برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? باز هم دو مشکل دیگر برای بوئینگ 787 - ترجمه ی اختصاصی آیروسنتر

    به نام خدا




    دیروز جمعه
    در دو پرواز جداگانه بوئینگ 787 در ژاپن ترک خوردن شیشه ی کاکپیت و نشت روغن اتفاق افتاد.
    شرکت هواپیمایی ANA اعلام کرد که پرواز داخلی خود که از مبدأ توکیو پرواز کرده بود، پس از ترک خوردن شیشه ی کاکپیت و گسترش ترک توانست به سلامتی بر زمین بنشیند.

    کمی پس از این قضیه در موتور یک بوئینگ 787 دیگر همین شرکت هواپیمایی ، پس از فرود نشت روغن یافت شد.
    در هیچکدام از این دو اتفاق کسی مجروح نشد.
    تعدادی از تحلیلگران می گویند که این مشکلات برای یک هواپیمای تازه متولد شده کاملا طبیعی است.

    در ابتدای این هفته آتش گرفتن باتری در یک فروند بوئینگ 787 شرکت هواپیمایی JAL خساراتی را به این هواپیما وارد کرد. روز بعد در یک فروند 787 دیگر که در حال تاکسی کردن به روی باند برای تیک آف بود 40 گالن نشت سوخت یافت شد. در روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته هم یک فورند 787 شرکت هواپیمایی ANA پرواز داخلی خود را به دلیل مشکل کامپیوتر کنترل ترمز لغو کرد.

    مهندس مدیر بوئینگ 787 از این هواپیما دفاع کرد و گفت تعداد مشکلات پیش آمده برای این هواپیما در این بازه ی زمانی از تعداد مشکلات پیش آمده برای 777 در مدت زمانی مشابه عرضه بیشتر نیست.


    ترک تارعنکبوتی شکل

    دیروز خدمه ی پرواز پس از 70 دقیقه از پرواز بوئینگ 787 که در حال نزدیک شدن به مقصد بود ترک های تارعنکبوتی شکلی در پنجره ی جلویی خلبان مشاهده کردند
    سخنگوی بوئینگ گفت که ترک خوردن شیشه ی هواپیما هر ساله و برای هواپیماهای دیگر هم اتفاق می افتد و ما این مشکل در 787 را به عنوان یک مشکل اساسی که نشأت گرفته از طراحی ناصحیح باشد نمی دانیم.


    ذخیره ی سوخت بوئینگ 787


    یکی از دیگر مدیران بوئینگ (برای آرام کردن جو حاکم) گفت یکی از خلاقیت ها و نوآوری های بوئنگ 787 این است که در تعدادی از سیستم ها از قبیل سیستم هیدرولیک و سیستم تهویه مطبوع عوض استفاده از سیستم های بادی استفاده شده در دیگر هواپیماها از سیستم برقی استفاده می کند. همین امر وزن هواپیما را کاهش میدهد و بالطبع میزان مصرف سوخت نیز کاهش می یابد که مزیت بسیار بزرگی برای شرکت هایی است که با قیمت سوخت دست و پنجه نرم می کنند.

    برای سیستم های برقی بوئینگ 787 از ژنراتورهای تعبیه شده در موتور استفاده می شود که حدود 1.5 مگاوات برق تولید می کند.
    تا انتهای سال 2012 تعداد 848 فروند از این هواپیما سفارش داده شده است که تا کنون 49 فروند از آنها تحویل مشتریان داده شده است.


    برگرفته از سایت news.airwise





    #1 ارسال شده در تاريخ January 12th, 2013 در ساعت 10:50:48

  2. The Following 15 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    A-2727 (January 14th, 2013), abasza (January 12th, 2013), AIR BUS (January 12th, 2013), Ali Pilot (January 12th, 2013), Dream Bird (January 12th, 2013), EP-IBZ (January 12th, 2013), Esmaiel_F4 (January 13th, 2013), IR Blue SKY (January 12th, 2013), IRI.AMIR (January 12th, 2013), jafarm (January 12th, 2013), pakradm (January 12th, 2013), PILOTSAEED (January 12th, 2013), saman9086 (January 12th, 2013), SKY MAN (January 12th, 2013), عبدالاحد (January 12th, 2013)

  3. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: باز هم دو مشکل دیگر برای بوئینگ 787 - ترجمه ی اختصاصی آیروسنتر

    این اتفاقات برای برای هواپیماهای نوظهور در زمان خودش هم اتفاق افتاده است ، اما در آن زمان امکانات رسانه ای مثل اکنون توسعه نیافته بودند و این اخبار به این سرعت پخش نمیشد . نمونه این این اتفاقات همانطور که دوستان مستحضر هستین برای ایرباس 380 هم رخ داد . البته کمی از این اخبار هم بزرگنمایی شرکتهای رقیب ، برای اساسی مشکلدار بودن این هواپیماها میباشد .

