برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? رئیس سازمان هواپیمایی کشور: از سر ناچاری نرخ بلیت هواپیما را افزایش دادیم




    رئیس سازمان هواپیمایی کشور: از سر ناچاری نرخ بلیت هواپیما را افزایش دادیم

    شاید افزایش نرخ بلیت هواپیما یکی از مهمترین اخبار دو ماهه گذشته بوده که منجر به انتقاد تند بسیاری از کارشناسان این صنعت شده است اما رئیس سازمان هواپیمایی کشور این تصمیم گیری را یکی از مهمترین تصمیمات این سازمان دانسته که بیش از شش ماه مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است . سکاندار این ناوگان تاکید می‌کند که برای کاهش مسافران هوایی پیش‌بینی‌هایی کرده بودند اما چاره ای جز این افزایش وجود نداشت.

    خبرگزاری میراث فرهنگی ـ حمل و نقل ـ شاید جنجالی ترین خبری که در همه رسانه ها بازتاب ناخوشایندی را ایجاد کرد افزایش 65 تا 70 درصدی نرخ بلیت هواپیما بود که برخی به انتقاد از این اقدام سازمان هواپیمایی را به تصمیمات عجولانه متهم کردند اما رئیس سازمان هواپیمایی چیز دیگری می‌گوید و این اقدام را از سر ناچاری دانسته است.

    "کاپیتان حمید رضا پهلوانی" که کمتر از یکسال گذشته مسئولیت سازمان هواپیمایی کشور را برعهده گرفته است به بیان دلایل این اقدام می‌پردازد. آن‌چه از نظرتان می‌گذرد ماحصل گفت و گو با وی است:

    آقای پهلوانی در خصوص افزایش یکباره نرخ بلیت هواپیما طی دو ماهه گذشته توضییح بفرمائید که این اقدام می‌تواند چه عواقبی را برای ناوگان هوایی به دنبال داشته باشد؟
    این تصمیم‌گیری بر پایه یک تصمیم گیری عجولانه نبوده و در آن شاید بیش از 6 ماه بررسی و مطالعات جامع صورت گرفته است یکی از دلایلی که منجر به افزایش نرخ بلیت هواپیما شد می‌توان به ساختارهای اقتصادی این صنعت اشاره کردو این امر افزایش نرخ بلیت را برای ما اجتناب ناپذیر می‌کرد. تاکید می‌کنم که این اقدام حاصل تلاش یکماهه و دوماهه نبوده است . از جمله مسئله مهم دیگری که منجر به افزایش نرخ بلیت هواپیما شد می‌توان به مباحث حاصل از تحریم اشاره کرد چرا که ناوگان هوایی از جمله صنعت‌هایی است که با تحریم به صورت مستقیم در ارتباط است به عبارتی درصد بسیار بالایی از هزینه‌های این صنعت و ورود قطعات لازم همه به نوعی با ارز سر و کار دارددر نتیجه همه این موارد مارا بر آن داشت که نرخ بلیت را افزایش دهیم در غیر این صورت بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی با مشکلات مالی جدی مواجه می‌شدند.

    در خصوص وضعیت ارزی و این‌که به زودی نرخ سوخت هم باید گران شود چه توضیحی دارید؟

    همانطور که در اول صحبت هایم گفتم این صنعت با ارز در ارتباط تنگاتنگ قرار دارد و وجود تحریم که یکی از عواقب ان نوسانات نرخ ارز است بسیاری از شرکتهای هواپیمایی را با مشکل جدی مواجه می‌کرد اما در این میان مقاومت وزیر راه برای ثبات نرخ ارز به نتیجه‌ای نرسید و اعمال فشارهایی از سوی برخی ارگان ها مثل شرکت نفت برای پرداخت بدهی‌ها و افزایش نرخ سوخت و همچنین عدم تامین نیازهای ارزی بانک مرکزی برمشکلات ایرلاین ها بیش از پیش افزود در نتیجه همه این عوامل دست به دست هم دادند تا فشارهای مالی بسیاری بر ناوگان هوایی تحمیل شود در این صورت راهکار دیگری برای ما وجود نداشت. در نتیجه طی یک مدت زمان 6 ماهه جلسات بسیاری با برخی مجموعه‌های تاثیرگذار چون بانک مرکزی ، وزارت راه و شهرسازی، شرکت نفت و انجمن های هواپیمایی داشتیم لذا این تصمیم گیری آن طور که در رسانه‌ها عنوان شد بی‌بداهه و بدون بررسی نبوده است بلکه ما در تلاش بودیم که افزایش نرخ انجا نشود اما بنا بردلایلی که عنوان شد این روند از سر ناچاری انجام شد.

