برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 11
dqw
  1. mojtaba7 ?????? ??
    mojtaba7
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    November 2012
    kerman
    23
    تعداد تشکر : 71
    Thanked 62 Times in 17 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    فلش_جدید ترمز روی زمین

    سلامی به گرمی دلهای همتون.خواستم بدونم این ترمز معمولی چرخها که ازش هنگام حرکت روی باند به قصد رفتن به تاکسی یا باند تیک آف مخصوصا سر دور زدنها (منظورم روی زمین هستا)استفاده میشه و با جوی استیک دکمه مثلثه توی کابین هواپیماها کجاشون هست؟دکمه ای هست اهرمی یه؟چجوریاست؟!ترمز دستی نیست؟اسمش چیه؟
    انسان بزرگ نیست جز به وسیله ی فکرش
    شریف نیست جز به واسطه ی احساساتش
    و قابل احترام نیست جز به سبب اعمال نیکش ..
    #1 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 10:54:03

  2. The Following 8 Users Say Thank You to mojtaba7 For This Useful Post:

    AIR BUS (December 26th, 2012), ali af (December 26th, 2012), arra (December 26th, 2012), امیررضا (December 26th, 2012), B727 (December 26th, 2012), Dream Bird (December 26th, 2012), Esmaiel_F4 (December 26th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

  3. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: ترمز روی زمین



    پدال رادر رو توی کابین زیر پات دیدی؟

    با فشار دادن هر کدوم ترمز چرخ های اون سمت فعال میشه...با فشار دادن هر دو تمام ترمزها فعال میشه.












    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #2 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 11:08:21

  4. The Following 9 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    AIR BUS (December 26th, 2012), arra (December 26th, 2012), امیررضا (December 26th, 2012), B727 (December 26th, 2012), Dream Bird (December 26th, 2012), Esmaiel_F4 (December 26th, 2012), M.R.H (December 26th, 2012), mojtaba7 (December 26th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

  5. mojtaba7 ?????? ??
    mojtaba7
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    November 2012
    kerman
    23
    تعداد تشکر : 71
    Thanked 62 Times in 17 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    Smile پاسخ: ترمز روی زمین

    ممنون.ارتباط این پدالهای رادر با چرخ دماغه هم هست؟منظورم اگه هست چه جوریه؟مثلا رادر راستو اگه بگیریم هم ترمزهای چرخای عقب سمت راست فعال میشن هم چرخ دماغه به سمت راست میچرخه؟
    ?????? ???? mojtaba7 : December 26th, 2012 ?? ???? 11:33:02
    انسان بزرگ نیست جز به وسیله ی فکرش
    شریف نیست جز به واسطه ی احساساتش
    و قابل احترام نیست جز به سبب اعمال نیکش ..
    #3 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 11:23:11

  6. The Following 5 Users Say Thank You to mojtaba7 For This Useful Post:

    AIR BUS (December 26th, 2012), B727 (December 26th, 2012), Dream Bird (December 26th, 2012), Esmaiel_F4 (December 26th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

  7. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: ترمز روی زمین

    پدال رادر دوقسمت هست ، قسمت بالایی مربوط به ترمز هست که حرکتی شبیه پدال ترمز ماشین رو داره( بالا و پایین) و هر کدام ترمز یک سمت را فعال می کنه ، قسمت پایینی که حرکت جلو عقب داره که چرخ جلو را حرکت می دهد و رادر را حرکت میدهد . ( در هواپیماهای کوچک کل فرمان چرخ روی رادر هست ، برخی هم فرمان روی چرخ ندارند و با تغییر رادر تغییر جهت می دهند ، در هواپیماهای متوسط و بزرگ چرخش های زاویه زیاد و با اهرم دستی هست و حرکت های کوچک با پدال)
    برای فعال شدن می تونید فقط ترمز کنید ( چپ ، راست یا باهم) فقط بچرخید ، تزمز کنید و بچرخید ( بشته به نحوه ورودی داره !!)
    علاوه بر این یک ترمز پارک هم هست ، که بصورت دستی فعال می شه و معمولا زمانی که هواپیما متوقف می شه و چوک ها هنوز قرارداده نشده اند از اون استفاده می شه.
    #4 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 12:15:51

  8. The Following 7 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    AIR BUS (December 26th, 2012), Ali Pilot (December 26th, 2012), B727 (December 26th, 2012), Dream Bird (December 26th, 2012), Esmaiel_F4 (December 26th, 2012), mojtaba7 (December 26th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

  9. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: ترمز روی زمین

    محل ، شکل و نوع استفاده از اهرم چرخاندن چرخ جلو در هواپیماهای مختلف فرق می کنه(دایره ی قرمز رنگ)

    بوئینگ های سری 707-727-737





    انواع ایرباس



    امبرائر



    کانادایر چلنجر



    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #5 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 12:17:53

  10. The Following 8 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    AIR BUS (December 26th, 2012), B727 (December 26th, 2012), Dream Bird (December 26th, 2012), F-14A TOMCAT (December 26th, 2012), M.R.H (December 26th, 2012), mobinall (December 27th, 2012), mojtaba7 (December 26th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

  11. B727 ?????? ??
    B727
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    بم
    363
    تعداد تشکر : 12,519
    Thanked 945 Times in 317 Posts

