012), MAHANVIRTUALAIRLINE (April 24th, 2013), pakradm (December 22nd, 2012), saman9086 (December 21st, 2012)

  3. saman9086 ?????? ??
    saman9086
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2011
    شیراز
    1,549
    تعداد تشکر : 3,752
    Thanked 4,220 Times in 1,282 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: گزارش یک پرواز

    سلام امیر رضا جان

    یه چیز خوب برات دارم که میتونه بهت کمک بکنه تو داگفایت... البته واقعیه!!!

    dogfights USAF vs Communist Korea

    dogfight 2

    نبرد هوایی ۱۹۷۲ - اف-۴دی

    3

    داگفایت جنگنده اف 15 و میگ 21

    داگفایت جنگ هوایی میراژ3 و میگ 17

    این برنامه ی doghfight هست که توی یکی از کانال های خارجی پخش میشه .خیلی زیاد هست ولی من همین چند تارو پیدا کردم.

    خیلی جذاب و جالبه و امیدوارم بهت کمک بکنه



    Russian Air force
    #2 ارسال شده در تاريخ December 21st, 2012 در ساعت 21:29:04

  4. The Following 8 Users Say Thank You to saman9086 For This Useful Post:

    امیررضا (December 21st, 2012), B727 (December 24th, 2012), EP-IBC (March 8th, 2013), Esmaiel_F4 (December 24th, 2012), F-14A TOMCAT (December 22nd, 2012), HOSJAN78 (December 22nd, 2012), Mahan (December 22nd, 2012), pakradm (December 22nd, 2012)

  5. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,505 Times in 1,505 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: گزارش یک پرواز

    خب دوست عزیزم امیر رضا جان قاعدتا شبیه ساز نمیتونه مثل واقعیت باشه و خب تجربه کسب کردن ازش نیازمند این هست که خودتت تون اون خط باشی یعنی مثلا خلبان جنگنده باشی علاوه بر اینها باز هم نمیشود بهش گفت

    تجربه بلکه نوعی تئوری هست که همراه با آزمایش میباشد. تازه اونهم شبیه ساز هایی که استاندارد و متحرک باشند.

    با این حال من خاطراتی را برایت بازگو میکنم:

    1- یکبار در شبیه ساز lock on در حال نبرد هوایی دشمن در ساعت 6 من قرار گرفت و خب میتنوست راحت منو بزنه من تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که هواپیما را یکدفعه کشیدم بالا و موتور را هم idle کردم. که در ظرف 2 الی 3 ثانیه هواپیما یکدفعه افتاد تو استال و هواپیما حریف که آماده شلیک موشک سایدویندر به من بود غافلگیر شد و من هم بعدش تونستم با به دست گرفتن کنترل هواپیما و در آوردن اون از ساتال به نبرد بگردم و شانسم را دوباره امتحان کنم

    بقیشم به زودی میگم الان باید برم کار دارم


    یاعلی
    #3 ارسال شده در تاريخ December 22nd, 2012 در ساعت 10:09:33

  6. The Following 7 Users Say Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    AIR BUS (December 25th, 2012), امیررضا (December 22nd, 2012), B727 (December 29th, 2012), HOSJAN78 (December 22nd, 2012), M.R.H (December 22nd, 2012), Mahan (December 22nd, 2012), saman9086 (December 22nd, 2012)

  7. IEGB ?????? ??
    IEGB
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    اصفهان
    279
    تعداد تشکر : 638
    Thanked 798 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: گزارش یک پرواز

    کسی این سایت رو میشناسه:
    نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران
    میشه درموردش توضیح بدید.
    #4 ارسال شده در تاريخ December 22nd, 2012 در ساعت 15:52:18

  8. The Following 3 Users Say Thank You to IEGB For This Useful Post:

    AIR BUS (December 25th, 2012), امیررضا (December 22nd, 2012), B727 (March 6th, 2013)

  9. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: گزارش یک پرواز

    ??? ??? ????? ???? ???? IEGB ????? ??? ??
    کسی این سایت رو میشناسه:
    نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران
    میشه درموردش توضیح بدید.
    نیروی هوایی مجازی
    #5 ارسال شده در تاريخ December 22nd, 2012 در ساعت 16:22:33

  10. The Following 4 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    امیررضا (December 22nd, 2012), B727 (December 24th, 2012), Esmaiel_F4 (December 24th, 2012), F-14A TOMCAT (December 22nd, 2012)

  11. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,505 Times in 1,505 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: گزارش یک پرواز

    آقا امیر رضا گل پرسیدن:
    میشه لطف کنین و بگین که تو استال افتادن هواپیما یعنی چی ؟
    و اینکه از کجا فهمیدی که هواپیمای دشمن ؛ آماده ی شلیک چه موشکی هست ؟


    تو استال افتادن یه تعریف کامل و جامعش تو این لینک هست:

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%...88%D8%A7%D8%B2)