    بهر حال هواپیمایی که نوآوری های فوق العاده داشته باشد ، با رعایت تمامی نکات فنی و ایمنی ، این مشکلات برایش پیش می آید و بویینگ با تجارب بالایی که دارد میتواند آنها را حل کند و حتی برای ورژن های بعدی هواپیماهای دیگرش نیز استفاده کند .

    #2 ارسال شده در تاريخ January 12th, 2013 در ساعت 12:24:31

  4. The Following 7 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    A-2727 (January 14th, 2013), IR Blue SKY (January 12th, 2013), Mohammadme (January 12th, 2013), pakradm (January 12th, 2013), PILOTSAEED (January 12th, 2013), saman9086 (January 12th, 2013), SKY MAN (January 12th, 2013)

  5. EP-IBC ?????? ??
    EP-IBC
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    نصف جهان
    401
    تعداد تشکر : 1,275
    Thanked 1,405 Times in 381 Posts

    ??? ??? پاسخ: باز هم دو مشکل دیگر برای بوئینگ 787 - ترجمه ی اختصاصی آیروسنتر

    فقط میشه گفت : رو هیچی نمیشه حساب باز کرد.
    واعظی پرسید از فرزند خویش
    هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟
    صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
    هم عبادت،هم کلید زندگیس
    گفت: "زین معیار اندر شهرما، یک مسلمان هست آن هم ارمنیست"

    پروین اعتصامی
    #3 ارسال شده در تاريخ January 12th, 2013 در ساعت 13:08:00

  6. The Following 6 Users Say Thank You to EP-IBC For This Useful Post:

    Dream Bird (January 12th, 2013), mamad pilot123 (January 17th, 2013), pakradm (January 12th, 2013), pilot1359 (January 12th, 2013), saman9086 (January 12th, 2013), عبدالاحد (January 12th, 2013)

  7. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: باز هم دو مشکل دیگر برای بوئینگ 787 - ترجمه ی اختصاصی آیروسنتر

    ژاپن ایرلاینز از بویینگ خسارت می‌خواهد

    ژاپن ایرلاینز بابت ضرر حاصل از توقف پرواز هواپیماهای 787 دریم لاینر این شرکت، از بوئینگ خسارت طلب می‌کند.


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شرکت هفت فروند از 50 فروند هواپیمای 787 دریم لاینر که تاکنون از سوی بوئینگ به مشتریانش تحویل داده شده را در اختیار دارد. ژاپن ایرلاینز اعلام کرده که از بابت خارج کردن این هواپیماها از ناوگان پروازش، حدود هشت میلیون دلار در درآمدش تا پایان ماه مارس ضرر خواهد کرد.


    با این همه پیش‌بینی می‌شود که به کمک تقاضای قوی در مسیرهای اروپا، آمریکای شمالی و جنوب شرق آسیا، تاثیر توقف پرواز این هواپیماها جبران شود.


    شرکت ژاپنی نیپون اُل ایرویز که هواپیماهای 787 بیشتری نسبت به ژاپن ایرلاینز دارد نیز هفته گذشته اعلام کرد که به محض مشخص شدن میزان ضررش، از بوئینگ خسارت طلب خواهد کرد.


    به گزارش رویترز، با ادامه تحقیقات در آمریکا و ژاپن برای روشن شدن دلیل مشکل باتریهای یون لیتیومی هواپیمای 787 دریم لاینر بوئینگ، فعالیت این هواپیما همچنان متوقف مانده است.

    مقامات آمریکایی هفته گذشته از پیشرفت در روند تحقیقات مربوط به آتش گرفتن باتری هواپیمای 787 در فرودگاه بوستون خبر دادند.
    #4 ارسال شده در تاريخ February 5th, 2013 در ساعت 15:47:39

  8. The Following 3 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    A-2727 (February 5th, 2013), Dream Bird (February 6th, 2013), pakradm (February 5th, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0