    ??? ??? پاسخ: ترمز روی زمین

    با درود.ممنون دوست عزیز EP-IBZ خیلی مفید بود.
    سوالی داشتم اینکه درهواپیماهای بزرگ مثل ارباس ویا747 در چه سرعتهایی روی زمین مجاز به چرخاندن چرخ دماغه هستیم؟ و یا بسته به تعادل هواپیما و تجربه باید اینکارو کرد؟...ممنون میشم.
    #6 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 15:48:00

  12. The Following 3 Users Say Thank You to B727 For This Useful Post:

    AIR BUS (December 26th, 2012), Dream Bird (December 26th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

  13. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: ترمز روی زمین

    ??? ??? ????? ???? ???? B727 ????? ??? ??
    با درود.ممنون دوست عزیز EP-IBZ خیلی مفید بود.
    سوالی داشتم اینکه درهواپیماهای بزرگ مثل ارباس ویا747 در چه سرعتهایی روی زمین مجاز به چرخاندن چرخ دماغه هستیم؟ و یا بسته به تعادل هواپیما و تجربه باید اینکارو کرد؟...ممنون میشم.
    عزیز ببینید در بخش take off و یاlanding که نمیشه چرخشی انجام داد پس 100% چرخش ها برای بخشtaxi و مربوط به سرعت مجاز در taxiway ها هستند.سرعت taxi هم برای تمامی هواپیما ها یکسان است و باید تا حدی باشد که یک فرد به صورت fast walking یعنی با راه رفتن سریع بتونه پا به پای هواپیما راه بیاد که این سرعت میشه حداکثر تا 15 الی 20 نات.پس میشه نتیجه گرفت که سرعت چرخش 15 نات تا حداکثر 20 نات هستش(البته 20 نات هم زیاده)چون من تو جزوه شبیه سازم خوندم اگر با 20 نات اقدام به چرخش بکنیم هواپیما احتمال دارد که روی زمین سر بخورد.امیدوارم استادان هم نظراتشون رو بگن


    Mahan Air
    #7 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 16:41:16

  14. The Following 4 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    B727 (December 26th, 2012), Dream Bird (December 26th, 2012), mojtaba7 (December 26th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

  15. B727 ?????? ??
    B727
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    بم
    363
    تعداد تشکر : 12,519
    Thanked 945 Times in 317 Posts

    ??? ??? پاسخ: ترمز روی زمین

    ممنون.درشرایط خاص و اضطراری مثلا اگر خلبان به هر دلیل به شکلی لندینگ کنه که علیرغم همه تمهیدات مانند ریورس ، بازکردن کامل براگیرها وفشارآوردن به ترمزهای ارابه های فرود ، سرعتش در 10%
    انتهایی باند کم بشه و زمانی سرعتش برسه به 35 -30 نات که دیگه باند تموم شده ( پیامد یک لندینگ نامطمئن و ناشیانه ) و مجبور باشه برای هدایت پرنده به taxiway از فرمانک هدایت چرخ دماغه استفاده کنه ، اصلا آیا
    امکان چنین کاری در حدود دستورالعملها هست یا خیر؟ متشکرم و ........... ارادتمندم.
    #8 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 17:01:40

  16. The Following 4 Users Say Thank You to B727 For This Useful Post:

    AIR BUS (December 26th, 2012), Dream Bird (December 26th, 2012), mojtaba7 (December 26th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

  17. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: ترمز روی زمین

    ??? ??? ????? ???? ???? AIR BUS ????? ??? ??
    عزیز ببینید در بخش take off و یاlanding که نمیشه چرخشی انجام داد پس 100% چرخش ها برای بخشtaxi و مربوط به سرعت مجاز در taxiway ها هستند.سرعت taxi هم برای تمامی هواپیما ها یکسان است و باید تا حدی باشد که یک فرد به صورت fast walking یعنی با راه رفتن سریع بتونه پا به پای هواپیما راه بیاد که این سرعت میشه حداکثر تا 15 الی 20 نات.پس میشه نتیجه گرفت که سرعت چرخش 15 نات تا حداکثر 20 نات هستش(البته 20 نات هم زیاده)چون من تو جزوه شبیه سازم خوندم اگر با 20 نات اقدام به چرخش بکنیم هواپیما احتمال دارد که روی زمین سر بخورد.امیدوارم استادان هم نظراتشون رو بگن
    البته Taxi speed به سرعت و جهت باد و همچنین شیب تاکسی وی و یا اپرون نیز مربوط می شود.
    #9 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 18:28:30

  18. The Following 3 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    B727 (December 26th, 2012), Dream Bird (December 26th, 2012), pakradm (December 26th, 2012)

  19. mojtaba7 ?????? ??
    mojtaba7
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    November 2012
    kerman
    23
    تعداد تشکر : 71
    Thanked 62 Times in 17 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: ترمز روی زمین

    air bus عزیز درست می فرمایند.این حالت که سر میخوره در سرعت 20 نات برای من در (شرایط سختی بازی =آسان )رخ داد اما همین شرایط سرعتی رو که در(شرایط سختی بازی =خیلی خیلی سخت) قرار دادم علاوه بر سر خوردن اولیه کم کم خلاف جهتی که میچرخیدم هواپیما کج شد چرخای طرف موافق چرخش از زمین کنده شدن و هواپیما تا مرز واژگون شدن پیش رفت.!
    انسان بزرگ نیست جز به وسیله ی فکرش
    شریف نیست جز به واسطه ی احساساتش
    و قابل احترام نیست جز به سبب اعمال نیکش ..
    #10 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2012 در ساعت 20:49:53

  20. The Following User Says Thank You to mojtaba7 For This Useful Post:

    pakradm (December 26th, 2012)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0