    خلاصش میشه اینکه نیرو جلوبر هواپیمات از نیرو وزن کمتر بشه که در این صورت هواپیما به طور ناگهانی شروع به کم کردن ارتفاع میکنه((مثل سنگ)) که در هواپیما های نظامی با SPIN هم همراه هست که خب برات بعدا میگم باید چه کار کرد((تئوری))

    و اینکه چجور فهمیدم دشمن موشک روم قفل کرده خب هواپیما یک سیستم داره که امواج راداری دشمنو شناسایی میکنه وقتی اون امواج روی هواپیمات باشه بوق میزنه و وقتی قفل کنه بوق ممتد میزنه

    و نوع موشک هم خوب مثلا نمیان در داگفایت که نبرد نزدیک هست از موشک برد بلند که گرونه استفاده کنند از برد کوتاه استفاده میکنند که در هواپیما های آمریکایی سایدویندر هست
    #6 ارسال شده در تاريخ December 23rd, 2012 در ساعت 21:07:22

  12. The Following 5 Users Say Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    AIR BUS (December 25th, 2012), امیررضا (December 23rd, 2012), B727 (December 24th, 2012), Esmaiel_F4 (December 24th, 2012), saman9086 (December 24th, 2012)

  13. IEGB ?????? ??
    IEGB
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    اصفهان
    279
    تعداد تشکر : 638
    Thanked 798 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: گزارش یک پرواز

    چطور باید از موشکی رو که روت قفل کرده فرار کنی؟{میشه فهمید حرارتیه یا راداری یا زمین پایه}
    #7 ارسال شده در تاريخ December 23rd, 2012 در ساعت 22:21:20

  14. The Following 5 Users Say Thank You to IEGB For This Useful Post:

    AIR BUS (December 25th, 2012), امیررضا (December 24th, 2012), B727 (December 24th, 2012), Esmaiel_F4 (December 24th, 2012), saman9086 (December 24th, 2012)

  15. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,505 Times in 1,505 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: گزارش یک پرواز

    آها

    خب ببین این توضیحش خیلی مفصله دوست عزیز

    برای فهمیدن شلیک که خب یا با چشم باید دید یا راه بهتر یاینکه به سیستم اخطار دهنده هواپیما توجه کنی((توضیحات مفصلش را فردا میدهم))

    برای نوع موشک هم خب قاعدتا فقط میشه موشک حرارتی رو تشخیص داد اونم اینه که هواپیما دشمن وقتی فاصلتون کمه و شما دقیقا در تیرسش هستی و اون روت لاک کرده((و صدای بوق لاک رو میشنوی)) یکدفعه ببینی که بوق قطع شد اون موقع مطمئن باش به سمتت موشک حرارتی شلیک کرده((تجربی دارم میگم)) البته نه اینکه شما مثلا با مانور از تیرسش خارج شد و بوق قطع شد بگی خب پس زد اگر شبیه حالت بالا بود.

    البته بهتر بود اینو در تاپیک دیگری که برای این مسائل درست شده میپرسیدی

    توضیحات کامل رو هم فردا اگر خدا خواست تقدیم میکنم

    فعلا یا علی
    #8 ارسال شده در تاريخ December 23rd, 2012 در ساعت 22:45:59

  16. The Following 4 Users Say Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    امیررضا (December 23rd, 2012), B727 (December 24th, 2012), Esmaiel_F4 (December 24th, 2012), saman9086 (December 24th, 2012)

  17. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,505 Times in 1,505 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: گزارش یک پرواز

    من یک توضیح برای فرود با جنگنده بدم.((البته در زمینه جنگنده استادتر از من هست و من ودم از ایشان یاد گرفتم ولی چون ایشان توانایی حضور در سایت را ندارند من جای ایشان اینکار را انجام میدهم))

    برای فرود با جنگنده باید دقیقا بدونید هواپیما توی چه سرعتی استال میکنه و بعد 40 الی 45 درصد بیشتر از اون سرعت برای تقرب نزدیک بشید و در نهایت با سرعت معیین برای اون جنگنده که در منوول بوک اون هست لندینگ را انجام بدهید.

    مثلا برای هواپیما اف-18 بهتر است که با سرعت زیر 300 نات دور زدن برای فرود را آغاز کنید سپس با سرعت 180 نات عملیات تقرب تا باند را انجام بدهسد و در آخر با سرعتی بین 130 تا 145 نات فرود بیایید

    بهتر است برای خودتان کمی حدس بزنید((من زیاد بلد نیستم این قسمتشو توضیح بدم چون خودم تجربی یاد گرفتم اگر اون دوستم تونست میگام بیاد توضیح بده)) که کجا بهتره بر مسیر باند وارد بشم.