    آیا پیش‌بنی می‌کردید که این افزایش با استقبال مردم مواجه نخواهد شد؟

    بله ما پیش‌بینی کردیم که در صورت افزایش نرخ بلیت هواپیما تردد هوایی مسافران کاهش یابد اما در نهایت این افزایش قیمت آخرین راهکار موجود برای برقراری تعدیل وضعیت ناوگان هوایی بود چرا که نوسانات نرخ ارزی و سوخت همانطور که گفتیم از جمله مهمترین فاکتورهایی بودند که تصمیم برای افزایش نرخ را تسریع بخشیدند.

    حالا چرا 65 درصد افزایش نرخ دادید؟آیا اصلاً این رقم مناسب بود؟
    به هر حال یک سری نیازهای ارزی توسط شرکت‌های هواپیمایی داشتیم و یک سری ساختارهای اقتصادی به صورت کل.لذا سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک نماینده و میانجی بین شرکتهای هواپیمایی و مردمی که با این ناوگان سفر می‌کردند با ایرلاین ها به تعاملی رسید که با هماهنگی و تعامل آنها این عدد 65 درصد تعیین شد.اما شاید این 65 درصد نیازهای ایرلاین‌ها رفع نکند اما می‌تواند یک هویت اقتصادی باشد که صنعت هوایی را سرپانگه دارد.در نتیجه چون صنعت هوانوردی هر کشوری یک شاخص مثبت و مولفه اقتصادی مهم است ما در تلاشیم تا این صنعت را با پارامتر‌های استاندارد و براساس شاخص‌های هواپیمایی پا برجا بماند پس از همه مردم و ایرلاین‌ها درخواست همکاری برای ابقای این ناوگان را دارم.

    در خصوص تعیین حدود مسئولیت ایرلاین ها؛ این قانون که به تصویب مجلس رسیده با کنوانسیون ورشو در تضاد است در این خصوص چه توضییحی دارید؟
    با توجه به جنبه حقوقی این موضوع برای نگارش همین چند صفحه بررسی‌های زیادی(6سال) برای تعیین حدود مسئولیت ایرلاین‌ها توسط مجلس شورای اسلامی شده تا این طرح به تصویب رسیده است. همیشه سوانح هوایی ما براساس مباحث حقوقی استاندارد که بر مبنای فرانک بود ارزیابی می‌شد اما با تعامل مجلس و سازمان هواپیمایی طرحی را قانونی کردیم که از لحاظ کمیت دو برابر تفاوت قیمتی دارد هم از این طریق مشکلات حقوقی که قوه قضائیه در ان با ابهام مواجه بود رفع شد و هم همین دیه برای مسافران داخلی دو برابر بیشتر از آن چیزی است که طبق استاندارد تعیین شده است.و این به نفع مسافران است و با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که در صورت رخداد سوانح هوایی بیش از دوبرابر آن‌چه که در کنوانسیون های بین‌المللی عنوان شده دیه پرداخت می‌شود این در حالی است که در پروازهای خارجی ما تابع کنوانسیون‌های بین‌المللی هستیم و من فکر می‌کنم این قانون یک نقطه مثبت درقوانین ناوگان هوایی کشور است.

    در خصوص رتبه‌بندی ایرلاین‌ها توضییح بفرمایید؟

    رتبه بندی ایرلاین‌ها برای استفاده از صندوق توسعه ملی ضروری بوده وتعداد هواپیماهای فعال، تعداد صندلی، مسیرهای پروازی، رضایت مسافران از جمله عوامل موثر در این رتبه بندی محسوب می‌شود این در حالی است که افزایش کیفیت خدمات هوایی در دستور کار این سازمان قرار دارد و دستورالعملی نیز در این خصوص تدوین و به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است. در حال حاضر هم سه ماه است با رتبه‌بندی ایرلاین‌ها این شرکتها می‌توانند از تسهیلات صندوق ضمانت ارزی استفاده کنند.
    #1 ارسال شده در تاريخ December 25th, 2012 در ساعت 02:26:52

  2. The Following 4 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    Farhan (December 25th, 2012), Mahan (December 25th, 2012), Mohammadme (December 25th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0