    بعدش آرام آرام سرعت را برای فرود کم میکنیدمثلا در اف-18 سرعت را به 180 میرسانید و با اون سرعت شروع به تقرب و کم کردن آرام آرام ارتفاع میکنید((خودتون یواش یواش دستون میاد))البته در زمان تقرب با 180 نات هم

    سرعت را کم میکنید اما خیلی کم بعد وقتی که فاینال آپروچ رسیدید موتور ها رو کاملا میبندید((IDLE)) و خودتون را در مسیر خط باند نگاه میدارید وقتی که حساس کردید خوب نزدیک شدید و تا چند ثانیه دیگه تاچ میکنید؛ اونوقت

    اسپویلر را باز میکنید((البته میتونید هم زودتر باز کنید بسته به سرعت زاویه نزول و فاصلتون داره. و بعد از باز کردن اسپویلر دماغه هواپیما را بالا میدهید جوری که فرودی نرم و زیبا داشته باشید.

    این کلیپ را نگاه کنید:

    فرود با F/A-18

    فرود با میراژF-1C در چابهار


    اینم چهار عکس رو هم حتما نگاه کنید:

    این یه عکس از فورمیشن لندینگ هست مشاهده میکنید که من اسپویلر را زودتر باز کردم

    [IMG][/IMG]

    اینم یه عکس از فاینال:

    [IMG][/IMG]

    فلر کردن:

    [IMG][/IMG]

    لندینگ:

    [IMG][/IMG]
    #9 ارسال شده در تاريخ December 25th, 2012 در ساعت 06:46:36

  18. The Following 3 Users Say Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    AIR BUS (December 25th, 2012), امیررضا (December 25th, 2012), EP-IBC (March 8th, 2013)

  19. amir.fly ?????? ??
    amir.fly
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    August 2011
    شیراز
    459
    تعداد تشکر : 1,234
    Thanked 1,852 Times in 434 Posts

    ??? ??? پاسخ: گزارش یک پرواز

    ??? ??? ????? ???? ???? F-14A TOMCAT ????? ??? ??
    من یک توضیح برای فرود با جنگنده بدم.((البته در زمینه جنگنده استادتر از من هست و من ودم از ایشان یاد گرفتم ولی چون ایشان توانایی حضور در سایت را ندارند من جای ایشان اینکار را انجام میدهم))

    برای فرود با جنگنده باید دقیقا بدونید هواپیما توی چه سرعتی استال میکنه و بعد 40 الی 45 درصد بیشتر از اون سرعت برای تقرب نزدیک بشید و در نهایت با سرعت معیین برای اون جنگنده که در منوول بوک اون هست لندینگ را انجام بدهید.

    مثلا برای هواپیما اف-18 بهتر است که با سرعت زیر 300 نات دور زدن برای فرود را آغاز کنید سپس با سرعت 180 نات عملیات تقرب تا باند را انجام بدهسد و در آخر با سرعتی بین 130 تا 145 نات فرود بیایید

    بهتر است برای خودتان کمی حدس بزنید((من زیاد بلد نیستم این قسمتشو توضیح بدم چون خودم تجربی یاد گرفتم اگر اون دوستم تونست میگام بیاد توضیح بده)) که کجا بهتره بر مسیر باند وارد بشم.

    بعدش آرام آرام سرعت را برای فرود کم میکنیدمثلا در اف-18 سرعت را به 180 میرسانید و با اون سرعت شروع به تقرب و کم کردن آرام آرام ارتفاع میکنید((خودتون یواش یواش دستون میاد))البته در زمان تقرب با 180 نات هم

    سرعت را کم میکنید اما خیلی کم بعد وقتی که فاینال آپروچ رسیدید موتور ها رو کاملا میبندید((IDLE)) و خودتون را در مسیر خط باند نگاه میدارید وقتی که حساس کردید خوب نزدیک شدید و تا چند ثانیه دیگه تاچ میکنید؛ اونوقت

    اسپویلر را باز میکنید((البته میتونید هم زودتر باز کنید بسته به سرعت زاویه نزول و فاصلتون داره. و بعد از باز کردن اسپویلر دماغه هواپیما را بالا میدهید جوری که فرودی نرم و زیبا داشته باشید.

    این کلیپ را نگاه کنید:

    فرود با F/A-18

    فرود با میراژF-1C در چابهار


    اینم چهار عکس رو هم حتما نگاه کنید:

    این یه عکس از فورمیشن لندینگ هست مشاهده میکنید که من اسپویلر را زودتر باز کردم

    [IMG][/IMG]

    اینم یه عکس از فاینال:

    [IMG][/IMG]

    فلر کردن:

    [IMG][/IMG]

    لندینگ:

    [IMG][/IMG]
    یادش بخیر عجب پروازی بود (عکساول رو میگم) مارو به یاد روژهای خوش پروازهای تابستان انداختی.........



    #10 ارسال شده در تاريخ December 25th, 2012 در ساعت 13:52:45

  20. The Following 7 Users Say Thank You to amir.fly For This Useful Post:

    AIR BUS (December 25th, 2012), امیررضا (December 25th, 2012), Esmaiel_F4 (December 26th, 2012), F-14A TOMCAT (December 26th, 2012), MAHANVIRTUALAIRLINE (April 24th, 2013), pilot 747 (December 25th, 2012), saman9086 (December 26th, 2012)

???? 1 ?? 3 123 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0